W jakich grach waszym zdaniem obecnie znajdziecie najlepszą oprawę graficzną + aspekty technologiczne
W moim rankingu obecnie to :
(od najlepszej oprawy graficznej)
1. Horizon Forbidden West
2. The Last of Us Part I
3. God of War Ragnarok
4. A Plague Tale Requiem
5. Ratchet and Clank: Rift Apart
6. Cyberpunk 2077
7. Callisto Protocol
8. Ghost of Tsushima (wersja PS5)
9. Returnal
10. Metro Exodus
11. Red Dead Redemption 2
12. Witcher 3
13. Control
Death Stranding wyglądało naprawdę nieźle. Oprawa audio to zdecydowanie Medal of Honor AA.
Uważaj, co piszesz. Każdy ma prawo do głosowanie na gry, który przypadnie ich do gustu. Death Stranding też nie wygląda na brzydko.
Proszę pisz kulturalnie i podaj uzasadnione argumenty.
Na przerywnikach wyglądało dość realistycznie. Reszta gry różnie, ale cutscenki sztos.
Horizon Forbidden West
A Plague Tale Requiem
Cyberpunk 2077
Red Dead Redemption 2
A w 2007 roku to Crysis.
Hmm...
Dla mnie ZAWSZE grafika była drugo albo nawet trzeciorzędna - liczył się klimat, oryginalność i grywalność;
Gothic i stare Fallouty - ten poziom mógłby dla mnie zostać w grach.
Gry Ubisoftu. Nie są pierwszej jakości, ale graficznie nigdy nie zawodziły. Czy to jakiś assassin, czy to watch dogsy, czy to the division, zawsze było tam na czym zawiesić oko na jakiś czas.
Assetto Corsa
Stray, pod pewnymi wzgledami jeszcze MFS2020.
Polecam kanał:
https://youtube.com/@DigitalDreamsyt
A jak nowy Dead Space z RT? Tez chyba niezle.
Co do DS - jest tylko "okej". Nie ma do czego się przyczepić, ale np. Callisto ją miażdży graficznie (szkoda że tylko i wyłącznie graficznie).
Crysis 1, Uncharted 4 wersja PC, Plaue Tale Requiem, Metro Exodus, Tlou 2 (nie widzialem jeszcze part 1 na PC ale czuję, że zmiażdży wszystko, co istnieje)
Cyberpunk
Callisto
Plague 2
Guardians of the Galaxy/Witcher 3
RDR 2/GTA 5
Że starszych gier pamiętam, że single player Battlefield 3 w momencie premiery robił bardzo realistyczne wrażenie oraz SW Battlefront chyba 2
HL Alyx wygląda na goglach kapitalnie.
Kolejność przypadkowa:
Cyberpunk 2077
Wiedźmin 3
RDR2
Metro Exodus
SW Battlefront 2
H-L Alyx
Star Citizen
Horizon Forbidden West (nawet na PS4 wygląda pięknie)
Residenty na RE Engine (7,8, R2, R3)
The Division 1 i 2
AC Origins, Odyssey
Doom Eternal
Scorn
Arkham Knight
Yakuza 6/Kiwami 2
Final Fantasy VII Remake Intergrade (choć tutaj tekstury mogłyby być lepsze)
God of War
TLOU P2.
Uncharted 4 i Zaginione Dziedzictwo
Jak dla mnie Plague Tale 2, Horizon Forbidden West (PS5) i mimo że zagrałem u kumpla to HL Alyx na Queście 2 zrobił na mnie wrażenie. Ale chyba nic nie przebija na razie RDR2. Może jeśli chorzi o grafikę to Hellblade 2 zarzadzi, na to liczę.
Graficznie i technologicznie na pewno RDR2, przywiązanie do detali jest niesamowite. Hellblade tez wyglada bardzo ładnie i robi wrażenie, choć gra jest korytarzowa.
No i oczywiście MSFS, za technologie która, na swój sposób, jest rewolucyjna.
