Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Twórca XCOM-a odpuszcza strategie turowe

21.03.2023 17:09
Koyocisko
1
Koyocisko
69
Pretorianin

Zmęczyłem tą grę strasznie długa i nudnawa szczególnie jeśli chodzi o tragiczne drewniane dialogi i aktywności w bazie, nawet nagrałem serię dla chętnych dostępna tutaj

https://youtube.com/playlist?list=PLPTHUpnzyrDR3ubXgx3aoadcWa58AVy3m

Nie róbcie tego więcej bo nic lepszego niż XCOM 2 nie wymyślicie!

21.03.2023 20:40
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
wielka_pyta
1
Centurion

Xcom?
Dla mnie bossem tej serii jest Julian Gollop, a tego Pana z newsa nie kojarzę.

22.03.2023 10:19
SpoconaZofia
2.1
3
SpoconaZofia
80
Legend

Był wieloletnim projektantem i dyrektorem w studiu Firaxis podczas tworzenia XCOM 2. Cokolwiek zrobi w przyszłości, będę się temu przyglądał z zainteresowaniem. Dla mnie (przynajmniej z tego co widziałem) jest on jednym z tych naprawdę dobrych projektantów gier, którzy nie boją się zadać sobie pytania dlaczego wdrażają daną mechanikę i gdzie ona pasuje do ogólnej struktury i celów gry, a także nie boi się usuwać ją i iść z czymś innym, jeśli nie pasuje do założenia gry. Jest to coś, co np. Redzi utracili. Przy tworzeniu Cyberpunka. Gdzie zarząd im dyktował, co mają zostawić a co usuwać.

24.03.2023 10:32
2.2
mario7713
35
Chorąży

A więc masz kolego Phoenix Point, które nie umywa się do żadnej części xcomów i o ironio losu do żadnej części ufo ;)

21.03.2023 20:57
😐
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
Assassinek06
104
Konsul

Niestety współczesne dzieci są za głupie na strategie turowe. Wolą rogaliki albo soulslike, gdzie nie liczy się myślenie i planowanie tylko szybkie palce i uniki.

post wyedytowany przez Assassinek06 2023-03-21 20:57:21
22.03.2023 09:56
3.1
1
Gholume
82
Generał

Tak, tak - młodzi gupi, starzy mądrzy. Pogląd mający kilkaset lat, który nigdy nie ma racji bytu.

"Wolą rogaliki albo soulslike, gdzie nie liczy się myślenie i planowanie tylko szybkie palce i uniki."

Yhy. Pacman, SMB, Contra, Ninja Gaiden, Galaga (i kolejne 20 iteracji), Tetris. Kiedyś to były gry turowe, teraz już nie ma gier turowych, yhy. Cała elektroniczna rozrywka stoi na prostych grach zręcznościowych, gdzie liczą się szybkie palce i uniki. Gry turowe to jest nisza. Była, jest i będzie.

I mówię to jako osoba, która docenia gry turowe i na nich się wychowała w dużej mierze.

post wyedytowany przez Gholume 2023-03-22 10:00:12
22.03.2023 10:22
3.2
micin3
133
Buc

Yhym, pamiętam jak za czasów gówniarza XCOMy dominowały rynek gier, bo wtedy w końcu pokolenie było mądre, dojrzałe, wszyscy grali wyłącznie w XCOMa, a nie np. w DOOM II /s

22.03.2023 00:50
CyboRKg
4
odpowiedz
CyboRKg
109
Strateg

A mnie sie marzy XCOM w swiecie Star Wars. Nie trawie Marvela.

22.03.2023 10:15
5
odpowiedz
micin3
133
Buc

Z jednej strony szkoda, bo Solomon mimo wszystko potrafił jakiś powiew świeżości w gatunek wprowadzić, z drugiej przy wypaleniu zawodowym wolę, żeby jednak spróbował coś innego niż tworzył klona XCOM 2.
Sam ojciec gatunku, Gollop, udowodnił, że XCOM to był wypadek przy pracy, tworząc niewiadomo co o nazwie Phoenix Point, które bezczelnie olało korzenie i zrzynało na potęgo z Solomonowych XCOMów (np. superżołnierzy, czyszczący w jednej turze wszystkich przeciwników), a elementy z oryginalnych XCOMów (np. bazy, wiele pojazdów) były zrobione po prostu słabo i zerojedynkowo - albo robisz wszystko dobrze, i gra jest na najtrudniejszym poziomie po prostu łatwa i nudna, albo, jak nie masz doświadczenia z gatunkiem, gra jest prawie nie do przejścia.

post wyedytowany przez micin3 2023-03-22 10:19:07
29.03.2023 10:25
6
odpowiedz
Jaya
62
Generał

Lubię X-Com''y, ale to coś z Marvela w ogóle nie przyciąga. Nie ma nic gorszego niż bardzo ruchliwe, znane postacie z Marvela zamknięte w turówce, w dodatku w jakimś dziwnym zbyt abstrakcyjnym pomyśle.

1. Nawet jeśli jest ten świat udziwniony to wolałbym niż znane postacie IronMana, Hulka jakiś anonimowych żołnierzy, którzy są do odkrycia, do rozwinięcia. Porównałbym to z zabiegiem jakby w Diablo 4 od razu zaczynało się na lvl70 i level cap to 80.

2. Taki udziwniony świat nie daje "okładce" klimatu. Nawet gameplayu nie chciało mi się obejrzeć.

post wyedytowany przez Jaya 2023-03-29 10:26:08
Wiadomość Twórca XCOM-a odpuszcza strategie turowe