Demo Resident Evil 4 Remake jednak dla wszystkich; zobacz nowe teasery
15gb i pyk na PS5 odpalone.
Genialnie zrobiona nowa gra ale.. tryb rozdzielczości i.. Dziwnie przymazany ekran, brak ostrości. Grałem ostatnio w remake 2/3… w RE3:Remake tekstury i oświetlenie były ostre jak brzytwa. Wiec nie rozumiem tutaj takiej sytuacji. Wiem, że fajnie robić kilka gier remake w tym samym czasie na tym samym silniku aż wszystkie przerobią ale aby poszedł za tym jakiś skok technologiczny… :)
Demo bez Denuvo DRM, wow! Szok! Odbiją sobie w finalnej wersji z nawiązką.
Sterowania wciąż nie ogarniają na tym RE Engine.
Bez włączenia akceleracji, czułość drążków trzeba wykręcić bardzo wysoko... inaczej jest bardzo ociężale i ślamazarnie.
Akceleracja to zło, która psuje pamięć mięśniową.
Myszka jest okej ale szału nie ma, a sama klawiszologia, nie wiem kto to układał.
Strzelanie to samo co w poprzednich grach, postać ma parkinsona i trzeba czekać aż się broń "ustabilizuje", inaczej postać chybi nawet z metra...
Odbicia SSR nadal miejscami popsute, taka kula u nogi RE Engine.
Jest opcja dla FOV, ragdollu, koloru termo lunety, celownika laserowego i strzałki jak rzucamy etc.
Demo strasznie krótkie.
Dokładnie potwierdzam w 100% w tym stanie to najbrzydsze RE Remake.
[1] tez ostatnio przechodziłem wszystkie części i RE 2 miał w ogóle u mnie na ps5 problem z kontrastem i ostrością, a 3 wyglądała o wiele wiele ładniej. Jeżeli taki sam problem będzie w 3 to się chyba wstrzymuje z zakupem
Okej, ogralem demo, w trybie z RT gra działa zaskakująco płynnie, choć mam jakieś milisekundowe freezy czasem. Gra nie ma w ogóle ostrości, wyglada jakby ekran był na sile rozciągnięty, graficznie gra jest brzydsza od re3. Z preorderem się wstrzymuje.
Optymalizacja wzorowa jak się ktoś przyłoży. Jest jeszcze nadzieja dla gier z Rt.
Bo w demie nie masz RT... co z tego, że można przełączyć RT z off na on, jak niczego to nie zmienia. :)
Brawo Capcom! Tak samo było z Village. Zniechęcony nudna amnesio podobna 7ka nie chciałem kupić, ale jak ogralem demo Village na PS4 to poleciałem do sklepu, bo się okazało, że to super gra.
Tu może być podobnie.
Demo na XSX waży 10GB. Ukończyłem je w 24 minuty, raz zgnoiłem przez tak zwanego "piłaża" i jestem pozytywnie nastawiony. Biorę w premierę, mimo że oryginał przeszedłem ze 20 razy. Gra ponad czasowa.
Grałem w Demo jak dla mnie najbrzydsza odsłona serii Remake. Dno i tyle. Za taka cenę i w tym stanie nie ma szans na zakup. Były narzekania na jakość i widać nic to nie dało.
Jakby to były czasy bez walki z Microsoftem, to SONY dopilnowałoby, aby demo było tylko dla nich. Niestety jednak teraz musza stonować z antykonsumenckimi zagrywkami.
Demówka jest świetna.
Zachowali klimat oryginału, a nawet go ulepszyli przez lepszą grafikę.
Sterowanie też jest lepsze niż w oryginale.
Jak dla mnie to będzie hit.
Ograłem demo i jakoś nie widzę tej dobrej optymalizacji o której mówią inni. Gra wygląda bardzo średnio i przy tym działa bardzo średnio - momentami wygląda to jakby brakowało trochę cieni, zwłaszcza w lokacjach na zewnątrz (wnętrza wyglądają dobrze), pod względem grafiki wygląda to jak krok wstecz w porównaniu do Village. Poza tym dochodzi trochę innych problemów, takich jak:
- stuttering przed niektórymi drzwiami (pewnie ładowanie lokacji)
- brak wsparcia DLSS
- jeśli braknie ci VRAM to gra scrashuje zamiast używać RAM - takiego czegoś jeszcze nie widziałem w nowoczesnej grze LOL
- podstawowe ustawienia na PC to jakiś żart - żeby zrobić obrót o 360 to trzeba chyba ze 100 metrów myszką przejechać :D I przycisk odpowiedzialny za kucanie to E. Na szczęście wszystko można zmienić.
Na RTX 4080 oraz I5 12600K i 16GB DDR4 chodzi płynnie w ultra 4K + RT. Niestety brak DLSS, a FSR 2.0 w trybie Quality okrutnie rozmywa grafikę i wprowadza artefakty na krawędziach. Całe szczęście antyaliasing został tu dobrze zaimplementowany i nie robi mydła z grafiki w niższych rozdzielczościach. Ogólnie widać, że to ten sam silnik co w Village tylko lekko ulepszony.
E tam, na ps5 to dopiero jest mydlo. Zdecydowanie biore to na pc dobrze ze demo jest dostepne na wszystkim.
Po prostu dziele się spostrzeżeniami bo nie każdy ma 4080 i leprze karty. Niestety widać, że to ten sam już trochę leciwy silnik co RE2, RE3 i Village. Odradzam włączać RT w tej grze bo niewiele wnosi do samej grafiki, a urywa sporo fps.
Jasne ale nie kazdy pcmr przeszedl demo dodatkowo na ps5 zeby sobie porownac :) Tak wiec o ile w Callisto i DS gralo mi sie na konsoli bardzo dobrze to w tym przypadku wyglada to slabo.
