Aliens: Dark Descent | PC
Zupełnie przypadkiem na YT się w ogóle dowiedziałem że taka gra ma wyjść. Strasznie cicho o niej.
Alien Swarm na dofinansowanych sterydach. jest szansa, ze bedzie z tego uczciwa GRA
Wygląda jak paździerz, ale nadal gra roku, co?
nowy Obcy który na PAX był ogrywany i opisany w preview jako niesamowicie pozytywne zaskoczenie / premiera 20 czerwca !
No to oby to była prawda! A komuś z dwoma gwiazdkami nie wypada tak pisać :*
Obstawiałem że Final będzie najmocniejszą pozycją w czerwcu ale z każdej strony napływają informacje że Dark Descent będzie spełnieniem marzeń o kolejnej po izolacji fenomenalnej pozycji z tego uniwersum.
Cena strasznie niska jak na dzisiejsze czasy mam nadzieje że to ukłon w stronę graczy a nie że gra będzie krótka.
Ech, albo gra jest taktyczna, albo liczy się refleks. Bo to są jednak odmienne obszary. I zwykle gry nie są tyle warte, by ktoś - jak powiedzmy pilot myśliwca, zawodowiec - uczył się długo i mozolnie błyskawicznie reagować w ramach wybierania wkutych na pamięć schematów taktycznych. A na tym polega taka robota. Mniej się myśli, w każdym razie w trakcie walki, jeśli aż refleks ma być do tego konieczny.
Wracając do samych gier - żadna taktyczna nie powinna preferować gościa, który ma sprawne palce pianisty i wkuwa, niczym zapisy nutowe, algorytmy postępowań na daną okoliczność. Bo to jest potrzebne pilotowi, owszem, ale większości ludzi zabija po prostu przyjemność grania. Mam się uczyć ileś godzin, może dni, ba, może tygodni, jak szybko a z sensem komederować 5 członkami ekipy strzelającej i co gorsze używającej rozmaitych combosów - bez których taka gra jest mało smakowita? Toż to absurd.
Dlatego do taktyki prowadzą tylko dwie słuszne drogi : tury albo aktywna pauza.
Wszystko, co próbuje nas prowadzić inna drogą, jest głupio pomyślane i jeśli nawet jakoś spłodzi sie w ten sposób grę, w którą da sie grać bez tygodnia studiowania odruchów, to jest to gra siłą rzeczy spłycona. A który strateg i taktyk lubią uproszczenia? Wprowadzone tylko po dlatego, że sią autorom nie chciało banalnej pauzy do gry dołączyć?
Że niektórzy lubią szybkość? I w mulitpayerze...
A tak, niektórzy. I gdy sie gra przeciw żywym ludziom, to faktycznie trudno by każdy mógł grę pauzować. Ale sęk w tym, że większość gier nie jest aż tak genialna, by w nie potem grywać długo i z upodobaniem, mierząc się z innymi ludźmi. I dobrze, że nie jest - dla producentów - bo by wiele nowego nie sprzedali, niestety. Tymczasem sprzedają. Bo klasyczny gracz napala się, ma te parę dni czy tygodni frajdy z nowych Hirołsów czy strzelanki - po czym zaczyna rozglądać się za czymś nowym. Dlatego nie ma czasu i ochoty ćwiczyć skrótów klawiszowych na tę nową grę. Wkuwać, co nacisnąć, by nasz grenadier walił dymem, a co, by amunicja błyskową, i jak to szybko zrobić, by on najpierw odbiegł do tyłu, a ten z kaemem się położył, a ten tank z przodu najpierw nawalał z pepeszy a potem przeszedł na obrzyna, odpowiednio szybko i wybierając tych wrogów, na których jego gęsty ale mało przeciwpancerny ogien zrobi wrażenie. Bo do tych masywnych to ma kolei snajper, mierząc w....
Sami widzicie, ile roboty jest z taką ekipą, gdy walka ma być szybka. Po prostu - NIE DA SIĘ tego zrobić z sensem bo człowiek nie ma pięciu mózgów, by każdym z osobna kierować jedna z 5 bardzo różnych postaci.
Tak że jeśli ta gra nie ma aktywnej pauzy - ja jej nie kupię inaczej niż za gorsze na wyprzedaży, jako że z samej definicji jest ŹLE zrobiona.
Zmieńcie opis wersji językowej. Na Steam jest wersja PL (napisy).
będą i to b. dobre gra jest świetna ale jest embargo / jak masz konsole możesz szukać płytki po sklepach PS5 już dostępna.
No sterowanie to widzę ponury żart... myślałem, że wychylając analog się będzie chodziło (reszta będzie podążać), a nie że pójdą na łatwiznę i przypną kursor pod kwadrat na padzie...
Obejrzalem to ......i mogila
Leci statek nie oswietlony w tle zero....
Na monitorku gdzie obok jest "?snow" sa hard fonty
A zawiasy w 2:35 to jeden jak poleciał to mam taki sam ..
I can proove.
Już obejrzałeś całą grę?
obejrzeć można tylko prolog i 2 pierwsze misje a cała gra jest długa bo składa się z prologu i 12 misji głównych + poboczniaki w układzie takim jak chaosgate / filmy wrzucam aby zainteresowani mogli zobaczyć czy im się podoba czy nie. Ja od dawna czekam na premierę i mimo że też mam wersje na PS5 i chwilę pograłem to jednak czekam do północy poniedziałek aby ograć wersję PC jednak granie na padzie w takie gry (da się ale po co się męczyć)
Zainteresowani? Czyli kto? Ty i kto jeszcze?
Ja od dawna czekam na premierę
Nikt nie pytał.
mam nadzieje że wszyscy fani uniwersum Obcego i ci którzy od czasu Obcy Izolacja czekają na porządną grę w tym uniwersum. Mieliśmy niezłego Fireteam elite ale to była gra coopowa nastawiona na grę dla samego coopa a nie na fabułę. W przypadku Dark Descent mamy pięknie pokazane uniwersum z nieźle napisaną fabuła. Od początku trzyma b. wysoki poziom.
Na tyle co pograłem niestety wersja konsolowa do premiery wersji steam to gra jest mokrym snem fanów uniwersum Obcego. Ma swoje wady jak trochę bugów *wersja bez patcha day one, oraz widać że nie jest to gra za setki milionów ale grywalność, trudność gry, klimat to absolutny top.