Wiedzmin 3, CP2077, Gears 5, seria Plague, Forza to świetnie wyglądające tytuły, ale bez tego efektu „wow”.
Do listy bym dorzucił jeszcze Luigis Mansion 3, bo gra wyglada niczym animacja Pixara na wiekowej już konsoli.
Ale co to znaczy najlepszą oprawę graficzną + aspekty technologiczne?
Że najbardziej fotorealistyczna czy o co chodzi?
.
Albo owłosienie na twarze w grze Horizon 2 dla PS5. Albo ray tracking dla światło, cieni, odbicie lustrzane.
Albo symulacja życia w Gothic 1-2 to też osiągnięcie technologiczne (to też dla widoku). To samo można powiedzieć o zachowanie zwierzęta w Red Dead Redemption 2.
Albo mgła i dymu w grze. Fizyka w Half-Life 1-2 wywarło na gracze duże wrażenie.
No, w Battlefield można rozwalać budynki, czego nie było w wielu gry strzelanki jak na tamtędy czasach.
Albo podziwiałem ogień, dymu i mgły w niektórych grach. No, zachowanie wody, którzy ostatnio też rozwinęli np. Red Dead Redemption 2, World of Warships (dostał trochę ulepszeń grafiki).
W końcu grafiki to nie tylko tekstury, tło świata i modele postaci i przedmiotów. Pewnie o to miał na myśli Alex.
no chyba red dead redemption 2, akurat oprawa to jedyna dobra rzecz, którą można o tej grze powiedzieć
Fajny temat założyłeś, ale widzę tu tylko o grach 3D i to na poziomie AAA. Czy też dotyczy również o grach 2D? Bo przykładowy Ori and the Will of the Wisps też zasługuje na uwagę, jak na możliwość tworzenie grafiki 2D.
Bo najładniejsze gry to nie tylko jak najładniejsze i jak najbardziej realistyczne gry AAA, ale również też gry z artystyczne grafiki. Grafika w końcu to sztuka i uczta dla oczu.
Miłego dnia.
Z obecnej perspektywy:
Red Dead Redemption 2 (całościowe dopracowanie wizualne)
Kingdom Come: Deliverance (flora i fauna)
Cyberpunk 2077 (Ray Tracing)
The Last of Us 2 (animacje twarzy)
Elden Ring (styl artystyczny)
Metro Exodus (nadal potrafi nacieszyć oko)
Natomiast to co największe wrażenie wizualne zrobiło na premierę w całym moim życiu to:
Superfrog 1993 intro + gra (po prostu cudo wizualne i chyba najładniejsza gra 2d na Amidze. Remaster HD z 2012 roku to crap przy oryginale)
Doom 1993 (istny pokaz mocy Pc i początek upadku Amiga, które do 3d nie nadawało się)
Tomb Raider 1996 (największy przełom technologiczny w grach 3d + akceleracja pikseli i płynność dzięki Voodoo)
Unreal 1998 (mocno odjechało wizualnie reszcie gier)
Resident evil 2 1998 (filmowość niespotykana wcześniej poza GoldenEye 1997)
Crysis 2007 (powtórka z Unreal czyli nokaut dla konkurencji)
Superfrog 1993 intro + gra (po prostu cudo wizualne i chyba najładniejsza gra 2d na Amidze.
A Agony, Lionheart, Shadow of the Beast, Swiv i inne cudo na Amiga? Można wymienić setki przykładów. Amiga po prostu wymiata jak na tamtędy czasach, jeśli chodzi o grafiki 2D. :)
Ale to fakt, że płynność w Superfrog niczym Sonic the Hedgehog też robi wrażenie.