Przy Callisto i Dead Space remake to ta gra wygląda graficznie średnio, ale pod względem grywalności zjada Callisto i będzie lepsza od genialnego i tak Dead Space
Nie mam pojęcia gdzieś ktoś widzi Ray Tracing w tym demie. Fakt, że można go sobie niby włączyć w opcjach, ale niczego to nie zmienia. Spójrzcie sobie chociażby na kałuże w wiosce, identyczne jak przy domyślnym RT na off.
Ta gra ma sens tylko z VR. Mam nadzieję, że na PC będzie na to sposób bo bardzo chciałbym porównać do wersji na quest 2 jakie są różnice
remake goni remake goni remaster i tak w koło... idiotyczne lata nastały
Gra jest wyśmienita, przeszedłem w 15 minut ale to było mega zayebiste 15 minut
Niestety sama grafika faktycznie nie powala, remake 2 i 3 części wyglądał lepiej, a o Village to już nawet nie wspomnę (to jest przepaść)
Żeby jednak nie było to i tak ładna gra, ale trochę to dziwne żeby gra była brzydsza od starszych części
Szczególnie nie zachwycają otwarte przestrzenie (w village były mega), bo zamknięte lokacje wyglądają bardzo dobrze
Kupuje i tak, w porównaniu z oryginałem widać że wszystko na plus, a to gra genialna sama w sobie
Wszystkie te gry są na tym samym silniku. Bardziej Ci chyba miejscówki nie leżą.
Wszystkie RE na RE Engine wyglądają bardzo podobnie, łącznie z RE7. Jedyne, co tak naprawdę nam nie pasuje i wydaje się brzydkie, to wygląd potworów, lokacji, zaprojektowanych pomieszczeń. Wszystko to spięte w całość tworzy obraz brzydkiej lub ładnej grafiki ale to złudne postrzeganie, bo technologicznie te gry są bardzo podobne, Village może jedynie odstawać, bo ma też RT.
No nie, re7 wygląda zdecydowanie gorzej od re2
Re3 to nieco ładniejsze re2, a re village to spory krok do przodu w kwestii grafiki (tam jest każdy element bardzo dopracowany)
Z kolei re4 to krok wstecz, powrót do jakości z re2. Z tym, że re2 miało właściwie tylko zamknięte lokacje, a re4 ma otwarte przestrzenie i to one wyglądają najgorzej
Village miał przepiękne otwarte jak i zamknięte lokacje
Miałem nie kupować i tak zostanie / kiedyś kupię może jak nie będę miał w co grać. Oczywiście gry nie oceniam po 15 minutach gry ale jest to dokładnie to samo tylko w lepszej oprawie graficznej. Gameplay jest archaiczny tak samo zresztą jak w dwóch poprzednich remasterach.
Nie jest dokładnie to samo, ten etap który jest w demie ma całkiem inny początek niż oryginał
Sterowanie jest zupełnie inne, niszczenie pudełek z amunicja czy kopanie jest teraz dużo lepiej zrobione
Coś słabo pamiętasz oryginal i co niby jest tu archaicznego?
To nie jest remaster, tak jak re2 i re3 nie było remasterem tylko remakiem
Niestety z tego co widzę z części na część jest coraz gorzej, kiedyś się pewnie wypróbuje ale po tylu portach i remasterach to było niepotrzebne (to taki japoński Skyrim). Bo o ile jedynka, dwójka czy trójka to była inna epoka, tak czwórka niczym nie zaskoczy. Wolałbym żeby skupili się na kolejnej nowej części, ale widzę że teraz będą klepać wszystko po kolei aby na końcu zrobić remake Village.
Są tylko dwie drogi, jak się dobrze sprzeda wyklepią kolejny remake. Jeśli się nie sprzeda prawdopodobnie dostaniemy nową odsłonę i szczerze wolałbym to drugie.
Ale przecież ostatni duży i nowy RE wyszedł w 2021 roku. Czego ty chcesz aby klepali nowe odsłony co 2 lata? Jeszcze bym zrozumiał ten bulwers, jakby nowych odsłon w ogóle nie było ale one są, wychodzą regularne co 3-4 lata. Capcom do tych remaków ma osobną ekipę a nowe odsłony robi inny zespół. Jedyne co tak naprawdę boli, to sposób w jaki Capcom traktuje swoją inną mniej popularną serie, wzorowaną na RE, Dino Crisis. A chyba nie muszę przypominać osobom obeznanym w temacie, że fani od lat piszą o tym aby odpuścili w końcu te Residenty i zajęli się serią z dinusiami.
Dino crisis im się nie opłaca, residenta evil był ciągle żywy, wychodziły kolejne odsłony, fanów przybywało. A Dino crisis jest już marką martwą, co z tego że zostało kilka tysięcy wiernych fanów, oni nie zwrócą kosztów produkcyjnych, sprzedaż odświeżenia Dino crisis jest pod znakiem zapytania, a Resident jest bezpieczny.
Porównałem wlasnie demo PS5 z PC i na PC nie dość, ze chodzi lepiej to wyglada lepiej (mimo ze nie gram na max bo brakuje pamieci graficznej, a gra wtedy wywala do pulpitu)
Z grubsza to cienie na wysokich, tekstury high 6gb, rt off i reszta na max, wersja PC ->
Czyli ten mój RTX 2070 Super z ryzenem 3600 to jeszcze nie taki złom skoro sprawują się lepiej od PS5
Wychodzi na to, ze wersja PS5 to takie srednie detale i chyba 1440p (czyli ta sama rozdziałka w której gram na PC) i 30 (?) klatek
Płynności nie sprawdzałem, ale na oko widac, ze na PC po prostu lepiej działa