Cities: Skylines 2 powstaje na Unity; gracze dowodzą, że to dobra nowina
Skoro zaś o tym mowa, w dyskusji przewinęło się kilka komentarzy obstających za tym, że Unity bardziej sprzyja tworzeniu modyfikacji aniżeli Unreal Engine 5, który w praktyce jest bardziej skomplikowany.
Do tworzenia assetów C:S ma swoje narzędzie, ewentualnie można importować modele z chociażby 3DMaxa więc to nie kwestia narzędzi, bo te można napisać od nowa.
Po prostu Unreal nie jest zbytnio podatny na zewnętrzne modyfikacje. To bardzo hermetyczny (z braku lepszego słowa) silnik, który pozwala nawet na szyfrowanie plików. W takim wypadku jakiekolwiek ingerencje w kod są prawie niemożliwe, choć developer może stworzyć narzędzia, które w jakimś stopniu na to pozwalają, ale jest to ciągle mocno ograniczone. Unity pod tym względem jest dużo bardziej elastyczne, i można dzięki temu tworzyć mody do gier, których twórcy nawet nie udostępnili oficjalnych narzędzi.
Ciekawy jestem czy wykorzystają Unity DOTS przy tworzeniu gry.
Dobrze zaimplementowane potrafi dać niezłego boost''a dla wydajności.
Kwestia popracowania nad nim. Bo, że potrafi świetnie wyglądać to już widzimy na Sons of the Forest.
Mam nadzieję, że Paradox przyłoży się bardziej do tego aspektu. Grałem na GTX570, fajnie, ale w pewnym momencie zaczynało chrupać. Przesiadłem się na GTX1060 - mówię, będzie super chodzić. W pewnym momencie zaczęło już chrupać.
Kolejne miasto zacząłem na RTX3060ti - mówię, no nie ma bata, teraz to pozamiata. Guess what ;)
Gry Paradoxu nigdy nie były nastawione na mocne grafiki tylko tutaj trzeba kierować się w stronę mocnego procka, ramów i ssd.
Bo wymagania City skyline rosną wraz z miastem, tak już ta gra ma, chyba że w dwójce przeniosą część obliczeń na GPU i wszystkie wątki CPU ale będzie i tak duża różnica miedzy pustą mapą a miastem po horyzont
Nie dziwne, że po zmianie GPU nie zmienia ci się wydajność gry, która obciąża głównie procesor.
Masakra... Kolego, do dużego miasta (zwłaszcza z modami) potrzeba CI przede wszystkim dużo RAM, RAM i jeszcze raz RAM - owszem można grać i na 8GB ale wtedy będzie chrupać bo 2/3 miasta będzie zapisane na dysku (pamięć wirtualna).
Sensowne minimum dla fana Cities Skylines to 32GB RAM.
Kiedy ludzie się w końcu nauczą, że silnik nie ma znaczenia tylko ludzie którzy robią grę i ich decyzje.
I znowu jakaś lista bzdur od internautów, którzy nie mają pojęcia o czym piszą i wymyślają kompletne bzdury, jak choćby o rzekomych wysokich wymaganiach ue5, gdzie ue5 ma nie wyższe wymagania niż ue4, to kwestia wyłącznie decyzji twórców jakie techniki użyją.
Tak ogólnie to gracze nawet nie powinni się interesować na jakim silniku jest gra, to nie ma dal nich żadnego znaczenia.
Mogą to nawet robią na silniku Call of Duty,tylko błagam niech ogarną ruch uliczny bez modów.
Zaraz, moment, a dlaczego powstawanie gry na silniku Unity mialobyc rozczarowaniem?
Ten silnik sie wciaz rozwija jest w stanie pokazac ze jest rownie dobry co UE.
Obserwuje wiele indie gier powstajacych wlasnie na Unity, UE czy nawet Godocie i moge powiedziec ze sporo osob rzuca sie na UE nie majac zielonego pojecia o silniku przez co gry wygladaja tragicznie.
Uwazam osobicie ze UE jest dosc skomplikowanym silnikiem i bez odpowiedniej optymalizacji to nawet 4090 sobie nie poradzi i to nie jest zart.
Unity jest na tyle elastyczny ze mozna na nim sporo zrobic, latwo przenosci miedzy soba pliki czy importowac je, optymalizacja jest stosunkowo latwa do implementacji i calkiem przyjazny interfejs w edytorze, moze jedyny problem to C# ale i to jest do ogarnieca.
Sons of the Forest dziala na Unity i jakos specjalnie nie widze narzekan ze gra dziala na nim, mysle ze to dobry silnik na sequel Cities.
UE zjada Unity w zasadzie pod każdym względem. Jednym z nielicznych wyjątków są gry 2D, tutaj zaiste Unity może być lepszym wyborem względem najnowszego UE.
Obejrzyj sobie porownanie silnikow i powiedz mi gdzie on go zjada, moze w oswietleniu ale wydajnosciowo sa do siebie podobne.
Spokojnie moga ze soba rywalizowac, ja i tak wybiore Unity ze wzgledu na jego interfejs.
https://www.youtube.com/watch?v=sMIi_Z33pkw
https://www.youtube.com/watch?v=dL_bJ1wDcH0
Dla mnie może chodzić na czymkolwiek byleby lepiej wspierało multithreading. Single CPU to straszne marnotrawstwo dzisiaj.