THQ pokazało tajemniczy screen z Gothica - takiego interfejsu nie ma na PC
oferuje wyraźny podział na kategorie przedmiotów.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/gothic-na-konsole-w-teaserze-na-22-urodziny-serii/z724656
Przecież w pierwszym Gothicu ekwipunek miał podział na kategorie, tylko nie był on w czworokątny a prostokątny, zmieniło się to dopiero w Gothicu II.
Tak czy siak ciekawe,że mimo robienia remaku oni i tak dłubią w oryginale. Jednak też rozumiem - w końcu ludzie co od zawsze preferowali konsole(zakładając,że to nie tylko będzie na switchu ale też reszcie konsol) nie mogli zagrać w Gothica a jako,że remake wyjdzie też na konsole to THQ chcę pewnie by ich posiadacze też mogli spróbować oryginału przed wypuszczeniem remaku. Fajna rzecz, sam konsoli żadnej nie posiadam jednak doceniam takie kroki, no i jest to dalej trzymanie ludzi w napięciu na wydanie remaku :)
Nie powiem, gdyby Gothic wyszedł na PS5 (i był w rozsądnej cenie), to chętnie bym zrobił sobie platynkę.
Mały błąd, w lewym górnym rogu jest obecny ekwipunek Beziego
Mogliby też ulepszyć interfejs na pc, bo w jedynce był okrutnie toporny.
Ja nigdy nie rozumiałem jak można mieć problem z nawigacją po interfejsie. Ekwipunek i tak był super prosty, prościej się nie da i jedynie paski nie były oznaczone wyrażnie, ale sam widok przedmiotów już wyrażnie mówił jakich rzeczy jest pasek ekwipunku. Nawet było nieco sortowania. Miecz lub pancerz znajduje się na samej górze? No to są najlepsze, bo najlepsze zaczynają się od góry, filozofii nie ma. Naprawdę taki interfejs robi problem? Z powodu braku oznaczeń?
Ale mogli przynajmniej wgrać jakąś paczkę tekstur aby to nie było aż tak kwadratowe.
Tekstury nie zmienia ilości wielokątów z których jest zbudowana postać wiec jakich by nie dali dalej będzie kwadratowe.
Ale mogli zrobić coś takiego skoro robią to profesjonalnie i mają na to fundusze https://www.youtube.com/watch?v=HmNxND1Eg6k
Tylko, że nie rozumiesz pewnych rzeczy. Tekstury to bardziej malowanie modelów i obiektów tak mocno upraszczając jak to tylko możliwie. Np. gleba. Dodasz zwykłą pustą teksturę dającą tylko kolor brązowy, zobaczysz bardzo dziwnie wyglądającą glebę brązowej, ale kształt ten sam. A teraz tekstura dodająca szczegóły typu brud, nierówności, kamyki w postaci rysunku nałożonego na glebę etc., wówczas gleba zacznie wyglądać jak gleba.
A mod, który podajesz w filmiku, robi coś dużo więcej niż tylko tekstury, przerabia modele nadając nowy kształt etc.
Wersja na konsole lub po prostu pełna obsługa kontrolerów aktualnie dostępnych na rynku i wtedy interfejs zmienia się z automatu.
oferuje wyraźny podział na kategorie przedmiotów.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/gothic-na-konsole-w-teaserze-na-22-urodziny-serii/z724656
Przecież w pierwszym Gothicu ekwipunek miał podział na kategorie, tylko nie był on w czworokątny a prostokątny, zmieniło się to dopiero w Gothicu II.
Tak czy siak ciekawe,że mimo robienia remaku oni i tak dłubią w oryginale. Jednak też rozumiem - w końcu ludzie co od zawsze preferowali konsole(zakładając,że to nie tylko będzie na switchu ale też reszcie konsol) nie mogli zagrać w Gothica a jako,że remake wyjdzie też na konsole to THQ chcę pewnie by ich posiadacze też mogli spróbować oryginału przed wypuszczeniem remaku. Fajna rzecz, sam konsoli żadnej nie posiadam jednak doceniam takie kroki, no i jest to dalej trzymanie ludzi w napięciu na wydanie remaku :)
Szczerze, to grając w 2 wolałem interfejs ekwipunku z jedynki, bo słabo, że trzeba było przewijać przez wszystko, aby dotrzeć do ostatnich przedmiotów. Może i było posortowane, ale nie było podzielone, a w jedynce było, a oprócz tego może i nie było oznaczony rodzaj itemków w pasku, ale to było proste do identyfikacji. A tak w jedynce wystarczyło tylko przesuwać w lewo lub prawo i mieć od razu itemy danego rodzaju.
A nawet wolałbym to co jest na screenie w artykule niż standardowy interfejs ekwipunku z dwójki, bo przynajmniej jest podzielony.
To powinno wyglądać tak: Gothic1+2+NK wydane w pudełku w pełnej polskiej wersji.
Bo nie ma kto robić dobrych gier.
