Znamy wymagania sprzętowe The Last of Us: Part I na PC; nie są niskie [Aktualizacja]
Żadnego skoku graficznego nie było a wymagania minimalne w nowych grach są wyższe niż niedawno w zalecanych. Mało która z nowych gier może dorównać technologiczne RDR2 a wymagania ciągle idą w górę. Wszystko od hipokrytów z wielkich korporacji którzy ciągle mówią o ekologii a zmuszają ludzi do niepotrzebnego zakupu nowego sprzętu.
Ciekawa sprawa. Nie tego sie spodziewaliśmy :/ Pozostaje czekać na testy. Może pare opcji będzie znacząco wpływać na wymagany sprzęt.
Dobrze że FSR i DLSS są.
Co jakie są niskie jak są wysokie 1080p i RTX 2070
Na 720p nawet nie sprawdzam bo to już stara rozdzielczość i dedykowana 17 calowym ekranom.
Może nie są ogromne ale do niskich wymagań na pewno nie należą.
Po za tym grafika to nie U5 tylko stary silnik graficzny RTX 2070 to wciąż karta która nowa stoi w okolicach 2000zl
Ok masz rację jednak komentarz niech zostanie bo wymagania są wysokie. A jak nie ma Raytracingu to Sony mocno przecholowało l.
Bardzo podobne co Returnal a gra Finów na takim RTX 3060 wyglada nieco lepiej niż wersja na PS5 i pewnie podobnie będzie z TLoU. Poza tym, gry Sony są świetne zoptymalizowane i raczej to samo czeka przebój Naughty Dog. Martwi tylko ta słaba sprzedaż ostatnich gier Sony na PC względem wersji konsolowych bo jeszcze się z tego pomysłu wycofają i swoje gry zostawią na PS.
Sprzedaż jest adekwatna do tego, co dostajemy.
God od War 4-5 mln kopii a należy pamiętać, że gra ma już 4 lata. To mimo wszystko, jest ważnym czynnikiem w sprzedaży.
Marvel’s Spider-Man to 3-4 mln kopii i podobna sytuacja do GoW. Days Gone i Horizon mają podobne wyniki.
UNCHARTED to 6-letnia gra z OSTATNIEJ odsłony serii a Miles Morales to zwykły dodatek, za 219 zł.
Obie te gry to + 500 tys sprzedanych kopii. To dużo, jak na produkt który dostaliśmy.
Sackboy to nisza, za 259 zł.
Returnal, nie miał nawet dobrych wyników na PS5 a sama gra, nie jest dla każdego i sporo osób zwyczajnie w to nie zagra. Mimo wszystko, sprzedaż Returnal to teraz koło 100 tys kopii. Po czasie, będzie tylko lepiej.
The Last of Us: Part I, Demons Souls czy Ghost of Tsushima nie będą mieć większych problemów, aby wejść na szczyt na steam.
Bardzo słaby marketing i ceny też robią swoje ale, to dopiero 3 lata Sony na rynku PC i zwyczajnie, potrzeba czasu.
Sony, nie zrezygnuje z PC tylko dlatego, że dodatek czy niszowa gra, ma słabsze wyniki niż taki GoW. Rynek PC jest znacznie znacznie, większy niż ten konsolowy i potrzeba czasu i dobrej strategii.
Marvel’s Spider-Man Remastered SteamDB (~2.21 M by SteamSpy)
Inne
~1.38 M by PlayTracker
~1.76 M by VG Insights
God od War SteamDB (~4.18 M by SteamSpy)
Inne
~2.85 M by PlayTracker
~1.92 M by VG Insights
Dobra, przy pająku zgoda, troszkę dałem za dużo ale GoW już prawidłowo
Gdybym podał, największe liczby to God od War miałby całe 5mln a pająk 4mln, bez szacunków ''''mniej więcej''''.
Obie te gry, wyszły także w Epic, także zawsze należy dodać jakiś + do tych wyników, ze steam.
Do dokładniejszych wyników, trzeba napisać do Sony a ja, przynajmniej staram się analizować pewne rzeczy, zamiast jak większość, brać info z palca.
