Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cyberpunk 2077 z wodotryskami na GDC - wiemy, co pokaże CD Projekt

11.03.2023 11:58
2
11
odpowiedz
BajoJajo
16
Konsul

Teraz to i rtx4090 nie zdoła osiągnąć 30 klatek w 1080p.

11.03.2023 11:58
1
mieta33
29
Pretorianin

Odkąd ludzi oszukali z jakością na ps4 kij im w nos!

11.03.2023 11:58
2
11
odpowiedz
BajoJajo
16
Konsul

Teraz to i rtx4090 nie zdoła osiągnąć 30 klatek w 1080p.

11.03.2023 12:09
3
1
odpowiedz
zanonimizowany1376576
5
Generał

Path Tracing

Marzenie aby globalnie bojkotować korpo i nie kupować ich produktów.

11.03.2023 12:14
4
odpowiedz
foxu23
85
Pretorianin

gierki sony czy m$ z takimi ficzerami to już remastery za 259 zł

11.03.2023 14:10
MilornDiester
5
odpowiedz
6 odpowiedzi
MilornDiester
38
Generał

Osobiście jestem zdania, że powinno się do gier ładować tak wiele graficznych bajerów jak to tylko możliwe - jak ktoś nie ma sprzętu to je sobie wyłączy a jak ktoś ma to będzie mógł z niego więcej wycisnąć. Nie rozumiem tych narzekań, że "będzie działać dopiero na 5090" albo że "na obecnych kartach nie ruszy".

Przecież taki jest chyba tego cel?

Rozwój sprzętu idzie cały czas do przodu i gry, które kiedyś wydawały się mieć wymagania z kosmosu, dzisiaj nie są w stanie zmęczyć sprzętu ze średniej półki. Dzięki takiemu przyszłościowemu podejściu, gry wyglądają dobrze przez wiele lat i bez problemu można sięgać po kilkuletnie produkty nie martwiąc się, że grafika nas odstraszy.

No, chyba że komuś nie zależy na jakości grafiki tylko na satysfakcji z tego, że ma "wszystkie suwaki na maksa w prawo"... No ale to już zakrawa o jakąś paranoję...

Czy gra będzie wyglądać gorzej na Waszych RTXach 4090?Nie.
Czy będzie wyglądać lepiej kiedy przesiądziecie się na serię 50xx? Tak
Więc w czym problem?

Inna sprawa, że nie jestem przekonany czy akurat Cyberpunk 2077 jest najlepszą grą do takich zabaw... To jednak nie jest Wiedźmin 3 do którego chce się wracać po wielokroć na przestrzeni lat. Nie żeby to była zła gra ale jest po prostu znacznie krótsza, nie ma tylu wyborów oraz misji pobocznych.

Gdyby rzeczywiście tę grę rozwijali, dodawali nowe zadania, wydali faktycznie 3 dodatki tak jak zapowiadali a nie jeden... Wtedy tym bardziej powinni w grze dłubać i upiększać jak najdłużej.

A tak to wolałbym żeby ta praca poszła w W3, choć tutaj na przeszkodzie stoi przestarzała już technologia.

11.03.2023 14:23
dzl
5.1
dzl
103
John Yakuza

Osobiście jestem zdania, że powinno się do gier ładować tak wiele graficznych bajerów jak to tylko możliwe - jak ktoś nie ma sprzętu to je sobie wyłączy a jak ktoś ma to będzie mógł z niego więcej wycisnąć. Nie rozumiem tych narzekań, że "będzie działać dopiero na 5090" albo że "na obecnych kartach nie ruszy".

Masz rację, problem w tym, że twórcy przyzwyczaili pecetowców, że ustawienia ULTRA mają być maksimum co można wycisnąć z oprawy, jednocześnie ma to działać na obecnej generacji.

Zresztą cedep już na tym się przejechał w Wiedźminie 2 gdzie zaimplementowano SuperSampling (nazwany Ubersamplingiem) i prawdziwy bokeh (nazwany cinematic depth of field), a gracze bez zrozumienia obu technik skarżyli się jak to gra kiepsko działa.

Trochę przez te kilka lat świadomość w tym temacie poprawiła, ale jeżeli silnik gry ma mieć "spuszczone lejce" to najlepiej nazwać to jakoś inaczej, np. ustawienia z myślą o przyszłych generacjach czy coś w ten deseń.

Taka mała dygresja z mojej strony.

