Elden Ring otrzymał wsparcie ray tracingu, znamy wymagania
grafika jak sprzed dekady - tak wiem, sa ''fajne i ladne widoki''
dodali rejtrejsing a obslugi wide-screen, jak nie bylo tak dalej nie ma, ponad rok po premierze :-D
grafika jak sprzed dekady - tak wiem, sa ''fajne i ladne widoki''
dodali rejtrejsing a obslugi wide-screen, jak nie bylo tak dalej nie ma, ponad rok po premierze :-D
To samo z odblokowanymi klatkami.
Nie wspomnę już poprawie optymalizacji która powinna być już dawno zrobiona.
PS. Nie pisz źle o tej grze, fanboje From Software cię zaraz zjędzą.
Serio ta gra w 2023r. nie posiada obsługi ultra szerokich ekranów? Jpd... przecież indyki w wersjach alfa takie posiadają. I jeszcze blokada klatek... dewsi zatrzymali się z technologią w 2010r. i jeszcze piszą o wielkiej rewolucji jaką jest RT.
ja nie pisze or 3rd party modach, za ktorych mozna wylapac bana... kupilem gre niby ''AAA'' w ktorej brakuje podstaw a jakis ziutek z netu, juz 2giego dnia wypuscil mod, ktory daje ultra-wide...
Za granie na Flawless Widescreen można wylapac bana?
Wuj ich tam wie. Oni bany rozdaja chyba jak popadnie. Przy Dark Souls 3 korzystając z reshade''a nigdy nie wyłapałem bana, ale znam ludzi, którzy dostali.
Jeżeli nie obchodzi Cię online to po wyłączeniu ręcznie anti-cheat''a można grać offline jak dusza zabraknie (tylko zrób sobie w razie czego drugą postać do online).
Przed chwilą odpaliłem i szczerze powiedziawszy, to gdybym nie zrobił screenów do porównania to za cholerę bym nie rozpoznał, że gra ma RT bo różnice są tak subtelne. Gra wygląda lepiej, ale tylko trochę.
Ciężko okreslić czy gra ma też zaimplementowane RTGI, ale RTAO i Cienie RT ma na bank.
Teraz porównanie:
Screen bez RT
Nie widze roznic. Bo to, ze jest ciut ciemniej, to nie z powodu RT, albo? :D
Cieniowanie jest zdecydowanie gładsze, warto spojrzeć na roślinność. Jak się często gra z RT to się zaczyna widzieć poszczególne różnice. Podobnie jest z FPSami 60 a 120. Po przejściu na te drugie, powrót do 60 jest dość bolesnym doświadczeniem choć nadal możliwym do przyzwyczajenia.
Pewnie jak by to dodali gra by padła na kolana.
Kod i silnik posklejany na ślinę jest.
Jedyna opcja to Nvidia Image Scaling, albo Lossless Scaling/Magpie dla FSR.
Genialnie! Zamiast naprawić problemy z grą i dodać podstawową funkcjonalność której brakuje to lepiej dodać średniej jakości RT. Zamiast odblokowanego framerate, wsparcia ultrawide, dalszej naprawy stutteringu i skalowania (DLSS/FSR2/XESS) dostaliśmy średniej jakości cienie i RTAO które wygląda dobrze tylko dlatego że podstawowe AO w Elden Ringu wygląda tragicznie, jak dodali jakieś inne efekty RT to ich nie widać. Podobno jeszcze odbicia są.
A trybu wydajności na PS5 i XSX nadal nie naprawili. Spadki poniżej 50 klatek nie są zbyt fajne.
A na PC naprawili? From nie umie w kodowanie i tyle. Robią dobry setting, lokacje, przeciwników i wszystko co związane z szeroko pojętym pojęciem artystycznym ale pod względem technicznym to Japończycy są słabi. Niech idą po korepetycje do Capcomu czy choćby do zespołów Nintendo.
Gra może sobie i jest wspaniała i piękna, ale technicznie to jest kupsztal totalny i kompletne olewacto od From.
A potem twierdzisz, że cię dupa nie boli jak wchodzisz od newsa do newsa o Elden Ring i wbijasz te przerdzewiałą szpilkę o "grze roku". 2022 już minął, pogódź się z tym że ER wygrało i idź się spuszczać do kolejnych arcydzieł, bo nic innego ci nie zostało. xDD
Masz rację. Przecież DLSS lub FSR to "absolutnie musisz mieć" dla technologii ray tracking.
Ci co srają pod siebie by mieć wszystko co najlepsze w Grze to może się zadowolą no chyba że dalej bedą wydziwiać bo to bo tamto.
Choć pewnie tak będzie bo nikomu się nie dogodzi i zawsze się znajdą osoby co będą narzekać.
Świetna gra, piękna przygoda, absolutnie zapierające dech w piersiach widoki (np. Farum Azula, pola Leyndell, Haligtree itd.), ale od strony technicznej to straszna kaszana.
Wychodzi patch, -50% do FPS, +5% do wyglądu.
Uważam że to najlepsza gra od wielu lat (i bardzo kompletny produkt, dziesiątki godzin frajdy) ale to nie powinno tak słabo działać. Obok portu Sekiro czy nawet DS2 to nie stało.
Rozumiem, że są dumni z wersji konsolowych, że rok po premierze gra wyglądająca jak kupa nie ma stabilnych 60fps na konsolach nowej generacji