Returnal rozpoczyna podbój PC, ten „ex” z PS5 nie wybacza błędów
Jedyna gierka której można było pozazdrościć betoniakom z konsol, reszta filmowych doświadczeń jest o kant tyłka rozbić. Szkoda że tak wysoka cena, ale będę obserwował.
Ciekawy jestem czy takie porty przebalansowują rozgrywkę pod myszkę. Na PS5 gra była fajna i czasem dawała w kość (choć może dlatego że mistrzem FPS nie jestem). Czy po podpięciu myszy cały czar uleci?
Dobre pytanie.
Grałem Horizon: Zero Dawn na PS4, a potem na PC i różnica jest dość odczuwalna.
Celowanie na PS4 za pomocą gamepad nigdy nie należy do łatwych zadań, nawet jeśli to opanuję lepiej. Na tyle, że do rozwoju bohaterka nawet dali umiejętność "spowolnienia czasu podczas celowanie".
O Killzone i Resistance nie wspomnę. Z tego powodu wolę grać na niższym poziomie trudności, a nie najwyższy.
Celowanie za pomocą myszy jest o niebo lepiej i to ma duży wpływ na poziom trudność. Więc się zastanawiam, czy twórcy Returnal brali to pod uwadze?
Dla mnie każda gra, gdzie liczy się headshot i można grać na PC, ląduje na PC. Najbardziej drażniło mnie TLoU i Horizon, bo od wyższych poziomów trudności odpędzał mnie sprzęt.
Dokładnie. Headshot w Horizon odegra bardzo ważną rolę. Wielu potwory można pokonać tylko za pomocą celowanie łuku w słabe punkty. Cała reszta ciało potworów to solidne pancerzy i wielu strzały nie robią na nim wrażenia w przeciwieństwie do wielu gry FPS.
Umiejętność "spowolnienia czasu podczas celowanie" w grze Horizon na konsoli to absolutnie "musi mieć".
Pobawię się w proroka. Użycie duetu mysz i klawiatura w grze Returnal na PC spowoduje, że nagle cały wysoki poziom trudności gry znany z PS5 jakoś się ulotni. Gra od początku była projektowana na pada a nie jako multiplatformowa produkcja z wyborem opcji sterowania. Feeling, sterowanie, nawet ruchy przeciwników i ich szybkość, zostały zrobione pod rozgrywkę padem,
Bardziej obawiam się o wymagania i działanie gry, choć to tytuł Sony i te zazwyczaj są dobrze zoptymalizowane.
Użycie duetu mysz i klawiatura w grze Returnal na PC spowoduje, że nagle cały wysoki poziom trudności gry znany z PS5 jakoś się ulotni.
Zgadzam się. Jeden z powodów dla którego strzelanki w każdej osobie na pececie mnie nudzą - są po prostu zbyt łatwe. Ten brak precyzji na padzie ma swój urok - w prawdziwym życiu też nikt nie wali samych headshotów.
Jak ktoś ma do dyspozycji konsole i pada i ma na to zrobić strzelankę, to nie zrobi jej na kształt Counter Strike, gdzie liczy się duża precyzja i czujność gracza. Strzelanka na padzie musi wyglądać inaczej, bo pad ma swoje wady i zalety. Killozne 2 miał ten swój ciężki styl sterowania i raczej nie sprawdziłoby się to na myszce ale na padzie, grało się w to nawet przyjemnie. Osobiście w Returnal na PC grałbym na padzie, żeby mieć ten feeling z konsoli.
Konsolowcy, Pecetowcy. Ten cały sztuczny spór przypomina sprzeczkę z piaskownicy o to, kto zbudował ładniejszy zamek z piasku, tylko w tym przypadku robią to (zapewne) dorosłe osoby.
Spór toczy w głowach pewnych osób, które myślą że jak wciągną w niego innych, to coś zmieni i poczują się lepiej.
