Next-genowy Wiedźmin 3 powstał z pomocą moderów, CD Projekt im zapłacił
Dziwne by było, gdyby nie zapłacili. Tak czy owak, leci na plus, bo równie dobrze mogli ich zmusić jakąś prawniczą, korporacyjną papką.
Bardzo dobrze ! nie to co Take-Two ktore kasuje mody i wyslyla listy goncze za ich autorami.
Szkoda, że Bethesda nie zrobi czegoś podobnego ze Skyrimem i jakąś modlistą, np The Phoenix Flavour, mogliby sprzedawać tytuł przez kolejne 10 lat.
Nie wydaje mi się, żeby contentem z CC dałoby się doprowadzić grę do takiego stanu :) Raczej nie chodziło mi o dodatkowe itemy/questy a kwestie techniczne, zwłaszcza na konsolach.
Jak na razie to chyba największą zaletą tego moda będzie fakt, iż nie będzie trzeba instalować 50 modów za każdą nową instalacją.
Swoją drogą - HulkHoganPL (człowiek odpowiadający za HD Reworked Mod) po raz pierwszy od niemal roku wrzucił na kanał film z premierą ustawioną na 15 grudnia.
https://www.youtube.com/watch?v=Zq9QWVUIMTY
Wszystko wskazuje więc na to, że przez ostatni rok nie siedział z założonymi rękami a to co zobaczymy w aktualizacji nie ograniczy się do tego co jest obecnie dostępne za pomocą moda.
Większość z tych małych modów które dodali i mam nadzieje też zapłacili to całe nic / za to praca HulkaHogana powinna być maksymalnie wynagrodzona. Tyle pracy ile w to włożył lat i jakie wsparcie oferował to tak naprawdę dziesiątki jak nie setki roboczogodzin. Jakby wykorzystali jego pracę bez zapłaty to byłoby prawdziwe faux pas. Jemy jak nikomu innemu należy się zapłata. Mam nadzieje że jest zadowolony z swojego wynagrodzenia jak my społeczność z jego pracy !
Tu masz rację mistrzu Alexie. HD Reworked Project od Hulka Hogana to zdecydowanie najlepszy mod do Wiedźmina 3. Dużo lepsze tekstury w całym świecie gry. Grzebał przy tym wiele lat więc w sumie dobrze, że tak potoczyło się, że został zauważony i mu zapłacili za wykorzystanie jego pracy w next-gen patch. Przy innym korpo, którzy walczą ze sceną modderską mogłoby to skończyć się znacznie gorzej dla niego. CD Project ociepla swój wizerunek ostatnimi ruchami.
Sasko na streamie wspominał, że wielu autorów modów dostało po prostu etat (+ ewentualną premię na start, jeśli moda wykorzystano w wieśku). Obstawiam, że tu tak właśnie było.
I ci ludzie będą później pracować także przy innych projektach.
I w sumie nic dziwnego. Autor moda pokazuje, że potrafi coś zrobić. Na dodatek robi to mimo, że nie dysponuje takimi narzędziami, jakie mają twórcy gry, więc mając lepsze narzędzia zrobi to lepiej lub szybciej. Generalnie to idealny kandydat na pracownika. I na dodatek autor popularnego moda pokazuje, że ma zmysł przewidywania, co się jest potrzebne w grze, co warto dodać/poprawić.
Sami nie umieli, to skorzystali z modów.
W sumie przynajmniej zapłacili.
Takie np. CitiesSkylines ludzie od lat usprawniali modami, a kasy nie dostał nikt, choc niektóre pomysły po latach przejmował Paradox (ale faktem jest, że tylko niektóre, mody nadal oferują więcej :))
to się nazywa płacenie za pracę, po co robić coś od nowa, skoro są rozwiązania już istniejące?
Będzie gadanie, że to nie jest oficjalny patch tak jak w przypadku Gothica 3?