Przedsprzedaż PlayStation VR2 ponoć rozczarowuje [Aktualizacja: Sony zaprzecza]
To już fani nie kupują wszystkiego od Sonh chodzby za żyliony było? Co się stało?
Okularki na kablu nie wspierające pecetow za jedyne 3000 zł się nie sprzedały w 2 mln sztuk na zasadzie kupna kota w worku?
Ojej, a cóż to?
Otóż rynek. Jak ktoś chce tanie VR to kupuje niemal o połowę tańszego Oqulus Questa 128GB i jeszcze dostaje beat saber i resident evil 4 VR za darmo i ma coś co jest bezprzewodowe, nie potrzebuje, ale pięknie obsługuje pecety z większą ilością lepszych gier (sam grałem w HL Alyx na Quest 2 i wszystko dzialalo od strzała i pelne wsparcie steamVR).
Nawet jakbym milion dolarów zarabiał miesięcznie to PSVR2 bym nie kupił, bo szkoda środowiska i zasobów planety na produkowanie VR nie obsługującego natywnie PC.
Najlepsze gry VR były, są i będą na PC, chodzby w postaci modów (Resident Evil 2 odpalany w trybie VR modem zrobił na mnie takie wrażenie, że później cały wieczór czułem się jakbym miał stan podgoraczkowy).
Sony zaliczy srakę z tym VR i może to go nauczy, że skończyły się czasy, kiedy byli liderem (teraz pozostali już tylko liderem drożyzny) i już nie kreują rynku gier video (tylko go psują scaplingiem i szkodzeniem konkurencji, okłamują klientów i nienl dotrzymuja slowa).
W 2023 VR na kablu to jakaś niezrozumiała porażka.
Każdy High-Endowy headset VR będzie na kablu przez najliższe kilka lat , a ten wypierdek Quest z przestarzałym hardware może się nadawać dla takich casuali jak ty
"a ten wypierdek Quest z przestarzałym hardware może się nadawać dla takich casuali jak ty"
Ej, zdradzić ci sekret?
Tylko uwaga, powiem to bardzo cicho...
spoiler start
zdecydowana większość ich klientów to casuale
spoiler stop
Każdy highendowy headset w tym psvr2 jest lub bedzie bezprzewodowy za pomocą adaptera maksymalnie w ciągu kilku miesięcy, więc nie powielajcie cały czas tych samych bredni bo już mi się niedobrze robi od tego. I zdradzę wam sekret: Quest 2 połączony bezprzewodowo z PC i mocną kartą graficzną daje efekt, którego mało kto widział na oczy,, ale zdradzę wam kolejny sekret: kalkulator pokroju GTX 1060 nie da Questowi 2 odpowiednio ostrego obrazu. Trzeba ustawić preset na RTX 3090 w VD i wtedy zobaczycie jakość, o której się wielu nie śniło
Każdy High-Endowy headset VR będzie na kablu przez najliższe kilka lat
To chodzi Ci chyba o Primaxy, albo Vive Pro 2, bo PSVR2 nie jest żadnym highendowym headsetem.
Jeszcze, jakby port USB-C w PS5 był Thunderbolt, a to zwyczajny 10GBps SuperSpeed. Przy Wi-Fi 6 spokojnie takie transfery są do osiągnięcia na krótkim dystansie.
Jak zwykle Twoja wiedza na jakiś temat (w tym wypadku VR) kończy się na informacji z materiału prasowego Sony.
I nie, nie twierdzę, że to zły headset.
"psvr2 jest lub bedzie bezprzewodowy za pomocą adaptera maksymalnie w ciągu kilku miesięcy"
nie będzie bo psvr2 ma kabel, którego nie da się łatwo odłączać.
A jednak będzie, już nad tym pracują i powinno być w ciągu kilku miesięcy od premiery. Poza tym w historii nie powstało jeszcze urządzenia na USB-C, które nie działa bezproblemowo
Thunderbolt ma max 10gb/s taką samą prędkość co USB-C więc o czym ty mówisz
Użyłem skrótowca, bo myślałem, że ludzie domyślą się, że chodziło mi o TB3 lub 4, bo starszych nikt już nie implementuję (i zresztą wymagały własnego złącza). Widocznie ktoś się nie domyślił.
