Wiedźmin 3 Next Gen pod lupą CDP, oto krótka lista badanych problemów
Robiłem dzisiaj testy wersji dx11.
Na GTX 1080 + R 3 3300x wyciągało 30-45 klatek w 4k ze wszystkim na uber+ oraz hairworksami. Jest to niemal dokładnie taki sam wynik co przed aktualizacją na ustawieniach uber. Tak więc jeśli ktoś chce po prostu grać w Wieśka to wciąż ma dostęp do starej dobrze działającej wersji, z tym, że nie jest ona tak dopakowana jak dx12.
Jak na razie wygląda na to, że problemem jest przede wszystkim dx12 bo w tej wersji nawet wyłączenie RT nie przywraca wydajności sprzed patcha. Mam nadzieję, że to poprawią bo trochę szkoda żeby szumnie zapowiadany RT okazał się być nie do użytku.
Słaba wydajność jest też bez Raytracingu spadki FPS są już w Velen i to włączonym FSR na Wydajność w 1440p
CDPR w formie. Partacze, oszuści. Jeśli ktoś myśli, że studio wyciągnięcia wnioski ze swoich błędów, to może się grubo pomylić. Będzie jeszcze gorzej ;)
Robiłem dzisiaj testy wersji dx11.
Na GTX 1080 + R 3 3300x wyciągało 30-45 klatek w 4k ze wszystkim na uber+ oraz hairworksami. Jest to niemal dokładnie taki sam wynik co przed aktualizacją na ustawieniach uber. Tak więc jeśli ktoś chce po prostu grać w Wieśka to wciąż ma dostęp do starej dobrze działającej wersji, z tym, że nie jest ona tak dopakowana jak dx12.
Jak na razie wygląda na to, że problemem jest przede wszystkim dx12 bo w tej wersji nawet wyłączenie RT nie przywraca wydajności sprzed patcha. Mam nadzieję, że to poprawią bo trochę szkoda żeby szumnie zapowiadany RT okazał się być nie do użytku.
To co napisałeś może dowodzić, że gra nie wykorzystuje potencjału nowego sprzętu i zatrzymała się na generacji, gdy do pełni szczęścia wystarczyły 4 rdzenie i osiem wątków. Mało pocieszające, gdy mocniejszy procek jest wykorzystywany w 30-45%, a karta w 49-99% w zależności, czy miejsce jest procesorowe, czy nie.
Jeśli ktoś celuje w FHD i sporo klatek, albo 2K i ponad 60 fps, to o wiele częściej będzie w stanie dostrzec lekkie spadki niż ustawiając na sztywno, dajmy na to, na 40fps. I problemem nie jest DX12, bo w DX11 mam ten sam problem. Dodatkowo w obu wypadkach występuje stuttering i micro stuttering, z tą różnicą - jak już ktoś trafnie zauważył w innym wątku - że usunięcie pliku "d3d11on12.dll" z "TheWitcher3\bin\x64_dx12" wręcz usuwa stuttering i znacząco niweluje micro stuttering w wersji DX12.
Uprzedzę jeszcze, że jeśli ktoś chce testować Wieśka, to radzę wykonać podwójne testy - z opcją Reflex i bez niej. Wyłączenie potrafi pomóc karcie rozwinąć skrzydła kosztem responsywności, jednak w miastach i innych typowo procesorowych miejscach i to nie pomaga. Sęk w tym, że posiadacze monitorów z G-Sync, aby zachować wysoką responsywność, powinni mieć włączony reflex (czy tam low latency na ultra w sterach), aby być w pełni zadowolonym. Znowu pominięto część graczy pecetowych.
Identyczna sytuacja była przy Elden Ring. Tam też nieudolnie przekonwertowano silnik na DX12. Teoretycznie DX12 powinien umożliwić wykorzystanie wielu rdzeni i wątków. Tyle teoria, bo niektórzy chyba zapomnieli o tym aspekcie i dla nich DX12 to tylko nowe fajerwerki niedostępne na poprzedniej generacji tej biblioteki. A wielka szkoda, bo Ray Tracing wymaga, aby pochylić się nad optymalizacją, gdyż przyczynia się do zwiększenia wąskiego gardła na procesorze. Zwłaszcza gdy ten nie może pracować w pełni swoich możliwości.
Techland w DL2, co by o tej grze nie mówić, wykonał dobrą robotę. Redzi wolą pompować marketingowy balonik przez wiele miesięcy zamiast podejść bardziej poważnie do spraw technicznych. Znowu.
