Darktide nie spełnił oczekiwań, twórcy podjęli trudną decyzję
Ojoj jak mi nie przykro ;)
Jak przed premierą pisało się że ta gra to bubel z minimalną zawartością, to GrubyRekin był głuchy na feedback a ich Biali Rycerzy bronili ich na zabój.
Teraz nagle się obudzili, a było trzeba wcześniej posłuchać graczy i przesunąć premierę.
Czemu firmy nie potrafią uczyć się na błędach innych?
Zawsze jest to samo, zamiast przesunąć premierę to wydają bubel bez zawartości, a potem przepraszają, próbują naprawić grę i obiecują poprawę i tak w kółko.
Mogli nic nie pisac i nikt by nic nie powiedzial. Kazdy kto gra widzi ile jest do poprawy i takie zapewnienia jak w omawianym oswiadczeniu padaly od pierwszych dni po premierze - tyle, ze w innej formie.
Troche nie kumam po co ten ruch. :D w sumie jedyna nowosc jaka z tego wynika to, ze nie beda poki co wypuszczac nowych skorek do sklepu - co nie dziwi skoro nie ma kto ich kupowac. :D
Ps.
Gra nie jest bublem. Ale rzeczywiscie wyszla za wczesnie.
Mogli nic nie pisac i nikt by nic nie powiedzial.
Jak to nikt by nic nie powiedział? - od miesiąca na reddicie aż wrze i nie ma dnia, aby nie ukazywały się tam albo posty z pretensjami, albo wyśmiewające memy. Okazało się, że dobra gra po premierze zwyczajnie nie ma żadnego wsparcia, twórcy prace mają w zasadzie w powijakach, a teraz de facto cofnęli się na biurko kreślarskie. Publikują list otwarty do fanów jako długo oczekiwany community update z contentem (to dopiero zagrywka). Liczba graczy drastycznie spadła, recenzje coraz gorsze, contentu ani widu, ani słychu. To musiało się tak skończyć.
Dokładnie zamknąć servery zniknąć wróćić za dwa lata pod inną nazwą innymi pracownikami i ogłosić grę podobną darktide np space tide.
Nie zrozumielismy sie. Albo raczej ja troche zabardzo skrocilem swoja mysl.
Nikt by nic nie powiedzial - poniewaz tak jak wynika nawet z Twoich slow - wszystko w temacie zostalo juz powiedziane i wielokrotnie powielone. W gronie osob, z ktorymi bawie sie w Darktide dyskutowalismy nad sensem tego oswiadczenia od wczoraj i doszlismy do tego samego pytania. Czy Fatshark przypadkiem tego wszystkiego nie stwierdzil juz wczesniej? W patch notach, wpisach na steamie i socialach itd.? Padlo sporo konkretnych zarzutow ze strony graczy ale z calym szacunkiem dla postujacych na reddicie - do tych rzeczowych tworcy sie odnosili, tlumaczyli (nie oceniam teraz czy udolnie) i zapowiadali poprawki/zmiany. Takze wracajac do sedna - nadal nie wiem komu potrzebne bylo to oswiadczenie po takim czasie. Nie czuje sie w tym braku zrozumienia osamotniony. Dolaczam sceena z tym co odpisal mi wczoraj ziomek gdy przekleilem mu omawiany list.
BTW. dymy od miesiaca?? Az mnie zaciekawiles. :) Co takiego sie zepsulo miesiac temu, ze nagle pojawil sie rzekomy wysyp? Jesli juz to ta wrzawa trwa na reddicie nieprzerwanie od day 1 :p. Ja co prawda teraz juz tak nie cisne (bo malo contentu) ale stan gry ma tendencje wzrostowa. Od premiery dodali 3 mapy, kilka broni, jakas namiastke craftingu i przede wszystkim mocno poprawili performance. Porownujac to do tempa rozwoju Vermintide II to nawet nie ma o czym rozmawiac. Ich starsza produkcja rowniez byla zbugowana i niezbalansowana na premiere, a tempo dodawania nowej zawartosci bylo duuzo wolniejsze.
Jeszcze dodam taka prywatna obserwacje na temat community - smutna sprawa poniewaz mam wrazenie, ze najwieksza bolaczka dla niektorych jest to, ze DT nie jest po prostu VT3 w kosmosie. I chyba to mnie mierzi w tym wszystkim bo sorry ale jak ktos placze na reddicie czy yt, ze jakas tam bron wydaje sie za slaba, albo ze uderzenia w melee maja swoja wage i wplywaja na movement bohatera przez co nie mozna juz bezmyslnie spamowac LPM albo, ze lekkie ataki na mlotach w VT2 mialy armor piercing, a w DT juz nie maja to mi sie eviscerator w kieszeni otwiera. To, ze ktos odpala nowa gre i probuje w nia grac jak w cos innego to nie jest wina tworcow.
TL;DR
Gra wymaga sporo pracy i tweakowania, wiedza o tym gracze i Fatshark, a ja nie kumam po co po dwoch miesiacach wydali tak oczywiste oswiadczenie, z ktorego w sumie niewiele wynika. I przestancie mi Darktide''a szkalowac! (jk jk ;p) Wiem, jak brzmia moje posty ale uwierz, ze pomimo calej sympatii do tej formuly potrafilbym napisac posta zawierajacego samo krytykanctwo i moje niespelnione oczekiwania pod adresem Darktide''a... nie zdzwiwilbym sie gdyby ostatecznie wyszedl on dluzszy niz Wasza GOLowa recenzja. ^^
Jeżeli potrzebowali na takie oświadczenie aż dwóch miesięcy, to pewnie grę ukończą na początku 2024 roku.
