Gothic 2: Kroniki Myrtany ma już rok; twórcy dziękują i mówią o wersji 2.0
Wątpię aby pracowali na drugą częścią kiedykolwiek. Większość z ekipy mówiła o kompletnym zmęczeniu i wypaleniu. Robienie takiego projektu non-profit jest po prostu strasznie męczące mimo pewnie ogromnej satysfakcji na koniec.
Wątpię aby pracowali na drugą częścią kiedykolwiek. Większość z ekipy mówiła o kompletnym zmęczeniu i wypaleniu. Robienie takiego projektu non-profit jest po prostu strasznie męczące mimo pewnie ogromnej satysfakcji na koniec.
Nie zdziwiłbym się jakby za jakiś czas zmienili zdanie. W końcu mod spotkał się z tak powszechnym i przytłaczającym zachwytem ze strony graczy, że na pewno trochę to wyrównało zgryzoty produkcji. Nie mówię że na pewno się za to wezmą ale też bym zupełnie sequela nie wykluczał.
SureAI strzeliło dwa piękne gole więc kto wie. Teraz już nie sa teamem moderskim tylko producentem.
Nehrim był raczej przeciętnym modem. No ale to silnik Obliviona, a jak mówi słynne przysłowie z gówna bicza nie ukręcisz.
Tylko Enderal jest na tak wysokim poziomie jak Archolos.
Ale wakacje dla twórcy też dobrze się zrobi. ;)
jesli masz problem z wydajnoscia to sproboj dx11, u mnie z ta latka dziala duzo lepiej niz bez niej
Przecież ta gra chodzi na kartoflu... nie wiem o jakich ścinkach mowa..
Tak jak napisał ktoś wyżej, do Gothica w ogóle nie podchodź bez moda DX11. Nie dość że gra wygląda lepiej to działa dużo lepiej, bo nowe karty graficzne sobie nie radzą z DirectX 7 na którym stoi Gothic.
I co dalej ci ścina ? Bo nie wiem, czy warto jak stuttering jest jak w Callisto Protocol .
nie ma w Archolos żadnego stutteringu, tak jak ci działa Gothic 2 tak ci będzie działał Archolos
Nie pracują nad następnymi Kronikami. Mieli w planach kolejne mody, ale ten zabrał im tyle czasu, że kolejny nie ukaże się na pewno w najbliższych latach o ile w ogóle.
Pozostaje liczyć na Dzieje Khorinis, że w 2024 wyjdą i będą trzymać choć częściowo poziom Archolos, stając się też hołdem dla tych aktorów głosowych, którzy zmarli w ostatnich latach a użyczyli jeszcze głosu postaciom z DK.
Ciągle się wstrzymywałem z graniem żeby przez ten czas mod został połatany i dopieszczony na maxa a oni tu o wersji 2.0...
Ta gra była grywalna na premierę z może dwoma bugami blokującymi ukończenie side questów.
Także miłego czekania przez kolejne 3 lata aż w końcu porzucą projekt ostatecznie, ja już ze 3 razy przejdę do tej pory :P
ja rowniez dziekuje, juz 30 godzin za mna, a zapowiada sie na co najmniej drugie tyle
nie przypuszczalem, ze mod do 20 letniego drewna tak pozamiata, w tym roku przy zadnej innej grze nie bawilem sie tak dobrze
szacunek dla calej ekipy z archolos
mam nadzieje, ze ten drugi mod tez bedzie rownie dobry
Z tymi 60 godzinami sugerowanymi to niedoszacowany czas przejścia całości. Mod jest spokojnie na 100+ godzin, jeśli wykonujesz wszystkie zadania i dokładnie eksplorujesz mapę w każdym rozdziale. Kilku znajomym wyszło nawet 150 godzin. Przed Tobą jeszcze wiele godzin świetnej zabawy. Dobrze, że zainstalowałeś Dx11, bo z tym wygląda i działa lepiej każda modyfikacja do Gothic, jeśli ma kompatybilność z tym modem.