Możecie się nie martwić ze prolog i 12 misji bo są mapy są gigantyczne a sam fakt mechaniki stresu, uczenia się AI powoduje że gra się w to jak w gry pokroju DD. Mamy przechlapane już na starcie. Wybranie poziomu powyżej normalnego to czysty hardcore. Obstawiam że ukonczenie gry na poziome łatwy to z 20 godzin a na wyższym mogą być to i dziesiątki coś ala w40k chaosgate. Dzisiaj grałem do rana i sam mam już z ok. 15 godzin za sobą a nawet nie jest to połowa gry.
Nie "ala" a "a' la".
Niestety nie mogę podać najlepszej formy bo portal zamienia ją na "ŕ la"
10/10
https://tryhardguides.com/aliens-dark-descent-review/
9/10
https://www.godisageek.com/reviews/aliens-dark-descent-review/
8.5/10
https://butwhytho.net/2023/06/aliens-dark-descent-review/
8.4/10
https://gertlushgaming.co.uk/aliens-dark-descent-review-steam/
8/10
https://www.gram.pl/artykul/aliens-dark-descent-recenzja-bardzo-pozytywne-zaskoczenie?cp=2
8/10
https://www.gamereactor.se/aliens-dark-descent-1196373/
8/10
https://www.thesixthaxis.com/2023/06/19/aliens-dark-descent-review/
8/10
https://www.purexbox.com/reviews/xbox-series-x/aliens-dark-descent
8/10
https://noisypixel.net/aliens-dark-descent-review/
7/10
https://www.ign.com/articles/aliens-dark-descent-review
7/10
https://www.gamesradar.com/aliens-dark-descent-review/
Przy wszystkich opisach dodam dla ostrzeżenia: gra jest trudna, irytująca, niezbyt rozbudowana i krótka.
Doradzam poczekanie na 'pacze' i dodatki, żeby się nie zniechęcić.
niezbyt rozbudowana i krótka - to chyba gramy w dwie różne gry. Gra jest typowa grą taktyczna, jest rozbudowana i jest długa. Mam ponad 30 godzin za sobą i jeszcze jej nie ukończyłem. Może na łatwym da się zaliczyć w 15-20 ale chyba nie o to w tym chodzi. Na koszmarze będzie trzeba podchodzić wielokrotnie nie mówiąc już o wyborze 2 zapisów. Co do bugów to wersja po patchu DO jest wręcz wyczyszczona choć pewnie coś się znajdzie.
Gra jest trudna i to jest jedyne słowo z którym się zgadzam.
Mam ponad 30 godzin za sobą i jeszcze
Przeszedles juz tutorial czy jeszcze tym mecza?
Nawet te 20h zabawy z tym co widzę mi wystarczy (a rzadko tak uważam). Gra zapowiada się wyśmienicie, poczekam na któryś weekend i falę opinii graczy.
Na razie bez oceny (ale mam juz dobre wrażenia po pograniu w tą grę - 2 misja + prolog). Przypomina mi się Incubation: Battle Isle - Faza czwarta. Mnóstwo kombinowania. Czasami frustracja, że jedna mała decyzja ma tak duże znaczenie. Ale i satysfakcja. Fajne te zarządzanie bazą. Dużo, dużo elementów mi się podoba. Ta gra ma ogromny potencjał - ciekawie by było eksplorować coraz większe uniwersum i latać super rozbudowanym statkiem na misje , nowe łaziki (czyli dorzucić Fallout Tactics).
Dawno nie mialem stycznosci z konsolniczymi gniotami, ale jaka fabula... Na mysl przywodzi takie produkcje jak Pepa pig czy Cyberpunk 2077.
Nie da sie pominac tutoriala bo ten trwa godzinami.
Ok. Czas na podsumowanie. Gra ma bardzo dużo atutów, rzeczy, które mi się podobają. W sumie to są dwie duże grupy: xcom + świat obcego (i to dobrze zrobiony). Co mi się nie podoba: w 90% to zbyt długie misje, męczące, czasem wykurzający backtraking (ale tylko dlatego, że człowiek przekopał się przez mega zagrożenie by za chwilę znów wracać przez to samo szambo). Tak. Poczucie zmęczenia grą. Jak dla mnie za bardzo przesunięto wskaźnik (aż strach pomyśleć co jest na ciężkich poziomach trudności) w kierunku męczącego bólu. Dla mnie nie ma balansu albo to co oferuje gra nie sprawia, ze czuję się komfortowo. Co bym polepszył? Trochę zmniejszył mapy (mniejsza wielopoziomowa albo jednopoziomowa na większej powierzchni). Trochę zmniejszył szaleństwo ilości obcych. Trochę polepszył bazę i możliwości co mogę w niej robić. Fundament pod 2 odsłonę solidny. W ogóle ta produkcja już jest solidna ale sprawia ból. XCOM (1 i 2) robił to lepiej. Jeżeli chodzi o styl walki takie matrixowe zwolnienie czasu - ok. Mi to odpowiada. Polecam fanom (i to bardziej obcego niż gatunku gry).
Co mi się nie podoba: w 90% to zbyt długie misje - a trzeba przechodzic za jednym razem, czy sa jakies save'y po drodze? Wkurzalo mnie to w w poprzednim Fireteam Elite - pol godziny albo i dluzej trzeba bylo "ciorać" misje bez możliwosci przerwy. Czy tutaj tez tak jest?
Johnny321 - oczywiście można wyjść w każdym momencie. Po powrocie zaczniemy w ostatnim punkcie automatycznego zapisu (samemu nie robimy zapisów). Może się okazać, że nie wiele straciliśmy albo jednak dość dużo.
nie rozumiem jak mozna grac w gre, zrobic tutorial, pozniej na niego narzekac i jeszcze klamac ze nie da sie recznie zapisywac gry o czym bylo w samym tutorialu :D dalej nie czytam bo nie ma to nawet sensu
Rithven - ja mam akurat zupełnie inne zdanie mapy są genialne przygotowane widać że to jest dane miejsce czy kompleks a nie jakaś osada bez historii. Każda mapa to też odrębna zamknięta historia a jednocześnie jest też całością gry. Już pierwsze Dead Hill gdzie poznajemy losy osadników, kto ? co ? dlaczego ? jak to się wydarzyło. Mistrzostwo świata od czasów Fallout 2 właściwie niespotykane. Poznajemy losy postaci i je po prostu znamy a całość możemy w retrospekcji w głowie odtworzyć do tyłu co było na początku i co się stało do tego momentu. Data pady przygotowane fenomenalnie.
Kwestia zmęczenia na mapie. Musi męczyć i musi budować klimat. Już właśnie pierwsze Dead Hill pięknie zbudowało klimat osady znanej nam z Aliens Decydujące Starcie a potem już jest tylko lepiej.
