Portal RTX zadebiutował na Steam, nie wzbudził powszechnego zachwytu
No cóż w końcu trzeba się już szykować na następną generację kart graficznych które to uciągną i zarobić kolejne miliardy.
No przecież według Steam ową kartę posiada ~8% to czego się spodziewali?
Skąd wziąłeś te 8%? Według notowania Steam z listopada najpopularniejszą kartą jest GTX 1650 z 6.27% udziałem, a z RTX-ów jest na trzecim miejscu 2060 z 4.64% udziałem.
https://store.steampowered.com/hwsurvey/videocard/
No to się Valve nie postarało. Przy ich doświadczeniu, autorskim silniku i wiekowej grze powinni byli dopilnować by dobrze chodziło na każdym RTX
To DLC jest promocją kart 4080 i 4090 i na nich ma chodzić dobrze. Dokładnie tym samym był Quake II RTX, dla serii 2xxx.
To jest bardziej demo technologiczne i ma pokazać efekty RT bez jakichkolwiek kompromisów i procesów optymalizacyjnych. Wiek gry nie ma nic do rzeczy bo całość jest przemodelowana.
Przecież to darmowy słaby tunning
To nie słaby tunning tylko w pełni path traced , bez skrótów które robią inne gry z ray tracing gdzie jest tylko albo cienie albo odbicia
Cytat ze steama:
"RTX effects have this 'ghosting' issues with shadows and reflections.
Shadows are sharp if you stand still for around 1,5 second. If you are moving then shadows are not good. Same with reflections."
Z czasem ludzie się całkiem przekonają, że nie znajdzie się jakości w RT On. To coś dalej zarezerwowane jest do wolnych renderów w programach typu Blender. Nie ma cudów, dalej za dużo jakości da wgranie lepszych tekstur i automatyzacja tworzenia oświetlenia przez developerów "Po staremu", tak aby naśladowały Ray Tracing.
Oczywiście komentarze ludzi którzy nie mają pojęcia o czym piszą, że gówniana robota i naciąganie ludzi na kupno nowych kart graficznych.
To nie jest ray tracing jak w każdej innej grze AAA że dodane jest parę efektów RT, które odpowiadają za wyrenderowanie tylko części obrazu i nie obniżają tak drastycznie wydajności.
Portal RTX jest tak wymagający ray tracing odpowiada za wyrenderowanie całego obrazu a liczba promieni i odbić jest znacznie większa niż w typowej grze. Coś takiego jeszcze przez wiele lat nie stanie się standardem w grach bo to po prostu demo technologiczne.
No ale lepiej być ignorantem i pisać "NVidia zła, chcą mnie naciągnąć na hajs".
A to czy tak wysokie wymagania są warte tego jak gra wygląda to temat na inną dyskusje, jednak twierdzenie że gra jest słabo zoptymalizowana to bzdura.
To nie jest ray tracing jak w każdej innej grze AAA że dodane jest parę efektów RT, które odpowiadają za wyrenderowanie tylko części obrazu i nie obniżają tak drastycznie wydajności.
Portal RTX jest tak wymagający ray tracing odpowiada za wyrenderowanie całego obrazu a liczba promieni i odbić jest znacznie większa niż w typowej grze. Coś takiego jeszcze przez wiele lat nie stanie się standardem w grach bo to po prostu demo technologiczne.
Dziękuję za ciekawe uwagi.
Co ciekawe ,że najbardziej płaczą ludzie mający karty pokroju 2060 i słabsze ...
Testuje sobie na RTX 3080. Grę trzeba uruchomić tylko i wyłącznie w full HD i można ustawić ustawienia ultra plus custom z DLSS. Nie napisano, że full hd czy 4k tylko z DLSS. Ludzi wkurza to, że śledzenie promieni mocno ogranicza klatki przez co wymagana jest o wiele mocniejsza karta graficzna niż w klasycznych rozwiązaniach. To jest po prostu demo jak powiedział quark.
