Bardzo słaby debiut The Last of Us na PC; gra katuje komputery
Czy sony wydało już oświadczenie, że w związku ze stanem technicznym the last of crap part I gra wyleci ze sklepu steam?
Trzeba dodać jeszcze że gra była przekładana z 3 marca na 28 co miało na celu dopracowanie jej pod względem technicznym.
Nie wiem czy wiecie, ale portowała to firma Iron Galaxy, odpowiedzialna za Arkham Knight i UC Collection, więc nie dziwne, że nie wysłali żadnych kluczy do redakcji na premierę, nie chcieli straszyć klientów, który się nabiorą i będą "płatnymi beta testerami".
Mając 8 vram nie można ustawić tekstur na Wysokie, a RTX 4090 z Intelem 13gen miewa 41fps przy 50% użycia GPU.
Jak to leciało? Tylko HDZ miało problemy na premierę a reszta portów to super majstersztyk dopracowany na premierę? Kto mi to próbował wmawiać. Przyznać się teraz.
Kupujcie więcej preorderów to stan gier na premierę na pewno się poprawi.
Już 33% na stema. Tak złej premiery dla dużego tytułu to nie pamiętam od czasów NMS. Nawet CP2077 pomimo swojego stanu technicznego miał w większości pozytywne/bardzo pozytywne.
Jak to leciało? Tylko HDZ miało problemy na premierę a reszta portów to super majstersztyk dopracowany na premierę? Kto mi to próbował wmawiać. Przyznać się teraz.
Dobrze, że ograłem to na PS3 jak wyszło. Przed całym tym syfem co się obok serii stworzył....
Trzeba dodać jeszcze że gra była przekładana z 3 marca na 28 co miało na celu dopracowanie jej pod względem technicznym.
Przeciez spozniajac sie tak po serialu wiadomo ze gra nie byla do dopracowania tylko zeby w ogole sie uruchamiala XD biznesowa porazka wydac to kilka tygodni po serialu. Gra pewno po prostu nie dzialala tego 3 marca, teraz dziala .. jakos
Shader Compilation używa procesora i od jego szybkości zależy jak szybko się skończy i jeśli pojawiają się wysokie temp to problem jest w tym że ktoś widocznie poskąpił na chłodzenie a crashe według komentarzy pojawiają się kiedy ktoś nie poczekał i uruchomił grę bez nich
Kolejna gra, która nie działa na PC za to działa wyśmienicie na konsoli. Można powoli już zakładać, że wszystkie duże tytuły które wyjdą w tym roku będą przechodzić to samo. I jeszcze niektórzy maja czelność się kłócić, ze granie to tylko na PC. Może kiedyś tak było, teraz najpotężniejsze maszyny sobie nie radzą, w momencie gdy konsole nie mają problemów. Granie na PC się kończy jak widać. PC do aplikacji i pod specjalistyczny użytek, konsole do grania. Widać to wyraźnie od jakiegoś czasu.
Widać to wyraźnie od jakiegoś czasu.
Wyraźnie to widać, że 90% nowych gier AAA na konsolach od końcówki poprzedniej generacji ma problemy z wydajnością: Control, Dying Light 2, Deathloop, Cyberpunk.
NA PC-tach dzisiaj już nikt nie gra w 30 klatkach i okolicach, a dzisiaj gdy na konsoli odpalisz najładniejszy tryb to właśnie gry śmigają w typu klatkach ze spadkami poniżej 20: Hogwarts Legacy.
Jak ktoś chce dzisiaj grać na PC w konsolowej jakości i wydajności 30 klatek to wystarczy mu nawet karta graficzna sprzed 7 lat jak choćby GTX 1080, a i nawet gorsze karty graficzne które są mniej wydaje od 1080, a wyszły później.
Nie znasz się i bredzisz popatrz jak wygląda gra w realny 4K na PC-tach w połączeniu płynność/jakość/ostrość obrazu, a jak na konsolach niebo, a ziemia
No nie bardzo, mi Re4 działa lepiej na pc i wygląda też lepiej, a mam pc porównywalnego z ps5
Do aplikacji to smartfony (chińskie, w cenie wypasionego laptopa :D)!
A Kran, chociaż to onuca, ma trochę racji, z jednej strony konsole radzą sobie lepiej, jak na ich specyfikację, a zwłaszcza jak na ich cenę!, z drugiej - jednak w 30 kl/s z dropami...
Mowa o komfortowym graniu, bo 200 FPS z ciągłymi spadkami do nawet 120 przy monitorach powyżej 160 Hz jest już widoczne i to nie jest komfort. Na konsolach jest dużo lepszy frame time i pacing, dlatego te 60 FPS jest dużo przyjemniejsze niż milion FPS z stutteringiem, spadkami itp.
Ustawić framelimit na 120 i po problemie.
Nie wiem czy wiecie, ale portowała to firma Iron Galaxy, odpowiedzialna za Arkham Knight i UC Collection, więc nie dziwne, że nie wysłali żadnych kluczy do redakcji na premierę, nie chcieli straszyć klientów, który się nabiorą i będą "płatnymi beta testerami".
Mając 8 vram nie można ustawić tekstur na Wysokie, a RTX 4090 z Intelem 13gen miewa 41fps przy 50% użycia GPU.
https://twitter.com/CapFrameX/status/1640749331488669704
"The Last of Us Part 1 seems to be very CPU heavy. Even a 13900K can''t utilize the RTX 4090 properly."
Tam jest screen.
"Mając 8 vram nie można ustawić tekstur na Wysokie"
Dlatego powtarzam, ze zakup czegokolwiek poniżej 2070Ti/3080 to strzelanie sobie w kolano. Albo top od nVidii, albo karty AMD, bo 12 GB VRAM to będzie teraz minimum.
Ach, problem jest tylko taki, że kart AMD nie ma w żadnym sklepie, poza jedną wersją Sapphire i jedną PowerColor :D
To dziwne bo na różnych gpu a nawet 4090 mają 100% utylizacji https://www.youtube.com/watch?v=PrOYGrzQBTA
https://www.youtube.com/watch?v=ioHIvWWwJOs
https://www.youtube.com/watch?v=Zs0VjN-WwBw
widziałem live na yt z i9 13gen i rtx 4090 i bez dlss było 80fps na ultra. Karta na 99% działała, a procek na max 30%. Z tym jest loteria
https://steamcommunity.com/app/1888930/discussions/0/3818529563396409970/
"Iron Galaxy removed from the store page "
Czyli mamy pierwszy duży fix
Kupujcie więcej preorderów to stan gier na premierę na pewno się poprawi.
No i ma racje. Gracze kupują preordery itd. a potem się okazuje że gra jest niedorobiona. Bronienie takich podejść wydawców będzie tylko pogłębiać kryzys.
