Polskie Wild West Dynasty nie powtarza sukcesu Medieval Dynasty; lichy start
Przecież obie te gry robią dwie kompletne różne firmy. Pominę fakt, że Medieval Dynasty hula na Unrel Engine a to coś na Unity, co zawsze wiąże się z np. złą optymalizacją na dzień dobry. W sumie sam dałem się nabrać i myślałem, że ta gierka to to samo co Medieval Dynasty, tyle że w innym settingu. Niestety tak nie jest.
Na dzień dobry widzę podstawowe błędy popełnione przy tej grze.
Pierwszy został popełniony już na poziomie wyboru dzikiego zachodu. Gdzie dla Polaków to jest inny świat, a Amerykanie nawet nie zauważą, że taka gra istnieje (no bo nie ma dziesiątek milionów na promocje do wydanie). Poza tym, RDR2 to jest konkurencja, której nie chciałbym mieć dla swojej gry... A niestety tak to wygląda, że Twórcy zdecydowali sie z nim konkurować, gdzie na starcie byli przegrani...
Drugi na etapie wyboru gatunku, bo survival to nie jest może najtrudniejszy do zrobienia gatunek, natomiast nie sa najpopularniejsze i trudno zrobić je na przyzwoitym poziomie, a Ci którzy lubią survivale, mają ich całkiem sporo, sporo z nich jest też na dalekim stadium rozwoju, gdzie np. Rust jest rozwijany prawie 10 lat od wyjścia w Early Accessie (grudzień 2013), on już wtedy coś oferował, a jest rozwijany co miesiąc od tamtej pory o nowe rzeczy/mechaniki. Teraz jest wręcz przepchany mechanikami.
Żeby nie było, Rust w 2013 graficznie wyglądał dużo gorzej od tej gry, przy czym wtedy już oferował funkcje sieciowe. I to jednak był 2013 rok...
Trailer nie zachęca zbyt mocno do zagłębienia się w gre, podobnie jak gameplaye z Skull&Bones. Plusik za gameplay na trailerze.
Widać, że się napracowali, bo na Unity niektóre rzeczy zrobić dużo trudniej i drożej, niż np. na Unrealu, ale no niestety napracowaniem ciężko sprzedać grę. Konkurencja nie śpi.
Teoretycznie jakby poszli drogą Rusta, to pewnie za kilka lat, doszliby do tego poziomu co Rust, problem jest taki, że na to trzeba mieć finanse, a nie sądzę, by je mieli na taki czas prac, skoro już wydali grę... I nie jest to wielki sukces sprzedażowy...
No chyba, że nie mieli wielkich oczekiwań co do zarobków tej gry, to zmienia postać rzeczy.
Ale założę się, że gdyby zrobili coś chociaż trochę zahaczające o np. uniwersum gothica(oczywiście nie łamiąc praw do marki, czyli trzeba by na takim portalu puścić oczko do fanów odnośnie inspiracji), to odbiór gry byłby zupełnie inny. W sumie nie jestem fanem miliona produkcji w tym jednym uniwersum, ale wiem, że to by miało lepszy odbiór. I Gothic nie jest tutaj jedynym możliwym do wybrania pewniaczkiem uniwersowym. Jednak Polscy mali twórcy, którzy nie mają milionów na promocję, powinni też celować w polskiego odbiorcę.
Chociaż osobiście odradzałbym robienia kolejnych gier na dzikim zachodzie i gier o Zombie. Ja wiem, że Evil West, Dying Light 2, czy Cyberpunk to wszystko gry trochę w amerykańskich uniwersach, ale to gry na zupełnie innym poziomie budżetów i w innym gatunku. Chociaż też mam wątpliwości, czy wybranie bardziej rodzimego uniwersum nie byłoby w ich przypadku dużo bardziej dochodowe...
Bo Cyberpunk nie byłby opacznie odebrany jako "konkurencja GTA", DL2 był chyba dość dobrze odebrany, ale gra była dość dobrze dopracowana, a jakichś zawrotnych sprzedaży też nie osiągnął, zresztą Evil West tez był dość dobrze zrobiony, może mniejsza gierka, ale szła też za tym też mniejsza cena. Ciężko się w USA przebić marketingowo przez produkcje typu COD,GTA,RDR2 czy te ich Maddeny itp.
Gra jest genialna. Gra się świetnie, dziękujemy za wczesny dostęp! Światy lepiej wygenerowane niż w Unreal Engine, animacje na poziomie Pixara. Jak dobrze, że za produkcje we wczesnej fazie zajęło się jedno z największych studiów produkcyjnych w Polsce tj. Virtual Magic Games SA i jest to produkcja światowej klasy w reżyserii i prowadzeniu, wielkiego wizjonera na rynku animacji i grafiki Daniela Zduńczyka. W Wild West Dynasty, budowano poziomy do gry z klocków lego, plastelinowego budowania środowisk za pomocą modeliny, zapałek, kasztanów i potem innowacyjnej technologii skanowania takich map do 3D i następnie implementacji do silnika 3D Unity. Automatyzajca budowania poziomów - Naprawdę Genialne! Pisano o tym artykuły i przeprowadzano wywiady z pomysłodawcą panem reżyserem Danielem Zduńczykiem. Reżyseria historiii, poprowadzenia gracza na poziomie TOP. Dziwie się tylko deweloperom, którzy wyszli spod studia VM GAMES i założyli sami Moon Punch game i kończą grę bez pana reżysera Zduńczyka. W każdym razie Wielkie brawa panie Danielu Zduńczyki - prawdziwe cudo gra i naprawdę światowej klasy wyprowadzenie produkcji! Super RTS - survival wyszedł. ! Naprawdę wszyscy czekaliśmy na taki poziom rozrywki i fajnej rozgrywki. Dziękujemy, ostatni gasi światło.
Niestety ale muszę się całkowicie zgodzić z użytkownikiem zanonimizowanym, przecież Daniel Zduńczyk i jego Virtual Magic Games SA to klejnot w polskiej branży gier komputerowych. Nie tylko do tworzenia nowych poziomów była używana najnowsza technologia skanowania plasteliny ale też na pewno do nagrywania mocapów był używany najnowszy cud techniki - produkcja wirtualna, a to, że animacje wyszły drewniane? Cóż może zatrudnieni aktorzy byli pijani, przecież na pewno tak renomowana firma dołożyłaby wszelkich starań do uzyskania maksymalnej jakości. Istnieją też głosy zarzucające pompowanie balonika a potem porzucenie projektu ale trzeba powiedzieć jasno - jeżeli takie głosy istnieją to są na pewno głosy zdegenerowanego pospólstwa. Co więcej doszły do mnie słuchy o kolejnym projekcie - Forest Ranger Simulator, na który była ostatnio zbiórka na Kickstarterze, widać, że sprawdzonych pomysłów się nie porzuca, ponieważ modele na trailerze tej gry wyglądają bliźniaczo podobnie do wszesnych trailerów powyższego Wild West Dynasty. Pozostaje mi tylko życzyć Panu Danielowi powodzenia w kolejnych ekscytujących prjektach!