Kwestia spowolnienia czasu, w opcjach można ustawić zatrzymanie czasu. Grając na trudnym nie wyobrażam sobie aby jeszcze mieć te ułamki sekund na decyzje. Zatrzymuje czas i planuje każdy ruch dalej.
Nic bym w tej grze nie zmienił poza szybkim wprowadzeniem dodatku lub dlce :)
A.l.e.X - jednak podtrzymam swoją wypowiedź w której mówiłem o balansie. Gra fajna, historia wciągająca, jest coś takiego jak "jeszcze trochę". Z tym, że u mnie nie "jeszcze pobawię się w zabijanie 423432552354 obcego" a dużo bardziej: "co z tą historią". Ale by przejść tą historię to znów wymagająca i męcząca mapa. I nie mam tego balansu. Ja nie mam. Piszę o moich odczuciach. I teraz dopiszę co bym zmienił - zostawiłbym z 2 męczące, długie misje by poczuć klimat Aliena 2. Ale urozmaiciłbym jednak, generalnie grę o misje innego typu, krótsze ale popychające fabułę.
Pytanie
spoiler start
kiedy to bombardowanie planety się kończy, bo mam wrażenie że nie zdążę... A tu już misje z szukaniem córki.
spoiler stop
gram i sie jaram od insolation nie było tak dobrego Aliena colonial marines było ok ale za krótkie totalnie, fire team sprzed dwóch lat porażka, dark descent polecam dla mnie bardzo dobre
na rtx 3070 i i7 11800h z 16gb ram laptop lata wyśmienicie.
Ten Dark Descent to o ostatniej podróży Titana?
rewelacyjna i jednoczesnie tragicznie zbugowana i niedorobiona gra ktora nie byla gotowa na swoja premiere. lepiej sobie odpuscic i poczekac na kilka-nascie patchy bo obecnie gra jest strasznie surowa, wiekszosc mechanik niby jest ale nie dziala wcale a jedynie bloatuje niepotrzebnie interfejs. o tym co nie dziala w samych perkach postaci mozna by napisac referat na kilka stron bo tyle tego jest no ale niech sami sobie placa za testowanie i QA, a nie klasycznie przerzucaja to na klienta. pomysl na gre mieli ciekawy ale wykonanie nie pyklo.
Jestem już prawie przy końcu wersji PCtowej ależ to jest uczta dla fanów uniwersum obcego i w ogóle dla miłośników gier taktycznych. Nie wiem w co grają koledzy wyżej ale w grze nie spotkałem żadnego buga który miałby wpływ na grę czy mechanikę gry, nie mówiąc już o działających czy niedziałających perkach, crashach itd.
Jedyny bug jaki miałem przez prawie 40 godzin to zaklinowanie się jedne z 5 postaci w czasie ruchu (te zaklinowanie dotyczyło tego że nie przemieściła się razem z oddziałem i musiałem wrócić po nią do punktu jej zakilnowania) bug który naprawił się samoistnie po 3 sekundach. Od i wszystko ;)
Dzisiaj doszedł kolejny patch który wprowadził małe poprawki. Moja recenzja gry jest jak zwykle na moim koncie steam. Grę zaliczyłem już raz w wersji konsolowej (nie mogłem się doczekać premiery PCtowej). Sterowanie na padzie jak dla mnie nie ma żadnego startu do sterowania myszką (szczególnie jeśli gramy na poziomie trudnym lub koszmar). Sama gra jest MEGA trudna i nie wiem czy nie sprawiła mi więcej trudności niż zaliczenie Darkest dungeon + crimson court. Ma to swoje i wady i zalety nie jest na pewno grą dla każdego. Trzeba też pamiętać przed zakupem że jest to gra strategiczno - taktyczna i nie ma nic wspólnego z strzelanką.
Mój Dream team :)
Graficznie uważam że też jest solidnie wykonana szczególnie dużo daje HDR bo gra ma masę punktów świetlnych + świetne użycie światłocienia. Mogłoby być oczywiście lepiej ale jak na tego typu grę jest aż za nadto dobrze. Największe uznania to przeniesienie do gry lore uniwersum w stosunku 1:1. Wszystko co znamy z filmów, książek znalazło swoje odzwierciedlenie w grze.
"małe poprawki" :
Naprawiono błąd uniemożliwiający graczowi odblokowanie rafinerii Olduvai (misja 11) podczas kończenia Oszustwa (misja 10). Jeśli twoje postępy są obecnie zablokowane, możesz przenieść się do Pryce of Deception i bezpośrednio wyodrębnić, aby odblokować misję 11.
