Gracz ulepszył ray tracing w Wiedźminie 3 Next Gen
Marzy mi się ten czas by przejść tę grę po raz trzeci ale tym razem po przeczytaniu książek. Może do końca roku się uda
Ja to bym chciał mod, który poprawi działanie gry z włączonym RT.
Na moim RTX 2070 Super odpalenie tej opcji nawet w najmniejszym zakresie powoduje stan niegrywalności bo mam drop do 40 FPSów w Białym Sadzie.
40fps jest dla ciebie niegrywalne? Weź jakiś stoperan czy coś, bo leci z ciebie!
40fps to szczyt marzeń na konsoli, na PC niegrywalne, ciekawe tylko na jakich ustawieniach jest o 40 fps, czyżby ultra?
Ostatnio stwierdziłem, że 80fps z gsync, to płynność która wystarcza, wszystko poniżej widać, że jest obraz szarpany.
40fps to mało XD hahahaha
od 25-30fps zaczyna się normalna płynna rozgrywka więc chyba ostro przesadzasz.......
od 25-30fps zaczyna się normalna płynna rozgrywka więc chyba ostro przesadzasz......
Wyczuwam konsolowca, albo kogoś ze wzrokiem znacznie gorszym odm mojego, co, jakby nie patrzeć, jest właściwie jakimś osiągnięciem. Ewentualnie podróżnika w czasie z maksymalnie 2010 r.
W3 przy dropach do 55 FPS już źle wygląda bo po prostu widać, że ten obraz jest szarpany.
Gdzie głównie raytracing traci na jakości? Raytracing traci najwięcej mocy przy mgle i mniej przy szkle, w dodatku ruchome liście sprzyjają smurzeniu i raczej wyłacza się inne zjawiska świetlne jak przenikliwość światła liści (więc liście puszczają zbyt ostre cienie). Podobnie w Wiedzminie z RTX on oprócz utraty FPS w wielu miejscach miałem wrażenie, że jakość grafiki spadła.
No i się zaczyna ból dupy w komentarzach. Jeśli kolega uważa że gra mu się nieprzyjemnie w 40 klatkach to może mu łaskawie pozwolicie grać tak jak lubi? Nikt nie pytał, więc skończcie ze swoimi mądrościami, to że wam się gra przyjemnie w 20 fps-ach nie znaczy że komuś innemu musi to odpowiadać.
No i podzielam uwagi przedmówcy, drop jest na tyle spory ze ominęła mnie zabawa z rt. Jednak pokaż slajdów przegrywa z płynnym 120
Gdybym grał na konsoli siedząc 4 metry od telewizora i sterował padem, możliwe że by mi nie przeszkadzało, gra na PC natomiast jest dla mnie bolesna i tak miałem choćby z GTA V, gdzie na konsoli grałem komfortowo w 30 FPSach a na PC bez stałych 60 nie dało się ani precyzyjnie celować ani jeździć, nie mówiąc o ogólnych wrażeniach.
Jeżeli tobie to nie przeszkadza, to dobrze dla ciebie, ja nie odczuwam przyjemności z tnącej się gry akcji.
A inną kwestią jest to, że stałe 30 FPS jest lepsze od skaczących 60, a co dopiero mówić gdy są skoki do 40 FPSów.
Oczywiście są zastosowania w których RT jest potrzebne bo naturalnych odbić lustrzanych nie zrobisz w łatwy sposób na dowolnej powierzchni a RT daje taką możliwość, tylko problelem jest implementacja.
Choć w przypadku Wiedźmina to moim zdaniem CDPR się nie popisało, bo w takim Watch Dogs Legion ten RT był bardziej rozbudowany a gra mimo to działała lepiej i przynajmniej u mnie utrzymywała 60 klatek, gdy w Wiedźminie nie widzę takiej możliwości przy najniższych możliwych ustawieniach RT nawet z DLSS.
akurat jestem PCtowcem
25fps to dolna granica akceptowalności
stabilne 30fps w górę spokojnie wystarczają na płynna grę w gry single
no chyba że ty mówisz o online shooterach no to wtedy jak nic 240fps i ekran 240hz bo mniej to bieda
PTGI to raytracing Renewed SSR itp. Tutaj RT nie ma nawet mgły czy bloom'a.
Trochę bardziej pro: https://www.youtube.com/results?search_query=evee+vs+cycles+huge+scene
Cycles - to raytracing, Eevee - wywodzący się z gamingu silnik. Tutaj RT to mniej mgły i jakoś mi się gorzej patrzy na scenę - dzięki temu RT wyraźniejszy. Gorzej wypada render time - jak zwykle, z doświadczenia wiem, że jest gorzej niż twórca pisze w opisie.