Od kiedy partactwo developerow to wina graczy? Nie zwalniaj Sony z odpowiedzialnosci.
Jako klient mam prawo oczekiwac gotowego produktu na premiere.
Kolejny co rozgrzesza partaczy.
Wina lezy po stronie Sony i to nalezy podkreslac, a wnioski i dzialanie konsumenta to rezultat. Nie na odwrot.
Obwinianie graczy jest glupie.
Gdyby gracze na to nie pozwolili to takie sytuacje nie miałyby miejsca. Kiedyś takie buble zdarzały się rzadko, czasem raz na kilka lat. Obecnie co druga głośniejsza produkcja jest przez pierwszy tydzień niegrywalna bo preorderowcy robią za betatesterów. Ale jak tu się dziwić się, że wydawcom nie zależy skoro na plus wychodzą jeszcze przed dniem premiery. Nie opłaca się gry dopieszczać, lepiej ją porządnie nahajpować to i tak się sprzeda. A załata się już po premierze, kiedyś albo nigdy. Głosujcie portfelem i nie wspierajcie takich patologii to znikną. To jest tak proste.
Via Tenor
posiadacze 4090 nigdy się nie nauczą ;)
chcesz grać i mieć najlepsze doświadczenie z grania włączać grę na sx/ps5 i graj, chcesz mając złoma 90% czasu które masz na granie zastanawiać się i szukać w internecie czemu na twoim ziemniaku gra się sypie musisz umieć coś więcej niż umiejętność wydania 2000 euro na kartę.
Co tam, Alex, sprzedałeś już swoje 4090? Troll harder, atencjuszu-mitomanie :D
Herr Pietrus - ale taka jest prawda ludzie płaczą na steam z setapami za 20K lub i droższymi że im gra nie działa buu - za 20K to można kupić xbox sx, ps5 abonamenty na rok dla każdej z konsoli parę gier na start i jeszcze zostanie z 10K na 65" qdoled. W tej samej cenie mają najlepsze dostępne gry i zero problemów z czymkolwiek. Tak jak kiedyś grałem w gry ekskluzywne na konsolach a na PC we wszystko inne tak dzisiaj gram w gry ekskluzywne na PC (seria total war itd.) a we wszystkie inne na konsolach. Dla mnie powodem tego jest to że gry na PS5 dostaję kilka dni przed premierą, dla innych może być problem crashy, shutteringu itd. Na 4090 nie widziałem żadnej gry która by zmusiła tę kartę do klękania ale jak widać spece z netu znaleźli ;)
Via Tenor
Pisz bzdury, co chcesz i nikomu nie oszukujesz. :)
Nigdy nie miałem problemu z płynności Cyberpunk 2077, Death Stranding, Red Dead Redemption 2, Horizon Zero Dawn, God of War, Spider-Man, Metro Exodus, Kingdom Come, Dead Space remake, Resident Evil Village, Plague Tale 2 oraz remake Final Fantasy VII na moim komputerze z "przestarzały" RTX 3060 i "słabiutki" i5-12400, który składał "noob" Link. Wszystko na Ultra. RTX 4090 jest tu całkowicie zbędny, jeśli chodzi o monitor 1080p. :)
Ale firma Iron Galaxy jest znana z tego, że robili kiedyś port PC dla Batman Arkham Knight. Taka gra też miał bardzo kiepski start, ale potem będzie lepiej. Poszli na łatwiznę i tyle. Niczego nie nauczyli się na błędach. Pamiętasz też fatalny start Cyberpunk 2077, gdzie na PS4 nie da się grać? O Assassin's Creed Unity na konsoli w dniu premiery nie wspomnę. Jak robisz kiepski port PC, to potrafi powalić nawet najpotężniejszy PC na twarde ziemi i to bardzo bolało.
Last of Us remake na PC będzie lepiej działać, ale minie sporo czasu, zanim wydadzą sporo łatki. Nie mają innego wyjścia, inaczej Sony załatwi ich na amen.
Dobrze, że gracze wyleją wiadro hejtu na Iron Galaxy i Last of Us. To zmusi ich do działanie. Na takie niedbałości z ich strony nie można przemknąć oku. Jeśli nie będą ostro krytykować, to Last of Us nie będzie załatany.
Niektórzy kupowali RTX 4090 tylko po to, by móc grać na 4K lub coś takiego, albo na ponad 120 FPS. Wiedzą, na co wydają i nie będą żałować. Więc twój argument jest słaby.
Więc pisz dalej, co chcesz i nikt nie bierze Cię na poważnie. :)
Pozdrawiam.
Alex, który nie wie co mówi? Stare, znałem.
Dla mnie powodem tego jest to że gry na PS5 dostaję kilka dni przed premierą
Ta, no. Z jakiego źródla? Wujka masz w Sony, czy może małżonka ma jakieś chody? Jeteś Alex strasznym mitomanem i zastanawiam się jakim cudem posiadasz aż dwie gwiazdki na tym forum. Musiałeś być chyba bardziej ogarnięty w dawnych latach tego forum lub ludzie po prostu się wtedy nabierali na twoje bajeczki.
Ale podpisuję się pod tym co
Więc pisz dalej, co chcesz i nikt nie bierze Cię na poważnie. :)
Ja gram w kazda gre 4k@ultra@120fps, biedak alex gra w dynamic resolution 1080p''ish blurred 45-60fps edition.
Ja gram w kazda gre 4k@ultra@120fps, biedak alex gra w dynamic resolution 1080p''''ish blurred 45-60fps edition. - oczywiście że to nieprawda ;) w natywnym 4K jest sporo gier które zamęczą 4090 na tyle że nie podskoczy powyżej 80fpsów (co i tak jest dużo). Co do oprawy graficznej to chciałbym na PC zobaczyć coś na poziomie Horizon FW z PS5 (ale nie ma) :)
Poszedl plus za poczucie humor i na przekor.
Poza tym wszelki downvoting uwazam za glupi. Jak ktos ma argumenty to nie siega od razu do emocji.
> Alex
> Argumenty
To się nie łączy. xDD
Ci kretyni z Iron Galaxy nadal dostają zlecenia na porty po Batman: Arkham Knight? Ja bym ich po takiej akcji na zatrudnił do takiej roboty
Raz, ale jak zainstalujesz nowe sterowniki to zaczynasz od nowa " shader compilation simulator" ^^
Jednorazowe, chyba że zaktualizujesz sterowniki od grafiki, to wtedy ponownie, dlatego warto wgrać najnowsze jeszcze przed uruchomieniem gry.
jak to mówi głośne hasło Sony: For The Frajers
Jedynym naprawdę dobrym portem Sony na PC było Days Gone. Reszta była średnia albo słaba.