Ciężko ranni marines są teraz ratowani podczas ewakuacji po fazie obrony na końcu Harper's Hell (misja 3)
Zapobiegnij usterce, która pozwoli graczowi ukończyć cel „Wyłącz wentylatory” przed odblokowaniem go podczas misji Podstępny łup (misja 10)
Weterynarz McNeil nie znika już po upuszczeniu na ziemię w kopalniach Dead Hills (misja 1)
Cywile nie znikają już po upuszczeniu windy na ziemię
Cywile upuszczeni na podłogę są nadal uważani za część drużyny
Naprawiono zatrzymywanie Masywnego Szturmu bezpośrednio po jego rozpoczęciu
Poprawa kilku problemów blokujących okna dialogowe i uniemożliwiających graczowi dalsze postępy
Dodaj ochronę, która teleportuje twoich marines, drony, cywilów w pobliże ich aktualnej pozycji, jeśli utkną w środowisku
Cecha osobowości awanturnika działa teraz poprawnie
Ogólna poprawa stabilności podczas korzystania z gamepada (Crash/nawigacja/użyteczność)
Zapobiegaj awariom na ekranie powitalnym
Napraw awarię, która mogła się zdarzyć, gdy jaja otwierały się, aby uwolnić facehuggers
Zapobiegaj awariom spowodowanym przez obcą sztuczną inteligencję
Naprawiono błąd, w wyniku którego marines znoszący uścisk Facehuggera podczas dochodzenia do siebie po ragdoll nie blokował jego umiejętności i ruchów
Ponowny wybór celu nie powoduje już jego zniknięcia w lewym górnym rogu widoku taktycznego
Naprawiono błąd, który powodował, że w laboratorium McNeila splądrowanie datapada zaraz po działku strażniczym mogło spowodować blokadę
Napraw problem, który w nieskończoność blokował marine podczas interakcji podczas korzystania z latarki
Dodaj kilka zabezpieczeń zapobiegających utknięciu obcych na patrolu
Naprawiono domyślnie fokus pierwszego przycisku interakcji podłogi windy (tylko na myszy/klawiatury)
Naprawiono awarię podczas ładowania automatycznego zapisu przerywnika filmowego wprowadzającego Runnera
Obcy zawsze zaatakuje Maeko, jeśli zostanie wykryta w Otago (misja 9)
Humanoidy zawsze będą pojawiać się podczas samouczka „Osłona” w Berkley's Dock (misja 2)
Naprawiono awarię występującą podczas naprawy Wartownika przed komnatą Królowej w Bazie Tantal (Misja 8)
Licznik krwawienia jest teraz poprawnie zatrzymywany podczas sekwencji skryptowej
Umieszczenie wartownika na początku piwnicy -2 Atmosferycznego koszmaru (misja 6) nie zabija już skryptowanych obcych, co skutkowało blokadą
Nie możesz już zostać zablokowany przy użyciu jednostki spopielającej podczas Berkley's Dock (misja 2)
Naprawiony materiał syntetyczny może teraz strzelać z pistoletu
Naprawiono potencjalną awarię podczas wczytywania automatycznego zapisu podczas Masowego Szturmu
Napraw blokadę, która występowała podczas spamowania A + RB podczas pierwszego samouczka wdrażania
Aby uniknąć potencjalnej blokady, nie możesz już korzystać z windy, gdy trwa samouczek ARC w Dead Hills (misja 1)
Potencjalna naprawa awarii, która występowała podczas otwierania datapada podczas oglądania obrazu z kamery
Dni są teraz wyświetlane na liście PCU zamiast nazw urazów
Marines nie zacinają się już, gdy otrzymują obrażenia podczas odzyskiwania po ragdoll
Napraw problem z odnajdywaniem ścieżki podczas jazdy windą z drugiego piętra na pierwsze w Berkley's Dock (misja 2), tworząc blokadę
Napraw potencjalną blokadę podczas wczytywania automatycznego zapisu, gdy trwa sekwencja oskryptowana
Naprawiono błąd, przez który gracz nie mógł skorzystać ze środkowej windy po samouczku APC w Dead Hills (misja 1)
Dodaj automatyczne zapisy podczas sekwencji z ładowarką w Olduvai (misja 11)
Napraw błąd, który może uniemożliwiać aktywację celu miny w Martwych Wzgórzach (misja 1)
Napraw cele Kellera w Nuclear Protocole (misja 5)
Napraw cele Ananda w Nuclear Protocole (misja 5)
Wiele ulepszeń wyświetlania i poprawek w interfejsie użytkownika podczas misji i Otago
Naprawiono znikanie wizualne ulepszeń morskich po zakupie
Napraw problem z windami, w których gracz musiał wyjść z windy, aby ją ponownie uruchomić
Napraw awarię, która może wystąpić podczas jazdy windą pozostawionym dronem
Gracze otrzymują teraz właściwy wynik za nieuratowanie ocalałych w Olduvaď (misja 11)
Napraw problem, który sprawia, że ??umiejętności są bezużyteczne, jeśli znajdują się w menu drona, gdy wszystkie teckery umierają
Naprawiono błąd, przez który użycie Przeciążonego Wiązki Plazmowej na Obcym ??wykonującym specjalny atak mogło czasami zamrozić grę
Napraw awarię w Berkley's Dock (misja 2), która mogła wystąpić podczas jazdy windą z drugiego piętra
Syntezatory odzyskane podczas misji są teraz poprawnie przekształcane w inżyniera po powrocie do Otago
Napraw wiele problemów podczas jazdy windą do Montero (misja 7)
Napraw zdarzenie „sabotaż generatora Otago”, aby nie mogło być powtarzane w nieskończoność
Drobny
Odwetu można teraz użyć w każdych warunkach (nie blokuje się, gdy marine znajduje się pod ostrzałem tłumiącym)
Nagany można teraz użyć w każdych warunkach (nie blokuje się, gdy marine znajduje się pod ostrzałem tłumiącym)
Pasek ładowania będzie teraz prawidłowo pojawiał się nad Wartownikiem podczas jego ulepszania
Usunięcie ikony zabicia celu wyświetlanej poza mapą na początku misji Baza Tantal (Misja 8)
Obcy nie powinni już umierać w pozie T
Ogień zniszcz teraz jaja zgodnie z oczekiwaniami
Marines zabezpieczeni wewnątrz ARC/APC nie mogą już w żaden sposób zostać zabici ani otrzymać obrażeń od stresu
Napraw problem uniemożliwiający przerwanie spoiny w Atmosferycznym koszmarze (misja 6)
Usunięcie niezniszczalnych drzwi w Atmospheric Nightmare (misja 6)
Ogólne ulepszenie zderzaczy we wszystkich misjach
Usunięcie obiektu latającego w Atmospheric Nightmare (misja 6)
Kursor nie jest już niewidoczny podczas otwierania menu ESC podczas przerywnika
Obcy mogą teraz sforsować wszystkie możliwe do wyważenia drzwi
ARC/APC nie są już blokowane przez martwego marine
Naprawiono błąd, który powodował zmianę kolorymetrii podczas otwierania Oddziału Inspekcyjnego podczas sprawdzania kamery