11.03.2023 14:55
Herr Pietrus
5.2
3
Herr Pietrus
230
Ficyt

A zrobili już policję i żyjące miasto, żeby dodawać KOLEJNE opcje graficzne?
I nie, NIE BĘDZIE TAK, że ktoś sobie wyłączy, że bo nie da się w nieskończoność robić kilku wersji oswietlenia czy cieniowania.
I teraz tak - oczywiście, za kilka generacji każda karta uciągnie RT, albo i wcześniej, bo są implementacje i algorytmy już teraz pozwalające zrównać się RT, a nawet częściowemu PTi starym metodom na obecnym sprzęcie. Więc to będzie naturalne, że zostanie tylko RT.

Ale póki co niech te bajery graficzne dodają ci, którzy mają czas, a nie oszuści, którzy wydali bubla i dalej mydlą oczy odbiorcom, a core gry leży.

Cyberbug smaczki RT już ma, teraz niech zajmą się czymś innym niż grafika.
Zwłaszcza, że SILNIK GRY I TAK LECI DO KOSZA

post wyedytowany przez Herr Pietrus 2023-03-11 15:01:30
11.03.2023 15:22
MilornDiester
5.3
MilornDiester
38
Generał

Herr Pietrus
Tylko, że implementacja RT powstaje we współpracy z Nvidią i nie obciąża zespołu w takim wymiarze jak zrobienie policji od nowa.

Dlatego nie jest tak, że jak zrobią RT to kosztem tego, że nie pojawi się jakaś mechanika.

Niemniej, tak jak napisałem wcześniej, zgadzam się z tym, że CP77 nie jest najlepszą grą do takiego dłubania w grafice.

11.03.2023 15:59
5.4
zanonimizowany1373230
16
Konsul

Od implementacji bajerów graficznych, zależy to jak dużymi mocami dysponuje przeciętny gracz, a nie możliwości obecnej technologii czy możliwości danego silnika. Każda gra ma na celu zarobić kasę, a kolejne wodotryski, technologie itd. to tylko kolejne wydane pieniądze, z których skorzysta garstka. Dla garstki nie warto ładować kolejnych milionów dolarów, bo to się nie zwróci.
Takie rzeczy można zrobić w demie technologicznym, by przyciągnąć potencjalnych nowych klientów na następne produkcje. Dlatego żadna gra specjalnie nie będzie odbiegała od średniej sprzętowej, jaką posiadają gracze. Pojedyncze elementy tak, ale nie większość.
Nowe GTA mogłoby mieć całą masę różnych bajerów nie tylko graficznych, ale przede wszystkim fizycznych. Jak destrukcja otoczenia podkręconą na maksa z Batelfilda, czy aut rodem z BeamNG. Mimikę z TLOU2 czy szczegółowość miasta z CP2077. Tyle że nikt o zdrowych zmysłach tego nie zrobi, bo dla garstki osób nie warto.

11.03.2023 20:12
MilornDiester
5.5
MilornDiester
38
Generał

JohnDown666

Tylko co za problem zaimplementować te bajery z myślą o czasach kiedy już większość będzie miała taki sprzęt? Wbrew pozorom bariera między "bogatym %" a resztą nie jest jakaś nieprzekraczalna.

Dla porównania - Wiedźmin 3 miał w zalecanych GTX 770, którą dzisiaj można kupić za 250 zł (500 zł cały komputer używany). Będący wtedy absolutnym topem GTX 980 kosztuje jakieś 400 zł.

Tak więc kilka lat po premierze sprzęt topowy staje się ogólnodostępny a po jeszcze paru (od premiery W3 minęło niecałe 8 lat) można go kupić za śmieszne pieniądze.

W czym więc przeszkadza wyciśnięcie maksa z obecnych technologii i dodanie opcji, która pozwoli grze ładnie wyglądać przez kolejne lata?

12.03.2023 16:37
Heisenberg95
5.6
Heisenberg95
44
Pretorianin

A na RTX 2060 super - NIE
PS5 - nie
XSX - Nie
XSS - nie

11.03.2023 14:17
6
odpowiedz
Eivor Valhalla
7
Legionista

Topowa karta i grę "uciągnie" dopiero z DLSS?
To żaden postęp, bo tylko zwiększają zegary i prądożerność, a to nie jest postęp tylko pójście na łatwiznę...

11.03.2023 14:47
quark
7
odpowiedz
quark
66
Generał

Oczywiście od razu jak ten patch i pierwsze testy wydajności sie ukażą nieogary będą pisać że gówniana optymalizacja xD

11.03.2023 16:10
A.l.e.X
8
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

może będzie w końcu jakaś jedna gra pod 4090 bo obecnie na PC Nvidia wydała nowe gpu i nie ma niczego co je dociśnie. Na 8K nadal za mało w nowych grach (stare super) a w 4K overpower.

11.03.2023 20:23
AIDIDPl
8.1
1
AIDIDPl
179
PC-towiec

Problem elit. Jakiegoś niewielkiego % rynku.

