Wieśniacy błagają o litość w Bannerlord, to efekt wykorzystania AI
Z każdym kolejnym newsem tego rodzaju, mam coraz większą nadzieję na to, że kolejny TES wykorzysta tego typu technologię.
Oczywiście, nie ma co liczyć, że dostaniemy w pełni żywy i w 100% reagujący na poczynania gracza świat, jednak biorąc pod uwagę, że do tej pory seria używała bardzo prymitywnych sposób na stworzenie iluzji żywego świata to wprowadzenie mechanizmów AI wyszłoby tylko na dobre. Zwłaszcza jeśli połączyć to z syntezatorami mowy (które nie odbiegają dużo od standardów aktorskich w serii TES).
Główną linię fabularną możnaby dalej pisać "tradycyjnie", natomiast możliwość by NPCom generowały się teksty poprzez systemy AI analizujące wydarzenia wokół nich przyniosłaby niesamowity efekt. I tak zamiast dostawać co chwilę tekst o strzale w kolano, moglibyśmy usłyszeć komentarze na temat pogody, zachowania bohatera, tekstów wypowiadanych przez inne NPCe itd. I to za każdym razem odrobinę inne co dodałoby realności światu.
I to ma być coś super? No wybaczcie, ale w grach już jest to dawno, bez pomocy AI: ) Jeśli twórcy chcą, to NPC błaga o litość. Ludzie, grama teraz w Fallout 3. I tam też błagają o litość. Oczywiście w przyszłości to będzie dużo lepsze, jeśli twórcy to ładnie ogarną. Ale teraz to nic takiego. Jak by mi te AI obstawiło Ekstraklasę, i trafiło wszystkie mecze danej kolejki, to byłbym pod wrażeniem ;D
Szkoda że w Falloutcie są 4 takie linie, a AI może ich wymyślić tysiące, i to z mówieniem nazwy twojego bohatera :p
są już głosowe ai tzn potrafiące imitować głosy znnanych influencoerów, polityków innych znanych osób oraz można ten głos wykorzystać właśnie dla takich npc np wieśniak z głosem kaczyńskiego błagający o listość.
Prędzej zagłada atomowa jak tak zachód będzie eskalował na ukrainie niż to.
Nie martw się, nie będzie żadnej wojny atomowej, bo to się nie opłaca. Psychopaci z korpo i politycy, którzy rządzą tą planetą chcą zagrabioną kasę wydawać na chlanie, dragi, samoloty z nieletnimi i jachty na których mogą w spokoju defekować na prostytutki, a nie siedzieć w zatęchłym bunkrze, jak szczur, przez wiele lat.
Nie byłbym tego taki pewien, pamiętaj że tutaj mamy do czynienia z ruskimi, a po nich można spodziewać się wszystkiego (najgorszego). Nawet jeśli nie zmienią świata w pustynie atomową, to nie wykluczone jest to, że jedna czy dwie atomówki mogą spaść jeśli Putin i elity w Rosji poczują się zagrożone, a to będzie oznaczało rozwałkę totalną na całym świecie, bo zachód, a zwłaszcza USA nie puszczą tego płazem.
Oczywiście też uważam, że prawdopodobieństwo użycia broni nuklearnej jest bardzo małe, ale jednak takie prawdopodobieństwo istnieje i trzeba być przygotowanym na taką ewentualność.
Z każdym kolejnym newsem tego rodzaju, mam coraz większą nadzieję na to, że kolejny TES wykorzysta tego typu technologię
przecież oni nie potrafią zaimplementować czegokolwiek w tym swoim śmieciowym silniku, wystarczy wspomnieć tego śmiecia z numerkiem 76 i jak zaimplementowali zwykle... funkcje sieciowe, jakim problemem to było i jak ten złom się do tego nie nadawał. I co, oni niby maja znaleźć pieniądze na ai, stworzyć je, zaimplementować wewnątrz gry i zintegrować z grą i wydać to w tym stuleciu?????
pomysl sobie ze grasz w jakies rpg za pare lat a gra sama generuje ci losowe wydarzenia albo lokacje
albo sam mozesz rozmawiac z NPC w grze, targowac sie, namawiac do pomocy itp.
albo moje marzenie wprowadzenie AI do gier strategicznych np cywilizacji i komputer uczylby sie i rozwijal a nie jak jest teraz oszukiwal i np dodawal sobie zlota z nieba
A ty serio nie potrafisz czytać?:) Napisałem że to nic fascynującego. Bo ludzie to już robią. Tylko wolniej. Napisałem też że jest to przyszłość w grach, bo raz że przyśpieszy pewne rzeczy, dwa że ludzie nie będą musieli tyle myśleć i poświęcać setki godzin na robienie tego samemu. Tak będą mieli program i będzie łatwiej, szybciej i lepiej. BTW Losowe generyczne lokacje są już od Diablo 2. A może i wcześniej. Z różnym skutkiem to działało. AI po prostu zrobi więcej możliwości. Po za tym, może to działać źle. Bo np AI uzna że ciągłe losowe zdarzenia, typu napadają na ciebie bandyci, będzie upierdliwe na dłuższą metę.
Oczywiście, że coś takiego występowało już w starszych grach np. właśnie w Diablo, ale działało to na o wiele mniejszą skale.
Oczywiście jeszcze teraz AI ciągle kuleje i według mnie może dostaniemy jakąś dobrą grę z zastosowaniem tych systemów gdzieś może za 10 lat.
Jednak wracając do tematu, to obecne AI jest o wiele potężniejsze od tego co było kiedyś. Stare generowanie światów czy postaci były dosyć proste i właściwie ograniczało się właśnie do generowania świata, lochów, czy postaci niezależnych.
Osobiście nie przypominam sobie, aby w jakiejś starej grze, NPC były w stanie tak dokładnie odpowiadać na wypowiedzi gracza oraz żeby te wypowiedzi miały logiczny ciąg. Po prostu dzięki AI, postacie niezależne będą w końcu wydawały się naprawdę żyć w świecie stworzonym przez deweloperów i NPC nie będą jedynie ograniczone do ściśle wyznaczonych 3 lub 4 zachowań i wypowiedzi.
Obecnie NPC wydają się być jedynie tłem dla przygody gracza, ale dzięki technologiom jak chatGPT, może się to zmienić i to własnie jest główna siła tej technologi np. będzie się dało normalnie porozmawiać z naszymi towarzyszami podróży, a nie będą oni tylko reagować na ściśle wyznaczone bodźce jak np. w Dragons Dogma, gdzie 50 razy mogliśmy słyszeć w kółko te same linie dialogowe.
Dalej mnie to nie przekonuje. Rozwijają się płynnie może opcje dialogowe, ale dalej nie ma czegoś zazębiającego się tylko samo gadanie, nie mające raczej na nic wpływu. W dodatku dalej wolno to chodzi.
Dużą szansę bym widział tego AI do filtrowania np. łupów, tworzenia taktyki, pominięciu skomplikowanych interfejsów.
Tworzenia zasad, doradcy, który by jeździł i organizował automatycznie wojsko, sprzedawał łupy, albo tłumaczył jak działa handel w grze.
Duży potencjał miała by konsola z takim AI na linuksie, zamiast szukać/zapamiętywać tysiące skróconych komend i parametrów.