W pierwszym komentarzu zgodziłeś się ze mną, że przegiąłeś przy "pajączku", natomiast w drugim dalej zawyżasz przy nim liczbę prawie o milion (0,73 dokładnie). Wiem, że dokładnych wyników nie znajdziemy bo Sony ich nie udostępniło (chyba, nie sprawdzałem) i nic nie mam do Twoich analiz i tego jak to robisz, po prostu moim zdaniem je zwyczajnie zawyżasz i jak już wspominałem wyciąganie średniej byłoby najlepszym wyjściem w tym przypadku.
To port gry z PS5 więc jak oczekiwań wymagań niższych niż hardware PS5 (odpowiednik Radeona 6600 bez XT)?
Wymagania będą już tylko rosnąć, by na zakończenie tej generacji w minimalnych był 8 rdzeniowy procesor i GF 3060Ti.
Do 1080p i 60, to wymagania normalne przecież. W zalecanych jest 4-letni pc i to na tamte czasy ze średniej półki. Na rynku komputerowym 4 lata to przepaść.
Tak że, można być spokojnym o optymalizacje.
Na tamte czasy było to 1440p. RTX2070
A że średniej klasy karta był to RTX 2060
Plik Optymalizacja.exe nie został znaleziony.
Nie wiem kto im robił tę grafikę ale po pierwsze nie ma takiej karty jak Radeon RX 5800XT, tak samo jak nie ma Radeoma 6600XT, jest Radeon 6600XT. Tak jak drugie to literówka to mogę zrozumieć, tak podawanie karty, która nie istnieje jest śmieszne dla takiego studia.
Tak samo jak przeklejanie tego bez wspomnienia o tym fakcie.
całkiem możliwe ze im chodziło o RX 5500 XT jeśli patrzeć na VRAM, skąd taka gafa?
Zmowa z NV jak nic że magicznie w zalecanych (tak wiem ze to 4k) gpu pokroju 4080.
No niby są wysokie ale z drugiej 1080p juz tyx 2070 ma troche latek. Pytanie czy te ustawienia biorą pod uwage RT czy inne wodotryski , jak tak to tak naprawdę to nie są to wysokie wymagania bo sie je wyłączy i magicznie +40% fps. Jeżeli nie to faktycznie troche wysokawe
Nie ma tam mowy o Raytracingu a nawet w wymaganiach zalecanych jest podana karta która nie obsługuje.
Wymagania w sumie normalne nie rozumiem co autor miał na myśli pisząc "nie są niskie". Co mieli dać GTX 1060 do 1080p? Ta karta to już babcia, RTX 2070S to już standard przy 1080p. A przy 4K pewnie spokojnie ruszy na RTX 3080 TI
No tak bo doczekaliśmy rewolucji graficznej więc RTX2070S to standard do 1080p.
Xd
Ja tak samo ostatnio dokupiłem ramik. A miesiąc temu była dyskusja pod Hogwart Legacy odnośnie ramu jak wielcy eksperci tego serwisu trolli i znafców się wykłócało że 16 gb na 1440p jeszcze starczy to gra ma kiepską optymalizacje. Tak jak się nie chce pogodzić z tym że już 16 gb pomałuu odchodzi do lamusa to najlepiej wszystko zwalać na złą optymalizację.[
Ja juz 3 lata temu kupiłem 32gb ramu, ale Ryzena 3600 trzeba bedzie wymienic niedlugo, chociaz w sumie to mam ps5 jakby co, a z grami lipa ostatnio
Hm nie wiem czy się opłaca wymienić na Ryska 7 5800X3D. Niby ma sens bo do gier to najlepszy procesor pod am4 w dobrej cenie. Zależy pewnie od tego w jakiej rozdziałce się gra. Przy 4k to aż tak dużych różnic nie będzie. 1440p i 1080p to już inaczej, ale grać w 1080 to meh. Tylko 4k lub 1440p.