I to je kurna ironia, bo Days Gone na premierę PS4 był zbugowany, a spadki fpsów przy jeździe motorem aż bolały... A na PC ideał :D
Nie był dobrym portem, zresztą sony nie miało jak dotąd żadnego dobrego portu, każdy miał jakieś problemy, days gone miało np. spartaczony antyaliasing (i nie tylko, ale to było "najśmieszniejsze") i ludzie pytali "co to mi się tam ciągnie za motorem" xD a to tylko gówno zwane TAA.
Przecież 2070 Super do remake''u starej gry w 60 kl/s w FHD to miała być bardzo dobra optymalizacja, tak przynajmniej pisali znawcy na GOL-u, w końcu chodzi o czteroletnią kartę-paździerz, czas kupić 4080!
radas_b
Podnoszę rękę.
Napisałem natomiast, że albo wychodzą w dobrym stanie technicznym, albo są dość szybko łatane.
No naprawdę trudno to nazwać dobrym stanem. A czy połatają? Zapewne... Co nie zmienia faktu, że Sony sobie samo strzela w kolano próbując uszczknąć z pecetowego kawałka tortu w takim stylu. No nic nabędzie się za kilka miesięcy jak już połatają i przy okazji potanieje.
U nich jest taki problem, że niemal każda gra korzysta z innego silnika, które dodatkwo są zaprojektowane z myślą o jednej, konkretnej platformie przez co, raz, ciężej takie gry przeportować niż coś na Unrealu, dwa, słabo się skalują z różnymi konfiguracjami (chociażby Horizon wymagał zmian w samym silniku by zaimplementować FOV slider, bo ten był połączony z LODem).
Dodatkowo zatrudnili "szpeców" z Iron Galaxy, którzy jak widać nie ogarnęli tematu i wyszło jak wyszło.
Ale fakt, działając jak do tej pory kokosów nie zarobią i chyba prędzej czy później ich gry singlowe będą wychodzić jednocześnie na PC i PS5 by zmaksymalizować potencjalnych odbiorców, czyli zyski.
U nich jest taki problem, że niemal każda gra korzysta z innego silnika, które dodatkwo są zaprojektowane z myślą o jednej, konkretnej platformie przez co, raz, ciężej takie gry przeportować niż coś na Unrealu, dwa, słabo się skalują z różnymi konfiguracjami (chociażby Horizon wymagał zmian w samym silniku by zaimplementować FOV slider, bo ten był połączony z LODem).
Spoko, i zapewne tych problemów o których nie wiemy jest pewnie jeszcze więcej. Ale oni wiedzą jakie mają problemy i przez rozpoczęciem prac nad portem należałoby się do nich przygotować. A nie kolejna powtórka z rozrywki. Tak pozycji na rynku PC nie zbudują i to będzie ze szkodą dla wszystkich bo bezlitośnie wykorzysta to Microsoft.
I to jest właśnie problem - to nie gra ma "wysokie wymagania" tylko Sony dostaje po dupie za zamknięcie wiele lat temu swojego działu gier PC, a teraz Januszują na hajsie zatrudniając byle kogo. Zerowa optymalizacja, kretyńskie ograniczenia, badziewna grafika którą sztucznie pompują bo jakże to EKSKLIUZIW PS5 niby wygląda jak przeciętna gra?
Jakby wzieli Sabre Interactive albo najlepiej Feral Interactive, które pokazało że Switch potrafi mieć lepszą grafę niż Ps4, to gra by chodziła na GTX1060 na wysokich ustawieniach w 60 FPS, a na dzisiejszych GPU to ultra/120+. Ale po co jak można udawać że ich toster pod TV jest "potemżny". A teraz będzie pół roku wypuszczania łatek, poprawek i płakania do NVidii i AMD żeby sterownikami ogarnęli bałagan.
Widać mamy game engine deva który customowy silnik Naughty Dog rozgryzł w komentarzu. I może zdziwisz się ale kolekcje Uncharted 4 na pc robiło też Iron Galaxy i takich problemów nie miało może pewnie dlatego że to były na starszej wersji
Jakby wzieli Sabre Interactive albo najlepiej Feral Interactive, które pokazało że Switch potrafi mieć lepszą grafę niż Ps4, to gra by chodziła na GTX1060 na wysokich ustawieniach w 60 FPS
No chyba, że wyglądała by jak kartofel. TLOU P1 na PS5 (konsoli, którego GPU jest pi razy oko odpowiednikiem RTX 2070-2070 Super) w 1440p wyciąga 60 klatek w trybie wydajności i 4k ~40 Fps w trybie jakości, i oczekujesz, że będzie śmigać na blisko dziewięcioletniej karcie.
To jest port z PS5, nie PS4.
Co ty pitolisz, jedni lubią gry takie a inni owakie, ale jeżeli chodzi o oprawę to gry Sony są TOP i to j at fakt
I o jakim zamkniętym dziale pc mowa? Sony dopiero raczkuje z pecetami
na 4790k i 1070ti mam testowo ok 50 fps w mieszkaniu na ustawieniach Niestandardowych automatycznych gry. Uważam że spoko, gra działa płynnie, nie znalazłem póki co opcji FSR.
Ustawień jest sporo.
Ale widać coś jest nie tak skoro wysyp negatywów. ciekawe
Masz 50 fps w małym pokoiku przy statycznej scenie? Nie no, wszystko jest super, na pewno w trakcie strzelania z 5-6 przeciwnikami na otwartych przestrzeniach wcale nie będzie gorzej:D.
Geniusz, co? Cieszy się z 50fps na początku gry w zamkniętej lokacji. Co ja gadam, to nawet nie jest lokacja tylko właśnie malutki pokoik XD
Sprawdzę jutro jak to się zbiera dalej + FSR2. Z tego co widze na YT z testu 3050 rtx a więc podobnej karty to klatkarz jest dość stabilny bez względu na lokację. Zmienia się nieznaczne, silnik gry bierze większość mocy. Jak uzyskam w tej grze 60 fps+ będę happy :)
No ok, ja z kolei widziałem filmiki gdzie jak tylko zaczynała się jakaś akcja to fps nurkował nawet do 20 paru. Ale ostatecznie co mi do tego, ważne żeby Tobie się dobrze grało. I żeby nie było, nie pisałem tamtego komentarza żeby się z Ciebie śmiać, po prostu przypomniałeś mi jak za dzieciaka na rodzinnym złomie ogrywałem takie gry jak Far Cry czy Morrowind, gdzie startowało się w malutkiej lokacji, człowiek się cieszył, że może jednak będzie spoko, a potem wychodziło się "na świat" i cały misterny plan wiadomo co:D.
Spoko. Fakt że nie miałem czasu sprawdzić wiecej.
Otwarte lokacje potrafią chwilami zabrać myślę do 30% mocy.