No, Simon the Sorcerer 1-2 i mnóstwo przykładów pokazali, ile można wyciągnąć od pixel-art i niskie rozdzielczości. Detali lokacji w przykładowy Simon the Sorcerer robią na mnie wrażenie, kiedy grałem w tamtędy czasach. ;)
Metal Slug 1-3 też zasługują na wyróżnienie, jeśli chodzi o szczytowe osiągnięcie pixel-art w tamtędy czasach. Ogromne detali i animacji postaci i tło lokacji robią na mnie ogromne wrażenie. Specjalnie chodziłem codzienne na salonie gier dla takich gier. :)
No, animacji w Prince of Persia z roku 1989 też robią wrażenie jak na tamtędy czasach. O Another World nie wspomnę.
No, Gothic 1-2 też udowodnili, że da się stworzyć świat, który buduje klimatu i miłe dla oka pomimo ograniczenie silniku i "drewniane grafiki". To pokazuje, że klimat w połączony z stylem graficzny dla odpowiedni świat czasami rządzi. Kolejny przykład to Silent Hill 2, gdzie taka grafika tylko dodaje klimatu i buduje wyobraźni gracza.
Bardzo dużo można wymienić niezapomniane gry. :)
Resident evil 2 1998 (filmowość niespotykana wcześniej poza GoldenEye 1997)
Szkoda, że nie wspominałeś o Resident Evil 1, który nie różni się od Resident Evil 2 zbyt mocno poza lokacji i pewne elementy. Ale nie zaprzeczam, że Resident Evil 2 to najlepszy z całej trylogii RE 1-3.
Ty podły zbóju...nie musiałeś być tak okrutny !!!
spoiler start
Taka mała wymiana uprzejmości w formie żartu :)
spoiler stop
Prince of Persia wymiotło konkurencję wtedy pod względem animacji postaci.
Another world miało świetne demko i sama gra też kapitalna.
Ale zauważ, że najmocniej pozamiatało intro z Cannon Fodder, bo tworzyli tą grę ludzie, którzy chcieli mieć kapelę muzyczną. Dopiero, gdy im nie wyszło zajęli się tworzeniem gier. Dzięki temu tak cudowna piosenka w intro tej gry pojawiła się na Amidze, która zmiażdżyła system. Żadna gra nie miała tak spektakularnego otwarcia. Taka muza na podstarzałej Amidze to cud. Nawet Another world i Superfrog nie miały takiego otwarcia.
https://www.youtube.com/watch?v=1XUqK4l3VAU&ab_channel=AL82RetrogamingLongplays
^ He he he. ;)
Bulletstorm
Far Cry 2
Batman Arkham City
Grand Theft Auto 4
Borderlands 2
Portal 2
Tomb Raider
Shadow Warrior
Max Payne 3
Wiedźmin 3
Crysis 2
Mass Effect 2
Shank 1,2
Botanicula
Trine 2
Bastion
nie podawałem gier VR bo zakładałem że mało kogo to interesuje poza tym za bardzo nie da się ocenić grafiki w takich grach bo jeśli patrzy się na odbiór to taki Half Life Alyx, czy Lone Echo I/II dosłownie zmieniają skale immersji i nie da się tego porównać w żaden sposób do gier nie VR.
r_ADM - aspekt technologiczny to zastosowane technologie jak np. świetna implementacja RT, niesamowita szczegółowość, silnik i fizyka silnika itd.
nie podawałem gier VR bo zakładałem że mało kogo to interesuje
Racja. Nie mam ochoty wywalić całe kilku tysięcy zł na dobry model VR (to dla zdrowie) tylko dla kilku gier. Half-Life Alyx robi wrażenie, ale to tylko jeden tytuł i to za mało, by zachęcić mnie do kupna VR. Nie jestem aż tak bogaty. Może później?
Link - gier które są świetne na VR jest ponad 200, a takich w które można grać tysiące. Poza tym tam odbiór grafiki to zupełnie innym poziom. Nawet taki Vader Immortal jak zobaczysz przed sobą dwumetrowego Vadera to opada ci szczęka, a jest to tylko jedna z gier. Lone Echo jest grą która dosłownie przesuwa immersje na taki poziom że po zagrani w nią właściwie nie da się już mówić o grach płaskich. HL:Alyx to nie jest najważniejsza gra VR. Jest to po prostu znany tytuł. Wracają np. do takiego Star Wars Squadrons / bez VR to normalny arcade symulator który jest tylko ładny, w VR siedzisz jako pilot w myśliwcach i tego nie da się opisać właściwie słowami.
