Cyberpunk 2077 może niedługo dostać patch; jest wyraźna przesłanka
mnie ciekawi jak oni zrobią ten system policji, to może się skończyć gorzej niż teleportacje ncp
Przecież w większości gier tak to działa. Problem polega na tym, że w nie wszystkich grach zwracamy na to uwagę(np. w starszych Need For Speedach była cała masa spawnującej się przed nami policji, która miała w skrypcie zapisane, by nam trochę zmienić tor jazdy, ale nie na tyle, by nas zatrzymać- w tych nowszych zdaje się też tak to działa), a cała reszta ma sprytnie poukrywane te mechaniki.
W sumie nie wiem, jak bardzo musieli olać system policji w Cyberpunku, że wyglądał jak wyglądał... Po części pewnie wierzyli w to, że gracze nie będą oczekiwali GTA po Cyberpunku... Co bylo raczej głupią nadzieją. Bo od początku było wiadomo, że część zobaczy w tej grze GTA6.
W GTA5 jest bardzo dobrze zaimplementowana głupia policja. Ale tam jest kilka osobnych skryptów, część jest dla pieszych pościgów, część dla pościgów po drogach itp. ale w GTA3 ja do tej pory pamiętam, jak było widać pole spawnowania policji. Oczywiscie GTA3 było dawno temu, nie mówię, że mechaniki w Cyberpunku powinny być jak w GTA 3. Bo trochę zepsuli tym imersję ludziom, którzy chcieli GTA w Cyberpunku, ale no Rockstar miał kilka ładnych lat na zaimplementowanie policji. Podobnie jak modelu jazdy, czy modelu zniszczeń pojazdów (chociaż w tym przypadku np. GTA5 było downgrade'm względem 4rki).
W sumie rozumiem, że CDPR żeby sie rozwijać potrzebuje kasy od graczy i że Cyberpunk był trochę skokiem na kasę, ale można było się domyśleć już przed premierą, że odbiór będzie negatywny. Szczególnie, że przed Cyberpunkiem było kilka tytułów, które również się wywróciły i nie podołały i wytworzyła się kultura hejtu, na której fali sporo Youtuberów wypłynęło...
Więc z jednej strony im się dostało za wszystkie inne gry, które wtopiły, a z drugiej, sami się trochę wystawili na odstrzał.
Tu nawet nie chodzi o to czy w GTA było to zrobione lepiej czy gorzej. Liczy się to czy świat przedstawiony jest wewnętrznie spójny. I nawet jeśliby nigdy nie powstało żadne GTA, Watch Dogs czy Mafia to i tak ten system byłby kiepski ponieważ nijak nie pasuje do koncepcji świata policja, która z jednej strony potrafi się teleportować a z drugiej nie potrafi używać samochodów. Kompletnie to wybija z immersji.
Jeżeli nie byli w stanie zaimplementować systemu policji, który jako tako sprawiałby złudzenie realistycznego (bo brak technologii, bo nie mieli doświadczenia, bo brak funduszy) to powinni tak przemyśleć świat przedstawiony żeby wszystko się ładnie składało. I tak np. w Wiedźminie jest znacznie mniej zaawansowany system "policji" ale nikogo to nie drażni bo pasuje do całości świata (choć ci strażnicy są jednak nieprzyzwoicie silni). REDzi powinni brać w tym względzie przykład z PB, która projektując Gothika, dokładnie dobrała koncepcję świata do możliwości. I tam jakoś nikomu nie przeszkadza, że nie ma pościgów samochodowych, nikt nie musi się teleportować itd. Co zabawne - ostatecznie REDzi trochę z doświadczenia Piranhy skorzystali i dodali możliwość samoobrony przez przechodniów. Tylko czemu nie można było tego zrobić od razu? Takie rozwiązanie nie dość, że powstrzymuje gracza przed bezkarnym mordowaniem (i daje czas na realistyczne pojawienie się policji ale na to jeszcze nie wpadli) to w dodatku fajnie buduje realia świata przedstawionego, gdzie prawie każdy ma dostęp do broni.
I chociaż osobiście jestem z tych, którzy wolą skupić się na fabule niż na porównywaniu detali na filmikach na YT, to jednak muszę przyznać, że fakt iż w takim RDR2 możemy sobie swobodnie eksplorować i nieustannie testować reakcje świata a w CP77 musimy uważać żeby przypadkiem czegoś nie popsuć, bardzo wpływa na ogólną immersję. W tym pierwszym przypadku mamy iluzję realności świata, który reaguje tak jak podświadomie tego oczekujemy. W tym drugim przypadku nieustannie przypomina się nam, że to tylko gra.
Cyberpunk nigdy nie był żadną konkurencją do GTA ani żadnego innego sandboxa. To jest RPG akcji. Jak chcesz tę grę z czymś porównywać, co nie jest Wiedźminem, to najbliżej będzie temu do Mass Effect. Tam policji nie było w ogóle i nikt nie narzekał.