Np tu między 2h50 min a 3h widzę że otwarte przestrzenie a piwnica to niewielka różnica. Dobrze by było ustawić tak setup by przy nie dużym ubytku detali mieć te średnio 60-70 fps. Tak nam dopomóż FSR i DLSS + update
https://m.youtube.com/watch?v=W8sdF0JZ6BA&pp=ygUObGFzdCBvZiB1cyBndHg=
Ps. Ładowanie początkowe na GTX trwało u mnie jakieś 5 minut
Przypominam też, że pierwotny, kiepski port PC - Dark Souls 1 też działał spoko na początku, ale jak dotrzesz do kanału i bagno, to zaczyna się zacinać.
Niektóre lokacji w Wiedźmin 3 też sprawili, że wymaganie sprzętowe wzrosną od czasu do czasu i spada FPS. Red Dead Redemption 2 też. Plauge Tale 2 też ma prolog, gdzie działa płynnie i to bez problemu, ale inne lokacji potrafią pożerać więcej mocy PC.
Jeśli masz tylko 50 FPS na samym początku Last of Us i to w małym pokoju, to nie ma czego się cieszyć. Nic nie wiadomo, co będzie dalej.
Lepiej ukończ całą grę, zanim napiszesz jakieś opinie na forum GOL o wydajność. Życzę Ci miłej przygody. :)
Testowalem wersje 1.0 z wolnego obiegu Goldberg.
Na zewnątrz spadki z FSR2 na srednich nawet poniżej 40 fps. To żaden w końcu next gen by tak pracować. Jeśli ją poprawią kupie do 100 zl w promo.
Skasowalem po teście
Jak u was wygląda lądowanie shaderów? U mnie przez pół godziny 35%, ale potem wyraźnie przyspieszyło. Na reddicie się sporo osób wypowiada, że właśnie pomiędzy 30-40% znacznie przyspiesza. U mnie się to potwierdza. Jestem ciekaw jak u was.
Dobra, tak mniej więcej 40 minut zajęło mi budowanie shaderow. Teraz ide zobaczyć czy jest to w ogóle grywalne ??
U mnie też mniej wiecej 40/50 minut.
I faktycznie po mniej więcej 30% przyśpieszyło
40 minut - to chyba jak wczytywanie gier z kaset na Atari czy tam innej Amidze (wybaczcie, nie moje czasy...)
Ostro przesadziłeś. To teraz potrafią się gry ładować dłużej niż kiedyś.
Wczytywanie gry z kasety na Amstradzie ok 2 minut
Wczytywanie z kaset na C-64 trwało ok 1 minutę, a z dyskietki było wygodniej i szybciej. Z Catridge błyskawicznie załadowana każda gra w kilka sekund.
Amiga miała szybkie ładowania, bo prawie każda gra odpalała po 20-40s. Zwłaszcza gry na 1-4 dyskietkach miały taką normę. Gorzej, gdy miałeś pojemne gry na wielu dyskietkach, które wymagały częstych podmian w czasie grania, ale i na to był sposób, gdy kupiłeś dysk twardy. Wtedy rządziłeś.
Także porównanie gówniane. Nigdy gry nie ładowały się na komputerach więcej niż 1-2 minuty poza skrajnymi przypadkami bardzo pojemnych gier.
Więc co najwyżej teraz masz gówniane czasy skoro przy pierwszym odpaleniu portu hitu konsolowego musi ładować się kilkadziesiąt minut.
No nie, to były zupełnie inne metody wczytywania, inne technologie i konstrukcje tego typu urządzeń. Kartridże, technologia wczytywania itp. były całkiem niezłe. Sam napisałeś, że dosłownie wczytuje grę prosto z dysku z grą. To jak na taki sposób wczytywania, to szło dość szybko, nawet jeśli troszkę trwało. Dlatego to po prostu funkcjonowało i miało rację bytu. Stare nie znaczy, że badziewne, tylko po prostu inne metody i rozwiązania techniczne na inne ówczesne problemy. Poza tym te 40 min, to jednak nikt by nie grał w ten sposób. Mogłeś o tym tak pomyśleć, wtedy nie przesadziłbyś. Tak za każdym razem gra ładuje się w 40 min, kto by tak grał...
Fajnie by było aby taka sama liczba negatywnych recenzji była odzwierciedleniem zwrotów, a jak wiemy większości i tak nie zwróci tylko czeka aż deweloper który i tak ma ich gdzieś wypuści naście pachy specjalnej troski aby gra była miarę grywalna za parę miesięcy
Gra ładuje shadery ok. godzinę a zwracać można nie więcej niż po 2 godzinach gry, niewiele osób będzie miało szansę na zwrot.
Krothul z tego co można wyczytać to całe te ładowanie szaderów to wierzchołek góry lodowej, jak już gracz przebrnę przez ten cyrk to zaczynają się kolejne problemy, co ciekawe w większości takie same jakie były w przypadku Uncharted łącznie z spartolowym sterowaniem, co zbytnio nie dziwi i zarazem pokazuje jakość porów iron galaxy bo ci goście do dzisiaj nie ogarneli poprawnego działania myszki w Uncharted, to już deweloper od Returnala wiedział na jaka platformę robi grę i do jakiego sterowania powinni ja dostosować
Czy sony wydało już oświadczenie, że w związku ze stanem technicznym the last of crap part I gra wyleci ze sklepu steam?
I cyk kolejna gra w którą na premierę nie da się grać. I na jedną porządnie działającą grę wychodzi 10 takich śmieciowych. Trzeba być frajerem żeby kupować gry w dzisiejszych czasach.
Szkoda że i tak nic z tego nie wyniknie bo ludzie popłaczą popłaczą ale gry nie zwrócą tylko poczekają jak za pół roku może ją doprowadzą do takiego stanu w jakim powinna być na premierę.
oho, debiut marzenie
ale ulomod aka blacktone juz zawraca kijem wisle, przeciez port nie jest zly tylko gracze nie chca czekac na kompilacje shaderow i oszczedzaja na chlodzeniu
jak zwykle wina graczy
jprdl jak mozna z siebie robic publicznie takiego debila
az tak ciezkiego przypadku to w calej historii tego forum jeszcze nie mielismy
Bo widzisz każda przyczyna ma skutek jeśli procesor jest obciążony na 100% podczas compilacji shaderów i chłodzenie nie jest w stanie odprowadzić tego ciepła to skutkiem są wysokie temperatury , jeśli gra robi pre compilacje shaderów i podczas gry gra tych shaderów nie ma to gra może dostać crasha albo tak jak w przypadku RE4 remake z włączonym RTX przy nie wystarczającej ilości Vram crashuje po sekundzie a jakoś gra nie jest źle zoptymalizowana.
Kiedy wy sie nauczycie że sie nie kupuje gry w dniu premiery? a teraz bla bla bla bo nie chodzi jak mi przykro
Kupowanie to jedno, gdyby jeszcze chociaż ludzie po obczajeniu że gra chodzi jak gówno robili refund to może by się coś zmieniło.
