Budowanie statków w Starfield w szczegółach
"(...)Gracze będą mogli tworzyć własne jednostki z modułów(...)"
- to na pewno. A pierwszym takowym będzie zbiorcza nieoficjalna łatka na nexusie.
Jak dla mnie to jest wysoce podejrzane, że o grze AAA, która była tak hucznie zapowiadana tyle lat temu, a która ma wyjść w ciągu najbliższych kilku miesięcy, wiemy tak niewiele. Na dobrą sprawę nadal nie widzieliśmy żadnego gameplayu, oprócz jakichś prerenderowanych urywków.
Są dwie opcję.
Albo gra jest w koszmarnym stanie i trwa obecnie panika, żeby doprowadzić grę do grywalnej (na standardy Bethesdy). Tłumaczyło by to brak informacji, brak prezentacji gry na najbliższym pokazie Microsoftu, brak terminu premiery po przesunięciu.
Albo Toddowie w końcu uda się spełnić swoje marzenie - nienawidzi on (według wywiadów) zapowiadania gry, pokazów dłużej, niż 3 miesiące od premiery (a ostatnio w wywiadzie podał, że jego chciałby zawsze wypuszczać gry 5 miesięcy po ich zapowiedzeniu), więc ruszy szybka akcja marketingowa niczym przy premierze Fallouta 4 - tam był krótki okres od zapowiedzi do premiery.
5 miesięcy po zapowiedzeniu już nie jest możliwe, ponieważ gra została zapowiedziana... 5 lat temu?
Albo gra jest tak zarąbista i MS pluje sobie w brodę, że umieszcza ją na dzień dobry w gamepassie. Starają się być jak najciszej do premiery żeby jednak kupiło ją na konsole parę milionów ludzi i coś się zwróciło z zakupu Zenimax/Acti/Blizz :D
Najwidoczniej w gierkowym swiatku jestes od niedawna, gdyz dla Twojej wiadomosci; kazda premiera gry od Todka, tak do tej pory wygladala.
C3Q
Tak było dotychczas gdyż ta rutyna wydawnicza Toda o której mówisz została właśnie przerwana przy Starfieldzie - wszak swoją prezentację miał w czerwcu ....
Ale wciąż nie ruszyła machina marketingowa. Nie ma pre-orderów, nie ma pokazów, nie ma hypowania (oprócz dosłownie jednego jedynego gameplayu i trailera).
Żeby była jasność, ja raczej obstawiam oczywiście panikę, a nie chęci zapowiedzenia premiery za trzy miechy.
Na dobrą sprawę nadal nie widzieliśmy żadnego gameplayu, oprócz jakichś prerenderowanych urywków.
Bez przesady, pre-render nie gubiłby klatek i nie zawierałby graficznych glitchy.
Nie wiem czy dobrze pamiętam ale Becia zawsze późno rusza ze wszystkim ale wtedy spamują na prawo i lewo. Nie podsycają powoli ognia tylko leją benzyną.
Liczyć możesz, sam bym taką premierę chciał, zobaczymy co podadzą na konferencji poświęconej ze strony Starfielda.
po testach zdecydowano się zrezygnować z mechaniki uzupełniania paliwa / Według szefa Bethesdy „pusty bak” przerywający podróż skutecznie zabijał przyjemność z eksplorowania wszechświata Starfielda.
To jest niestety na razie największy minus tej gry z informacji jakie przekazali do tej pory. Przecież można było zrobić mechanikę w której gracz wzywa SOS i jakaś jednostka sojusznicza przybywa na ratunek dzieli się paliwem lub holuje do najbliższej stacji lub piraci dokonują abordażu naszego statku, gdzie my się bronimy a później przejmujemy statek wroga lub kradniemy im paliwo. Nie zawsze ta opcja musiałaby oznaczać koniec gry... tym bardziej, że będzie możliwość przeprowadzenia abordażu statku.
Albo opcję regulowania kaloryczności paliwa jako element poziomu trudności. Można by ustawić sobie tak wydajne paliwo, że tankować będziemy ze dwa razy w całej grze albo tak, że będziemy latać w towarzystwie tankowca.
Pomysł fajny ale pewnie po tych parunastu godzinach mechanika paliwa by się nudziła.
Powiem tylko krótko (ale tylko jeśli chodzi o piractwo) - gdyby dano coś podobnego do Elite: Dangerous (z dopiskiem Odyssey)... (chodzi oczywiście o kwestie abordażu)
Podejrzewam, że Starfield może skończyć się jak Cyberpunk. Brak do tej pory gameplaya (który pozwoliłby rzetelnie ocenić grę) sugeruje mi, że albo może skończyć się spektakularną klapą (patrz: Anthem), albo co najwyżej będzie mocnym średniakiem.
Widzę tu kilka komentarzy że skoro niewiele wiadomo o grze to będzie kiepska albo są jakieś problemy z nią. Nie wiem skąd takie wnioski.
Przypominam że pierwszy gameplay RDR 2 pojawił się niecałe 3 miesiące przed premierą podobnie gta5 i wiele innych gier
O Football manager na kilka tygodni przed premierą nie wiadomo zupełnie nic oprócz daty premiery
A więc to że niewiele wiadomo o grze niedługo przed premierą o niczym nie świadczy
A to nie jest tak że bethesde już Microsoft kupił a spór toczy się o samo activ-bliz?
Przeczytałem "Bugowanie statków w Starfield w szczegółach" i w sumie skoro to gra Bethesdy to taka pomyłka miała prawo mi się przytrafić. Oby jednak bugów w grze było jak najmniej.
Nowych mechanik i projektów graficznych nie mogą być tak pewni jak w Fallout 4 czy Skyrim - stąd może głównie te opóźnienia. Kojarzy się podobna sytuacja jak twórcy Wiedźmina zmieniali universum na CP77. Na bank będzie tam coś zgrzytało w tym SF.... jednak jak do tej pory bardzo podobają mi się te projekty i klimat.
Zwłaszcza statki kosmiczne widać jakby dbają o jakieś przynajmniej minimum fizyki i rozkład masy. Najprostrzą metodą kompensacji jest danie 4 silników - najlepiej odległych od siebie gdzie część pracuje z mniejszą mocą, aby statek nie skręcał. Inną opcją jest użycie silników do obracania statku nawet gdy się nie obraca.