Ale nie ma najwiekszej potrzeby robic gry pod 32 gb ram, tym bardziej ze są to porciaki ze słabszych od pc konsol. To jest po prostu sztuczne nabijanie ludzi w butelke i zmuszanie ich do niepotrzebnego upgrade''u. Rozumiałbym jakby AM5 i nowy socket intela z konca 2023 byłby standardem, ale tak jeszcze nie jest i nawet podczas am5 tak nie bedzie , bo ludzie beda szli w taktowanie a nie ilosc ramu. Nie ma żadnej gry na rynku, ktora zmusza uzytkownika do posiadania 32gb ram, nawet Escape From Tarkov, gdzie redditowcy rozprzetrzeniali dezinformacje mowiac, ze jak masz fps dropy to trzeba 32gb ram. I co wyszło na jaw? Ano to, że to wina deweloperów, bo był memory leak RAM i wyżerało za dużo ramu niż potrzebowała gra. Wyszedł fix i ludzie nawet z 8gb mogą grać w miare płynnie.... wiec prosze nie rozprzestrzeniajcie kolejnej dezinformacji i nie zachowujcie sie jakbyscie pozjadali wszystkie rozumy.
Żadnego skoku graficznego nie było a wymagania minimalne w nowych grach są wyższe niż niedawno w zalecanych. Mało która z nowych gier może dorównać technologiczne RDR2 a wymagania ciągle idą w górę. Wszystko od hipokrytów z wielkich korporacji którzy ciągle mówią o ekologii a zmuszają ludzi do niepotrzebnego zakupu nowego sprzętu.
Jak to nie da się pograć na ziemniaku, czas leci, konfiguracja do 720p to taki już ziemniak obecnie.
Po za tym dziwi mnie ten ogromny przeskok pamięci ram między 1080p a 1440p z 16 do 32 GB czy nie powinno to być na przykład
1080p 16Gb ram
1440p 24Gb ram
2160p 32Gb ram
Może tak jest ale 24 ram to setup typowo do laptopa.
Kto w PC do gier używa trzech kości by stracić Dual ? Więc gdy potrzeba 24 to pewnie z automatu piszą 32. Tak myślę :)
Podobnie o marginalnym konfigu 8 + 8 + 4 + 4 chyba nie ma co gdybac
Wymagania pokazują, że ci od SONY nie potrafią w komputer, bo jeśli w 4k w takiego WIEDZMINA NEXT GEN, bez useless ray tracingu, mozna leciec z 16giba ram i mieć klatkarz lekko przekraczający 60fps, a tutaj nawet pewnie będzie chrupało przy 1440p na kompach za te 7-8k, no to chyba jest coś nie tak? I to sztuczne nakręcanie spirali dezinformacji, że 32gb ram to standard, bo japonczyki dali w porcie w wymaganiach jest tak śmieszne. Przypominam, że wiedzmin to 5x wieksza gra od TLOU , do tego jest robiona na gorszym silniku
To są wymagania z włączonym RT. Bez RT do 4K 60 wystarczy RTX 3070
Hogwart też miał mieć niby wysokie, a w FHD chodzi w 60 fpsach na RX 580, więc tu pewnie będzie podobnie.
No właśnie. Mam RX 580 4GB i Hogwart na średnich w FHD 60 klatek a na wysokich 45. Jak zwykle wymagania zawyżone. Przed kupnem gry lepiej na YT pooglądać testy.
U mnie na Specyfikacji : Intel Core i5-4460 3,20 GHz, 10 GB RAM-u, ASUS Phoenix GeForce GTX 1650 SUPER OC 4GB, tak kurde faja, 10 GB RAM-u wiem, że niektórzy się na te 10 GB RAM-u w dzisiejszych czasach dziwią, Wiem! Ale póki da się grać to jest spoko, i nie wiem jakim cudem, no magia jakaś, ale dałem radę Hogwarts Legacy odpalić na Średnich w Rozdzielczości : 1920x1080p no to jeśli odpalę tak samo na Średnich : The Last of Us Part I, to wycisnę z tej gierki wszystko na 100%.
(Może ta "magia jakaś" to jednak jest zasługa mojego 27 calowego Ekranu Gamingowego : ASUS TUF Gaming VG279QL1A 27'' osiągającego pełną natywną rozdzielczość : 1920x1080p i pełne 60 FPS-ów)
Dokładnie seria 2xxx i 3xxx to już niska półka. To było dobre w 2020 roku. Tylko 4090 poniżej tego jest już nieopłacalne.