A szkoda, bo same gameplay, feeling broni, oświetlenie, wygląd przeciwników i design poziomów to absolutny top - szkoda tylko, że poza tym to straszna wydmuszka. Nabiłem 14 level i rzuciłem w kąt - nie widzę niestety żadnego powodu, dla którego miałbym odpalić Darktide, zamiast Vermintide 2 lub Deep Rock Galaxy.
"Czemu firmy nie potrafią uczyć się na błędach innych?"
Mam na to odpowiedź. Te firmy mogą stosować tak aroganckie podejście, że wydamy bubel, a potem najwyżej przeprosimy, obiecamy poprawki, i że będziemy się bardziej starać, bo to gracze nie potrafią uczyć się na błędach innych graczy, ani nawet na własnych. Ile już razy to widzieliśmy? Na premierę gra zabugowana, bez zawartości, którą przerzucono do kolejnych DLC, ale gracze i tak kupią, wielu jeszcze w preorderze. A potem płacz i zgrzytanie zębów, gorzkie żale, że wymarzona gierka jest be. Potem są przeprosiny, obietnice, że będzie lepiej, a następnym razem znów to samo.
Jakby tak się gracze rzeczywiście wzięli w garść i postanowili mieć trochę godności, nie kupiliby preorderów i gry na premierę, wyraźnie komunikując twórcom, że czemu nie, chętnie w ich grę zagrają, jak już będzie połatana i w wersji ze wszystkimi dodatkami i taka sytuacja powtarzała się dla każdej gry, każdego developera, to w końcu twórcy/wydawcy byliby zmuszeni zacząć się liczyć z konsumentem.
Niestety to marzenie ściętej głowy. Ja mogę czekać, mogą czekać też inni. Razem możemy przekonać jeszcze trochę osób do niekupowania na premierę.Co z tego, skoro wciąż będzie nast garstka i rynku nie zmienimy? Przynajmniej musiałoby się wziąć za siebie jakieś 80% graczy, żeby coś się ruszyło. A tak, to wydawcy dalej mogą graczom napluć w gębę, a ci się co prawda ździebko zirytują, ale jak tylko usłyszą przeprosiny i obietnicę poprawy, natychmiast uznają, że nie ma o czym mówić, a właściwie to chyba deszcz pada, nie ma się co przejmować. A przy kolejnej premierze powtórka z rozrywki.
Branża gier ewidentnie i w sumie cała (indyki też potrafią być zabudowane na premierę) ma przeogromny problem z jakością produkowanych przez siebie produktów.
To nie może ciągnąć się w nieskończoność i o ile z cyberbugiem udało się zrobić miliony graczy w konia(w bambuko) I następnie już śpiąc na morzu pie iedzy naprawiać grę dwa lata, to nie oznacza, że każda następna gra też tak może jechać na byle jakości i ściemie.
To się musi odbić na wynikach sprzedaży u kondycji branży. Jak gracze będą się bali kupować gry na premierę to koszty będą wyższe niż zatrudnienie dodatkowych testerów I poświęcenie ostatnich dwóch czy trzech miesięcy przed premierą jedynie na testowanie i usuwanie błędów plus optymalizację.
To w jakim stanie są wypuszczane niemal wszystkie większe gry w ostatnich dwóch latach to jest wręcz niepojęte.
Zero szacunku, honoru czy ambicji game developerów, powinni się wstydzić takie coś ludziom wogole pokazywać, a co dopiero brać za to kasę.
Ostatnio to samo było z Calysto Protocol.
Jak jest budżet na produkcję, na marketing to na testy i optymalizację także winien być.
W dzisiejszych czasach kupowanie na premierę to wręcz głupota. Gry powinny być na premierę o połowę tańsze i drożeć z każdym patchem dochodząc do pełnej ceny jak gra nie będzie miała błędów.
Szkoda, że po premierze, ale takie decyzje i wstrzymanie czegokolwiek zanim nie naprawią to i tak rzadko spotykane.
a mogli na spokojnie dodać łatkę early access i by nie było kłopotu. Wszystkie bugi gracze łykaliby jak pelikany.
Gra ma super klimacik i na prawdę fajnie się gra, ale za mało contentu by się wciągnąć i brakuje rzeczy (jak crafting może nie być dokończony na premierę?). Doprowadziłem postać Ogryna do 30(max) lvl, jeszcze trochę pograłem, zdobyłem itemki jakie chciałem i ulepszyłem pod mój styl, pograłem jeszcze trochę weteranem, ale już wszystek widział i nie miałem motywacji grać dalej. Mam nadzieję że się to jednak z czasem zmieni.
Jakie kilka miesięcy na poprawianie Darktide?!
Fatshark, niektórzy czekają na 4-tą Siennę w Vermintide 2 już od bardzo dawna! Miała być po wydaniu Darktide i ewentualnie "drobnych" poprawkach, helloł!?