CDP powtarza do znudzenia: w Cyberpunku 2077 nie zobaczymy metra
No fajnie tylko po co pokazywać takie coś na trailerze, który trafia do milionowej rzeszy odbiroców, aby potem nie zaimplementować tego w gameplayu?
Edit: Poza tym to metro było i jest na setkach zdjęć i materiałów z gry i widać, że to nieodłączna część infrastruktury miasta. Trudno wyjaśnić brak możliwości korzystania z niego innymi powodami niż lenistwo albo brak umiejetności twórców.
W Mafii 1 był tramwaj oraz pociąg także w GTA 3 był pociąg i nikt z tego nie korzystał w Cyberpunku byłoby podobnie.
Ja korzystałem kilka razy nawet z pociągu w Watch Dogs...
Chociaż fakt, z tego w GTA IV na pewno mniej.
No ale co by o Cyberscamie nie mówić, miasto jest ładne, także jakby robili częściowo naziemną kolejkę, można by sobie czasem zrobić wycieczkę.
Zresztą, nawet gdyby metro było tylko podziemne, to mogłoby też służyć nadal jako punkty szybkiej podróży. A fajne stacje zawsze byłyby atrakcją.
Ja w praktycznie każdej grze od czasu do czasu po prostu wczuwam się w pełną immersję, spaceruje zamiast biegać, jeżdżę taksówką czy innymi formami komunikacji miejskiej.
Cyberpunk nie oferuję żadnego stopnia immersji (choć wielu tu się kłóciło, że to immersiv sim) więc nie ma się co dziwić, że ludzie narzekają na brak metra które przecież nawet zapowiedzieli trailerem.
No fajnie tylko po co pokazywać takie coś na trailerze, który trafia do milionowej rzeszy odbiroców, aby potem nie zaimplementować tego w gameplayu?
Edit: Poza tym to metro było i jest na setkach zdjęć i materiałów z gry i widać, że to nieodłączna część infrastruktury miasta. Trudno wyjaśnić brak możliwości korzystania z niego innymi powodami niż lenistwo albo brak umiejetności twórców.
Jak masz aż taką trudność z tym podstawowym pytaniem to pomogę:
1. Totalna, ale to totalna bezsensowność tego elementu - to nie rdr2 gdzie gra jest intencjonalnie rozwleczona i nudna i metro mialoby robić za immersyjną szybką podróż. To też nie gta żeby gra potrzebowała cateringu dla dzieci, które stawiają samochód na szynach i robią boom, więc priorytetem projektowania jest jak największa interaktywność "mechaniczna" xD
2. Problemy techniczne wykraczające poza ale przecież moder to zaimplementował!!! I masa innych drobnostek i technicznych detali, a odpowiedzią dlaczego jest punkt pierwszy.
Czyli ogólnie kolejna kwestia z kategorii "żądamy wiecej apartamentów z urządzaniem wnętrza". Mijają 3 lata, a nie ma ani jednego z obiecanych 3 dlc, fabuła jest krótka, dziurawa i co najgorsze jawnie pocięta - to są problemy a nie jakieś głupie metro, czyli chwila radości dla pieciolatka.
Widzą, że na kredycie (zaufania) graczy już daleko nie zajadą i to wszystko musi ..., dlatego zrozumieli, że należy obniżyć oczekiwania, szczególnie te inwestorów.
Inwestorzy to czekają na nowe Wiedźminy; szczególnie to MMO. Ciekawe, czy akcje skoczą do 400.
I mają rację bo tam nigdzie metra nie ma nawet na modach nie było i nie będzie. To jest nie metro a monorail. To nic z metrem nie ma wspólnego.
Konferencja przeszła bez echa, bo dopiero niedawno dodano tłumaczenie na angielski (napisy). Wątek na głównym subreddicie został zdjęty z niewiadomych przyczyn. Pytałem w kilku miejscach, żaden z redów nie zechciał skomentować, Marcina Momota pytałem też wczoraj - nie odpisał.
Wpis jest nadal dostępny na low sodium:
https://www.reddit.com/r/LowSodiumCyberpunk/comments/123hwj9/according_to_one_of_the_developers_cyberpunk_2077/
Jakby nie patrzeć CDPR ostatnio grubo trzyma, by żaden z pracowników nie pisnął ani słówka co szykują. A prawdopodobnie szykują coś większego, skoro to tyle trwa i angażuje dość znaczną część studia.
Przed premierą napaplali zbyt dużo, co się później odbiło grubą czkawką, bo wszystkie szczątkowe informacje gracze wzięli jako pewniki i już nie bardzo było coś nowego. Zbyt dużo zaspojlerowali.