Ale obecnie to wygląda tak, że 90% gier wychodzi w stanie godnym pożałowania a ludzie dają sobie pluć w mordę i jeszcze mówią że im smakuje. Popłaczą trochę a gierkę się naprawi za kilka miesięcy i kasa się zgadza
Efekt fomo, owczy pęd, uzależnienie od kupowania nowych giereczek na premierę i kultura konsumeryzmu robi swoje.
Ale jeśli nikt nie kupuje gry w dniu premiery, to nigdy nie dowiemy się, jaki stan techniczny ma obecny tytuł i prawdopodobieństwo nigdy nie dostanie łatki. Ktoś musi zgłaszać o błędach. Łatwo Ci pisać. :)
Za to zgadzam się z opinie innymi, że nigdy nie zamawiać pre-order. :)
to chyba by musiało być sprzedawane w samej Polsce panie Link bo w innych krajach dostają to samo czy my czy inny kraj to zgłosi to nie ma różnicy będą łatki bez obaw ale to Polacy łapią jak Pelikany
Kutwa a miałem zamiar kupić grę aby dorzucić się portfelem i pokazać że chcemy gier od Sony na PC. Ale jak widać mają nas w dupie.
Właśnie dla tego zakupiłem tę grę przedpremierowo, powtórzę - właśnie z tego powodu. Tak czy siak nie jest to wina samego Sony co studia portującego grę. Lepiej jak by zabrało się za nie to samo co za Horizona który działa i wygląda wyśmienicie.
Do znudzenia... preorderowcy nie mają prawa narzekać.
Ojej kolejna gra od Sony jest w gównianym stanie na PC? Nie możliwe! /s
TLOU ma też te same problemy co Uncharted, jednym z nich jest stuttering (spadek klatek) przy RUCHACH MYSZKĄ.
Pamiętacie post na tweeterze o obsuwie wersji PC? Napisało go Naughty Dog na swoim koncie sugerując że to oni pracują na wersją PC, kłamliwe żmije.
Ptaszki ćwierkają, że ten port powstawał na równi z portem kolekcji Uncharted.
W obu przypadkach Sony dało za mało czasu, tak jak WB z Batman Arkham Knight, o czym wtedy samo Iron Galaxy komunikowało.
Co ciekawe Iron Galaxy odpowiada też za porty takich gier jak: Crash 4, Bioshock Infinite, Bioshock 2, Rumbleverse oraz
Killer Instinct i z tymi grami nie było problemów.
Jak do tego portu można było wybrać partaczy od Arkham Knight? Nie wyciągami wniosków, na błędach innych?!
Mam nadzieję że naprawią tą grę , bardzo długo czekałem na wersję PC , wcześniej tylko oglądałem na yt ( na kanale Tivolta ;) )
No ja nie oglądałem, bo nie chciałem sobie spoilerować fabuły, mimo iż nie miałem nigdy konsoli Sony to liczyłem, że kiedyś mi będzie dane zagrać. I się doczekałem. Ograne 2h i gra rewelacyjna. Mam nadzieje, że ogarną problemy w miarę sprawnie i wszyscy będą mogli się cieszyć grą.
Shadery sie ladowaly dlugo. Gra dziala bez najmniejszych problemow na moim srednim kompie. Dla mnie jest to premiera gry AAA, bo nie mialem nigdy okazji grac osobiscie. Gra jest kapitalna.
Piotr.
Znane jest źródło crashy, to memory leak.
Jak się dowiedziałem z pewnego "szarego" forum, pełnego mózgów od DRMów, tworzenia emulatorów, narzędzi i innych bajerów do gier, okazuje się że twórczy korzystają z zbugowanej wersji biblioteki dekompresyjnej Oodle (v2.9.6)
Wersja v2.9.5 naprawia to.
NIE POWINNO BYĆ CZEGOŚ TAKIEGO JAK " PREORDER " TYLKO FINALNY PRODUKT DO KUPIENIA A I Z TYM BYWAŁO U GRACZY RÓŻNIE BO SIĘ SŁYSZAŁO NIE RAZ BUGI, BŁĘDY ITP...
Pamiętaj, żeby nie kupować drzwi na zamówienie. No i pierogów na wigilie.
Przy preorderach gier właściwie zamrażasz pieniądze przed premierą na produkt, którego nie ma, a w momencie premiery wcale nie będziesz go miał szybciej od osoby, która kupi go sekundę po premierze. O ile jestem w stanie zrozumieć preorder "gry-pewniaka" na konsolę w postaci fizycznej, gdzie będziesz miał w premierę do odebrania pudełko od kuriera czy z paczkomatu (i potem możliwość sprzedania gry), tak kupowanie preorderów na gry PC gdzie tylko aktywujesz klucz z którym potem już nic nie zrobisz (oprócz sprzedania całego konta) to całkiem śmieszne działanie.
Remaster odpaliłem w który gra się na piątkę.
Ja nie uświadczyłem żadnych problemów przez 3h ciągłej gry. Według mnie port rewelacyjny. Max detale z raytracing + 4K i włączonym DLSS wydajność (nie widać rozmycia). Mam stabilne 60 fps. Trochę spadało podczas początkowego etapu deszczowego. Rtx 2080 TI, i9, 32 gb
Martwi mnie to - Czekałem na tę grę, nigdy w nią nie grałem, a teraz, mimo...ekhm..."premiery", jestem zmuszony poczekać kilka miesięcy aż to połatają i zoptymalizują. Aż takie to, w dobie cyfrowych gier, trudne by się jeden z drugim spiął w robocie i wydał dopracowany produkt?
Pograne kilka godzin. Zero crashów, stutteringów ani innych problemów.
Gra wygląda przepięknie i równie dobrze działa.
Wszystko na max, fsr na jakość, radeon 6900 xt, średnia ilość klatek 90-100.
Iron Galaxy niczego nie nauczyli się na błędach po wpadce Batman: Arkham Knight i niektóre tytuły.
Trzeba tylko poczekać, aż Last of Us remake będzie odpowiednio załatany.
Wszyscy pamiętają Arkham Knight ale nie pamiętają że Iron robił porty wszystkich innych Arkham Batmanów i wielu innych gier które nie miały problemów
Co to za kociokwik pospolity? Budowanie ''szejderów'' fucktycznie zajęło prawie godzinę, ale gram na domyślnym trybie high, msi 2070super ( 113% wykorzystanej pamięci VRAM ), rozdziałka 2k na monitorze 4k. ryzen 1700, 16gb. Gra się świetnie, koniecznie w słuchawkach i z padem od PS5, po wyłączeniu ''steam input'' działa tak jak na konsoli. Jedyne co mnie irytuje to ten napis biały w dolnym lewym rogu, ''rendering preset, dlss v3..itd.. nie mam pojęcia po co to.