Tak, a inne korporacje z USA jak Pfizer wypuściły szczepionkę na sezonową grypę aby ratować ludzkość, świat działa inaczej niż ci się wydaje.
Czym mam sie tu jarac? Trybem to gry ktory mogl zrobic kazdy modder? I tak dobrze ze za darmo dali.
Bo podobnie jak Quake RTX to gra która używa ray-tarcingu do liczenia każdego piksela na ekranie i jak widać technologia jest jeszcze z tym kilka generacji z tyłu
W innych grach RTX ON to liczy jedno albo wszystkie z 3 rzeczy : odbicia ale w mniejszej rozdzielczości niż ekran i tylko dla lustrzanych powierzchni oraz globalne oświetlenie i cienie ale one są rozmyte przez co ich rozdzielczość może być mniejsza niż pixel do pixela z ekranem
Warto by takie projekty miały osobną kategorie. Większość właścicieli RTX widzi slajdy. Skutek taki że legendarny Portal ma niszczony wizerunek
Alex pewnie już ma pewnie 100% zrobione w 8k 60fps....
gra ewidentnie tak zrobiona by ograniczać do 30 klatek na sekundę dla kart słabszych niż RTX 4 a przy DLSS3 jak wyłączysz gra ma działać w 12 fps,
ciekawe ile nvidia im zapłaciła za tą "promocję" nowych kart bo zauważcie, że nakładka nvidii nie pokazuje klatek na sekundę w tej grze
Dlaczego "promocję" dałeś w nawiasie? Przecież to jest właśnie promocja Nvidii nowych kart - nie jakieś ukryty marketing, nie ich dobra wola, tylko właśnie promocja pokazująca "moc" nowej generacji kart.
Dlaczego "promocję" dałeś w nawiasie?
pewnie z tego samego powodu dla którego ty napisałeś moc w nawiasie :)
Wymagania, które widać w stopce, trzeba potraktować poważnie. Ciekawostka - nie ma w tej zacnej grze, przerobionej na demo technologiczne NVIDII ustawień średnich- tylko "wysokie " i "ultra". Na tych pierwszych, na sprzęcie, któremu bliżej do minimum, z DLSS chodzi to w przedziale 30 - 45 klatek, co mogę potwierdzić;-).
Z tego co pograłem- jest to niezgorszy pokaz technologii, bez kompromisów, chyba największe wrażenie robi oświetlenie i "odbicie w odbiciu" kiedy się odpowiednio ustawi portale ;-). Nie widziałem Quake RTX, ale Portal, to przyznam, jako pokazówka technologii wypada doskonale.
Zgadzam się, że wymagania są kosmiczne, ale też nikt tu nikogo nie oszukiwał i ich nie zaniżał "na papierze". W "recenzjach" widzę, że ludzie narzekają, że na RTX 2060 albo RTX 3050 jest pokaz slajdów- sorry, ale te karty są poniżej wymaganego minimum...
ps. Wymagane są też ostatnie sterowniki, bez nich ten tytuł nawet się nie uruchomi.
Taaa, obstawiam że większość nie mieli zaaktualizowane sterowniki dla Portalu RTX
grę nawet nie uruchomisz na starych sterownikach, tak czy inaczej u mnie się wieszała przy uruchamianiu jeśli nie zaktualizowałeś sterowników
No powiem wam, że pierwsze dwie minuty z grą i faktycznie można się cieszyć widokiem białych pokoi z naturalnym światłem. Po tych dwóch minutach naprawdę miałem Ray Tracing gdzieś.
W ogóle gra Portal to jest słaba gra, żeby pokazywać tą technologię. Tam są głównie puste pudełkowate, takie same pokoje z dziwnymi nienaturalnymi źródłami światła typu dziura w ścianie. Poza tym Ray Tracing to jest zwykły graficzny bajer jak post processing, odbicia soczewkowe i inne znane opcje graficzne, nie wiem co Nvidii siadło, że akurat Ray Tracing promować jako rewolucje w grafice, ale na mnie to nie robi wrażenia.