Signalis | PC
Piękna klasyczna prezentacja z niesamowitym przerywnikiem filmowym i kierunkiem fabuły. Każdy fan klasycznego Resident Evil (w szczególności Remake) lub Silent Hill z pewnością będzie się dobrze bawił z Signalis. Najlepsza gra survival horror.
Gra bardzo mi się podobała, w szczególności ze względu na jej germańską estetykę. Klasyczna mechanika na plus. Klimat, dźwięk genialne. Natomiast fabuła o ile na początku intrygowała to im dalej w las tym bardziej mnie męczyła. Mam wrażenie że musiałbym się doktoryzować z tych wszystkich motywów żeby je w pełni zrozumieć. Nie rozumiałem tych reminescencji naszej Replikantki, gramy, nagle mamy reminescencje w metrze, znajdujemy tam przedmiot i przedmiot trafia do naszego ekwipunku "na jawie" w bazie Sierpiński WTF ? Wydaje mi się, że wątki w Nierze były o wiele bardziej przystępne i zrozumiałe. Podobały mi się rozważania w grze na temat Replikantów ich przebłysków z życia Gestaltow, na których podstawie zostali stworzeni.
Fabuły głównej w ogólnym rozrachunku w ogóle nie zrozumiałem. Rozbijamy się statkiem na planecie gdzie znajduje się baza Sierpiński. Na statku byliśmy my replikant (Elster) oraz Alina - gestalt. Budzimy się z kriosnu i szukamy Aliny. Okazuje się, że Alina była na tej stacji już od dłuższego czasu. O co chodzi ? Byłbym wdzięczny gdyby mi ktoś wytłumaczył o co chodzi.
Tuż zaraz po 50 innych?
Chyba pierwszy indyk z mojej strony, głównie gram w AAA i AA. Przyciągnęła mnie tematyka, bardzo lubię Sci-fi w przyszłości w kosmosie, również horrory i anime. Grałem na XSX w przerwach od RDR2
Plusy:
- Klimat tajemnicy trzyma od początku do końca, dość długo gra też dostarcza poczucie zaszczucia ale niestety w pewnym momencie ulatuje mimo paskudnych maszkar.
- Muzyka, raz straszy, raz buduje klimat tajemnicy, a czasem z rzadka odpręża w zależności gdzie jesteśmy
- pixelartowa grafika ma swój urok
- strzelanie jak na taką grę potrafi nieco wymagać od gracza nieco wyczucia, nawet spoko.
- fajne zagadki,ogólnie dałem radę, 2 razy korzystałem z neta bo nie mogłem ogarnąć co zrobić.
- choć fabuła nie jest do końca jasna można ją różnie interpretować, poznawanie kolejnych sekretów jest satysfakcjonujące i zachęca do grania.
Minusy:
- drobne błędy, zdarzyło mi się przechodzić przez zamknięte drzwi
- ograniczony ekwipunek pod koniec gry irytuje
- klimat grozy z czasem się ulatnia.
Wspaniałe artystyczne dzieło.
Plusy:
+ artstyle oraz udźwiękowienie
+ ociekające klimatem beznadziei/psychozy (retro)futurystyczne lokacje
+ dobrze zaprojektowane lokacje z uzasadnionym backtrackingiem
+ intrygująca i poruszająca historia (mimo kilku dziur logicznych oraz otwarcia na interpretację własną lub "Signalis plot explained")
+ wspaniały trolling gracza podczas zakończenia - uwielbiam takie zabiegi ;)
+ czasowo w sam raz na kilka wieczorów (~14h u mnie z czytaniem notatek fabularnych)
+ bug-free w moim przypadku
Minusy:
- momentami toporne sterowanie; gra lubi zrobić psikusa i źle wybrać focus w momencie, gdy chcemy szybko podnieć item/przejść do innego pomieszczenia, uciekając przed potworkami (które mogą nas też przyblokować).
- kilkukrotnie nieintuicyjnie wykonane pomieszczenia/sekcje, które pozostawiają nas albo z lizaniem ścian, albo szybkim alt-tabem do solucji w Internecie
- momentami zbyt zawiłe/nielogiczne przesłanie podsuwane przez fabułę
Mimo że na koniec 3 zgrzyty, tak dawno nie grałem w coś równie wciągającego i zarazem emocjonalnie przygniatającego ogromem odkrywanej oczami głównej bohaterki beznadziei wykreowanego świata.