Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Nowa Zelda to najcięższy „ekskluzyw” Switcha w historii - waży aż 18 GB

12.02.2023 08:56
marcing805
😊
1
2
marcing805
193
PC MASTER RACE

Gdyby tyle ważyły wszystkie duże gry multiplatformowe, to dysk 1TB byłby nadmiarem a i szybki internet nie byłby taki potrzebny.

12.02.2023 09:07
siwysnk
2
2
odpowiedz
11 odpowiedzi
siwysnk
42
Pretorianin

Mam nadzieję, że w końcu coś zrobią z tymi niszczącymi się broniami, tak mnie to irytuje, że nie wiem kiedy mi się uda ukończyć Zeldę BotW.

12.02.2023 09:31
2.1
zanonimizowany1381965
18
Konsul

izi - po prostu zdobądź Master Sword - on się nie psuje tylko po czasie musi doładować.

Poza tym kurde - przecież szybka farma broni na Lynelach czy czy "Ancient" świątyniach to coś ciężkiego?

12.02.2023 10:54
CaptainShikari
😁
2.2
CaptainShikari
17
Legionista

Ja po jakimś czasie to już nawet wyrzucałem pewne bronie bo miejsca brakowało

12.02.2023 11:57
😂
2.3
zanonimizowany1349061
16
Generał

Wersja na "PC" i mody mówią dzień dobry.

12.02.2023 12:11
siwysnk
2.4
3
siwysnk
42
Pretorianin

Szanujmy się, rozumiem jak ta broń by się psuła po kilkuset uderzeniach ale po kilku czy kilkunastu? Krew mnie zalewa :D

12.02.2023 12:15
xanat0s
2.5
2
xanat0s
238
Wind of Change

Sam gram teraz w BotW i nawet wpisałem wczoraj do google po angielsku „czemu bronie w botw tak szybko się niszczą”. Przeczytałem mnóstwo wyjaśnień i cały czas uważam, że rozwiązanie zawarte w grze jest beznadziejne.

Gra jest w sporej części oparta na immersji: konia nie możemy magicznie przywołać; możemy się męczyć wspinając się na górę; na wieże wchodzimy strasznie długo etc.

A jednocześnie „prawdziwa” broń musi się rozwalać co walkę. Ja rozumiem jakbym walczył kijem albo łukiem zrobionym z giętkiego kijka i jakiejś naturalnej cięciwy. Ale ja mam prawdziwy miecz albo prawdziwy łuk i rozwalają się po kilkunastu cięciach albo po kilkunastu wystrzeleniach? Rozumiem jakbym walił mieczem w okutą skrzynię. Ale w „normalnego” wroga, nie w pełnej zbroi?

Strasznie mnie to irytuje, bo w mojej ocenie to nie ma uzasadnienia w świecie gry.

post wyedytowany przez xanat0s 2023-02-12 12:15:42
12.02.2023 15:08
xandon
😃
2.6
1
xandon
42
Generał

No to standardowy temat, który dzieli graczy od samej premiery. Sporo czasu już minęło od mojej przygody z BotW, ale wtedy w 2017 i potem w 2019 spędziłem w niej łącznie ponad 400h, zrobiłem też dokładnie oba DLC, a potem jeszcze HW Age of Calamity - świetne rozwinięcie walki. Z tej perspektywy mogę powiedzieć, ze niech absolutnie nie zmieniają tego systemu zużywania broni, choć na początku też miałem wątpliwości. Po pierwsze, jak tu jeden kolega powyżej napisał, po jakimś czasie to jest żaden problem bo masz tych broni i tak sporo. Jak w różnych innych grach lubię sobie dopieszczać buildy i przywiązywać się do jakiejś broni, tak tutaj coś innego. Fakt nie przywiązywania się do konkretnej sztuki broni ma swój wyzwalający urok. Dodatkowo zachęca do eksploracji i zapuszczania się w świat, gdzie znajdujesz kolejne bronie, również eksperymentowania, i jak wejdziesz w ten zamyślony przez twórców schemat, to zero problemu. Ja to lubiłem.

12.02.2023 20:00
2.7
1
DoOkulistyIdz
2
Legionista

CV000

Konieczność farmienia to słaby dizajn

13.02.2023 00:17
2.8
zanonimizowany668247
168
Legend

Konieczność farmienia to słaby dizajn
Z tym farmieniem to bzdura jest. Gra ma mnóstwo mechanik, które pomagają w walce, a master sword jest przepotężną bronią w walce z bossami i sentinelami.
Do pozostałych przeciwników trzeba znaleźć odpowiedni sposób. Nie wiem do czego niby miałby być potrzebny farming broni. Chyba jedynie do walki z srebrnymi i złotymi lynelami.