Cyberpunk to nie jest gra dla dzieci i patusów, strzelających po cywilach bez celu, dla zabawy. Funkcja policji w CP była taka, żeby tego nie robić, bo się zespawnują i cię wyniosą, jako alternatywa dla rozwiązania z Mass Effectów, gdzie w strefie z cywilami nie można było używać broni.
A jak już wyciągnąłeś to RDR2 to ta, z pewnością bardzo immersyjne było, że w mieścinie z 15 domkami nagle strzelało do ciebie 50 szeryfów, którzy tak samo się spawnowali na dachach, za domkami itd. Ostatnie co można powiedzieć o RDR2 to to, że było "immersyjne". To był tak samo jak GTA zwykły, popierdółkowaty sandbox. Zupełnie inny typ gry niż Cyberpunk i nie rozumiem dlaczego ktoś próbuje w ogóle te gry ze sobą porównywać. Do RDR2 czy GTA to sobie możesz Dying Light 2 porównywać, bo to tak samo sandbox popierdółka gdzie celem gry jest interakcja ze światem i minigierki. Nic dziwinego, że te elementy są tam zatem bardziej dopracowne, niż w grze nastawionej na fabułę i postacie. We wszystkich tych wymienionych grach, tj. RDR2, GTA, DL2 fabuła i postacie to jest gorzej jak interakcja ze światem w Cyberpunku. Ot, byle co byle było. Ale jakoś nie widzę użalania się i płaczu po forach, że "RDR2 ssie, bo ma gównianą fabułę i denne postacie" podczas gdy lamentowi, że "w cYbeRpAnKu NiE mA pOlIcJII, fRyZjErA i MniNGolFA!!!" nie ma końca.
Największy problem Cyberpunka to to, że rzuciły się na niego masy normików, które z niewiadomych przyczyn oczekiwały zupełnie innej gry niż to czym Cyberpunk był i wielkie roczarowanie, że Cyberpunk nie był grą, którą oni sobie nie wiadomo dlaczego wyobrażali, że będzie.
Żadnych nowości w rozgrywce raczej nie będzie. To jest zapowiadany już wcześniej patch, który dodaje wsparcie dla DLSS 3 oraz nowe ustawienia Ray Tracingu. Dziennikarze mieli już dostęp do tej wersji wcześniej w ramach promocji RTX 40xx, ale jak widać dopiero teraz zostanie to udostępnione dla wszystkich.
xD
Może piszcie codziennie, że będzie patch do cyberpunka? Przecież codziennie robią deploye na branche na steamdb...
Spokojnie biorą przykład od najlepszych. Ich fanem jest ten nawiedzony gościu. https://www.youtube.com/watch?v=8t5jVTdJY1w .Który każdą nawet najmniejszą wzmiankę co deweloper gry wczoraj jadł, opisuje w 15- 30 minutowych filmikach.
Jeszcze naprawiają? Dobrze, przynajmniej nie zrobili z gry abandonware.
Może do czasu wydania GOTY na płycie grę doprowadzą do użytku I będzie już działać jak powinna.
Dwa lata patchowania i dopiero dodatek (pewnie na 2024), wydajność CDProject nie jest zbyt wysoka.
Może niech robią gry AA, ale przynajmniej jedna na rok i w świecie Wiedzmina, bo futurologia im nie służy. Zamiast kicz punku od Gibsona wolałbym Blade Runnera.
Najlepszy growy Cyberpunk stworzył Eidios w ostatnich dwóch Deus Exach.
Policja w Cyberpunku jest niepotrzebna. Przez całą grę (60h) ścigała mnie łącznie może dwa razy (i to w ramach fabuły). Rozboje na cywilach (tylko w ten sposób może nas ścigać policja w grze swobodnej) nie sprawiają takiej frajdy, jak w GTA czy RDR2, więc policja nie ma nas po co ścigać.
Zgadzam się. Dlatego współczuję CDProjektowi - dodadzą ładniejszy system policji (jak w GTA!) tylko po to, żeby każdy "pobawił się" nim przez 5 min. W normalnym przebiegu gry ''gwiazdka'' pojawia się tylko przez przypadek - potrącenie przechodnia albo ktoś dostał kulkę bo akurat walczyłem z jakimś gangiem.
No mam nadzieję, że dostanie patch. W końcu sami twórcy zapowiedzieli, że będą łatać a to sama w sobie bardzo wiarygodna przesłanka.
Ten zapowiedziany fabularny DLC i edycja GOTY to zapewne dopiero pod koniec roku?
Dodatek, parę aktualizacji i w końcu będę mógł dać CDRED szanse
Rozwala mnie ten wielki problem z pościgami. Przecież ta gra nie jest o konfrontacjach w policją, ta mechanika jest naprawdę mało potrzebna do czegokolwiek. To niektórzy gracze sobie wymyślili, że mogłaby być GTA.
Gra nie ma wielu innych systemów, polowania na zwierzęta jak w RDR2, zarządzania biznesem i innych, bo to nie jest gra o tym.
Tradycyjnie gracze nie wiedzą co jest potrzebne grze.