Jak ktoś analizuje każdą teksturę w grze to wyjdzie pewnie i z 1000 godzin.
Mi tam wyszło według Steama 71 godzin przy pierwszym podejściu, wszystko co napotkałem to robiłem, bez żadnego grzebania w poradnikach
zrobiłem w Archolos wszystko co możliwe i wymaksowałem postać, bo zawsze tak gram w Gothici i steam mi pokazuje 75 godzin
Ten materiał na Youtube to takie "Kroniki Chwały", zasłużonej zresztą. Do listy sukcesów dokładam jeszcze to, że mod, jako jedyny, wywalczył sobie własną podstrone na
Teraz wejde w role złej ciotki, która przychodzi na urodziny, żeby zrobić awanture!
Jak teraz, grając w Gothic 1 mamy zrobić najazd na Stary Obóz bez zabijania Blizny! Potrzebny jest mod do G1, bardziej niż hardkorowe Kroniki, który naprawi tą sytuacje. Muszą po sobie posprzątać, jak Japończycy na mundialu. No kochani, odstawiamy szampana i do roboty. Alkimia w swoim remaku też musi to uwzględnić.
A tym samym w polskim internecie mod nie ma żadnego stojego działu, na żadnym z większych forum modderskich dla Gothica. To jest dopiero żart
Masz sporo racji. Kiedyś na mojej liście ulubionych stron miałem kilka polskich poświęconych Gothicowi, ale usunąłem je gdy stały się martwe albo nieaktywne. To wina GOLa bo pisze za dużo artykułów o tej grze, zgarniając całą uwage fanów ;)
A fora modderskie? Znajdzie się i tam miejsce jak zaczną powstawać mody do Kronik Myrtany.
Może to tak lepiej dla nas. Lepiej jest odłożyć na później do czasu, kiedy tylko odzyskują siły. Robienie gry na siłę, kiedy jesteś zmęczony i wypalony, to nigdy nie wychodzi na dobre. Wtedy wyjdą tylko słabe gry bez "duszy".
Dobre gry wychodzą tylko wtedy, kiedy twórcy mają dużo pasji, energii i ambicji. O ile jeśli chciwe szefowie w stylu EA Games i Activision nie będą wtrącać w nieswoje sprawy.
To polecam przejść moda Kroniki Myrtany, bo czuć tu większą pasję twórców niż przy większości oficjalnych produkcji z ostatnich lat. Właściwie w 2022 roku przy grach mocniej trzymały mnie tylko Kroniki Myrtany i Elden Ring. Czuć, że mają duszę, a obcowanie z nimi daje dużo frajdy i satysfakcji. Nie są to generyczne twory z taśmy.
To polecam przejść moda Kroniki Myrtany
Mam taki zamiaru. :)
Nie przejść Kroniki Myrtany to grzech dla mnie. :)
Oni już planują wersje 2.0 a Dzieje Khorinis to sobie gdzieś w limbo siedzi.
Kiedyś to był jeden, wielki projekt, ale twórcy podobno się pokłócili i zostali podzieleni na dwie grupy. W ten sposób powstali dwie niezależne projekty od siebie - Kroniki Myrtany i Dzieje Khorinis.
https://www.gry-online.pl/newsroom/gothic-ii-jeden-z-modow-dzieje-khorinis-to-od-teraz-kroniki-myrta/z81aa0e
Inni twórcy od Dzieje Khorinis coś cicho siedzieli i mieli problemy np. efekt uboczny pandemia. Mam tylko informacji od nich rok temu:
https://www.youtube.com/watch?v=fgiqs1Ukdtk
Mam tylko nadzieję, że Dzieje Khorinis kiedyś to zostanie ukończony, bo wygląda to obiecująco.
Doceniam, że mi przypomniałeś historię o teamie w którym sam swego czasu byłem jeszcze przed rozpadem na dwie grupy, która jedna dokonała tak świetnego moda. xDD
Niestety jednak nie posiadam zbyt wiele informacji, a to co mi mówią zaufane źródła, które jeszcze wczoraj pytałem to dowiedziałem się, że nie jest zbyt kolorowo jeśli chodzi o Dzieje Kjorinis.
