Jest kolejny mały patch do Wiedźmina 3 na PC
Odpaliłem dzisiaj z ciekawości i wywaliłem oczy już w komnacie Yennefer, bo gra ktora przed patchem chodziła na high z HD modem, nagle stała się niegrywalna na low/med. Slideshow, że oczy bolą. Dziękuję za darmowy upgrade, postoję.
Ale po co jakieś patche, jak podobno wersja next-gen jest świetna, tylko trzeba czekać na mocniejsze karty, żeby mogły go udźwignąć, co starają się tu niektórzy wcisnąć.
głównie to raczej kwestia jest taka że, nieważne czy masz ustawiony rt i uber+. gra przed patchem na max ustawieniach trzyma się ponad 100 klatek. po patchu NAWET z takimi samymi ustawieniami spadek wydajności jest niesamowity bo już mowa o przedziale 50-60fps. użycie gpu jest mniejsze o prawie 50% w takim Novigradzie. No generalnie jest dramat :D
Słuchajcie, da się wrócić do poprzedniej wersji gry na konsoli PS5? :(
Przecież akurat na PS5 nowa wersja jest pod każdym względem lepsza w porównaniu do wersji PS4, szczególnie w trybie performance.
Grałem sobie w wiedźmina przed patchem 4.0 na steam decku ale od aktualizacji mi się odechciało , gram w delegacji i cyk co chwilę aktualizacje ,a internet tu słaby mam
będą tak ciąć i optymalizować że zniknie słowo Next i zostanie tylko gen ;) Na youtube macie porównanie z wersją 1.01 W3 czy Cyberpunkiem w wersji 1.0 to wszystko potem to dosłownie tu utniemy tam utniemy. Zmniejszą zasięgi zmniejszą detale będzie lepiej działać, tylko czy o tym w tym wszystkim chodziło ?
Ale nic na to sami nie poradzimy bo raczej u siebie na kompie tego nie naprawimy, a jak nam wytną to co zrobić? dzwonić na policję?. Można co najwyżej nie wydać $ na kolejną ich grę bo innego wyjścia nie ma.
DigitalFoundry podejrzewa, że to nie chodzi o zasięgi, czy detale, bo te już można było wcześniej zwiększyć modami lub w konfiguracji. Zauważyli natomiast, że pojawił się problem z kiepskim wykorzystaniem wątków przy DX12 oraz drastycznego spadku wydajności przy wielu osobach w otoczeniu gracza. Obie rzeczy powinno dać się naprawić na poziomie silnika, szkoda tylko, że zapewne zajmie to sporo czasu.
Wątki to jedno, ale samo RT zabija fps. Bo na DX12 możesz mieć wiele fps na ultra ale bez RT. W każdym razie i optymalizację RT musza poprawić i DX12 pod procesory.
Bo ludzie mają chore podejście, że skoro wydali xxxx zł na kartę, to gra ma im chodzić na max. Nieważne, że na wysokich działa i wygląda dobrze, mają być najwyższe.
Stąd się biorą downgrade'y. Tymczasem ustawienia ultra powinny być przeznaczone dla sprzętu, ktory jeszcze nie istnieje, żeby gra miała przed sobą przyszłość.
No to dla kogo są te najwyższe? Po one są w ogóle? Żeby ich nie włączać? Jaki ma sens w ogóle dawanie takich opcji, które po włączeniu uniemożliwiają komfortową rozgrywkę?
Po prostu coś jest tu skopane i tyle.
Hairworksy, wszelkiego rodzaju wodotryski graficzne nie dawaly mi takiego efektu razem wziete, jak spuszczenie poziomu populacji na niskie, niewazne czy mowa o dx11 czy dx12, wraz z tym patchem pojawianie sie wiekszej grupki npc sprawia ze klatki uciekaja DRASTYCZNIE. Podobnie z tymi wątkami, mam u siebie 8c/16t i użycie proca nie skoczyło wyżej niż 20%, gpu może 60%. Źle się na to patrzy, zwłaszcza że przed patchem mój klatkaż był o wiele wyższy, przy tym stabilniejszy na tych samych ustawieniach.
dlatego polecam zgrać gdzieś wersje 4.00 a patchować potworka i patrzeć co się dzieje a jak będą duże cięcia to grać na 4.00
ALEX zauważyłeś już jakieś cięcia? To nie kwestia cięć, tylko złego wykorzystania procesorów i coś z DX12 i RT. Nawet na medium jak włączysz RT to klatki lecą w dół i to sporo, aż za dużo. Jak mają ciąć to niech wytną RT i już.
Bez RT optymalizacja jest całkiem dobra, zostaje poprawić DX12 i pracę procesorów.
Mam RTX 4090. Cieszę się, że gra ma ustawienia wykorzystujące potencjał najmocniejszej karty na rynku.
Piszesz, że Redzi powinni wyłączyć RT w ramach optymalizacji, bo bez RT gra chodzi dobrze.
Mam dla Ciebie sugestię. Czy próbowałeś sam wyłączyć to RT? Może obejdzie się bez pomocy Redów?
Nie zrozumiałeś. ALEX nie instaluje łatek, bo boi się że mu grafikę utną. Ale tu nic nie da cięcie grafiki, bo bez RT działa ok. Pozostaje kwestia DX12 i optymalizacji pracy procesorów żeby było lepiej, a przynajmniej tak jak na starej wersji sprzed next gen.
Wow, z tym patchem z 50-60 klatek zrobiło mi się ~70. Nieźle :)
Oczywiście wszystko na ultra w rozdzielczości 3440x1440
Wystarczyło zmniejszyć zasieg rysowania w ustawieniach, miałbyś taki sam efekt xD
A tak bez zmiany ustawień ma ten sam efekt.
Coś tam ogarnęli. Teraz z RT gra rzadko spada poniżej 60fps.
Te patch sprawił, że gra uruchamia się z RT. Wcześnie mnie wyrzucało. Czyli coś tam robią i to na plus.
Pozostaje tryby działały i działają bez zarzutu :)
Ja sobie nabyłem właśnie w epicu za śmieszną kaskę.Kiedyś ogram,ale jeszcze nie teraz
Po zabawie z suwaczkami na RTX 3080 widzę, że jedyne co jest widoczne gołym okiem to różnice w jakości tekstur. Między Low a Ultra+ jest róznica w jakości, natomiast cała reszta niemalże w ogóle nie wpływa na ilość FPS. Ustawiłem w środku Beuclair z masą NPCów. Wrzuciłem wszystko na fulla z DLSS z RT i dało mi 25-30FPS. Wrzuciłem wszystko na Ultra+ z DLSS z RT i tyle samo FPS. Różnica jest taka, że przy Ultra+ nie płynności a Geralt spowalnia. Raytracing zabiera 50% klatek i myślę, że dopóki REDzi tego nie ogarną to nie widzę sensu grania. Dopóki na ekranie nie ma wielu NPCów gra utrzymuje 60FPS w 4K, ale kiedy zaczyna się robić nawet niewielki tłum to FPS spada na ryj i często tak zostaje. Silnik ma ewidentnie problem z zarządzeniem RAMem, bo dopiero ponowne uruchomienie gry "resetuje" stan do 60FPS. Ponowne wczytanie sejwa też daje efekt, ale nie zawsze.