Gra na pewno do sprawdzenia tylko okres na wypuszczenie tego na PC, nie za bardzo. Za rogiem przecież mamy Atomic Heart, który na dodatek jest w pasku, w Hogward Legacy ludzie się zagrywają i nadal kupują, więc wybór oczywisty na najbliższe 3 tygodnie.
Jestem ciekaw sprzedaży tego tytułu, ale wydaje się, że to będzie klops dla Sony.
Na ps5 sprzedało się tego kilkaset tysięcy kopii wiec raczej nie maja wygórowanych oczekiwań, ta gra to bardziej Indie
Ciekawe jak z optymalizacja. Na elitarnym paystation za 3000 zł ta gra śmiga w 1080p.
Ciekawe jak to zoptymalizuja na PC. Miles Morales ma u mnie 90+ fps ale itak co chwilę sekundowe freezy co wkurza, a nie bawi.
Wymagania zalecane dosyć wysokie, więc pewnie optymalizacja nie będzie najwyższych lotów.
elitarnym paystation Znamy takiego polityka, co często odnosi się do "pewnych", czy "nowych elit". Z tych wszystkich sugerowanych znaczeń wnioskuję, że z moim poczuciem elitarności powinienem czuć się dobrze.
No przynajmniej raz napisałeś coś co faktycznie jest prawdą.
Wiele osób o tym nie wie, ale optymalizacja tej gry na PS5 jest wręcz fatalna, bo faktycznie działa tylko w natywnym 1080p, gdzie następnie jest podnoszone 2 różnymi metodami skalowania do fejkowego 4k.
Czemu tak, że nawet nie ma natywnego 2k, nie wiadomo, ale nie wróży to dobrze pc, chyba że coś wykombinowali, ale po wymaganiach jakoś na to nie wygląda.
Trudna gra i do tego jeszcze te jajca z zapisem na początku. Trzeba było konsolę na chodzie zostawić żeby iść spać. Jak ktoś lubi wyzwania darsoulowe to powinien w to zagrać. Mysz powinna trochę ułatwić walkę ale zgon za zgonem to norma w tej grze. Cena oczywiście z kosmosu. Warto poczekać na promocje.
Widziałem tę grę u naszych YouTuberów (Kondzio, Corle). Całkiem niezła, ale warta maksymalnie 100 zł. i polecam kupienie jej właśnie wtedy, gdy będą duże obniżki.
Kolejna premiera Sony na PC o której nikt nie wie, a jeśli wie to i tak ma gdzieś bo cena z kosmosu? Ciekawe czy bedzie chociaż z 10k graczy.
Na steamie jakoś od północy dostępny jest pre-load. Gra ponoć wystarcza na kilkadziesiąt godzin, więc cena dla mnie do przełknięcia, a nie jak w przypadku wczorajszej premiery Wanted: Dead
Jeśli się zrobi umiarkowanie backupy z save''ów, to góra kilkanaście. Dla speedrunnerów, czy soulsowych wymiataczy jeszcze krócej. Gra RNG-zależna.
Zdecydowanie bym wolał Ghost of Tsushima lub nowego Horizona na PC niż Returnal.
Naprawde zajebista gra i szczerze polecam. Jeden z najlepszych exclusiwow z PS5. Moim zdaniem wszyscy co lubia Dark Souls, znjada cos dla siebie. Grac i nie narzekac
Zacznijmy od tego, że ta gra nie była jakoś super wymagająca. Na początku owszem, jak każda gra. Na myszce będzie łatwiejsza.
W tym roku Ghost of Tsushima na PC,wiadomość wkrótce
Super gra, ale trafiła fatalnie po Hogwarts Legacy więc niestety raczej będzie porażką. Ja sam bym kupił, ale no niestety aktualnie mam w co grać: "Drętwota!!!" :)
Returnal mega ziew, oklepany schemat, niech dadzą Ghost of Tsushima Albo bloodborna nic innego nie kupie szkoda pieniędzy.