Tak, PSVR2 ma Oleda, i to w sumie jedyna jego przewaga nad większością innych headsetów. PSVR2 masz 2,000 x 2040 px na oko, Vive Pro 2 2448 x 2448 px na oko. Odświeżanie takie samo, pole widzenia wyższe na VP2.
W dodatku masz dostęp do wszystkiego co oferuje SteamVR, plus gry ze sklepu Oculusa dzięki Revive.
Fajnie, że VR dzięki popularności PSVR (1) trafił do mainstreamu bo był najtańszym headsetem, ale przez te sześć (w sumie to blisko siedem) lat od jego premiery w środowisku VR zmieniło się baaaardzo dużo.
Ludzi ledwo stać na chleb a oni się dziwią, że okularki po 600 dolarów, które wylądują w kącie po 2 tygodniach zabawy sie nie sprzedają
"Ludzi ledwo stać na chleb"
Ale nikt w Sony nie celuje w sprzedaż dla emerytowanych babci z Polski.
no tak bo problemy mają tylko polscy emeryci xD. Wyjedź kiedyś ze swojej warszawki i zobaczysz biedę. W USA 40% populacji ma problemy ze spłatą zadłużenia, trwa recesja, nie ma kasy na zbędne gadżety.
USA 40% populacji ma problemy ze spłatą zadłużenia, trwa recesja, nie ma kasy na zbędne gadżety.
To nadal pozostawia 60% populacji, ktora moze sobie pozwolic na gadzety. Calkiem niezly wynik!
Ogarnij się.
" W USA 40% populacji ma problemy ze spłatą zadłużenia, trwa recesja, nie ma kasy na zbędne gadżety. "
Tia, a za chwilę po nowego iPhone'a tam się będzie ciągnąć kilometrowa kolejka. xD
W USA nie ma biednych ludzi, zwłaszcza w LA - najważniejszym mieście USA. Gdyby nie to, już dawno bym tam pojechał
Eee...
-Brak kompatybilnosci z tytulami z PS VR.
-Cena.
-Polaczenie po kablu.
-Tytuly startowe (nic godnego uwagi).
Część gier z PS VR dostanie patche do PS VR2 od twórców gier. Cena jest niższa niż większość prównywalnych headsetów z podobnym hardware. Headset potrzebuje PS5 to nie jest Quest który ma swój chipset i jest autonomiczny. A tutuły startowe to kwestia gustu
Będą gry - a nie tech dema - będzie sprzedaż. Póki co na samego PS5 nie ma praktycznie exów, a co dopiero pod VR.
Podejrzewam, że dużo osób wstrzymuje się z zakupem do czasu, aż będzie jasne jak wygląda ich kompatybilność z PC. Jednak zamknięty ekosystem sony, bardzo mocno będzie je ograniczał.
Mówisz to też sobie codziennie?
Nie, ponieważ ja jeszcze nigdy nie wydałem negatywnej opinii o czymś, czego nie widziałem na oczy. Zawsze najpierw to sprawdzam, a dopiero potem wydaje opinie. Ewentualnie czasem piszę te dobre, kiedy to czuję, ale kiedy jest zła i rzeczywiście już to sprawdzę, to wtedy ją koryguje
Zagrasz jeśli twórcy wydadzą patche do gier , niektóre już takie patche mają zapowiedziane
Nieważne, że masz jakość najlepszego telewizora świata, ale co tam, najlepiej za darmo wszystko
A tym czasem SONY twierdzi, ze nienobcielo produkcji
https://www.gamesindustry.biz/sony-we-have-not-cut-ps-vr-2-production-numbers
Tylko że Bloomberg podaje jedno, a Sony mówi o czymś zupełnie innym. Produkcja może iść cały czas bez zmian. Co nie oznacza, że oczekiwania firmy co do jakiejś fazy sprzedaży mogły się zmniejszyć. Jedno nie wyklucza drugiego. A ewidentnie widać jak portale newsowe tego również nie wyłapały.
Strzałem w kolano jest wysoka cena, i w dodatku brak kompatybilności z grami z PSVR1, trzeba jedynie się łudzić że zebrane wcześniej tytuły za darmo czy w ramach plusa dostaną łaskawie patcha pod nowsze gogle.
Gdyby była kompatybilność z pierwszym zestawem, nawet bym nie spojrzał na te gogle
Wysoka cena? Ludzie wciaż kupują przestarzałego Indexa który kosztuje 4.5k razem z kontrolerami i stacjami