Widać, że optymalizacja gier stała się czarną magią dla deweloperów.
O czym ty kęsik ...? No tak jak gra ma zalacanego RTX 2070 pod 1080p i 32 gb ramu no to już trzeba gadać że słaba optymalizacja. Karta która była dobra na 1440p w 2018-2022 roku
No patrz, czyli jeszcze trzy miesiące temu była dobra na 1440p, a teraz ledwo daje radę w 1080p. Ale ten postęp pędzi, a jaka grafika, aż zapiera dech.
RTX 4080 do 4K 60fps to lekka przesada, gdzie na na PS5 można w 4K wyciągnąć 40fps przy czym 4080 jest teoretycznie 4 krotnie wydajniejszym GPU od odpowiednika w PS5. Pomyśleć jakie były by wymagania gdyba gra miała RT? RTX4090 do 1440p?
A kto na pc martwi się o wymagania. wszyscy mają super kompy. To konsole są słabe.
32 Ramu to w obecnym roku powinien miec juz kazdy nie dziwi mnie to kompletnie
Kolejny dezinformujacy knypek. Nie ma najwiekszej roznicy miedzy 16,a 32. Majac 32giba taki Chrome zjadał taki sam % ramu jakbys mial 16 giga.... zresztą... mowic jak do sciany
Biedni PC- towcy. Co jakiś czas ładują i ładują w te kompy. A to ciągle studnia bez dna żeby pograć w coraz to nowsze gry.
Nie ma to jak konsola. Jedna cena, odpalasz i idzie wszystko przez następne 8 czy 9 lat od momentu premiery sprzętu.
Aż mi żal się ich zrobiło.
Możesz sobie grać i 10 lat w tych 30fps. Ja tam wolę sam decydować w ilu gram.
Całe życie na pc w 144hz klatkach w każdej gierce i ostatnio zagrałem w hogwarta i inne gierki u kumpla na konsoli i szczerze to myślałem że mi oczy wyjdą z gałek i usiądą na kiblu, nie wiem jak możecie grać na tak niepłynnym obrazie. Trochę wam współczuje bo zero kontroli nad czymkolwiek i w dodatku ta płynność... nie da się przejść z PC na konsolę, to niewykonalne.No ale nie bez powodu jest podział że dla tych biedniejszych zostaje konsola a tych bogatszych rtx 4090 ehh powodzenia
Już wolę ładować w kompa, a jak go załaduje za 10 koła to chodzę dumny jak paw w okresie godowym. Za kolejne 2 lata ładuje kolejne 10 koła i chodzę dalej dumny jak paw po okresie godowym.
Na tych swoich tosterach to sobie możecie co najwyżej naleśnika podsmażyć
Jedna cena, odpalasz i grasz w 60fpsach przez 8 lat, w miedzy czasie pctowiec wyda 7k na pcta i bedzie mieć 120fps w 1440p w lepiej wygladajacych grach, do tego bedzie mogl sobie zrobic lekkie upgradey , bo go na to kurwa stac. Jak tam bloodborne w 30fps nawet na ps5 w 1440p ?
Jeśli tak gra będzie wyglądać jak na PS5 a zakładam że tak albo i lepiej to dostaniecie jedną z najładniejszych gier na ten moment na rynku. W ogóle dzień premiery Part I na PC to dzień pctowego święta.
tryb adaptatywny pozwalający używać klawiatury i kontrolera naraz.
Przechodzilem tak GTA5 sterujac padem strzelajac niekiedy jednoczesnie myszka gdybym mial przechodzic ta gre na pc tez pewnie bym tak gral.
Nie wiedziałem że do oglądania interaktywnego filmiku takie wymagania trzeba dziś mieć xD
Ciekawe czy gra będzie zżerała bliżej 20 czy 30 GB ramu. Jak nic gdy będę kupował nowego kompa to włożę tam 64 GB.
Nie rozumiem płaczu, wszak na tej stronie i tak wszyscy grają w 1080p i max 60 fps :D
Do tej konfiguracji wystarczy proc za 400zł oraz grafika za 1400. Co to jest komp za 3k pln w dzisiejszych czasach?