Dodałbym jeszcze jedną opcję. Odinstalowanie gry i zainstalowanie ponownie jak wyjdą kolejne poprawki. Te błędy jak sami twórcy przyznali. Są mało znaczące. Dlatego lista jest krótka. Jakieś zawieszanie się gry na PC czy słaba wydajność lub niemożność pobrania patcha. To są bzdury, nikomu to nie przeszkadza. Ważne, że są zbroje, spodnie, rękawice, buty i dwa miecze. To jest ważne.
Przy uruchomieniu gry, nie uruchamiaj z normalnego "graj". Wejdź w opcjach masz wersje tylko DirectX11. Tam nie ma żadnych FSR i tym podobnych głupot, a gra działa niedużo gorzej, niż działała. Przynajmniej u mnie.
Jak grasz bez RT, to bez sensu włączać DirectX12 w którym coś jest nie tak i psuć sobie obraz DLSS czy FSR...
No chyba, że w grze po włączeniu tej normalnej wersji też jest opcja włączenia DX11, nie wiem, bo mi ta normalna wersja nie wystartuje, bo mam stary system. Ta na DX11 działa jak należy, a tekstury są poprawione i te inne rzeczy też są z next gena...
Dziwię się REDom, że dali w defaultowym ustawieniu tą wersje z zepsutym directx12 i RT włączonym. Jak ona ma sens tylko na kartach, które ma garstka ludzi... Przynajmniej na razie. Chociaż nawet na najmocniejszych RTXach powoduje dziwne błędy.
Właśnie mam problem bo mam Tv 4K zamiast monitora i ratuje mnie tylko 2K i FSR w 1080p wygląda już kiepsko gra.
Po za tym w Dx 11 jest lepiej ale wcale rewelacji nie ma lepiej mi to działało w Normalny Wiesku + Hdreworked
Moja karta to GTX 1070
Wcześniej grałem w 1080p i używałem Losses scaling z FSR
A w DX 12 jest 2.0 no szkoda chyba zainstaluje starszą wersję
na ps5 tryb rt jest niegrywalny, novigrad i okolice to sa spadki do kilkunastu klatek
ponadto chodzi w rozdzielczosci 1188p co od razu rzuca sie w oczy po przelaczeniu z wydajnosci
za to wydajnosc moze nieco traci na glebi obrazu, ale zyskuje na ostrosci i chodzi w ladnych 60fps
to jednak trzeba umiec zeby zrobic dwa tryby, z czego jeden jest zoptymalizowany swietnie a drugi w ogole
Na steam można sobie przywrócić wersję 1.32, którą przeniesiono do kanału beta. W GOGu ta sama wersja jest chyba w bonusowych plikach.
Na grupie Rocka i Borysa na FB, podali link do prawdopodobnej diagnozy problemu:
URL: www.reddit.com/r/nvidia/comments/zmik1x/this_is_why_dx12_witcher_3_performs_worse_on_pc/
Ja tam cisnę sobie po prostu w 1080p, ustawienia Uber i gra wygląda pięknie, a płynność rozgrywki z zapasem powyżej 60fps. Jasne, każdy specjalny wodotrysk oczy cieszy, ale i bez nich gra prezentuje się bardzo ładnie. Z problemów jakich doświadczyłem wymieniłbym głównie glitche graficzne, bugi mesh/teksturowe, lewitujące czasami obiekty/zwierzęta/npc, lub glitche fizyczne(np. postać poruszająca nogami, ale przesuwająca się w innym tempie, niż pozwalałyby na to ruchy nóg). Nieszkodliwe dla rozgrywki, ale mam nadzieję, że z czasem to załatają. Poza tym dla mnie cały update raczej na plus. Grałem wcześniej tylko w vanillę, więc dla mnie przeskok duży.
Specjalnie nie pobierałem tego patcha. Raz, że chciałem sprawdzić jak to się będzie zachowywało u innych a dwa nie wierzyłem, że polepszy grę względem tego co miałem na modach.
No i niestety nawet w trybie offline gra komunikowała o aktualizacji. Pobrałem z nadzieją, że najwyżej przejdę na wersję beta 1.32 czyli tę przed aktualizacją. Pobrałem. Odpaliłem... I dla mnie biednie to wygląda. Szczerze nie widzę tu next gena żadnego. Z musu pobrałem z nadzieją na powrót do mojej wersji ale niestety - brak spójności plików. Sprawdzenie nic nie daje. Chcąc nie chcąc muszę pozostać przy tej wersji. Na PS5 nie chce mi się już tego ruszać.
