Darmowa alternatywa dla Civilization 5 wkrótce trafi na Steam
Ale graficzny potworek
Nie mam nic do gorszej grafiki, ale to jest po prostu nieczytelne. Barwy się mieszają, nie wiadomo co gdzie jest.
Czy oprócz możliwości odpalenia tego na Amidze, zostały wprowadzone zmiany w AI? Bo jak nie, to wychodzi że nadal lepiej kupić piątkę, mieć grafikę i dostęp do modów dodających trochę inteligencji, do sztuczności.
Wszystko fajnie tylko szkoda, że brakuje Języka polskiego.
Dla lubiących grę po polsku proponuję: CIV5 i 6, Humankind czy FreeCIV rownież rozwijaną i bazującą na kwadratach lub hexach. Jak kto woli.
Przecież UnCiv ma wersję polską xD I to bardzo fajną.
Gierka jest cudowna! Wbrew temu co piszą wyżej - jest bardzo czytelna. Ma też mody, polską wersję itp. Nic, tylko grać.
Widzę, że na GoL przychodzi coraz więcej fanów Pudelka. Artykuły coraz lepsze, ale czytelnicy coraz bardziej roszczeniowi. Co jest z wami ludzie? Mogę się założyć, że nawet tej gierki nie włączyliście i oceniacie po screenach :P
No oceniam po screenach, na których widać, że barwy mieszają się ze sobą, a na pierwszy rzut oka, nie da się zrozumieć co się dzieje. Dobra oprawa graficzna grze strategicznej, powinna umożliwić momentalne rozeznanie się w sytuacji, co tutaj nie występuje. Bardzo możliwe, że da się do tego przyzwyczaić, dlatego chętnie ją wypróbuję. Jak tylko gdzieś, ktoś poda jakąkolwiek informację o tym, czy AI jest inteligentne, czy na tym samym poziomie, co w normalnej civce.
Wpisując to w google, otrzymuję odpowiedź, że AI jest w istocie głupie. Jest to jednak wpis sprzed 4 lat, więc coś się mogło zmienić.
W UnCiv można nawet sobie wybrać zestaw tilesetów - są dwa oficjalne (jeden mniej czytelny, drugi bardziej) i w modach, które są dostępne z poziomu menu gry, można sobie pobrać też inne z tego co widziałem ;)
Co do AI, to się nie wypowiem, bo grałem w Cywilizację V dawno temu i ciężko mi to porównać.
Gierka waży 90MB, więc co za problem przekonać się samemu?
To nie chodzi o transfer danych. Przekonanie się samemu, o tym czy gra ma dobre AI, czy też nie, to jest kilka godzin. Na reddicie jest post, zdaje się jednego z devów, który pyta się o sposoby na polepszenie AI, bo jest zwyczajnie słabe. Ale to było 4 lata temu. W innym miejscu ktoś wspomina o słabym AI jeśli chodzi o walkę i to jest już z tego roku, ale to tylko jedna opinia.
Szczerze mówiąc, nie chce mi się za bardzo marnować czasu na sprawdzanie, czy podobnie jak w większości tego typu tytułów, AI leży. Wolę sobie pograć w civkę 4, gdzie AI chociaż rozumie zasady gry.
Co więcej, jeśli skuteczne i poprawione w stosunku do Civ 5 AI, jest faktem, to czemu twórcy się tym nie chwalą? Rozumiem, ze gra z małymi wymaganiami, to jest coś fajnego na smartfona, do podróży busem, ale samą wielkością, się na PCcie za bardzo nie obroni. W zasadzie to nic o tym tytule nie wiadomo. Jest parę screenów i info, że bazuje na civ 5.
AI jest inne. Czasem gorsze czasem lepsze niż w Civ5. Przeszkodą dla stworzenia super AI jest to, że do tego gra potrzebuje naprawdę mocnego sprzętu aby działać akceptowalnie. Wątpię aby chciało ci się czekać kilkanaście minut po zakończeniu tury, bo procesor wylicza gdzie AI ma ruszyć robotnika. A unciv działa nawet na starszych telefonach, na dodatek możesz zacząć gierkę na telefonie i kontynuować na pc lub odwrotnie.
Nawet nie trzeba super AI. Zwykłe mody często sprowadzają AI do akceptowalnego poziomu, zostawiając wydajność na tym samym poziomie i to pomimo robienia kółek w silniku gry, by mogło to działać.
W każdym bądź razie dzięki za odpowiedź, na PC raczej w to nie zagram, ale jak kiedyś będę w podróży, to może ściągnę na telefon.
Wiesz, to jest niewielka gierka open-source, tworzona bodajże przez jednego gościa, którego założeniem od samego początku było przeniesienie Civilization V na wersję "lite", bez graficznych rewelacji. Już od kilku lat śledzę ten projekt i no kurde, swoje założenia realizuje świetnie. Do tego wsparcie dla modów i sam fakt otwartego kodu mogą sprawić, że gierka będzie się z roku na rok coraz bardziej rozrastała i będzie żyła wiecznie, jak niemal każdy taki bardziej przemyślany projekt open-source. Już ludzie kombinują żeby przenosić na to mechaniki Alpha Centauri itp.
Polecam zapoznać się z projektem na GitHubie - to jest taka oficjalna strona twórców, gdzie możesz sobie nawet sprawdzić ostatnie zmiany w kodzie, skopiować przejrzeć kod gry, lub nawet skopiować jej cały kod i dowolnie go zmieniać, tworząc swoją wersję gry. Ale pewnie wiesz czym jest GitHub (w artykule też jest podlinkowne):
https://github.com/yairm210/Unciv
Nigdy nie gralem, ale wizualnie bardzo mi sie podoba. Wprawdzie mam civilization vi, ale chetnie stestuję.
Z tego co wiem jest 5 rodzajów grafik do wyboru. Podstawowy gdzie wszystko jest robione na wektorach, stary FantasyHex (ten który jest na screenach), nowy HexaRealm (dość czytelny i przejrzysty). Do tego masz dwa mody w tym jeden mojego autorstwa, 5Hex.