Graficzne ulepszenie Berkley's Dock (misja 2)
Napraw drzwi, które nie aktualizowały prawidłowo swoich kolorów po odblokowaniu
Napraw problem z gamepadem podczas samouczka rozkładanego urządzenia śledzącego ruch na Martwych Wzgórzach (misja 1)
Zmiana skrótu rozkładanego urządzenia śledzącego ruch nie blokuje już samouczka umiejętności
Gra mogła się zawiesić w określonych warunkach podczas wykonywania samouczka „Cover” w Berkley's Dock (misja 2)
Marine może utknąć między osłoną a ammocratem w pobliżu górskich drzwi misji Baza Tantalus (misja 8)
Naprawiono przycinanie ikony na tytule w panelu statystyk raportu z misji
Napraw błąd tekstury na minimapie
Napraw problem uniemożliwiający przywrócenie wszystkich punktów dowodzenia, jeśli w trakcie tego procesu wyleczysz efekt stresu nieposłuszny
Napraw błąd, który uniemożliwia podniesienie wszystkich strażników w celu uzyskania maksymalnej kwoty
Poprawka atrybutu Zachęcanie do uzdrawiania mowy na odpowiednią wartość stresu tylko przy pierwszym odpoczynku (teraz leczy się za każdym razem)
Naprawiono drzwi, w których marine odtwarzał animację w odwrotnej kolejności w Stacji Pioneer (Misja 5)
Wydarzenie „Załamanie psychiczne” będzie teraz nakładać odpowiednią liczbę punktów traumy po zdobyciu
Wieżyczka ARC będzie się teraz prawidłowo obracać podczas oczekiwania na punkt orientacyjny
Efekty wizualne strzelania ARC będą teraz poprawnie wyświetlane podczas oczekiwania na pozycję punktu nawigacyjnego
Naprawiono animacje podczas interakcji z terminalami na poziomie ochrony w Pryce of Deception (misja 10)
Naprawiono brak odtwarzania dźwięku, gdy wiele dźwięków jest odtwarzanych jednocześnie
Dokery są teraz widoczne nawet po załadowaniu powiązanego automatycznego zapisu podczas przerywnika filmowego Docker's Reveal w Berkley's Dock (misja 2)
Naprawiono pozycję wskaźnika celu dla powiązanego celu „Oddział zabójców” na poziomie Biura Pryce of Deception (misja 10)
Napraw rozmiar podpowiedzi schronienia na mapie
Martwi marines i drony nie dają już wizji
Marines mogą teraz chodzić po obszarze objętym pożarem, jeśli utknęli w środku
Pomiędzy Atmospheric Nightmare (Misja 6) a Berkley's Dock Montero (Misja 7) podświetlenie przycisku Stacji Medycznej będzie wyświetlane poprawnie
Podczas raportu z misji podpowiedź urazu otrzymanego przez marines będzie teraz poprawnie wyświetlana
Nie można już pominąć sekwencji w hangarze podczas misji Otago (misja 9)
Piętra lokacji są wyświetlane tylko w odniesieniu do postępów w kampanii
Kursor zachowa swoją obecną pozycję na ekranie powitalnym
Martwe syntezatory nie będą już mówić
Naprawiono nie wyświetlanie nazwy pokoju na prawym piętrze Bazy Tantalus (Misja 8)
Modele marines nie będą się już resetować po anulowaniu promocji marines
Punkt odradzania ostatniej misji nie jest już ujawniany po pierwszej sekwencji scenariusza misji (misja 12)
Naprawiono niewłaściwą lokalizację kamery podczas wchodzenia do kopalni po skorzystaniu z windy w Dead Hills (misja 1)
Ikony obiektów nie są już ujawniane na mapie po wykonaniu sekwencji oskryptowanej
Naprawa okładek w magazynie w Pryce of Deception (Misja 10)
Nie możesz już uratować i zabić tego samego ocalałego w drugorzędnym celu Atmosferycznego koszmaru (misja 6)
Podpowiedzi są teraz poprawnie wyświetlane podczas nawigacji za pomocą gamepada na panelu morskim
Ogień działa teraz poprawnie na wszystkich wrogów
Interfejs użytkownika nie jest już wyświetlany podczas scenicznej sekwencji skórki Chestbustera w Dead Hills (misja 1)
Interfejs użytkownika nie jest już wyświetlany podczas sekwencji scenariusza Queen w Dead Hills (misja 1)
Interfejs użytkownika nie jest już wyświetlany podczas pierwszej oskryptowanej sekwencji w Kopalni Olduvai (misja 11)
Marine, który ma wejść na ładowarkę lub otrzymał rozkaz noszenia, nie jest już uprawniony do wykonywania interakcji
Przenoszony marine nie pozostaje już przyczepiony do transportera po uratowaniu ładunku, nawet gdy kuca
Napraw problem podczas promowania marine i korzystania z kontrolera
Podłoże kopalni nie jest już wyświetlane na mapie sektora w Dead Hills (misja 1)
Czujnik ruchu nie działa już w piwnicy -2 piętro misji Olduvai Mine (misja 11)
Poprawka legendy mapy, aby dodać odblokowane terminale
Naprawiono znikanie punktu wejścia po przejściu do wyboru wdrożenia
Nie ma już utraconego sygnału na trackerze ruchu, jeśli gracz wraca z piwnicy -2 do piwnicy -1 w kopalni Olduvai (misja 11)
Usunięcie zegara wyświetlanego obok „sygnału zakłócającego” w piwnicy -2 w kopalni Olduvai (misja 11)
Maeko ma teraz efekt podczas używania spawacza w misji Otago (misja 9)
Odsłonięcie zepsutej podłogi na mapie sektora nie kosztuje żadnych narzędzi podczas korzystania z gamepada
Naprawiono obracanie się kamery, która nie zatrzymywała się podczas sekwencji skryptowej Królowej w misji Olduvai Mine (misja 11)
Naprawa kamery podczas oskryptowanej sekwencji na początku drugiego piętra misji Rafineria (Misja 3)
Naprawiono błąd kamery podczas wchodzenia do Montero po skorzystaniu z windy w Berkley's Dock (misja 7)
Nie można już wielokrotnie wybrać przycisku Kontynuuj podczas wyświetlania komunikatu ostrzegawczego
Cheyenne nie może już przechodzić przez podłogę podczas przerywnika filmowego pod koniec prologu
Naprawiono problem z animacją, który pojawiał się, gdy marine został przerwany podczas wsiadania do Powerloadera
Znacznik nowego wpisu kategorii Kodeksu będzie teraz prawidłowo usuwany po sprawdzeniu wszystkich nowych wpisów
Kropki wrogów na mapie nie mają już różnych rozmiarów
Na kosmitów nie mają już wpływu inne efekty kontroli tłumu Obcych, aby uniknąć utknięcia potencjalnego kosmity w środowisku, tworząc blokadę
Porwany marine nie przyciąga już kosmitów
Taktyczny graficzny interfejs użytkownika nie jest już wyświetlany podczas otwierania mapy