Z plusów to faktycznie dodali roślinności. Jest więcej i różnej. I na szczęście nie wszyscy Nilfgarczycy noszą zbroję z serialu. Mijałem garnizon na moście ,,Maruderów'' i tam wszystko ok. Uzbrojeni po ,,staremu'' bez serialowych dziwactw.
Co do niedziałającej gry po cofnięciu aktualizacji: Wejdź na steamie we właściwości gry > pliki lokalne > przeglądaj > wpisz w lupkę "launch" i powinno ci wyszukać jeden duży plik > otwórz go w notatniku > chyba w ostatniej linijce zmien DirectX12 na 11 > odpal gre znow przez gog ale na DirectX11, mi pomogło
Nie gram z RT ale gra na Uber + w 1080p z DLLSQ działa bardzo płynnie. Nie wiem jak to będzie dalej ale Biały Sad nie zauważam żadnych problemów na RTX 3050 a to karta z półki low mid
CDPR faktycznie nadal w formie podobnie jak z Cyberpunkiem, gracze raportują błędy, krytykują stan techniczny a komunikat ze studia jest taki "zauważamy pewne mało istotne problemy" ale generalnie jest super. No niestety nie jest super co widać na kanałach społecznościowych CDPR, problemow jest masa, generalnie jedynie sensownie działająca jest podobno wersja na PS 5, na PC jest dramat, na XBOX jest trochę lepiej niż na PC, W moim przypadku gra po aktualizacji 4.00 nie może w ogóle wystartować (wersja GOG) tzn. gra kończy się ładować, ekran się ściemnia i gra wywala do pulpitu zarówno w wersji DX11 jak i DX 12 (menu działa poprawnie, próbowałem już kilkukrotnie czystej instalacji, ciekawostką GOG Galaxy jest to że dając weryfikację plików GOG zawsze pobiera jakieś pliki nawet robiąc weryfikację tuż po weryfikacji Galaxy coś będzie ściągał i co najciekawsze zawsze są to jakieś inne pliki
Ciężko to nazwać next genem. To tylko podbite tekstury, lepsza roślinnosć i oswietlenie. To raczej taki remaster. Next genem możnaby było nazwać jakby to był przeskok graficzny jak w przypadku rimejków pierwszych części Mafii i Dead Space a tak podbili troszke teksturki i boom wymagania 2 razy większe. Troche słabo to wyszło
kurka wodna, tyle nowych trailerow, a wy ciagle o tym samym, to nie jest serwis dla graczy, to serwis pod kliki i tyle, bez duszy.
Podsumowując całą sytuację:
https://www.youtube.com/watch?v=U_awepAdU_c
Inna sprawa, rzuciło mi się w oczy na ostatnim obrazku z "zestawem tysiąca kwiatów" na samej górze - "Witcher ... Complete Edition"
Czy Waszym zdaniem też to jest trochę dziwne? No bo jak wypuszczasz edycję kompletną, to automatycznie sugerujesz że wszystkie poprzednie były niekompletne. Ja wiem, że się czepiam o nazewnictwo i że w branży się używa takich sformułowań, nie mniej "edycja kompletna" 7 lat po premierze gry jest dość niefortunnym sformułowaniem. Już bym wolał coś typu " Definitive Edition Remastered" - sugerujące że pakiet zawiera całą zawartość + remaster. No chyba że za kolejne 5 lat planują podbić tekstury i modele do 8k i mają już nazwy zarezerwowane :D
Szkoda że zabrakło w artykule informacji o wycięciu po cichu HBAO+ które wcześniej robiło fajną robotę w DX11, a teraz zostało się z kiepściutkim SSAO. Gra w niektórych miejscach wygląda gorzej (bez RT) niż stara wersja, ale jest hej ! Jest fajnie, bo to CDPR więc bijemy brawo na stojąco !
Od premiery Cyberpunka nikt nie bije CDPR braw na stojąco. Każde ich posunięcie jest pod lupą i gracze odnoszą się bardzo krytycznie do każdego ich produktu.
No właśnie już wszyscy zapomnieli,
no właśnie widać po tych wszystkich postach krytykujących CDPR w jakim stanie wypuścił tego patcha
Oj zapomnieli zapomnieli.
