Twórcy Gothic Remake nie mają dobrych wieści na temat daty premiery
Czy to oznacza, iż – wbrew placeholderowi towarzyszącemu preorderom – gra nie ukaże się w 2023 roku?
Ogólnie to szok i niedowierzanie.
"Gra powstaje na Unreal Engine 4" - smutne, bo 5tka jest dostępna od dłuższego czasu, a tak gra wyglądałaby dużo dłużej ładnie
Szczerze to przejście na 5 nic by im nie pomogło. A - jeśli projekt był już w sensownej fazie zaawansowania - znacznie utrudniłoby i wydłużyłoby pracę. Zapewne warunki licencjonowania też dostali lepsze na czwórkę. I to wciąż świetny silnik. 4.27+ umie dużo ciekawych rzeczy i jest niezłym pomostem do piątki.
Mnie bardziej martwi jak to jest ze wspinaczką i nurkowaniem, umożliwia Unreal Engine takie czynności? Gothic bez możliwości wchodzenia na wszystko to nie Gothic. :)
Racja. 5tka wyszła już dawno a oni wciąż mają daleko do premiery więc na spokojnie mogliby na początku projektu przenieść się na nową technologię. Niby postęp w stosunku do oryginału będzie tak czy siak jednak fajnie by było gdyby gra nie była przeterminowana już na premierę.
Wolałbym żeby opóźnili premierę o dodatkowy rok i wykorzystali maksymalnie obecną technologię.
Unreal umożliwia wszystko, co w nim zaprojektujesz. To nie jest zamknięty engine. Możesz do niego dorzucić tonę swojego kodu.
Unreal 4 i 5 faktycznie nie różnią się tak dużo, ale żeby skorzystać z funkcji specjalnych Unreal Engine 5, w większości przypadku, trzeba od początku robić grę z uwzględnieniem tych funkcji. To nie tak, że one się nakładają same na obiekty w grze. To wymaga jakiegoś nakładu pracy. Część z tej pracy warto zrobić na początku. Część tej pracy zostało już zdublowane w grze (np. jak mają dobrze zrobiony system LOD w UE4, to nie ma powodu, by korzystać z Nanite, który może sobie z tym gorzej radzić (jednak co człowiek to człowiek). Np. w Cyberpunku Nanite by mógł pomóc, bo system LOD w niektórych miejscach ssie(zrobili za dokładne modele dla takiego świata i dla konsol starej generacji, przez co gra albo działa słabo albo glitchuje, pozostawiając cześciowo bardzo niski LOD). Problem polega na tym, że mogłoby to sie skończyć jeszcze większym rozmiarem gry.
Podobnie z tym drugim systemem. Np, system oświetlenia w Elexie, mimo że grafika nie jest jakaś zapierająca dech w piersiach, jest dość innowacyjna. Rzadko która gra ma taki system akomodacji oka (nie wiem czy w DL2 nie ma czegoś na ten wzór). Mimo, że gra nie jest robiona przez Piranhe, to mogli tez coś podobnego wymyśleć.
Wielokrotnie podkreślaliśmy, że jest to tzw. placeholder. Co za tym idzie, Gothic Remake wcale nie musi ukazać się w 2023 roku
Ale kogo to powstrzymalo przed zlozeniem preordera ;)
w tej wersji dialogi pozostana te co w oryginale czy wszystko zostanie nagrane ponownei z nowymi?
Z tego co pisali na discordzie, cały dubbing zostanie nagrany od nowa, ale postarają się, by wrócili ci sami aktorzy (a przynajmniej ci, którzy nadal żyją).
Skąd pomysł, że miałyby zostać stare? Przecież to jakieś idiotyczne podejście... Po to to jest remake a nie remaster, żeby mogli zmienić część rzeczy, część rozbudować, nowe lokacje, nowe zadania.
Grunt to szacunek do oryginału i wyczucie gdzie coś dodać, a co zostawić takie jak było w oryginale bo stało się kultowe.
Jakby zostawili stare dialogi to nic by nie mogli rozbudować i nie wiem dla kogo byłaby ta gra.. Ortodoksi i tak by grali w oryginał, a nowi mają na stare dialogi wy...
Jestem ogromnym fanem Gothic, natomiast na Remake nie czekam. Dlaczego? Otóż część 1 oraz 2 mają przewspaniały klimat oraz dubbing, wielu fantastycznych aktorów którzy swoją grą tworzy ten klimat Gothica już odeszła z tego świata. Dwie pierwsze części są kultowe i nie wiem po co to ruszają. Ja byłbym zainteresowany nowym Gothicem gdyby gra przedstawiała historię innego bohatera w tym świecie, np. w Myrtanie na początku wojny lub w Kolonii Górniczej przed powstaniem bariery, Kroniki Myrtany pokazały jak można dobrze wykorzystać to uniwersum. Gothic Remake nie zagram.
Człowieku G1 i G2 są archaiczne i przestarzałe, one już był przestarzałe pod wzgledem gameplayu kiedy G3 wychodził. To nie jest takie trudne przeniesc dublarz i muzyke do nowej gry. Ściągnij okuluary nostalgii i zacznij myslec. Twórcy mowili ze staraja sie oddac to co jest w OG grach jak najlepiej i im wierze. Mają dużo stracenia jak i dużo do udowodnienia. Ten projekt (jesli sie uda) może im otworzyć furtkę jesli chodzi o potencjalne inne remake''i albo nowe gry, bo znajdą się inwestorzy i dystrybutorzy
Nie dawno ukonczylem po raz kolejny g1, g2 i koncze wlasnie g3 i gra mi sie wybornie ... wiec mi tez ten nowy gothic nie jest do niczego potrzebny :)
Tak mnie właśnie naszło, że powrót starych aktorów nic nie da jak dadzą do projektu jakiegoś beznadziejnego reżysera... Po śmierci Joanny Wizmur polski dubbing w grach strasznie stracił poziom, a Wiedźmin 3 miał tak dobry dubbing chyba tylko dlatego, że pracownik CDPR tego pilnował. Słyszałem, że Jarosław Boberek jest świetnym reżyserem dubbingu, może on by się podjął? :D A przy okazji mógłby ponownie podłożyć głos Miltenowi (imo jego głos pasował najlepiej).
Nawet się nie łudzę, że to wyjdzie w 2023 roku. Sukces będzie jak w 2024 dadzą radę grę skończyć.
Na remake czekam, bo mam ogromny głód action RPG, które nie są kolejnymi klonami souls like, tylko potrafią być sobą i mieć zawartość, a nie tylko domysły i puste mapy.
Jedyne co mi się w demie nie podobało, to walka, za bardzo pozycyjna i szermiercza, już arcania miała bardziej dynamiczne pojedynki.
Remake będzie inny niż oryginał? To bardzo dobrze, tyle się nagrałem w drewno Pirahni (trzy Gothici, trzy Riseny i jeden Elex ileż można?), że mi wystarczy.
Remake nie odbierze nam oryginału, a przybędzie ciekawy RPG, których na rynku po prostu nie ma.