[edit] ten biały napis to info o trybie DLSS. Chwile poklikałem w opcjach i bez DLSS wzrosło u mnie zużycie VRAM do 130% ale klatki jakoś znacząco nie spadły tj. ok 8 kl/s. co przy moim sprzęcie daje ciągłe 35fps+ Teraz gram tryb DLSS na jakość i w 2k jest dobrze; kwestia oczekiwań.
35 kl/a, rewelacja. Chociaż powinno być poniżej 30 kl dla true cinematic experience.
i w czym problem te 35fps ? jak od 30 jest już płynnie i w zupełności wystarczająco i komfortowo do gry single player.
Rozumiem że to rozgrywek multi to 60-240fps to mus ale to nie jest gra multi ..........
Może Tobie to wystarcza, ale ja mam większe oczekiwania od portu gry z PS3 odpalanej na RTX3060...
niesamowita roszczeniowość......
"Ja MAM 3080 i OCZEKUJE" - mamusia/tatuś dała pieniążki i oczekujesz tak ?
To może oczekuj że potrzeba poczekać na patcha i wtedy zagrać ?! Zresztą skoro cię stać na 3080 to stać cię na ps5 i też sobie pograsz ;)
Przecież to jest port z ps5 a nie z ps3
przecież przenieśli REMAKE na pc ..... (to nie ma nic wspólnego z wersją z ps3....)
wiesz co to jest REMAKE ? REMAKE to gra napisana od nowa ... a Remaster to ulepszona stara wersja...
https://www.youtube.com/watch?v=fQliNIFkMIM
#0 kl/s wystarcza do single? Może tobie. 60 to minimum. Od lat.
A oczekiwania ma przede wszystkim ten, kto sam wykłada pieniążki. Zrobisz tak kiedyś, o zrozumiesz :)
Dalej próbuj nam wmówić, że gra wygląda lepiej niż sandboxy od UBI, i stąd te wymagania. :D
Niesamowita głupota...
"Nie znam się, ale się wypowiem"- nigdy nie zarobiłem więc pouczam innych?
To może zarób i wydaj a później pouczaj innych? Zresztą skoro się nie znasz, to może lepiej się nie wypowiadaj, unikniesz robienia z siebie debila ;)
Ograne 2 godziny. Zero crashy. Budowanie shaderów trwało +/- 45 minut. Najdłużej szło do 35% potem już wyraźnie przyspieszyło. Taka sytuacja jest u wielu spotykana, na zagranicznych forach o tym wspominali (że od około 40% budowanie shaderow przyspiesza). Tutaj zresztą też o tym pisali. A co do wydajności. Gram na Intel Core i5 12400f, RTX 3060 12GB, 16GB RAM. Rozdzielczość 1440p. Ustawienia grafiki niestandardowe (wszystkie tekstury na wysokie, śledzenie promieni wyłączone, kilka nierobiących różnicy opcji też, dlss ustawiony na wydajność, pozostałe opcje graficzne to mix ustawień średnie/wysokie). Przez większość czasu stałe 75 klatek na sekundę (monitor 75hz). Zdarzają się czasem dropy do 50 klatek, ale przez większość czasu gra trzyma te 75 fps.
Tak w ramach przypomnienia newsa z lutego:
> Nieco ponad trzytygodniowa obsuwa wynika z tego, że Naughty Dog pragnie dopracować pecetową wersję gry na tyle, by spełniała standardy zarówno studia, jak i graczy.
Jak widać powstał z tego drugi Cyberpunk, tylko że tutaj był port gry z PS do PC wykonany przez zewnętrzne studio.
Co nie zmienia faktu, że wszystkim, którzy w lutym pisali teksty w stylu "Dobrze, niech poprawią przez ten czas błędy" serdecznie pozdrawiam. Zostaliście pięknie oszukani.
Pozwolę sobie poczekać do jakiejś promocji na grę. Na tę chwilę 259 zł za ten port w obecnym stanie to zdecydowanie za drogo.
Ryzen 3600 + RX 5700 XT + 16 RAM 3200 na high z FSR na zrównoważone w większości 55-60 fps, ale zdarzają się dropy do 40-45 fps na kilka chwil. Optymalizacja porażka. Na PS3 rozumiałem dropy poniżej 30 fps, bo gra wyciskała wszystkie soki zwłaszcza z mojego fata, ale tu na całkiem znośnej konfiguracji jest żenada. Obniżenie detali gówno daje (+3-5 fps na medium-low)
w większości 55-60 fps
Konfiguracja sprzed prawie 4 lat w cenie połowy konsoli PS5 to chyba nie jest tak źle. Nie ma co porównywać do fata PS3 bo tutaj mamy ładniekszy i nowszy silnik graficzny gry.
Masz rację, że to już kilkuletnia konfiguracja, ale im dalej w las tym sprawdziłem więcej opcji. W scenie gdzie klatki utrzymują się równo na poziomie 50 fps specjalnie poeksperymentowałem z ustawieniami. Nieważne czy dam ultra czy low, czy dam FSR na jakość czy ultrawydajność, bądź czy też ustawię 720p czy 1080p licznik fps stoi. Więc może CPU? Cały czas na tym samym poziomie zajętości ~60%. Zmienia się poziom użycia GPU, a fps stoi w miejscu. Miałem kiedyś to samo przy Cyberpunku, aktualizacja Windowsa rozwiązała wszystkie problemy.
standardowe problemy ale dla emulatorow playaka, a nie "ponoc" pelnoprawnej wersji dla PC za ktora biora ciezki hajs od naiwnych backerow.
Gra działa bardzo dobrze, wystarczyło jedynie podpiąć pada i gra stała się o wieele płynniejsza. Rozglądanie myszą powoduje stuttering.
Śmieszy mnie, kiedy ludzie twierdzą, że gdyby wszystkie gry wychodziły na wszystkie platformy to KAŻDY kupiłby sobie kompa, bo po co wtedy konsola. No właśnie po to.
Pod każdym tematem gry, która wychodzi na kompa 99% komci w stylu: "kartę mam taką i taką, klatek tyle i tyle, jak wyłączę to i to, to mam tyle, jak włączę tamto, to klatek mam tyle".
Żal mi was.
Dokładnie tak!
Całe życie leciałem na kompie, jak bardzo żałuje, że dopiero od trzech miesięcy mam PS5, najlepszy zakup! Skończyło się przeglądanie tysiąca stron forów jakie ustawienia aby dało się grać, a teraz... wszystko na full, jedyny problem to czas, kiedy w to wszystko grać :P
Właśnie dlatego nie kupuje już gier na premierę i to jeszcze na PC. Kupi się i zagra, jak już połatają, co mogą a do tego czasu będzie się grało w inne gry, których i tak mam sporo w bibliotece.