Ale nie ma chyba takich gier, które dobrze wykorzystałyby sprzęt oferując odpowiednie doznania graficzne i płynność. Może Assassyny? Total Wary i różne inne nowe strategie mają problem z wykorzystaniem procesorów, czyli gry, które na procesowy i optymalizację powinny stawiać.

Zresztą wiele z nowych gier ma ten problem. Graficznie oferują niewiele więcej a wymagają bóg wie czego. Zamiast optymalizować lepiej postawić va banq na generowanie klatek Nvidia...Szkoda słów.

post wyedytowany przez AIDIDPl 2023-03-11 20:24:34
11.03.2023 20:26
AIDIDPl
9
odpowiedz
3 odpowiedzi
AIDIDPl
179
PC-towiec

Ja to bym chciał żeby chociaż podstawowy Ray Tracing naprawili w W3 tak jak obiecali...7 letnia gra z podstawowym RT dostaje zadyszki w 1440p na 3080Ti, 32GB RAM, SSD, Ryzen 5800X. No prośba...

post wyedytowany przez AIDIDPl 2023-03-11 20:27:59
11.03.2023 23:17
9.1
captain_omega
28
Legionista

RT zostało dodane do W3, żeby promować DLSS 3.0 i Frame Generation, wtedy pograsz płynnie. Na tej samej zasadzie zostanie dodany tryb RT Overdrive do CP2077, zresztą obecnie taka 3080Ti dostaje zadyszki przy RT Ultra, bez włączonego DLSS, a z włączonym DLSS niektóre odbicia dostają dziwnie ziarnistego efektu i wygląda to po prostu brzydko. Nie wiem jak sprawa wygląda przy włączonym FG bez DLSS, bo nie posiadam karty z serii 40, ale pewnie lepiej, chociaż podobno i tak najlepiej włączać też DLSS, żeby FG dawało zauważalną zmianę w płynności.

12.03.2023 01:28
9.2
realsolo
218
Generał

A co ma do tego wiek gry? Ty wiesz w ogole jak dziala RayTracing? Quake1 z Raytracingiem sie obsrywa, a ty chcesz n-wiekszy stopien skomplikowania sceny, aby smigalo?

Tech sie bedzie tlil, tak jak pierwsze vertex shader stuffy na (Geforce) Riva TNT czy sprzetowe texturowanie na Voodoo 3DFX.

Chlopie kurła no.

Renderowanie calej sceny via RayTracing to moze w RTX 880090 (bo skomplikowanie swiata 3d ciagle rosnie, ale juz nie skokowo tylko powoli (funkcja ~logarytmiczna).

post wyedytowany przez realsolo 2023-03-12 01:31:12
12.03.2023 09:02
AIDIDPl
9.3
AIDIDPl
179
PC-towiec

Dobra, dobra. Jak jesteś taki spec od RT i PT to wyjaśnij mi czemu w takim razie W3 na takiej karcie w RT chodzi jak kupa a METRO Exodus wersja Enhanced Edition, która wymaga karty RT, gdzie oświetlenie jest już tylko renderowane za pomocą RT (ze zmianami w jakości low-ultra) potrafi na 3080ti działać na ultra w 1440p i stałych 60fps a W3 w 1440p już nie potrafi?

A, i jak to jest że CP2077 z RT ma lepszą wydajność niż W3 z RT???

post wyedytowany przez AIDIDPl 2023-03-12 09:09:22
12.03.2023 09:45
rafq4
10
odpowiedz
rafq4
169
Shadow in the darkness

Fajnie że rozwijają grę o nowości technologiczne, ale będą to smaczki dla raptem promila graczy, których stać dziś na sprzęt z najwyższej półki za dziesiątki tysięcy zł(mówiąc o Polsce). Dla mnie osobiście ten cały RT jest trochę przehajpowany. Owszem, daje widoczne efekty wizualne w odbiciach, czy grze światła, ale moim zdaniem są to rzeczy, które podczas rozgrywki nie są nawet graficznie aż tak znaczące. Bardziej jako ciekawostka i taki smaczek, niż istotna kwestia graficzna. Podczas rozgrywki, myślę, człowiek nieczęsto zatrzymuje się, by oglądać odbicie w kałuży, czy światło latarni.

12.03.2023 21:20
11
odpowiedz
Thejungleee
5
Junior

Już dawno nie czytałem takich bzdur... Path Tracing jest dostępny w CP2077 od dnia premiery ???>? Co wy bierzecie...

13.03.2023 08:30
😂
12
odpowiedz
Wlodi89LCT
30
Pretorianin

No i zepsuliście niespodziankę...

post wyedytowany przez Wlodi89LCT 2023-03-13 08:31:40
Wiadomość Cyberpunk 2077 z wodotryskami na GDC - wiemy, co pokaże CD Projekt