Popatrzcie sobie po postach pod tym newsem. Najlepiej oceniane są komentarze z zachwytami i deklaracjami pre-orderów. Niczego się nie uczą, a klapki z napisem CDP Red wciąż działają.
https://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=16109395&N=1
Najlepiej oceniane są komentarze z zachwytami i deklaracjami pre-orderów.
z tego co widzę to tylko 1 komentarz wspomina o pre-orderze a reszta jedynie zachwala narrację a nie stan techniczny...
Bo Cyberpunk działał dobrze, jeśli tylko miało się do tego sprzęt, a nie PS4 czy próbowało się grę uruchamiać na nierealnych ustawieniach i rozdzielczości na PC.
Na premierę na RTX2080 i 3900x w 1080p DLSS Q full ultra+RT gra chodziła bardzo dobrze i wyglądała obłędnie.
No ale tak, ludzie się rzucili na grę na swoich "nieśmiertelnych" 1060 na za wysokich ustawieniach i nagle płacz, że bugi, bo sprzęt nie wyrabiał.
Gra nie była technologicznie idealna, ale - przynajmniej na moim sprzęcie - była w zdecydowanie dużo lepszym stanie niż większość innych gier na premierę, w szczególności w dużo lepszym stanie niż takie RDR2 czy właściwie każda gra Bethesdy.
Cyberpunk był głównie hateowany, bo nie wiadomo czemu jakieś durnie bez szkoły się spodziewały, że to będzie "gTa w PrZysZŁoŚci!" i wielkie rozczarowanie, że to nie dziecinny sandbox, a gra nastawiona na historię i postacie w takim samym stopniu co Wiedźminy czy gry Biowareu.
Nie no wszystko fajnie, tylko ta nieśmiertelna 1060 była w rekomendowanych wymaganiach. A rekomendowane to tak zazwyczaj do wysokich się podaje. Ta nieśmiertelna 1060 ciągnęła RDR2 w 60+ klatkach na konsolowych ustawieniach. A w Sajberpanku? 40-45 na średnich gdzie grafika jakoś nie powalała. Nawet nie niskich nie ma 60 klatek. Więc nie, Sajberpank nie działał, ani dalej nie działa dobrze. Na lepszych kartach po prostu nie było tego tak widać, bo mogły one się przebić swoją mocą. Bugi w grach nie zależą od tego jaki ma się sprzęt. Sajberpank na premierę był w dużo gorszym stanie niż inne nowe gry.
Cyberpunk był głównie hateowany, bo nie wiadomo czemu jakieś durnie bez szkoły się spodziewały, że to będzie "gTa w PrZysZŁoŚci!" i wielkie rozczarowanie, że to nie dziecinny sandbox, a gra nastawiona na historię i postacie w takim samym stopniu co Wiedźminy czy gry Biowareu.
Może dlatego, ze był reklamowany przez CDPR jako "przygoda w otwartym świecie"? Z resztą porównania do GTA są naturalne, w końcu Wiedźmin czy gry BioWare nie mają otwartego miasta z samochodami i policją rodem z GTA. No to do czego można tę grę porównywać, do Gothica lub Deus Exa czy do innych gier z otwartym światem z samochodami?
Nie no wszystko fajnie, tylko ta nieśmiertelna 1060 była w rekomendowanych wymaganiach. A rekomendowane to tak zazwyczaj do wysokich się podaje. Ta nieśmiertelna 1060 ciągnęła RDR2 w 60+ klatkach na konsolowych ustawieniach
To się zdecyduj czy mówisz o wysokich czy o konsolowych ustawieniach, bo te nie mają ze sobą nic wspólnego. Konsolowe ustawienia to może wysokie tekstury i wszystko inne na low, z rzadka na medium. Do tego RDR2 nie ma nawet startu graficznie do CP, przynajmniej jeśli mówimy o maksymalnych ustawieniach, bo na niższych nie grałem w żadną z tych gier to się nie wypowiem.
I owszem, w Cyberpunku były bugi jak za wysoko ustawiłeś opcje graficzne i zaczynało brakować VRAMu, np. te wszystkie T-pose się z tego brały. U mnie takich nie było. Jedyne bugi jakie pamiętam to, źle zespawnowany samochód, jeden poboczny quest którego nie mogłem ukończyć bo przedmiotu który miałem w nim zdobyć nie było na mapie oraz to, że trzeba było zmieniać dźwięk z 48k na 44.1k bo inaczej były jakieś trzaski. Ot, tyle. A to wszystko w 110+h najlepszej zabawy jaką miałem w grze single player ever.