Myślę, że pytanie pracowników, o to w tej chwili, gdy dział PRu każe im siedzieć cicho, jest raczej chamstwem.
I would maybe just go back to mass transit, the subway. It didn''t quite work in Cyberpunk on release, because there wasn''t quite the time and budget to finish it. But in terms of city planning, all those routes are planned. And I can probably pretty much promise that in our next patches it''ll be available to everyone. So we''ll get a subway eventually.
Vladimír Vilimovský, Senior User Interface Artist at CD PROJEKT RED
(kilka osób znających język czeski potwierdziło tłumaczenie na youtube wypowiedzi tego dewelopera)
link do prezentacji: https://www.youtube.com/watch?v=bDL278d-jDE&t=5328s
To nie jest wzmianka o metrze i wymysł fanów. Gość 1:1 powiedział, że metro zostanie dodane do gry, a fani z reddita tylko potwierdzili, że tłumaczenie jest poprawne.
Więc to raczej ten pracownik z jakiegoś powodu sikał pod wiatr jak to mówił, albo CDPR coś kręci.
Może być też trzecia odpowiedź: Dali sobie za cel dodanie metra a potem okazuje się, że jednak nie potrafią zrobić tak by działało jak należy.
dodanie metra do gry to kupa pracy : trzech azjatów musiałoby pracować z 10 dni a na to CDP nie stać ;)
Ktoś tam pisał że dla samej przyjemności żeby podziwiać widoki - zgadzam się. Ale przecież można byłoby powołać kilka zadań z wykorzystaniem metra. Poza tym, jeśli w mieście jest problem z przestępczością, zawsze jadąc metrem można byłoby zderzyć się z jakim losowym zdarzeniem - np. kibolami, próbą rabunku, zwykłą bijatyką itp. Gdyby mechanika została zaimplementowana to miałaby sporo potencjału. Skoro mówią że jej nie będzie to może:
1. nie potrafią
2. silnik nie pozwala
3. chcieli ale nie ogarniają i boją się hejtu za błędy - wolą nie robić
4. wszystko byłoby do zrobienia ale jest to za ciężka i za droga mechanika żeby ją dołączyć do patcha
5. wszystko byłoby do zrobienia ale jest to zbyt czasochłonne i nie zdążą do ostatniego DLC, kolejnych nie planują a wydłużenie czasu wydania DLC nie wchodzi w rachubę, bo zespoły czekają do przesunięcia do innych projektów.
6. robią i dołączą do DLC ale dowiemy się po premierze, bo nie chcą pompować oczekiwać i chcą mile zaskoczyć. W tym przypadku oznacza to że mechanika podróży będzie dodana - ale dość skromna i nie taka jakiej oczekują fani.
Zrobienie Metra na "odwal sie" raczej nie stanowiłoby dużego problemu realizacyjnego.
Problemem jest to, że znów ktoś coś chlapnął z CDPR przed oficjalnym info od PRu i startem promocji dodatku do gry, przez co teraz trzeba to dementować, żeby ludzie znów nie wpadli w szał obiecywania sobie, co będzie w dodatku, bo taki był problem CP2077, że ludzie sobie dośpiewali 10x tyle ile obiecali Developerzy.
Prawdy, jak było z tym i innymi unowocześnieniami, prawdopodobnie dowiemy się dopiero po premierze dodatku.
Ta gra nigdy np. nie miała być konkurentem dla GTA, a ludzie szukali w niej np. dobrze zrobionego modelu głupiej policji, która ściga gracza przez pół mapy, by go zgubić, mając do dyspozycji helikopter itp.
No taki model swietnie nadaje się do GTA, czy jakiegoś NFS, ale zbyt realistyczny to on nie jest... Mimo, że w GTA jest mega rozwinięta głupota w SI policji.
I ten temat dalej sie przewija.
Reklama dźwignią handlu ...
Zbędny bajer więc się nie dziwię. Tylko rozkapryszone bachory marudzą o tym metrze bez przerwy.
Nowej gry+ nie są w stanie dodać, a co dopiero metra.
Nowej gry+ nie mogli dodać. Bo gra wyszła za wcześniej. Sasko już to zauważył i podkreślał na streamkach, słowa propagandzisty Goebbelsa. Który mawiał, że zwykła propaganda ma niewiele wspólnego z obiektywizmem i jeszcze mniej z prawdą. Nabranie dystansu pozwoliło mi dostrzec faktyczną skalę niekompetencji Redów. Fabuła, postaci, dialogi, progresja, konstrukcja zadań, czy świat sam w sobie - nic u Redów nie było, zrobione jak należy. Silnik gry nikt nie ogarniał. Testowali, bawili się, kombinowali i dostali nagle polecenie wydania gry. Wyszedł taki miks niedokończonych rzeczy razem z całkowitym brakiem optymalizacji kodu.