Optymalizacja gier na PC dzisiaj leży ale na szczęście większa cześć twórców poprawia po premierze, to co może i gry są w miarę grywalne i przyzwoicie wyglądają nawet na słabszych sprzętach. Poza tym, dziwne że Sony zatrudniło do portu jednej z najlepszych gier na konsole PS zewnętrzną ekipę, która nie słynie z dobrej jakości pracy. Chociaż też jest możliwe, że po słabszej sprzedaży ich ostatnich gier na PC, mogą mieć już trochę wywalone na wypuszczanie swoich exów na inne platformy.
Kurde, a myślałem ze chociaż 100k grających będzie w jednej chwili, no cóż szkoda.
To mi się fartnęło bo na 1440p 60 fps przy ultra działa dobrze i spadków nie ma, wykorzystanie karty czy procesora też w normie, tylko przy ładowaniu shaderów był samolot z wentylatorów. (4070Ti, I7 13700KF, 32GB)
Gra nie miała szans z dużo lepszym RE4 Remake. Part I to zawód i graficzny i mechaniczny - to ciągle gra z PS3 tyle, że z oprawą z PS4. Świetna fabularnie, ale cała reszta to nic szczególnego.
Oprawą z ps5 to part 1 a nie remaster. Jeśli re4r wyglada lepiej niż part1 to proponuję wizytę u dobrego okulisty.
LOD jak z PS3 - budynki w tle wyglają komicznie. Oprócz tego jakość geometrii krzyczy pastgen. Przydałby się jeszcze jeden remake.
Nie pamiętam już jak słabo wyglądał TLOU Remastered na PS4 Pro, ale to coś wyżej to mnie załamało.
Nie martw się. Po prostu poczekasz, aż Last of Us będzie załatany podobnie jak Batman Arkham Knight i tyle. Tak to bywa, że niektóre gry AAA w dniu premiery są straszne zabugowane i niegrywalne. Życie...
Gra nie miała szans z dużo lepszym RE4 Remake.
Nie zapominaj o remake Dead Space. ;)
Powinna by powstać firma o nazwie "The Last of Us", która wydawała by gry w normalnym stanie technicznym...
Masz sprzęt przewyższający zalecane wymagania to gra ma śmigać - a nie się zastanawiać , czy w skrzynce i z windą jest wszystko ok.
Ciekawe gdyby tak samochody produkowali jak te gry teraz.. Wyjeżdżasz z salonu ... a tu koło odpada, światła i hamulce nie działają. XD
https://www.youtube.com/watch?v=XfR9iY5y94s
A nie reklamowali tej gry ze bedzie super i wogole, ekspolzja, zdezorientowanie, grafika ze oczy wylupuje, ze aaaaaa!!! Chyba jednak nie...
Nie ma co płakać. Ta gra to nie top liga jak na PC. Grze bliżej do filmogry w dodatku z bardziej średnią niż dobrą fabułą. Już na PS4 starsza wersja miała problemy - znikające i pojawiające się elementy, zwłaszcza przy obracaniu i niski poziom szczegółowości jak na zamknięty świat. Horizon Zero dużo, dużo więcej wyciągał dla porównania na tym samym sprzęcie.
Zbyt wiele w serialu i grze jest też rzeczy na jedno kopyto psujących grozę i te głupie pomysły na zużycie przedmiotów.
Więcej frajdy z relacji córka-ojciec było w The Walking Dead PC i serialu zNation (choć ten próbuje być prześmiewczy). Początek w serialu i w grze Last Of Us dość fajny. Później są zbyt często dość lipne, mało/klimatyczne wątki, choć w grze długo nie wytrzymałem w grze, a serialowa forma była w sam raz.
Masz rację, ale śmieszy fakt, że praktycznie każdy duży tytuł z serii AAA+++ ma taki start na PC.
No coraz lepszy ten AAA+ kejmink na pc xD
Ja tego nie rozumiem, przecież mieli gotową grę i przez ten cały czas pracy na portem mieli zrobić żeby dobrze działała na PC. Gra wychodzi, i działa ch*** na PC, to ja się pytam co oni przez ten cały czas robili i po kiego grzyba to wydali w takim stanie?
Prześmieszni są ci wszyscy posiadacze 4090 oraz te podjazdy Linka ;) 10x kasuje konto bo ktoś ma inne zdanie ;) Od premiery 4090 wszyscy nagle mają 4090 i u wszystkich wszystko źle działa. Rozwiązanie jest banalne jak ktoś wydał na kartę 2000 euro i mu sprawia granie problemu to niech ją wyjmie i wywali przez okno ;) Jeszcze te mityczne 120fps kupowali 4090 dla 120fpsów w 4K, prawdziwy PCmaster race ;) 4090 owszem daje możliwość pogrania w 120fpsach w 4K w starszych grach ale o nowych nie ma mowy co więcej przy dużym docisku na GPU i oprawę graficzną dobrze że trzyma powyżej 60fps stale. Zupełnie inną już kwestią jest to że środowisko PCtowe mając masę ustawień do wyboru i tak wszystko w prawo, a co najlepsze większość systemów ludzi jest tak zasyfionych różnymi trojanami, backdoorami czy innym syfem że można by było o tym książkę napisać. Jakoś ja nigdy nie mam ani crashy ani mi majty w tyłek nie uwierają, a wszyscy inni ciągle dostają piaskiem po oczach ;) Dlatego wszyscy którym jest źle z PCtami proponuje przejście na konsole tam wszystko działa ładnie pięknie i stabilnie.
Ciekawym czasów dozyliśmy. Alexa nikt już nie bierze na poważnie (stał się w sumie kolejnym Hydro), co chwile ma meltdowny bo jego komp nie jest niczym szczególnym, ba, nawet Link go zezłomował.
Przeczytaj z 5x całość ze zrozumieniem a potem się wypowiadaj :) co do kompa to widocznie jest szczególny bo nie mam z nim żadnego problemu jak ty ze swoim złomem ;)
Oczywiście Alexie, ty nigdy nie masz z niczym problemów, a twoje meltdowny są zupełnie czymś normalnym.
Przeczytaj z 5x całość ze zrozumieniem
Chcesz komuś tym zrobić krzywdę?
Gram w HZD wszystko na max i około 100fps jest w1080p widać ci z Iron Galaxy to niezli partacze są.
(początkowe 2 godziny i jak widać bez żadnych problemów) zresztą możecie wybrać dowolnego innego twórcę i będzie tak samo. Gra wymaga dużo vramu dlatego jak macie go mało to trzeba rozsądnie wybierać ustawienia i tyle.
Aleś żeś wybrał , gość który razem z Toba kupuje komp za 30 K do pracy na YT, a Ty do grania. Reszta klepie na 7 letnich złomach z małymi upgrade. Kto ma kasę dawno zakupił i dobry PC i konsolę do ogrywania na bieżąco. Dawno to ukończył, a nie czekał dekadę na ukazanie się tego na PC.