13.02.2023 04:41
2.9
realsolo
218
Generał

A ja sie zgadzam z siwysnk w 100% (pomimo, ze mozna mnie nazwac veteranem). Przez ten system zamiast uzywac broni to zbieralem (klasyczny hoarding) w wiekszosci czasu uzywajac slabych zwyklych shitow ("bo lepsza przyda sie pozniej") i taka ciagla przez to mala frustracja.

Wiec pomimo posiadania Switcha, zmienilem potem granie na PC + mod (przy okazjki 4k, 60fps). Od razu inna gra - nie czulo sie tej smyczy, tylko freedmom po calosci.

13.02.2023 07:30
2.10
zanonimizowany1381965
18
Konsul

realsolo

("bo lepsza przyda sie pozniej") i taka ciagla przez to mala frustracja.

No ale to problem braku adaptacji do reguł i przyzwyczajeń, a nie gry.

20.02.2023 23:49
2.11
Soq
28
Chorąży

Nie wiem jak.mozna miec z tym.problem? Ja caly czas mam brak miejsca na broń. Tyle sie tego wala ze bez problemu sie uzupelnia stan. A master sword jest dziecinnie latwy do zdobycia

12.02.2023 12:18
4
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1359977
9
Senator

Faktycznie, ten 2023 zapowiada się na świetny growy rok. Już do wiosny wychodzi więcej dobrych gier niż w całych dwóch poprzednich latach. Do wakacji to przebiją rok 2019, do rekordowego 2018 jeszcze będzie trochę brakować, ale zobaczymy co wyjdzie w drugiej połowie 2023.

Co do tej Zeldy to Switch nareszcie dostanie jakaś porządną swoją (nie port) grę, od Mario Odyssey nie wyszło nic wyjątkowego, co jest wizytówką konsoli.

12.02.2023 14:59
xandon
4.1
xandon
42
Generał

E tam, marudzisz z tym nic wyjątkowego, ja tam co chwila widzę coś wyjątkowego i mam masę wizytówek tej konsoli na pulpicie. Nawet wczoraj zakupiłem kilka sztuk :-)

12.02.2023 12:41
Sasori666
5
1
odpowiedz
Sasori666
192
Korneliusz

Pamiętam, że Gothic 3 zajmował mało miejsca, a był to duży świat z kilkoma klimatami.

12.02.2023 14:57
xandon
😉
6
odpowiedz
xandon
42
Generał

18 GB = 14 GB Hyrule z Zeldy BotW + 4 GB wyspy Hyrule w chmurach z Zeldy TotK ;-)

Na serio, cały czas jeszcze za dużo nie wiemy o tej Zeldzie, nawet ten trailer z ostatniego Direct za dużo ne ujawnił. Mroczny klimat, chmury, pojazdy, kilka nowych mechanik, kilka nowych mobów. Znając N, coś tam przez te 6 lat dobrego musieli upchnąć w tym jak by nie było istniejącym już świecie. Tym bardziej, że na boku już HW Age of Calamity świetnie rozwijało BotW, choć to inne studio.

12.02.2023 15:05
7
2
odpowiedz
michalj
0
Pretorianin

Ciekawe czy dodadzą do tego jakąś fabułę, która nie jest zbiorem scenek z martwymi postaciami które odtwarzają się poz znalezieniu odpowiedniego miejsca... I jakieś zadania które nie polegają na przyniesieniu czegoś. Bo zbieranie koroków, czy robienie tych świątyń szybko zaczynało nużyć.

12.02.2023 23:50
10
odpowiedz
zanonimizowany1281263
56
Konsul

Czyli pewnie dodadzą jeden biom, jeden skill, 2 typy wrogów, 4 nowe rodzaje broni jednego typu i będzie ten sam nudny, płytki open world co ostatnia część. Z męczącym gotowaniem, psującą się bronią, kretyńską walką, prowizoryczną fabułą, dialogami bez dźwięku, kilkoma normalniejszymi zadaniami rodem z chińskiej bajki dla dzieci, które nie są jak pozostałe odnawiającymi się fetch questami z mmo najgorszego typu (zbierz 10 robaków za 20 monet), setką nudnych kapliczek do odwiedzenia i brakiem najmniejszego nawet celu żeby grać w to paskudztwo

post wyedytowany przez zanonimizowany1281263 2023-02-12 23:54:55
13.02.2023 00:45
📄
11
odpowiedz
Dragoon84
105
Generał

Żeby tylko obudowa nie popękała od tego ciężaru ;d

13.02.2023 21:47
WolfDale
12
odpowiedz
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Jak ja bym chciał żeby wszystkie nowe gry tyle ważyły.

Wiadomość Nowa Zelda to najcięższy „ekskluzyw” Switcha w historii - waży aż 18 GB