Samouczek stazy w magazynie Berkley's Dock (misja 2) ma teraz wystarczająco dużo miejsca na osłonę dla drużyny i towarzyszy
Cywile mają teraz unikalną personalizację
Naprawiono latającą skrzynię w hangarze Otago podczas startu misji
Wczytywanie lub opuszczanie gry, gdy marine zostaje porwany, nie odblokowuje już powiązanego osiągnięcia
GUI jest teraz prawidłowo aktualizowane podczas przełączania z klawiatury na kontroler na mapie
Tekst „Drużyna jest w obszarze poszukiwań” jest teraz poprawnie wyświetlany, gdy oddział faktycznie znajduje się w obszarze poszukiwań
Dwa piętra Piwnicy -1 Kopalni Olduvai (Misja 11) są teraz oznaczone jako B-1A/B-1B
Informacje z datapadu Drake'a są poprawnie aktualizowane w wyborze, jeśli odzyskałeś powiązane datapady
Napraw problemy z dźwiękiem podczas otwierania menu ESC
ARC/APC nie popycha już marines, którzy są w śpiączce
Załadowanie automatycznego zapisu sierżanta, który ma ulepszony plecak, nie powoduje już odnowienia punktu dowodzenia
Różne poprawki nakładania się tekstu w różnych menu
Winda prowadząca do Montero z Berkley's Dock (misja 7) teraz poprawnie wyświetla piętro -2 zamiast piętra 0
Ogólne usprawnienie misji pobocznej Montero z Berkley's Dock (Misja 7) wymagające od gracza sprawdzenia kilku datapadów
ARC/APC nie będzie już popychać marines, którzy są w śpiączce i są na swojej drodze, i po prostu przetoczą się po nich
Mapa nie będzie już migać podczas szybkiego otwierania/zamykania obrazu z kamery
Poprawa oświetlenia na Olduvai (misja 11)
Naprawiono błąd, w wyniku którego jeden z żołnierzy piechoty morskiej podczas ostatniej fazy obrony Olduvaď mógł utknąć
Dodaj film o wpisie do kodeksu zasadzki
Napraw problemy z mgłą wojny na Olduvai (misja 11)
Napraw problemy z ubojem niektórych zasobów ostatniej misji
Napraw niektóre problemy z przycinaniem
Napraw problem, przez który drzwi windy pozostają zamknięte po fazie obrony w Berkley's Dock (M2)
Napraw problem, który mógł wystąpić podczas klikania spamu podczas promocji wielopoziomowej
Napraw problemy z orientacją kamery podczas wydarzeń oskryptowanych w Olduvai (misja 11)
Krew Marlowa w ostatniej misji jest teraz biała :)
Naprawiono animację w grze podczas zapisywania Sterna
Napraw kilka drobnych problemów z dronami taktycznymi
Napraw problem, przez który nie można było prawidłowo usunąć ikony dialogowej
Napraw niektóre schrony, które nie uruchomiły się prawidłowo w Berckley's Dock (misja 2)
Napraw zniekształconą teksturę w budynku na parterze Ekstrakcji (Misja 8)
Napraw animację interfejsu użytkownika w menu zapisu
Napraw problem wizualny, w którym jakiś zderzacz mógł być widoczny
Mgła wojny jest teraz poprawnie renderowana w prologu
Napraw pozycję początkową ARC w ostatnim stanowisku Otago (misja 4), która może powodować pewne błędy
Napraw położenie skrzyni w Olduvai (misja 11)
Napraw reakcję kosmitów na ogień
Skróty umiejętności dronów działają teraz poprawnie
Teraz marine nie może biec, gdy używa przeładowanej umiejętności plazmy
Napraw problem, przez który miny nie uruchamiały się prawidłowo
Możliwe jest teraz przeładowanie broni dodatkowej
Ikona „zabij tego drania” jest teraz prawidłowo usuwana z martwych jaj
Napraw niektóre problemy z interakcją kałuży oleju
ARC teraz prawidłowo obraca lufę, aby wycelować w obcych podczas fazy obrony Piekła Harpera (misja 3)
Napraw niektóre animacje podczas przerywników filmowych Otago
Naprawiono błąd, przez który Obcy mógł ignorować Maeko po użyciu Chemicznego trackera w Stawieniu czoła bestii (misja 9)
Ikona flary jest teraz prawidłowo usuwana z jaj, które są już otwarte.
Napraw szczekanie spamujące, gdy czas się wydłuża
Lokalizacja
Aktualizacja lokalizacji (dodanie nowych elementów i ulepszenie istniejących)
Zaktualizowano etykietę efektów stresu i powiązane wpisy w Kodeksie, aby pasowały do ??efektu
Zaktualizowano opis statystyk broni, aby dopasować odpowiednią amunicję na serię dla każdej broni
Zaktualizowano etykietkę Zmęczony, aby pasowała do efektu
Aktualizacja wartości w opisie podpowiedzi (ulepszenie, cechy, traumy, asystent Kodeksu)
Naprawiono format zdobywania XP w pokoju treningowym (nie wyświetla już 1-1XP)
Poprawka błędu literowego w opisach wydarzeń Otago (Opuszczone laboratorium / Operacja ratownicza)
Zaktualizowano opis podpowiedzi Precyzyjnego strzału, aby odpowiadał prawdziwym uszkodzeniom
Dodaj informacje o ogłuszeniu strzelbą we wpisie Codex Assistant Titan
Ulepszenie Asystenta Kodeksu (naprawa literówek i ogólna poprawa opisów)
Naprawiono warsztat wejścia do Kodeksu, aby wyświetlała odpowiednią ilość magazynków dla Smartguna i ciężkiego karabinu pulsacyjnego
Naprawiono warsztat wpisu do Kodeksu, aby wyświetlał właściwą wartość kosztu materiału dla karabinu plazmowego
Ulepszenie wpisu Facehugger Codex Assistant
„Przepustka bezpieczeństwa” jest teraz zlokalizowana
„Rdzeń mocy” jest teraz zlokalizowany
Poprawiono opis atrybutu Umysłu ze Stali, aby pasował do efektu
Poprawka kredytów
Nazwa Torrance będzie teraz używać wszystkich dostępnych alfabetów
Podpowiedź interakcji nie będzie już wyświetlać kosztu, jeśli kosztują one 0 zaopatrzenia
Zaktualizowano ograniczenie nazwy dostosowania w kilku językach, aby uniknąć zbyt długich nazw
Precyzja kilku atrybutów i ulepszeń, aby ich efekty nie kumulowały się
W menu ładowania poziom trudności Easy jest teraz poprawnie wyświetlany jako Story
Opis broni w warsztacie został naprawiony i ulepszony
s for second jest teraz poprawnie przetłumaczone na wszystkie języki
Naprawiono komunikat o błędzie w języku rosyjskim, który nie wyświetlał się poprawnie „Podnieś Sentry”
Poprawka tłumaczenia panelu uzbrojenia we wszystkich językach
W panelu ładowania misja Otago (misja 9) jest teraz poprawnie przetłumaczona na wszystkie języki
Obcy będą teraz wykrywać cię szybciej tylko wtedy, gdy będziesz blisko źródła hałasu, który zrobiłeś (a nie cały czas).