A co to znaczy ze nie potrafisz odpowiedziec pod postem ktory napisalem? Specjalnie szukalem tego cytatu i wiesz co? nie ma.
Pociągi miałyby sens jeśli by przecinały piesze/samochodowe drogi. Kojarzy się cała masa bugów w GTA5 gdy auto wskakuje na pociąg.
Jak dla mnie brakuje bardziej opcji survivalowych, żeby nawet auta miały większy sens i np schowek w aucie na zapasowe bronie gdy bardziej zużyte leżałyby przez jakiś czas w serwisie. Podobnie można by kombinować z utrzymaniem stanu zdrowia i wizytami u "lekarza".
Nie ma metra, wspinaczki ostrzami, hakowania przez nanowire, strzelania z pojazdu, nieliniowości xD, modyfikacji pojazdów, jakiegokolwiek sensu wybierania przeszłości V. Wszystkiego co było w większości obiecane albo spodziewane przez fanów nie ma, nie wspominając o NG+
No a teraz podsumujmy te twoje bzdury które wyskrobałeś:
- Metro - było jasno powiedziane że nie będzie i to kilka razy
- Wspinaczka ostrzami - bieganie po ścianach przy użyciu ostrzy miało być oryginalnie, ale dość szybko się z tego wycofali bo taki system musiałby być mocno ograniczony (dostępny tylko w kilku wybranych miejscach) albo bardzo mocno ograniczył by level design.
- O hakowaniu czy strzelaniu z pojazdu nikt nic nie mówił
- Nieliniowość jest, nie za bardzo rozbudowana, ale jest w postaci różnych prologów i epilogów. Prawdziwej nieliniowości nigdy nie zobaczymy w grze AAA, bo żaden dev nigdy nie będzie w stanie przekonać inwestora żeby dał mu pieniędzy na 40h zawartości gry, ale każdy gracz zobaczy tylko 10h z tego bo gra jest nieliniowa.
- Modyfikacja pojazdów - kilkukrotnie mówili na streamach że nie będzie, będą tylko różne samochody które można kupić/zdobyć
Twój post wygląda jak większość zarzutów pod względem Cyberpunka - absolutna bzdura wyciągnięta z du*y.
Bo ludzie tacy są, jest w modzie jechanie po Cyberpunku to jadą. A ci sami ludzie regularnie dają się doić jak krowy najgorszym developerom w branży pod względem podejścia do portfela gracza. Gra miała olbrzymie problemy na premierę a zawartością nie spełniła tego co obiecywała ( za to dzięki tym obietnicą dobrze się sprzedała) ale kto tak nie robi? Pierwsze z brzegu gry które naobiecywało złote góry Doom 3 czy Mafia 2. Kultowe produkcje.
Nie wiem czemu narzekacie, duzo lepszy pomysl na podniesienie realistycznosci, imersii w grze (np. jako fast travel) niz to ze odbicie auta w kaluzy jest liczone w czasie rzeczywistym jako odbicie a nie tylko wrzucone jako obrucona kopia odbijanego obiektu, co jakby sie odpowiednio dlugo w owa kaluze wpatrywac bylo by nawet widoczne...
Ps. te wszystkie screeny jak to stara gra X z raytracingiem wyglada lepiej - a po zaimplementowaniu jakich wspolczesnych technologi by nie wygladala? raytracing obniza koszty produkcji za cene podwyzszonych wymagan, tyle...
Oczywiście, że brak metra to niewybaczalne niedopatrzenie redów po którym już nigdy nie powinni się podnieść. Co innego gdyby podzielili swoją grę na kilka DOPRACOWANYCH części oraz dodali kilkadziesiąt dlceków z mniejszą zawartością w tym metro właśnie. To wtedy fani by ich kochali obsypując pieniędzmi i piejąc z zachwytu nad wykonanym z pietyzmem metrem za jedyne 9,99 €. Cała gra kosztowała by z 2k jak gry od EA (simsy) albo Paradoxu i każdy byłby szczęśliwy.
To... kiedy bedzie metro w Cyberpunk 2077?
Nawet za punkt honoru mogliby ustalić sami przed sobą by dodać to głupie metro skoro ludzie wspominają o nim od trzech lat a wcześniej przecież sami twórcy rzekomo je pokazywali na trailerze. Co za ludzie to brak słów. Ja w GTA 5 przypadkiem znalazłem metro i raz z niego skorzystałem, ale jednak to zrobiłem, ponieważ była taka możliwość.