Elden Ring z dziwnym rekordem, to najczęściej kończona i porzucana gra 2022 roku
Chyba to oczywiste skoro to jedna z największych premier minionego roku i jednocześnie jedna z niewielu które wyszły na początku roku... a hype zrobił swoje i sprzedała się w olbrzymiej liczbie egzemplarzy.
Taki wniosek wyciągnął portal Kotaku, analizując dane z serwisu HowLongToBeat.com, który pozwala sprawdzić m.in., ile zajmuje przejście danego tytułu.
Trochę z tyłka wyciągnęli wnioski, bo na HLTB dane użytkowników nie są weryfikowane.
Wg osiągnięć tyle procent osób osiągnęło najpopularniejsze zakończenie (Age of the Stars).
Xbox - trueachievements- 36%
PS - psnprofiles- 51.14%
PS - Steam - 25,4%
Na samych konsolach daje to ~100k osób, które ukończyły grę.
Nie wiem jak w przypadku pozostałych źródeł, ale czy przy psnprofiles nie powinno być około 24%? Bo tyle mi się wyświetla. Aż sam musiałem sprawdzić, bo te 50% tak mnie zaskoczyło, że trochę ciężko było mi uwierzyć w taki wynik.
Ok. Popatrzyłem sobie dokładniej na psnprofiles, oraz rzuciłem również okiem na statystyki bezpośrednio na konsoli.
Te 50% jest brane tylko od zarejestrowanych użytkowników portalu, którzy grali w Eldena. Natomiast 24% dotyczy wszystkich kont psn które odpaliły tę grę.
Teraz jakoś to bardziej realnie zaczęło wyglądać :p
Czy psnprofiles nie jest zbyt niedokladny? Jesli profil nie zostal nigdy aktualizowany na tej stronie to jego dane nie beda zliczone. Najdokladniejsze bedzie chyba odpalenie gry na PS4/5 i sprawdzenie ile % ludzi ma dane trofeum.
Dokladnie to co napisal Smutny.Pan
Bzdury niemiarodajne to.
Przecież to gra z tych "lubię się w...ać podczas grania" więc jest niemożliwe aby za dużo ja ukończyło.
Oczywiście mogła odnieść sukces bo 2022 był najgorszym rokiem dla gier od dekady więc wielu zaryzykowało i kupiło grę bo to jedna z tych wysokobudzetowych których prawie nie było w 2022 szczególnie w pierwszym półroczu. Ale wątpię aby zbyt dużo z nich przeszło grę.