Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Czy to uszczelka pod głowicą? Twarde węże od chłodnicy.

30.11.2022 11:49
Piątek555
😐
1
Piątek555
92
Ja to bym zjadl batona

Czy to uszczelka pod głowicą? Twarde węże od chłodnicy.

Cześć. Posiadam Toyotę Corollę e12 benzynę 1,6 z 2003r. Ostatnio przestało mi działać ogrzewanie, i po sprawdzeniu okazało się, że ubyło mi płynu chłodniczego. Po dolaniu udałem się do mechanika, który stwierdził wyciek przy chłodnicy. Owa chłodnica została wymieniona, został nalany nowy płyn, i mechanik stwierdził po tej operacji, że jeździłem długi czas bez płynu, i poprzez to uszkodziłem głowicę silnika jak i możliwą uszczelkę pod nią. Rzekomy objaw to twarde jak to określił jak skała przewody wychodzące z chłodnicy po rozgrzaniu silnika. Dodam iż innych objawów owego uszkodzenia uszczelki nie mam. Ani masła pod korkiem olejowym, ani białego dymu, ani innego koloru płynu, jak również spadku mocy nie odczułem. I tak nie bawił bym się w naprawę bo wycenił ją na 3-4 tys, co daje prawie połowę wartości auta ale mam pytanie, Czy rzeczywiście mam się martwić, że pewnego dnia auto stanie? Czy ten objaw twardych przewodów to może być coś innego? Ktoś miał podobne objawy? Z góry dzięki za odpowiedzi. W wolnym czasie podjadę do drugiego mechanika niech też to sprawdzi.

30.11.2022 11:53
Aeglos Gil-Galada
2
odpowiedz
Aeglos Gil-Galada
2
Generał

Kup na internecie tester do szczelności głowicy, który kosztuje kilkanaście-kilkadziesiąt złotych i przeprowadź go sobie w domowych warunkach.

https://allegro.pl/oferta/tester-szczelnosci-uszczelki-glowicy-co2-5-testow-11149531313

post wyedytowany przez Aeglos Gil-Galada 2022-11-30 11:55:07
30.11.2022 12:02
3
odpowiedz
zanonimizowany449082
103
Generał

Wyłączenie ogrzewania jest pierwszym objawem ubywajacego płynu chłodzącego, jednak po to płyn jest "zabierany" z malego obwodu, aby nie zabrakło go na chłodzenie silnika.
Jeśli z usterką niezwłocznie zgłosiłeś sie do mechanika i temp oleju i płynu nie wrosła (o ile masz sprawne czujniki temp) , to jakoś powątpiewam, aby doszło do uszkodzenia uszczelki Z TEGO POWODU.

30.11.2022 12:07
Leo Tar
4
odpowiedz
Leo Tar
63
Wyjątek Krytyczny

Chłodnica powinna mieć zawór ciśnieniowy. Kiedy wzrasta ono w ukladzie, to płyn powinien być odprowadzony do zbiorniczka. Może być niesprawny w nowej chłodnicy.
Możesz też kupić nowy korek na zbiorniczek. Kosztuje ok 15 zł i to on może być winowajcą.
Ten test chemiczny na obecność spalin w płynie, to też dobry pomysł.

30.11.2022 12:33
Piątek555
5
odpowiedz
Piątek555
92
Ja to bym zjadl batona

Test już zakupiony. Wykonam go jak przyjdzie.

30.11.2022 13:01
wyś
6
odpowiedz
wyś
102
Just think

A płyn dalej ucieka z chłodnicy?

30.11.2022 13:15
Piątek555
7
odpowiedz
1 odpowiedź
Piątek555
92
Ja to bym zjadl batona

Auto odebrałem dzisiaj rano i pojechałem 7 km do pracy, więc jeszcze nie mogę tego zweryfikować.

30.11.2022 13:38
wyś
7.1
wyś
102
Just think

Ja długi czas walczyłem z wyciekiem płynu chłodniczego, za pierwszym i drugim razem nie udało się go wyeliminować (u mechanika) - problem powracał.

Jakiś tam nalot miałem pod korkiem, więc obawa o uszczelkę była, ale test to wykluczał.
W końcu chyba za trzecią wizytą wszelkie wycieki ustały ;)

30.11.2022 17:43
Piątek555
8
odpowiedz
Piątek555
92
Ja to bym zjadl batona

A co dokładnie było tego wycieku powodem?

30.11.2022 17:48
bisfhcrew
9
odpowiedz
bisfhcrew
173
oversteer

Jak najbardziej może być to uszczelka pod głowicą.
Twarde węże są dlatego, bo spaliny przedostają się do układu chłodzenia, a nadmierny wzrost ciśnienia z kolei wypycha płyn chłodniczy w najsłabszym miejscu... Czyli np. na łączeniu węża z obudową termostatu, co może dawać mylne wrażenie że "to tylko wyciek".

30.11.2022 19:11
10
odpowiedz
damianyk
144
Nośnik Treblinek

Sranie w banie, w korku zbiorniczka płynu jest zawór który ustala ciśnienie w układzie chłodzenia, z reguły ok. 1,5 bara. To że węże są twarde to żadna diagnoza. Testery też nie są jakoś specjalnie miarodajne, bo zdarzyło mi się że tester wykrył uszkodzenie, którego nie było, jak też i nie wykrył ewidentnego uszkodzenia. Jeśli będzie przedmuch spalin do układu i wzrośnie ciśnienie to uchyli się zawór i część ciśnienia ucieknie razem z płynem, czyli w efekcie będziesz miał wyciek płynu z okolic korka. W takim przypadku najczęściej też zniknie ogrzewanie, i możesz słyszeć bulgotanie wewnątrz auta - gazy gromadzą się w najwyższych punktach układu, a nagrzewnica jest z reguły wysoko.
Ogólnie nie panikuj, stary wyświechtany slogan "jeździć obserwować" pasuje jak ulał. Jeśli nie będzie znikał płyn to nie ma co szukać dziury w całym.

03.12.2022 12:30
Piątek555
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Piątek555
92
Ja to bym zjadl batona

Dziś zrobiłem test zakupiony na Allegro i nic nie wykazał. Kolor płynu się nie zmienił. Płynu chłodniczego też już nie ubywa. Także chyba na razie jeżdżę i obserwuję. Całe szczęście nie dałem się namówić mechanikowi na ściąganie i regenerację głowicy...

03.12.2022 12:57
Leo Tar
11.1
Leo Tar
63
Wyjątek Krytyczny

Wymieniłeś korek? Czy szkoda ci 20zl?

Zrób też test ciśnieniowy na układzie.

03.12.2022 12:35
Alba_Longa
12
odpowiedz
Alba_Longa
95
Generał

Tak poza tematem - to niektóre usługi i części są tańsze w serwisie danej marki niż u mechanika. Więc czasami warto zadzwonić i zapytać co i kto oferuje w jakiej cenie.

post wyedytowany przez Alba_Longa 2022-12-03 12:35:50
Forum: Czy to uszczelka pod głowicą? Twarde węże od chłodnicy.