Kilka osłon zostało wyłączonych w Atmospheric Nightmare (Misja 6°)
Drastycznie zwiększ czas odradzania się humanoidów w M2, M3, M7 i M10
Faza ładowania mocy w głównej kopalni Olduvai (misja 11) to teraz niekończący się atak
Tłumienie różnych pozycji schronów w różnych lokalizacjach (M1, M3, M7, M10, M11)
Faza ładowania mocy w Bazie Tantalus (misja 8) to teraz niekończący się atak
Miażdżyciele podczas ostatecznej obrony kopalni Olduvai (misja 11) są wysyłane przez wszystkie dostępne punkty odrodzenia
to są drobiazgi / jest parę plusów jak :
New content
Addition of 5 new traumas to add more diversity :
- Hypochondriac
- Hematophobia
- Anthrophobia
- Obsessive-Compulsive
- Xenomorphobia
szkoda tylko że większość tego patcha to ułatwienia. Mam nadzieje że gra nie straci swojego uroku za jakiś czas jak będą ciągle zmniejszać poziom trudności.
Całkiem solidny produkt.
Jedynie, co mnie przeszkadza, to sam fakt, że ludzie w niektórych misji odnawiają się bez końca, co jest dość sztuczne i nierealne w przeciwieństwie do obcych. Patrz misja 2 na przykład.
No, bronie specjalne można używać niemal bez końca dzięki odnawialne punkty dowodzenia w przeciwieństwie do główne bronie. To dla mnie zdecydowanie zbyt duże ułatwienie i naciągane bez względu na poziom trudności. W ten sposób można postawić miny i detektory ruchów niemal bez końca. Jakim cudem komandosi mogą nosić aż tyle miny!? Ponad 100!? LOL! Uważam, że bronie specjalne muszą mieć jakieś limity np. paliwo do miotacza ognia i można odnawiać tylko w wybrane lokacji takich jak beczki z paliwo w pobliżu. Tym bardziej, że punkty dowodzenia można odzyskać bardzo szybko dzięki umiejętność "analiza taktyczna" (kosztem 1 pkt. narzędzie). Punkty dowodzenia odnawiają się dość szybko w spokojnych momentach. Ten element nie jest do końca przemyślany i obniża to poziom taktyczny.
No, transporter zwiadowczy i miny robią zbyt duże hałasy, a nie wyłączają status "ukryty" i nie przywołują fala obcych z gniazdo w pobliżu tak jak filmy o zombiach, kiedy ktoś narobił zbyt duże hałasów. Transporter zwiadowczy jest niezniszczalny. To dość nierealne. Uważam, że ten element wymaga naprawy, bo to dla mnie zbyt duże ułatwienie.
No, pancerz w grze ma niski wartość i nie dało się odnawiać w trakcie misji (np. wymiana płyty na nowe) w przeciwieństwie do punkty zdrowia i apteczki. Uważam, że to powinno być na odwrót!
To bardzo solidny produkt i ma klimat, ale nie jest do końca zbalansowany i nie wszystkie elementy są dobrze przemyślane. Za dużo uproszczenie. Mogłoby być lepiej.
Ale trudno jest znaleźć tak dobra gra taktyczna z dobrą fabuła o komandosi w uniwersum Obcych. Ten tytuł mnie zaskoczył pozytywnie. Ma więcej zalety niż wady.
Zdecydowanie to polecam mimo wymienione wady.
Ta gra jest dla filmu Aliens tym czym była Izolacja dla Ósmego pasażera Nostromo. Klimat Aliens wylewa się wiadrami z monitora i przeżera podłogę do sąsiadów. Wysoki poziom trudności jeszcze bardziej podkręca napięcie w trakcie misji. Tak samo muzyka i mrugnięcia do fanów. Rozwalił mnie tekst Marine, który stwierdził, że każdy dzień w piechocie morskiej to jak dzień na farmie. Albo po wejściu do stołówki z pytaniem czy mają tam ciasto kukurydziane (bardzo zdrowe tak przy okazji;) Jest to jedna z tych gier które gram i nie mogę oderwać się od monitora i niestety wiem, że kiedyś się skończy :/ Coś pięknego.
Fajna gra, wciągająca, z klimatem. Trochę wad jednak ma. Bugi: niedoczytujące się mapy, zawieszające się elementy interfejsu. Do tego dodałbym źle zestopniowywany poziom trudności. Za duży przeskok między opowieścią a średnim. Po co są aż 4 poziomy + niestandardowy? Dla kogoś kto ma mnóstwo godzin na granie to ok. Kiedyś pewnie bym to pochwalił. Ale dla dużo pracującego casuala przechodzenie kolejnych misji, próbowanie od nowa i od nowa to po prostu zbyt duży wydatek czasu. Kontrola nad oddziałem też zbyt mała. Brakuje możliwości przesunięcia pojedynczego kompana, który często potrafi wystawać "z za winkla" i dekonspirować cały oddział. System osłon też jest chaotyczny, a w takiej grze powinien być kluczowy.
przeciez ta gra to jest festiwal casualowych kompromisow,. jak cos ma byc dla wszystkich to pozniej sie okazuje, ze w zasadzie to nikomu nie moze w niczym przypasowac i w niczym nigdy nie bedzie wybitnie dobre (no chyba ze w goleniu pieniedzy) . nie masz czasu na gry, ale koniecznie chcesz je przechodzic jak najmniejszym nakladem wlasnego czasu? to moze lepiej wcale nie grac i zwyczajnie odpalic sobie film? a ksiazki nie sa zbyt dlugie i zbyt skomplikowane aby je czytac? moze tez trzeba ponarzekac i zmusic tworcow/wydawcow do wydawania samych streszczen albo komiksow bez potrzeby czytania tekstu. bo kto Ci kaze przejsc gre w 1 dzien, 1 tydzien, 1 miesiac czy nawet 1 rok? teraz nie przejdziesz to moze przejdziesz za 10 lat albo i nigdy. i co w tym zlego? a na 100 metrow tez chcesz biegac jak Usain Bolt albo zaprotestujesz, ze wcale nie bedziesz biegac?