Cóż , fajnie byłoby usłyszeć,że zrobią kolejną część kronik kiedyś w przyszłości jednak też ich rozumiem bo to na pewno nie było lekko zwłaszcza,że nikt im za to nie płacił. Oczywiście istnieje jakaś mała szansa,że jak zobaczyli jaki sukces odnieśli to już coś planują na temat " kronik myrtany 2" ale nie chcą robić nadziei graczom póki to nie będzie pewne. Pożyjemy zobaczymy, życzę im jak najlepiej i mam nadzieję,że wersja 2.0 z trybem hardcore będzie taką " kropką nad i".
Przejście gry "od deski do deski" zajęło mi blisko150h. Dopiero po przejściu spojrzałem w poradnik i stwierdziłem, że nie natrafiłem raptem na kilka zadań. Zmierzam do tego, że było to jedno z lepszych 150h w moim gamerskim życiu - cud nie mod.
Bez przesady, zajrzenie w każdy kąt its to 80 -100h. Ja nie wiem co wy robicie w tej grze 100h+ Może wychodzi wam brak ogrania w poprzednie części.
Uczniowie przerośli mistrzów. Piranha może się uczyć teraz jak zrobić dobrego Gothica. :)
Nikogo nie przerośli... twórcy Kronik mieli już gotową podstawkę-szkielet gry pod mod / oraz w miarę prosty już gotowy silnik graficzny gry do pomodowania, nawet animacji walki nie musieli robić od zera bo tylko skopiowali, rozwój postaci praktycznie to samo co w G2, potwory i ich animacje w większości to samo z G2. A Piranha musiała to wszystko stworzyć absolutnie od zera z technologią która była dostępna ponad 20 lat temu w warunkach pokojowych ... Teraz sobie porównaj jak wygląda wizualnie Gothic 1 Remake, robiony przez profesjonalne studio, a Kroniki Archolos. Co nie zmienia faktu że Mod na wielki plus.
Przerośli, przerośli. Piranha się cofnęła w rozwoju i nawet nigdy nawet z gotową podstawką/szkieletem by nie odtworzyli tego co Ci ludzie zrobili z Kornikami. Oczywiście to jest moje zdanie, chyba że mi zabraniasz mieć swoje zdanie i będziesz narzucał swoje, Władziu..
i oczywiście no offence, bo tutaj trzeba to chyba dopisywać, bo jak ktoś napisze swoje zdanie, to większość odbiera to jako atak. xD
Gothic 20 lat temu zrobił znacznie większe wrażenie, bo wyróżniła się gra na premierę. PB dokonali tego sami.
Mod Kroniki Myrtany to świetny projekt zapewniający kapitalną zabawę, ale to kopiuj/wklej i bazuje w ponad 95% na tym co wymyśliła PB ponad dwie dekady temu. Ma też wszystkie bolączki oraz ograniczenia G2NK. Na obecną chwilę ma przestarzały silnik, grafikę i sterowanie. Zresztą było tak już w okolicach 2006, a co dopiero na tle gier z 2022 roku.
A, że obecnie Piranha bytes uwsteczniła się nie ma nic do rzeczy, bo oni po G2NK produkowali co raz to słabsze gry. Porównując Elex 1/2 do Kroniki Myrtany to po stokroć wolę tego moda.
Mam pytanie jestem obecnie w 3 rozdziale i mam w ekwipunku pełno srebrnych talerzy/ pierścieni/ złotych skrzynek, pucharów i czy będzie ktoś ode mnie mógł to kupić za większe pieniądze, czy po prostu mogę to zwyczajnie sprzedać zwykłym handlarzom?
Jak wybierzesz drugiego czeladnika u slusarza - jest w domku obok kowala na miescie to będzie skupować ten złom. Jak wybierasz kogoś innego to już możesz to sprzedać.