No i co ma wspólnego GTA z "przygodą w otwartym świecie"? Przecież dokładnie taką przygodę w otwartym świecie dostaliśmy. I to wybitnie dobrą.
Nikt nigdy tej gry nie reklamował jako sandbox. Open-world, a sandbox to nie to samo. Sandbox zazwyczaj jest open-worldem, ale open-world zdecydowanie nie musi być sandboxem i tak też było w przypadku zarówno Wiedzmina jak i Cyberpunka.
W Wiedzminie ci nie przeszkadzało, że nie można grać w minigolfa, napadać na ludzi w novigradzie i uciekać przez tamtejszymi strażnikami? Nagle w Cyberpunku tego brakuje bo małpie skojarzenia "o sAMoChodY w MieśCie tO mUsI bYć jaK GtA!"?
No dobrze, no to ile ten CP chciałby VRAMu, 4GB za mało 8 też? Przecież ludzie grali w to na RTXach i też mieli pełno bugów, gliczy i technicznych niedoróbek. To nie tak, ze bugi mieli tylko ci co grali na 1050 Ti i to oni wrzucali filmiki na YouTube.
No na pewno "przygoda w otwartym świecie" brzmi bardziej jak GTA niż Wiedźmin czy Deus Ex. GTA to też nie jest sandbox tylko gra w otwartym świecie. Wiedźmin to typowe średniowieczne action RPG (a i tak przecież miał minigierki, nawet wcześniejsze odsłony, był fryzjer, karczmy, burdel) Sajberank mam wrażenie, ze chciał być czymś więcej. Mafia jedynka to też nie jest GTA tylko gra bardziej nastawiona na fabułę, tam otwarty świat był w sumie tylko jakimś tłem ale jednak to nie przeszkodziło aby to miasto przynajmniej sprawiało wrażenie żyjącego. No i policja była tam bardzo solidnie zrobiona. A Sajberpank tymczasem? Kompletnie martwy, sterylny świat odstający od 20 letniego GTA III. Są gry, które nie są grami w stylu GTA, mają małą mapę, mocny nacisk na fabułę i postaci ale i tak oferują całą tonę unikalnej pobocznej zawartości i minigierki.
Z twoich wypowiedzi wnioskuję, że jesteś zwykłym haterem tej gry, jakich pełno się wylęgło bo taka moda.
Nie bardzo obchodzi mnie czym cię ta gra skrzywdziła. Ja tylko mówię jak było - grałem na premierę na 2080 na full ultra RT i bugów miałem mniej niż w większości innych gier i możesz płakać, ale tego nie zmienisz. Jak działała na biednym sprzęcie - nie wiem, nie wnikam, nic mi do tego. Ja ze stanu technicznego gry byłem zadowolony, a graficznie to chyba dopiero teraz, po 2 latach od premiery, wydane teraz Calisto Protocol może z nim konkurować.
A to, że ktoś na PS4 czy 1060 miał problemy to nie mój problem, a ich i CDPR, że musiał to później dla takiego sprzętu łatać.
Ale ja mam gdzieś firmę, dla mnie jako klienta liczy się produkt.
I mów co chcesz ale CP jest rewelacyjny, jeśli tylko nie oczekiwało się od ryby, że będzie się wspinać na drzewo.
Do tej pory pamiętam idiotyczne porównania takich właśnie haterów wtedy, którzy krzyczeli, że Cyberpunk ssie, bo "otwarty świat nie taki jak w GTA, samochodami jeździ się nie tak jak Forza Horizon, strzela się nie tak jak w PUBG, AI nie takie jak w F.E.A.R., customisacja postaci nie taka jak w Simsach,... itd.". Durnie porównywali każdy element z osobna z grą, która była w tej jednej rzeczy wybitna i po takim porównaniu dumnie twierdzili, że CP to słaba gra bo nie wygrała porównania z 16 grami jednocześnie w każdej z tych kategorii.
CP nie jest lepszy we wszystkim od wszystkiego, ale dla mnie to zdecydowanie najlepsza do tej pory wydana gra bo najlepiej zrealizowała te elementy, które są dla mnie w grach single player najważniejsze. To była gra w której bawiłem się lepiej niż w jakiejkolwiek innej grze single player, a gram na komputerze od jakiegoś '95.