Teraz tech support będzie odsyłał ludzi z problemami do sklepu z konsolami PlayStation. Ostatnia z Dup działa najlepiej na konsoli, bo z myślą o konsoli została stworzona i zoptymalizowana. Jak ci coś nie pasuje, to wybierz konsole pececiarzu!
Napisze raz jeszcze, bo mam juz za soba kilka godzin grania. Gra dziala swietnie. Na moim srednej jakoscki PCie nic sie nie wywala, nic nie chrupie, wszystko odbywa sie plynnie. Co do samej gry... kapitalna.
Piotr.
Twoja opinia jest jak gdyby tutaj odosobniona i to delikatnie mówiąc.
Zbigniew.
No ja po 2 godzinach gry również mam bardzo pozytywne odczucia. Taka rada dla tych co mają problemy w trakcie gry jak i dla tych co planują dopiero zagrać. Zróbcie dwie rzeczy przed uruchomieniem gry.
1. Zainstalujcie najnowsze sterowniki od karty graficznej.
2. Poczekajcie aż budowanie shaderów dobiegnie końca i dopiero potem rozpocznijcie grę, nie wcześniej. Spotkałem się z wypowiedziami na forach, że gra wykazuje bardzo duże zużycie procesora. A budowanie shaderów wykorzystuje mocno procesor (o czym czytałem w komentarzach na GoLu). Ja poczekałem aż się shadery załadują w 100% (u mnie to zajęło +/- 45 minut) i dopiero wtedy rozpocząłem grę. Zużycie procesora małe, momentami nawet kilkanaście procent. Także załadowanie shaderów w pełni przed rozpoczęciem gry może mieć wpływ na jakość rozgrywki. Tak było u mnie i na reddicie znalazłem wypowiedzi osób, którym również to pomogło.
Już 33% na stema. Tak złej premiery dla dużego tytułu to nie pamiętam od czasów NMS. Nawet CP2077 pomimo swojego stanu technicznego miał w większości pozytywne/bardzo pozytywne.
NMS został już przebity przy premierze Callisto Protocol (porównując budżet gier) a teraz Last of Us wlazło na podium, wciąż jednak zajmuje „tylko” trzecie miejsce w (Stutter Protocol miało zawrotne 29% w dniu premiery, NMS 12%).
Co w sumie jest dobre dla graczy - w końcu przestano się litować nad „biednymi” korporacjami, i teraz buble techniczne są besztane, a raz zszarganej opinii często nie da się już uratować (Callisto Protocol ma zawrotne 63%), jedynie NMS wyszedł w sumie obronną ręką po latach łatania.
CP przynajmniej wyglądał i naprawdę nie chodził źle na PC. Dramat był na konsolach przez CPU.
Chcialbym napisac jeszcze raz. Gra pod wzgledem technicznym u mnie bez problemow. Pokupowalem te rozne porty z konsol. RDR2, masowo i po calosci zjechany przez ludzi, dzialal u mnie bez najmniejszych problemow. Podobnie bylo z Days Gone. Natomiast Horizon byl tragiczny. Co chwila sie to wywalalo. Mam sredni sprzet, jako dokladnie mozna zobaczyc wchodzac w moj profil. Jezeli komus pomoze taka opinia, ze na takim sprzecie jest okej, to bede z tego powodu zadowolony. Sama gra jest fantastyczna. Oczywiscie tutaj mamy juz wielbicieli rosolu albo flaczkow, czy tez BMW albo Audi, Zenka Martyniuka albo Cradle Of Filth. Jeszcze sie taki nie narodzil, zeby wszystkim dogodzil. Ciesze sie, ze te exy mozna ogrywac na PCie. Serial super a jak skonczylem ogladac, to moge sie zabrac za granie. Naprawde fajnie jest :)
Piotr.
U ciebie ok, u 70% ludzi z problemami.
Do tego czekanie 30 min na odpalenie gry? Serio to jest dla kogokolwiek ok?
A to ciekawe jest, u mnie Horizon bez jednego problemu dosłownie a tutaj te same co u większości, głównie crashe.
Dla każdego coś lastusowego...
a nie zaraz
Mi się poszczęściło i chodzi ładnie. Sprzęt xeon 2678, rtx 3070, 32 gb ramu. Automat wykrył większość na wysokie 1440p.
No to panie i panowie czekamy na spartolony optymalizacyjnie silent hill 2 remake,tam blooper team dłubie a jak wiadomo u nich bardzo słabo z optymalizacją
Nie bardzo katuje. Tylko przy rozpakowaniu shaderow. A tak to - 60C na CPU, 40 GPU i rzadko spada ponizej 60 klatek na ULTRA w 4K. Gra cudowna! Ale przegralem dopiero 111 min. Byle do weekendu.
Ja czytałem, ze do tej gry trzeba mieć komputer kwantowy
Nie wiem co mnie w tym wszystkim bawi bardziej - to że skopano tak porządnie port tej gry, czy Alex, który usilnie tu uprawia żonglerke słowną, ze TLOU Part 1 to arcydzielo graficzne a polaki biedaki nie mają do tego odpowiedniego peceta i grają na złomach, bo przecież naszemu mitomanowi KAŻDA gra chodzi dobrze i KAŻDĄ gre ma 5 dni przed premierą. xDD
Dodałbym, że gry NIGDY nie mają problemów - nawet wtedy, kiedy twórcy sami przyznają, że jednak problem jest.
Albo wrzucanie filmików udowadniający brak ww. problemów (mimo że autor filmiku zaznacza wyraźnie, że problemy są XD), to akurat autentyk z Callisto.
Drugi test. Odczekałem załadowanie wstępne. Faktycznie kolejna gra na mocne sprzęty. Zmiana ustawień wszelkich efektów i detali na średnie nie pomaga, łącznie z FSR2 na ''zrównoważonym''.
Karta o mocy 3050 rtx nie wyrabia w 1080p. No cóż, ogra się może kiedyś w promocji
Gra z kosza. Najlepiej jakby tam została.
Niestety optymalizacja słaba na I5 12600K@5,2GHz + RTX 4080 i 16GB DDR4 gra potrafi wywalić do pulpitu, a wydajność w 4K High + DLSS Quality około 75-85fps z licznymi dropami i stutteringiem sprawiającym, że gra nie jest płynna. Kolejna gra która na premierę jest niegrywalna na mocnym PC i trzeba czekać aż ją połatają. Mam wersję na PS5 i różnicy w grafice nie widać dużej, a gra na konsoli chodzi płynnie trzymając stałe jak skała 60fps w trybie Wydajności.
Brzmi dosłownie jak problemy wersji emulowanej na RPCS3. Przy czym emulator dało się ogarnąć tak, aby poszło na PC jako tako.