Wiedźmin 3 Next Gen z nową aktualizacją, znamy listę zmian
Fajnie, ale wciąż brak poprawek optymalizacji CPU...W związku z czym gra nadal w dużym stopniu działa na jednym rdzeniu/wątku procesora.
Ktoś coś spier.... i teraz nie wie jak to naprawić, to samo ekipa Striking Distance Studios.
Żeby w 2022/2023, gdzie procesory wielordzeniowe są na porządku dziennym, nie potrafić zakodować wielowątkowości?
Banda nieudaczników.
Jak to było? Dzięki temu że konsole co raz bardziej przypominają PC będzie łatwiej tworzyć i optymalizować gry na PC ;)
To prawda, mam i5 13600K i u mnie użycie procesora w grze nie przekracza 5%, co oznacza że gra wykorzystuje jeden wątek, bo ten procesor ma ich łącznie 20 (6/12 rdzeni performance i 8 eficcient).
Jak to było? Dzięki temu że konsole co raz bardziej przypominają PC będzie łatwiej tworzyć i optymalizować gry na PC ;)
Ale przecież to nie ma związku z klapą od CDP. xD
Oni wzięli grę, która już na premierę była znana z problemów związanych z utylizacją CPU i po prostu walnęli DX12, do tego jak widać nieudolnie. Niekompetencja CDPR nie ma tu zupełnie nic do rzeczy.
Oczywiście kwestia tego, czy gry będą łatwiejsze do portowania to i tak kwestia dyskusyjna, ale no stara gierka dostająca patcha od firmy, która nie potrafiła dobrze zoptymalizować nawet gry, która wyszła z obsługą DX12 (Cyberpunk) to raczej kiepski przykład na nie.
- To jest stara gra z 2015, którą z kolei pisano w czasach gdy niezbyt oczywistym było posiadanie procesora serii intel core, bo większość jeszcze jechała na core 2 duo.
- DirectX to nie silnik gry! Grając w W3 czy z update czy bez wywołujecie 10letnie linijki kodu.
Także no, ta gra nie będzie wam latać magicznie na 10-core CPU, bo nikt nigdy jej tak nie napisał xD Procesor w tej grze ma jedynie za zadanie nie ograniczać grafiki, która nie zawsze potrafi być odpowiednio zaangażowana do pracy również z winy silnika gry.
- To jest stara gra z 2015, którą z kolei pisano w czasach gdy niezbyt oczywistym było posiadanie procesora serii intel core, bo większość jeszcze jechała na core 2 duo. i dalej:
Także no, ta gra nie będzie wam latać magicznie na 10-core CPU, bo nikt nigdy jej tak nie napisał xD Procesor w tej grze ma jedynie za zadanie nie ograniczać grafiki, która nie zawsze potrafi być odpowiednio zaangażowana do pracy również z winy silnika gry.
Będę tutaj polemizował, w roku premiery W3 (2015) miała miejsce premiera 5 (powtarzam piątej) generacji Intelowskich core''ów - brodadwell bodajże. Czyli architektura na rynku była już bardzo znana. Chcesz powiedzieć że wtedy nadal pisano gry tylko na core2duo, nawet jeśli część graczy jeszcze na takich leciała? Nie wydaje mi się. Dodatkowo W3 był grą na swoje czasy "zabijającą" większość ówczesnych sprzętów, na średnio półkowym sprzęcie z 2015 nie mógł rozwinąć skrzydeł, mało kto grał na ultra w 1080@60 kl/s. Twórcy mieli doskonałą tego świadomość, logiczne więc że gra w założeniach miała chodzić równie dobrze lub lepiej na nowszym sprzęcie.
