Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat W określonych przypadkach rozmiar ma znaczenie - np. ten PC ma tyle pamięci, że głowa mała

24.03.2023 15:22
tgolik
1
tgolik
143
Generał

Po co komuś dzisiaj drogi komputer z kartą graficzną bez RT i bez Frame Generatora?

24.03.2023 15:30
Mazzz
2
odpowiedz
Mazzz
13
Centurion

No, 32gb ramu wgniata w fotel.

24.03.2023 15:36
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

Dzisiaj 16GB może nie wystarczać a 32 to niejako standard, choć nie minimum...

24.03.2023 15:43
3.1
zanonimizowany1245771
54
Konsul

Pod gry to teraz minimum trzeba miec 32gb pod nowe gry i najlepiej celowac przyszlosciowo w standard ddr5. Win11 wiecej ramu ciagnie, nowe gry potrafiq ciagnac więcej niz te nawet 16gb.

24.03.2023 18:02
Butryk89
3.2
Butryk89
158
Senator

Gram w nowe gry mając 32 GB i nadal nie widziałem, by któraś doszła do 16.

27.03.2023 18:20
3.3
dienicy
75
Generał

PS5 ma 16Gb, wiec nie dziwie sie, ze wiekszosc ponad 16Gb nie potrzebuje.

24.03.2023 17:36
4
odpowiedz
wielka_pyta
1
Centurion

Itak programista i grafik powie: phi, ja mam więcej, więc mój twór wymaga od ciebie upgradu.

Przypominam, najlepsza gra świata czyli Metal Gear Solid (z PS1) chodził na 2MB RAM.
Najlepszy TPP świata czyli Resident Evil 4 chodził (na PS2) na 32 MB RAM.

Teraz wymagania x1000, a gry dużo słabsze w grywalności i narracji, więc o co chodzi? O leserstwo w gamedevie.

24.03.2023 18:24
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
Twoja stara 1993
52
Generał

tgolik
Jak bez RT przecież karta obsługuje Raytracing.
Z tego co widzę radzi sobie nawet dobrze.

post wyedytowany przez Twoja stara 1993 2023-03-24 18:26:38
24.03.2023 18:33
tgolik
5.1
tgolik
143
Generał

Chodzilo mi o to, ze najnowsze karty AMD w koncu zblizyly sie do kart poprzedniej generacji nVidii a od nowej serii odstaje. No i nie maja Frame Generatora, jak karty z serii RTX 40XX.

27.03.2023 18:43
Leo Tar
5.2
Leo Tar
63
Wyjątek Krytyczny

A FSR 2.2 to co, pies?

27.03.2023 16:27
Mqaansla
6
odpowiedz
Mqaansla
41
Generał

Sam ostatnio dokupilem pamieci tylko i wylacznie ze wzledu na bardzo niskie ceny, ale chociaz wczesniej siedzialem okolo 2x wzgledem standardu bo mialo to sens z racji tego ze standard byl zanizany przez wciaz zywotne 32bity i konsole. Nie bardzo widze sens 32GB poza specyficznymi zastosowaniami bo reszta komponentow i software nie sa rozwijane w kierunku w ktorym mozna by ta pamiec sensownie wykorzystac, a wrecz sie degeneruja z kazda kolejna łatą bezpieczenstwa wypuszczaną dla problemow sprzetowych.
Spectre, meltdown i inne moze i maja miejsce na CPU ale dotycza bytow/podmiotow (PL :p) znajdujacych sie "obok siebie", horyzontalnie jak pamiec szeroka. Z GPU tez jest podobnie, wiec jesli efektywnie wykorzystales duza ilosc pamieci to nie robisz juz tak efektywnie tego teraz nie robisz.

D*pne assety - tyle, jedyne co realistycznie moze teraz stwarzac taka potrzebe i jest to cos absolutnie opcjonalnego, a jesli nie jest opcjonalne to taka sytuacja niczym sie nie rozni od ograniczenia produkcji wylacznie do opon o 20% za duzych motywowane i uzasadnione tym zeby wpychac ludziom nowe samochody.

post wyedytowany przez Mqaansla 2023-03-27 16:33:51
Futurebeat W określonych przypadkach rozmiar ma znaczenie - np. ten PC ma tyle pamięci, że głowa mała