Bo cymbały myślą że będą grali nonstop w 1080p na GTX 1060 w 60 klatkach. Kiedy ta karta wyszła w 2017 roku a iddziemy do przodu, i najlepiej jest podciągać wszystko pod słabą optymalizacje zamiast się pogodzić z tym.
Bo tak to jest z PC-betonem, jak troszkę czasu temu zapowiedzieli crysis 4 to gawiedź pisała że jeśli gra pojawi się także na konsolach to na pewno nie dorówna graficznie pierwszej części plus samo wydanie konsolowe będzie spowalniać graficznie wersie pc-tową..., a w rzeczywistości jak pojawia się jakakolwiek gra w 2021/22r która w wymaganiach ma coś nowszego niż gtx 1050 (2016 rok wydania) to na 100% mamy skopaną optymalizacje bo wiadomo dzisiaj gry to powinny w max detalach lecieć na gtx970 w16k
Na początku lat 2000, dałbym wszystko, by móc grać na 6 letnim sprzęcie w najnowsze tytuły, na pełnych detalach w 60 klatkach. Wtedy komp który był z wyższej półki, juz po 2 latach wymagał lekkiej modernizacji.
6 lat wtedy to była przepaść. Dziś wymagania aż tak bardzo nie szybują z roku na rok jak wtedy.
Na ty forum i tak nikogo nie obchodzą wymagania, bo każdy tutaj ma PC z najwyższej pułki, modernizowanego co roku. Co innego reszta graczy, siedząca nadal na 100 taniej 1060. Oni mogą czuć trochę żal, że świat growy poszedł do przodu. W zalecanych 6 letni procesor, 4 letnia karta graficzna do grania w 60 na 1080p. Ta gra musi być dobrze zoptymalizowana skoro na tak starym PC da radę uruchomić.
Nie od dzisiaj wiadomo, że SONY nie potrafi portować gier exclusive oraz nie potrafią robić dobrego kodu gry, bo albo są słabi albo robią to specjalnie, żeby wmówić ludziom, że kupienie PC jest "nieopłacalne", bo jak inaczej wytłumaczyć to, że gry multiplatformowe chodzą wyśmienicie i wyglądają i na PC oraz PS4/PS5 (DMC5). A taki marnie wyglądający Horizon albo Days Gone wyglądajacy jak gra z PS3, potrafi chrupnąć nawet na high-endowym PC. Mówię marne wyglądające, bo widać to jak podejdzie się obejrzeć tekstury z bliska albo odległość wczytywania tekstur. Widać tanie zagrywki, graficzne, żeby te gry jakoś chodzily.
Wymagania nigdy nie były w 100% zgodne producenci bardzo często zawyżają je. A dlaczego jest RTX 4080 i RX 7900 xt w zalecanych pod 4K? Bo są to nowe karty i twórcy też chcą napędzić sprzedaż i reklame zrobić a przypuszczam że spokojnie starczy RTX 3090 i RX 6900 xt. Najlepiej poczekać na testy na wielu konfigach.
XD serio takie wymagania? jak to jakieś, nieadekwatne wymagania do tego, co ta gra oferuje.
Ultra spelnione z nadwyzka. Bedzie piekny powrot po 10 latach do jednej z najlepszych gier w historii.
Serio ale co może usprawiedliwiać takie wymagania jak konsola posiada znacznie słabsze parametry sprzętowe. Nie sądzę, że dołożyli tyle szczegółów aby zrekompensować takie wymagania...
Iron galaxy zrobił port U4 i dodatku i jakoś nikt nie narzekał
Zrobili też nieszczęsnego Batmana AK i teraz głównie z tego portu się to studio kojarzy. A Uncharted miał swoje problemy, ze sterowaniem i czułością myszy, może nie jakieś duże ale jednak wszystko nie działało, jak powinno od początku.
Z drugiej strony, jest to tytuł Sony a oni raczej nie pozwoliliby na słaby port. Mieli tylko wtopę z Horizon ale grę szybko naprawili i działa, jak złoto.