Na koniec argument, którego nie przebijesz; przed next genem gra śmigała u mnie na 11 generacji Intela jak złoto, po aktualizacji na wspomnianej 11 generacji i rtx3070 ciężko grać. Podsumowując, piszesz coś co Ci się wydaje i to jest ok, w końcu każdy ma prawo do swojego zdania. Inną sprawą jest, że to się po prostu kupy nie trzyma, a także zostało już wcześniej obalone przez wielu którzy mówili że gra im chodziła dobrze na nowym sprzęcie przed next genem. Oni wszyscy (w tym ja) kłamali? Po co piszesz takie rzeczy? Grałeś w ogóle w tę grę czy jesteś tak totalnym ignorantem, że nie ogarniasz totalnie co się dzieje wokoło?
Chyba żartujesz. W minimalnych wymaganych masz i5-2500K a ty wyskakujesz z jakimś Core 2 Duo.
Fragment o core 2 duo służył mi jako nakreślenie obecnej wtedy sytuacji sprzętowej rynku PC - i podtrzymuje, że jest ona zgodna z prawdą. Najnowsze wówczas haswelle (4th gen) miał w PC tylko ten, co przed premierą gry zdecydował się na upgrade. I podobnie z trzecia oraz drugą - zależy jak komuś czasowo wypadł upgrade PC (broadwell był martwy dla mainstreamu). Kultura PC w tamtych czasach była nieco inna niż teraz, komputer zmieniało się twardo co 3-5lat. Jak ktoś kupił blaszaka przed nehalem, to może dopiero na ivy lub właśnie haswella zmienił. Nie polecam absolutnie nikomu core 2 duo czy nawet quada do tej gry. Ja po prostu uzmysławiam sytuację chłopu, który się dziwi że na 20t CPU gra mu lata po jednym.
Zarzucasz mi zignorowanie jakiegoś problemu z patchem, kiedy ja kompletnie się do tego nie odnosiłem i w sumie nikt w ramach tej konwersacji. Zobaczyłem tylko:
Żeby w 2022/2023, gdzie procesory wielordzeniowe są na porządku dziennym, nie potrafić zakodować wielowątkowości?
Banda nieudaczników.
w grze nie przekracza 5%, co oznacza że gra wykorzystuje jeden wątek, bo ten procesor ma ich łącznie 20
śmiechłem i postanowiłem się włączyć w dyskusje o tym temacie. Zaczepiając jednak wątek to ciekaw jestem co ty zrobiłeś celem namierzenia problemu. Nie wyglądasz na osobę techniczną i pewnie RAM ci nawet po XMP nie lata, a narzekasz. Wymagania gry wzrosły i tyle. Czy ty w ogóle próbowałeś zmienić api z DX12 na 11? - powinno być jak przed update.
+Podsyłam listę, może coś wyciągniesz:
https://www.facebook.com/groups/EHBastionPasjonatow/posts/5749704281775179/
Ten update to jakaś kpina gra na tych samych ustawieniach chodzi gorzej i to bez włączonego RT. Poprawa działania gry z włączonym ray tracingiem jest tylko widoczna po zmianie rozdzielczości na 1920x1080 to normalnie komedia. Gram w rozdzielczości DSR 2715x1527 i wyłączonym RT a reszta na uber+ i przed aktualizacją średnio ponad 70 fps teraz mam 55... Mój sprzęt: Intel(R) Core(TM) i7-10700K CPU @ 3.80GHz 3.79 GHz, RTX 3060ti sterowniki najnowsze jestem nawet świeżo po formacie komputera.
sformatuj jeszcze 5 razy - najlepiej wcześniej dysk do piekarnika na 200 stopni na 3 godzinki z natychmiastowym chłodzeniem w zamrażarce potem
Jak grasz bez Raytracingu, to włączaj wersje DirectX11 przy uruchamianiu. Ona działa tak jak wcześniej (może z małym ubytkiem FPSów), a ma tą samą jakość, co wersja DX12 z wyłączonym RTX... Bez sensu, że ustawili wersje DX12 jako tą startową, ale można to pominąć i miec starego Wiedźmina z nową grafiką, bez RTX i DX12.
Owszem, działa lepiej, ale nie tylko RT tam nie ma - nie ma również DLSS co szczególnie dla osób chcących grać w 4K może być ważne.
Przesadzasz, na 4090 nie ma problemu. Seria 3xxx jest niską półką. A ty bierzesz wszystko na maksa.