Co do sandbox i open world to po prostu nie rozumiesz tych pojęć. Sandbox to gra która kładzie główny nacisk na interakcje ze światem gry. Dokładnie to czym jest GTA, Skyrim i tym podobne gry, gdzie historia jest tylko jakimś tam wypełniaczem.
Cyberpunk, tak samo jak Wiedźminy, Mass Effecty i tym podobne są w tym dokładnie odwrotne - najważniejsza jest historia i jej bohaterowie, a sam świat - otwarty czy nie - jest tylko tłem dla tej historii. W Mass Effectach NPCki stały w miejscu przyklejone do podłogi, a świat był całkowicie martwy i nikomu to nie przeszkadzało, bo nie to się w tej grze liczyło.
I chyba nie ma lepszego określenia na np. Wiedźmina 3 niż właśnie "przygoda w otwartym świecie". Za to do GTA ten opis nie pasuje w ogóle. Do GTA to pasuje określenie "sandbox z jakąś tam historyjką".
No tak, ale wytłumacz teraz bezrozumnym dzieciakom, że jak jest otwarte miasto i można jeździć samochodami to to nie oznacza jeszcze, że ma to być klon GTA. Naprawdę nie wiem jak bardzo trzeba być nierozgarniętym w temacie gier komputerowych, żeby oczekiwać, że CP to będzie "GTA w przyszłości", a nie "Wiedźmin w przyszłości" czy "Mass Effect bez loadingów pomiędzy obszarami".
Samo CDPR przecież nigdy nawet nie ukrywało swojej inspiracji grami Biowareu.
Co ja właśnie przeczytałem...
Aby tymczasowo ograniczyć problemy do minimum, twórcy zalecają:
- powrócić do Wiedźmina 3 sprzed aktualizacji.
Bez urazy, ale obecny poziom niekompetencji ze strony CDPR jest niespotykany (oni walczą w jakimś turnieju typu "strzał w kolano" z Ubisoftem czy EA?), bo jak wiadomo nikt nie testował tej zmodowanej wersji gry przed jej wypuszczeniem? Serio?
Te nowe zwiastuny W3 (next-gen), to w głównej mierze lipa...
Zła passa trwa, może zmiana silnika w przyszłych grach coś pomoże, trzeba mieć nadzieję.
Dla ludzi którzy sie zesrali o błędy to pragnę przypomnieć że to jest DARMOWY update do 7 LETNIEJ gry. Mam mocnego kompa i mi śmiga w ponad 144fps na Uber+ w 1440p w każdej lokacji. A z Ray Tracingiem mam jakies 50fps. Ray Tracing zawsze powoduje drastyczny drop klatek. Co wy od wczoraj gracie w gry czy jak? Jak sie wam nie podoba darmowy patch to go nie pobierajcie i idźcie pograc w coś innego, albo sobie kupcie lepsze komputery. Bo pewnie połowa z Was ma dalej kompa pod wieśka 3 z przed 7 lat i myślicie że po takim update bedzie wam działał tak samo albo i lepiej xDD no śmiechłem
To jest DARMOWE ZABICIE WYDAJNOŚCI. Pooglądaj sobie testy to zobaczysz wykresy, które jasno mówią że koszt implementacji RT jest mocno niewspółmierny do utraconej wydajności. Nawet najmocniejsze karty się dławią, a taki RTX 3070 ledwo potrafi pokazać 30fps z samym tylko oświetleniem RT, a gdzie tu mowa od odbiciach. Poza tym sam tryb Dx12 jest niewydajny i bez RT są mocne spadki.
Pochwal się jeszcze w jakiej lokacji masz tyle klatek, bo na zadupiach to możesz mieć i 200fps, a w takim Novigradzie klatki lecą na łeb na szyję.
Nie ma problemu. Tylko mogliby dać wybór czy ktoś chce ten darmowy update sobie pobierać czy nie. Uszczęśliwianie na siłę.
Ja z wydajnością nie mam problemów bo miałem go zmodowanego. Ta wersja obecna wygląda biednie. Ale widzę poglądy masz dobre. Jak ktoś inny ma słabszy sprzęt i grał przed patchem bez problemów to teraz według Ciebie powinien pograć w coś innego. Nieźle...
Nie karty się dławią, tylko procki się dławią, bo CDPR odwaliło fuszerkę konwertowaniem dx11 na dx12.
Na 4090 praktycznie taki sam fps w 4K co w 1080p i karta się nudzi.