Panowie, jak macie taki problem z odpaleniem gry w 4K na GTX 960, to może jednak warto zostać przy PS4. Jest tanio, ładnie i możecie wtedy narzekać, że optymalizacja na PC skopana, bo od 5 lat nie przeniosłeś sie na nową generację sprzętu ^^
Generacje generacjami, ale 32 GB ramu do GRY, to jest za dużo i świadczy o złej optymalizacji. Sporo nowszych tytułów z niezłą grafiką leci u mnie w 4k i spokojnie ogarniam mutlitasking w razie potrzeby mając 16GB, a tutaj 32, no grubo lecą. Inna sprawa, że najpewniej te wymagania są zawyżone, jak się zwykle podaje + Sony nie umie portować gier. Ale czy ktoś się spodziewał czego innego? Jak tak, to pozdro. Jestem bardzo niezadowolony w jakim to wszystko kierunku zmierza. Za chwilę zaczną nam wciskać 6k lub 8k (bo przecież 4k nie zapewnia dostatecznej liczby szczegółów :D) i 32 GB ramu staną się standardem. Pózniej to już pójdzie skokowo; 64, 128...
Po wymaganiach zaryzykuje i powiem że "dowaliliście ostro z tą optymalizacją". Nie ma co.
Nie zdziwię się jak na RX 580 lub GTX 1060 będzie 60 fps w FHD. A procesor i7 4 gen spokojnie styknie. Wspomnicie moje słowa :)
Mi w zupełności wystarczy jeśli ja ten tytuł odpalę na Średnich (Średnich Wymaganiach których na tym Wykresie Wymagań nie ma) i chociaż w Boga i modlitwy nie wierzę, bo to zasadniczo po prostu nie ma sensu, to "modlę" się aby mi to ruszyło na Średnich w 1080p.
A mój składany PC niby Ziemniak, niby Pecet to :
CPU : Intel Core i5-4460 3,20 GHz. Turbo : 3,40 GHz.
RAM : O zgrozo 10 GB RAM-u! xD
GPU : ASUS Phoenix GeForce GTX 1650 SUPER OC 4GB.
Dysk Systemowy SSD : Crucial BX500 960 GB.
OS : Windows 10 Home.
Hybrydowy Dysk SSHD : Seagate FireCuda 2TB.
Ekran Gamingowy : ASUS TUF Gaming VG279QL1A 27''
Jeśli ja ten tytuł na swoim PC w natywnej rozdzielczości 1080p, w 60 FPS-ach, mimo tych 10 GB RAM-u jednak odpalę, to będę się śmiał do rozpuku! xD
Nie koniecznie fejk co osoba nie podaje szczegółów ustawień. Jakis bałagan wrzuca. No nic. Czekamy na bardziej wiarygodne testy
Naprawdę mam Ci tłumaczyć, dlaczego kanał z 70 wyświetleniami, postujący materiał z PS5, z komentarzami jednej osoby mającej podbić wyświetlenia jest fejkiem?
Jak myślisz, jakim cudem taki no-name dostał grę przed większymi yuotuberami i serwisami testującymi gry?
Może ma kontakt z kimś. Dziś nikt znany nie wrzuci testu. Tak czy inaczej słaby materiał. Nic nie warty
Tak, ma kontakt prosto z Gabenenem.
Zamiast przyznać się do łyknięcia fejka to dalej sobie grób kopiesz.
RTX 2070 Super do 1080p w 60 klatkach No ładnie, ładnie... JA to bym nawet zmienił GPU, ale AMD ze słabym RT średnio się opłaca, a nVidia poza bieda 3060 refresh/3080 i najnowszymi 4070Ti i wyżej ma tylko 8 GB RAM, a to konfiguracja bez przyszłości.
Rozumiem że to jest ''''remaster'''', ale przecież to jest gra z 2013 roku(z konsoli), i do tego nie jest to jednak otwarty świat, więc nie wiem skąd te wymagania odnośnie V ramu i pamięci systemowej. Chyba tak jak w Cyberpunku, jest to kolejna promocja nowych kart Nvidii. Z tego co widzę, wszystkie większe produkcje wpadły w sidła Nvidii ostatnimi czasy(za grubą kasę ma się rozumieć). W sumie piękny układ.... Wy się będziecie mniej starać z optymalizacją swoich gier, a my dzięki temu sprzedamy więcej sprzętu.