Troche empatii. Jak sie ma 4090 to seria 3xxx jest bardzo niska polka a gtx to dno i szuwary ;)
To jest kpina, ale i komedia. Kochani Redzi, nie pogrążajcie się jeszcze bardziej. Aż strach pomyśleć w jakim stanie wyjdzie DLC do Cyberpunka. Będzie rok łatania jak nic.
Rok? CP ma 2 lata i nadal jest dziurawy jak sito. Policja może będzie, może nie.
Ja to tutaj tylko zostawie, fajna aktualizacja tak do d*py, że się, aż Geralt ze wstydu z ekranu zmył i tylko czoło mu widać XD
I teraz jak to naprawić to dobre pytanie...
Trzy razy sprawdzona spójność plików i pobrane dodatkowe 1,5 GB i problem ustał, gdyby ktoś taki problem miał radzę spamować spójność plików
A Ci jak zwykle, aktualizują, i naprawiają swoje aktualizacje. Firmy uczą się na błędach a CDPR od Wiedźmina 1 przez 16 lat i dalej nic. Nie potrafią dopracować nawet patcha w dniu premiery. W Wieśka 4 zagram pewnie z rok po premierze. Będzie, i już prawie naprawiony, i pewnie tańszy przy okazji.
Auto zapis został naprawiony? mam dość jak ginę i mnie cofa nawet 20min do tyłu
ja na konsoli, ustawiony autozapis co 10min a wcale nie ma tego zapisu.. mogliby dać auto co 3min i po problemie
Dostosowano animację ruchu ust Priscilli tak, aby pasowała do chińskiego dubbingu (wariant uproszczony) podczas piosenki „Wilcza zamieć”.
Tej piosenki przez 7 lat nie potrafili naprawić w polskiej wersji (nadal jest rwana przy każdej zmianie ujęcia kamery i brzmi jak nagrywana z 23435 take''ów) nawet na konsolach z SSD, a naprawiają inne wersje językowe, najs.
Gerbalt: "w dupe niech sobie takie patche wsadzą"
Stary, nie każdy wszystko co spotka tak ochoczo ładuje w dupę jak ty...
Świetny patch. Gra naprawdę działa bardzo płynnie, i w ruchu wydaje się jakby lżejsza. Tym razem brawo Redzi :)
Jeszcze piszą, bo to na 3 strony będzie. Mam nadzieję, że się wyrobią przed następnym patchem.
Z całym szacunkiem dla CD PROJECT, ale po tym patchu nie dość, że grafika wygląda gorzej to i wydajność spadła.. Mimo wszystko nie będę cisnął REDów jak co niektórzy tutaj na forum. Dziękujcie ludzie REDom za to, że wgl powstały tak wspaniałe gry jak Wiedźmin i Cyberpunk, a nie ciągle tylko złe słowa lecą w ich kierunku.
Pozdrawiam CD Project i życzę wytrwałości i w końcu sukcesów w naprawianiu błędów, oraz optymalizacji w swoich produkcjach :)
Z twojej wypowiedzi rozumiem że: powinienem podziękować za zepsucie produktu który działał wyśmienicie nawet na bardzo starym sprzęcie a teraz sprawia problemy nawet na mocnych konfiguracjach. (czy nie wychwyciłem ironii?) A co do CP2077 nie będę się wypowiadał bo jest faktycznie lepiej niż na premierę ale czy teraz tak ma wyglądać każda gra i to my, gracze mamy płacić za możliwość przetestowania półproduktów? Stanowcze NIE.
oni się starają, coś robią, pomagają a Ty?
Z całym szacunkiem dla CD PROJECT
xDDDD
Jeszcze raz xD
Z całym szacunkiem dla CD PROJECT
Co? xD
I na koniec wisienka:
Pozdrawiam CD Project i życzę wytrwałości i w końcu sukcesów w naprawianiu błędów, oraz optymalizacji w swoich produkcjach :)
Plują Ci w twarz a Ty mówisz, że deszcz pada.