Cordite - a może jednak przestań wypowiadać się z pozycji wysokiego sedesu i zejdź na ziemię - są różni ludzie i mają różne swoje preferencje. Człowiek napisał swoje odczucia względem gry i ma do tego prawo. Czytając Twój komentarz wychodzi na to, że o danej grze powinni wypowiadać się tylko ci co im się dana gra bardzo podoba, podpasowała i oceniają ją 10/10. To jest po prostu bez sensu. Gra ma solidny fundament - jednym nadbudowa się podoba a innym nie do końca. Pisałeś o tych poprawkach - lista dość długa. Może po poprawkach pewne rzeczy są usprawnione i dany gracz miałby już inne zdanie. Ale gry obecnie nie wychodzą dopieszczone. I nie ma co czekać z komentarzami i odczuciami na wersje ostateczną, która może się ukaże za 5 lat.
bo to co napisal to jest patolemingoza. z jednej strony narzeka na uproszczenia mechaniki na ktore tez wczesniej zwrocilem uwage, a chwile pozniej juz standardowy placz o poziomie trudnosci i braku czasu. jak juz wspominalem gra to festiwal casualowych /konsolowych kompromisow aby przyciagnac "kosztem jakosci samej gry" jak najwieksza horde klientow, a najlepiej takich ktorzy nigdy tej gry nie przejda, chwile sie pobawia, zapomna i bezrefleksyjnie pojda kupic kolejna gre.
Kurczę zagrałem na najłatwiejszym i tak dostawałem bencki. Kilka razy musiałem wczytać grę żeby przygotować się przed trudniejszym starciem. Nie miał bym odwagi zagrać na trudniejszym poziomie ale to może dlatego, że nie czerpałbym satysfakcji z utraconego czasu na wczytywanie. Przy moim podejściu brakło by marines. Musiałbym otworzyć jakąś produkcje przez kopulację.
Od dłuższego czasu żadna gra mnie tak nie wciągnęła. Klimat filmów o Obcym wylewa się z ekranu, rozgrywka jest wymagająca i satysfakcjonująca. Tak, jest backtracking i kilkukrotne podchodzenie do tych samych zadań, ale jest to sprawnie usprawiedliwione mechaniką rozgrywki (konieczność wycofania oddziału, który poniósł straty, bądź przeżył duży stres). Podoba mi się, że nie sterujemy armią superbohaterów, tylko ludźmi, mierzącymi się z nieznanym zagrożeniem i własnymi słabościami. Polecam wszystkim, a dla fanów uniwersum jest to pozycja obowiązkowa.
Kilka spostrzeżeń po ukończeniu gry:
1.
spoiler start
Temat z odliczaniem do bombardowania planety - jak się pojawił uznałem to za wadę. Jednak postanowiłem spróbować i uważam, że jest to świetny środek narracyjny wymuszający przekraczanie własnych barier, posuwanie się do przodu mimo przeciwności. Presja czasu zapobiega wycofywaniu oddziału z byle powodu - idziesz naprzód dopóki wystarczy amunicji/narzędzi lub dopóki poziom aktywności roju pozwala.
Myślę, że nieźle daje się to wczuć w pozycję protagonistów, którzy mają wybór zginąć w walce, albo czekać na śmierć na Otago.
Ponadto, ten zegar jest dość pobłażliwy - mając 50% 11. misji (ostatnia, na którą wpływa odliczanie) miałem jeszcze 7 dni do wykorzystania. Ostatecznie zostało, bodajże 5, bo trochę dałem ciała z ostatnią królową (poziom normalny).
spoiler stop
2. Fabuła mi się podobała, nie ma większych luk, jest spójna i wciągająca. Bohaterowie dają się polubić i dotyczy to tak samo tych fabularnych, którymi nie sterujemy bezpośrednio, ale też członków naszego oddziału, zwłaszcza jak doszli do wyższych poziomów doświadczenia, przechodząc piekło.
PS. Nie znam lore świata Alien poza filmami i częścią gier, ale tutaj ewidentnie czuć klimat filmu Obcy – decydujące starcie. No może tylko
spoiler start
Maeko, która w ostatniej misji przeistacza się z gryzipiórka w komandosa, który dotrzymuje tempa i nie odstaje siłą ognia od doświadczonego Marine i najemnika (nawet mimo tego, że w cutscence wychodzi z pistoletem, a w misji strzela już z karabinu).
spoiler stop
3. Przez całą grę nie zauważyłem też większych bugów, w zasadzie miałem chyba tylko trzy, w tym jeden wymagał kombinowania - transporter zawiesił się w takiej pozycji, że marines nie mogli do niego wejść, więc musiałem, ledwo żyjącym składem przebić się do windy, żeby ewakuować się z innego miejsca (ostatnia misja). Drugi podkręcił puls i zmarnował kilka punktów dowodzenia - zabity w poprzednim desancie Praetorian został w pozycji, jakby żył, a że pojawił się wskaźnik wykrycia od innego Xenomorpha to wszystkie działa poszły na truchło.
Ostatni to:
spoiler start
Zagubiona Cassandra podczas ucieczki przed Xenotytanem.
spoiler stop
4.
spoiler start
Ostatnia misja, dziejąca się w mieście Xenomorphów i starcie z Xenotytanem wydają się trochę niedokończone - nie czuć tego napięcia - na początku misji nasza trójka Marine nie może zginąć i ma nieograniczone granaty i strzelbę. Później nie ma możliwości walki z ostatecznym bossem, można mu tylko uciekać i spowalniać go granatami.
spoiler stop
Poza tym podtrzymuję zdanie, że to jedna z lepszych gier, w które ostatnio grałem. Rzadko kończę gry, ale tutaj straciłem głowę - głos mówiący, żeby zagrać jeszcze jeden desant był bardzo silny.
Cieszę się że powstała gra która dość już przetworzonego i lekko zużytego ksenomorfa potrafiła ponownie przedstawić w przerażającym świetle, które nadało mu legendarną nieśmiertelność w latach 70tych. Mimo że znam lore obcych od podszewki, to naprawdę mam stresa jak sukinsyny robią szturm na zaspawane drzwi do pokoiku w którym ukrywam swoją ledwo żyjącą drużynę. Brawa dla twórców. Gra jest mega-klimatyczna, grafika jest spoko, historia niczego sobie - Polecam, ale głównie jednak fanom obcego, podejrzewam że kogoś kto nie wciągnął się w filmy ta gra wymęczy.
tyle juz czasu minelo od premiery a gra jak byla zbugowana tak dalej jest. w niektorych miejscach marines doslownie wpadaja pod mape albo sie blokuja o otwarte drzwi i bez wczytania sie nie obejdzie(albo i powtarzania calej misji). balans rozgrywki to temat rzeka ale juz nie chce mi sie nawet kopac lezacych devsow ktorzy odpowiadaja za ta spartolona gre o niesamowitym potencjaje. szkoda, ze ta gra nie byla indykiem o nieco gorszej graficzce ale bez gameplayowych uproszczen i absurdow. gdyby nie uniwersum Aliens to gra by zostala zrownana z ziemia i zapomniana po kilku dniach.