Nie mówiąc już o zapomnianych (pod)gatunkach kiedyś popularnych jak RPGi w FPP/TPP
Ja tylko przypominam że według Piranha Bytes silnik Gothica - Zengine nie działa dobrze na konsolach, mówili to gdy byli pytani o to w 2002-2003 roku jeśli dobrze pamiętam, przy okazji jakichś wywiadów. Wtedy był Gothic 2 w produkcji i ludzie zastanawiali się czy wyjdzie on na PS2 i Xboxa.
Tymczasem THQ Nordic :)
Szanuję pracę jaką Piranię włożyli w swoje oryginalne produkcję, te gry są nadal świetne mimo gargantuicznych wad, ale to co się teraz dzieje z IP Gothica tylko udowadnia jak gigantyczny potencjał te gry miały i w jakie giganty RPGowe potencjalnie mogły się zamienić, lecz potencjał ten został zabity przez małe i niedoświadczone studio swoim... no, brakiem doświadczenia i małym rozmiarem.
Mam szczerą nadzieję że Austriacy odwalą lepszą robotę od Niemca, bo ta seria na to zasługuje.
Ale tu nic nie jest sprzeczne z tym, co mówili PB. Jeśli problemem były kwestie optymalizacji, której się nie dało zrobić dobrze na ich silniku, to współczesne konsole sobie z tym mogą poradzić, bo jednak mają "trochę" większą moc. No chyba, że im chodziło o to, że w ogóle nie potrafili zmusić silnika do współpracy z konsolami. Nie wiem, co dokładnie na ten temat PB mówiło.
PS2 i Xbox pracowały na architekturach dosyć odległych od PC. Teraz to są w dużej mierze PC zamknięte w konsolowych systemach i obudowach.
Może KEX engine (Doom64, Quake Enhanced, Turok 1/2 etc.) by sobie poradził z tym problemem?
Pamietaj że człowiek który puścił z dymem europę i świat między 39 a 45 był austriakiem więc oni znają się na robocie nie to co niemcy.
Dobra wiadomość ze gra trafi na Switcha ale… pod warunkiem ze będzie dostępna w pełnej polskiej wersji. Nie wyobrażam sobie grania w Gothica z angielskimi dialogami ;p
"Nie wyobrażam sobie grania w Gothica z angielskimi dialogami"
Podpisuję się pod tym obiema rękami. I to nie tylko ze względu na sentyment do polskiej wersji. Posłuchałem sobie kiedyś angielskiego dubbingu. Jest naprawdę słaby, a miejscami tragiczny.
Tak myślałem, że po tym zdjęciu z odpalonym G2 na switchu THQ odczeka chwilę po premierze portu Risena na konsolach poprzedniej generacji i zaanonsują wreszcie Gothica. Tylko mam nadzieję, że wersje na (pewnie jak już to też na poprzednią generację) xone i PS4 też się pojawią i będzie oryginalny, polski dubbing. Marzyłem o takim pakiecie od lat i jestem w stanie zapłacić za to prawie każde pieniądze. Na PC niestety już nie mam ochoty grać w RPGi.
Z chęcią pograłbym w gothica na konsoli. Pytanie tylko jak to wycenić. Jak zaśpiewają np. 100 zł za G1+G2+NK to raczej dużo za tak stara grę. Z kolei portowanie tytułu za kilka euro nie będzie się opłacać w włożoną pracę.
Port Risena na Xone/PS4 wycenili na 129 zł, a pakiety Baldurów i Planescape/Icewind na konsolach w edycji enhanced kosztowały na premierę...229 zł (i to w 2019 roku, przed galopującą inflacją), więc o cenie poniżej 100 zł raczej bym nawet nie marzył.
Myślę, że minimum 169zł.
"100 zł za G1+G2+NK to raczej dużo za tak stara grę"
No bez przesady. Dwie, wcale nie takie krótkie, gry plus spory dodatek. Oczywiście jeszcze zależy czy nie pozazdroszczą GTA Definitive Bubel Trilogy i nie zrobią pełnej błędów parodii oryginałów.
Gothic i konsole to nic zaskakującego - nie gdy sterowanie jest na modłę popularnej konsolowej serii Tomb Raiderów...
Jak zaśpiewają np. 100 zł za G1+G2+NK to raczej dużo za tak stara grę
To dużo? Za tyle gier? Żartujesz... prawda?
Ale bym sobie platynkę wbił w takiej "jedynce" i "dwójce". Liczę na THQ, że wydadzą to na PS4 jak Risen''a.
W sumie, jaki jest sens wypuszczania tak starej gierki na obecne konsole?
Ale niech robią, jestem ciekaw, jak wypadnie sterowanie.
Ciekawe czy Kroniki Myrtany dałoby radę przerzucić na konsole.
Jeśli Gothic wyjdzie na PS5 to chyba będzie pierwszą grą jaką przejdę na konsoli :D
hmm, wydaje się jakby kilof był zdecydowanie dłuższy niż oryginalnie.