Różnica jest wtedy głównie jeśli developer tak zadecyduje czy są odbicia w ogóle czy nie. Odbicia na większości konsol to nie raytracing tylko SSR albo coś podobnego. Pamiętam jak włączyli RT w CP77 na PC i straszne było coś niemiłego dla oczu zamiast tego co widziałem na konsoli. SSR ma wady głównie jak developer sobie poradzi, ale nawet jeśli ma typowe wady to mało kto się patrzy w kałużę, specjalnie chyba tylko dla RT On. Był moment modny na "pieczenie" raytracingu światła i był to porządny chleb - chociaż trochę twardy. Jeśli RT niewyrabia to zbyt często widuję "odpleśnianie", zamiast starego dobrego chlebu.
Ja czekam na kolejną aktualizację gry. Miało wyjść po nowym roku ale nie wiadomo kiedy...a gra w RT i bez RT potrzebuje dużych usprawnień.
Ale na stronie nexus mods screen z odbiciami w wodzie w oddali to jest błąd gdzie CDPR zobligował się do jego usunięcia nie wiedzieli dlaczego nie renderowało odbić z takiego dystansu. No i proszę, moder zrobił to za nich szybciej. No chyba że już ogarnęli i wdrożą to z innymi poprawkami.
Po sprawdzeniu moda gra chyba wygląda ładniej, cienie są chyba jeszcze ładniejsze ale jest mnóstwo błędów. FPS też poleciał o około 10 a nawet więcej. Spadki w gęstym lesie do około 30. Niekiedy Geralt wygląda komicznie, bez moda w niektórych sceneriach też wygląda podobnie. Dlatego CDPR musi się wziąć za spore poprawki. Przecież RT jest po to żeby wyglądało to naturalnie i realistycznie a takich błędów nie ma nawet z wyłączonym RT.
Kolejny screen. Cienie wyglądają genialnie. Nawet RDR 2 nie ma takich.
A tak bez moda Rudy Vesemir o zachodzie słońca, tak działają cienie RT, one maja taki błąd --->
Przecież nie tylko vesemir ma inny kolor włosów, ale również geralt, stał się blondynem.
W ogóle to skąd oczekiwanie, że miało nie być spadku fps?
Pierwsze linijki newsa.
Całość nie tylko ma podnosić jakość grafiki, ale również nie wpływać negatywnie na płynność działania tytułu.
Te cienie z modą wyglądają beznadziejnie, zbyt ciemne, nierealistyczne. Cienie bez moda wyglądają poprawnie.
Fajnie, fajnie, tylko że tej grze najbardziej są potrzebne nie zmiany grafiki, tylko zmiany głupot i nielogiczności fabularnych oraz bezsensownych i zwyczajnie złych rozwiązań gameplay'owych.
To żaden next gen, konsole są już 2 lata, to current gen.
Po drugie ta aktualizacja to kompletna kupa, cdpr odwaliło schemat z cp2077, dłubali, dłubali, a na końcu się okazało, że optymalizacja zerowa i tona problemów, nawet nie wiadomo co oni tak długo robili.
Widać ewidentnie, że był termin i na czas trzeba było wydać.
Next gen, czyli na następną generację konsol gra został wydana.
Ciężko zrozumieć?
PS4 i Xbox one to już poprzednia generacja, a PS5 i xbox sx to obecna generacja która jest na rynku od ponad 2 lat. Ciężko zrozumieć?
Grę wydali na PS4/XOne.
Redzi chcą wydać grę na następną generację, a następna to PS5/XSX.
Jak masz podstrony na stronie i jesteś na podstonie ósmej, a jest ich razem dziewięć, to jeśli chcesz przejść do następnej to masz obok przycisk "Next", czyli następna podstrona. Przy podstonie dziewiątej nie masz przycisku "Next", bo dziesiąta podstrona nie istnieje.
Ciężko zrozumieć?
Chyba poczekam aż CD Projekt oryginalną łatkę wyda już raz pobierałem taki mod " usprawniający " ray tracing i gra miała spadki do 10 fps że miałem problem z wejściem do menu i jej zamknięciem. Posiadam RTX 3060 Ti i obecnie gram na ustawieniach Ultra + wraz z hairworks + rozdzielczość Nvidia DSR 2715x1527 z wyłączonymi jedynie trzema opcjami Ray Tracingu i gra chodzi bardzo ładnie najmniej klatek to zauważyłem około 55. Po włączeniu oświetlenia RT mam podobnie jak
najwyrazniej wszyscy co "umieli w red engine" po cyberpunku zmienili swojego pracodawce. no kto by pomyslal ze moga byc przez to problemy :) predzej dostaniecie nowego Wieska na silniku unreala niz naprawia starego.
Nie widzę, ze screenów podniesienia jakości. Wręcz zastanawia mnie skąd się bierze światło na kolumnie przy suficie. CP77 lepiej pokazuje jak bezsensowny jest RT On. Tutaj nie ma odbić w podłodze bo po prostu dla RTX Off nie ma odpowiedniego połyskującego shadera. Pewnie cała masa byłaby podobnych historii odnośnie cieni, a zwłaszcza odbicie w jeziorze, wygląda trochę jak przekręt, że RT On tylko gwarantuje coś takiego.