Dlatego więc aby nie mieszkać w temacie nie podawałem gier VR. Swoją drogą zaktualizuje może w tym roku temat VR to zobaczysz ile gier jest VR bo słowa "nie ma w co grać" od dawna są nieaktualne.
gier które są świetne na VR jest ponad 200, a takich w które można grać tysiące
Tylko że wiele tytuły można grać bez pomocą VR. Bo VR dla niektórych tytułach jest tylko opcjonalnie.
Ale dzięki za polecone tytuły takich jak Vader Immortal i Lone Echo, oraz dobre rady przy okazji:
to zobaczysz ile gier jest VR bo słowa "nie ma w co grać" od dawna są nieaktualne.
Po prostu byłem skupiony tylko na gier, który można grać bez VR. Zainteresuję się VR kiedyś, ale nie teraz.
Ciężko jest być na bieżąco o wszystkiego. :)
Cieżko wskazać najładniejsza gre, dawniej w 2007 na pewno wskazałbym na Crysisa, a tuz za nim BioShocka, dwa lata pozniej jezeli chodzi o same konsole pojawiło się Uncharted 2, rok pozniej Metro 2033 i następny spory krok do przodu w oprawie to Battlefied 3, Crysis 3, Max Payne 3, GTA V, The last of Us, Beyond, Metro Last Light..
Potem ogromne wrazenie graficznie zrobił chociazby Infamous Second Son, Ryse of Rome, The Order 1886 czy Batman Arkham Knight
W 2016 bez watpienia szczytem technologicznym było Uncharted 4, ktore do dzisiaj mocno się trzyma, w sumie Quantum Break takze pozamiatało w pewnych aspektach..
2017 to jakosc grafiki na podobnym poziomie, ale w otwartym swiecie, a takową prezentuje Horizon Zero Dawn
2018 to jeszcze wyzszy poziom oprawy w postaci Red Dead Redemption 2, piekny jest takze remake SOTC
W 2019 najładniejszym tytułem było Metro Exodus, choc biorac pod uwage nie tylko stronę techniczna to ja wolę RE2 Remake
W 2020 zarzadziło TLOU Part 2, Cyberpunk 2077 i HL Alyx, nieco tylko gorszą oprawę ma Tshushima, ktora nadrabia wszelkie braki strona artystyczną
W 2021 RE Village, a tuz za nim Ratchet Rift Apart
Zeszły rok to przede wszystkim Callisto Protocol, Horizon FW i Plague Tale 2
Szczerze mowiac ciezko wybrac najladniejszy tytuł obecnie, bo nie ma takiej gry, ktora ma kazdy element zrobiony perfekcyjnie, albo takiej która po prostu jest na innym poziomie technologicznym jak swego czasu Crysis
W top 10 na pewno dałbym
RE Village
Ratchet Rift Apart
Callisto Protocol
Horizon FW
Plague Tale 2
TLOU Part I
TLOU Part II
Cyberpunk 2077
Red Dead Redemption 2
Metro Exodus
Mimo, ze kolejnosc losowa to na pierwszym miejscu dałbym chyba RE Village. Zamek wygląda przecudnie, dosłownie fotorealistycznie jak to się mawiało dawniej :P wioska to takze widok który pozamiatał
Ewentualnie Callisto (pomijajac to, ze tekstury mogly byc lepsze to włosy mi się tam strasznie nie podobaly no i ogień)
Zdecydowanie W3 w dniu premiery.
Tony Hawk Pro Skater 2
Gra z poprzedniej generacji wygląda lepiej, przynajmniej na PC-tach https://www.gry-online.pl/gry/anthem/z14d36