Rusza prezentacja next-genowego Wiedźmina 3 - oglądaj z nami
Przecież to co pokazali to dokładnie to co od początku było zapowiadane: RT + tekstury z modów + parę ulepszeń. Jak się ktoś nastawiał na nie wiadomo co to może być teraz rozczarowany.
Mimo wszystko jednak wygląda to fajnie. Znacznie poprawiony został zasięg rysowania co w oryginale szczególnie bolało. Poprawiono streaming tekstur co pozwoli dobrze wybrzmieć pracy moderów. Nowe efekty pogodowe, więcej detali też swoje robią. Ray-Tracing nie jest może jakiś ultra widoczny, ale nie takie jest jego zadanie. Globalne oświetlenie nie ma na celu błyszczeć na pierwszy rzut oka lecz nadawać całości bardziej naturalnego wyglądu (jak to ktoś określił "Ty może nie zauważysz różnicy ale Twój mózg i owszem"). Oczywiście mogli dać zbliżenia na kałuże, które by wyglądały jak lustra ale to byłoby tanie efekciarstwo.
Co do wykorzystania modów - wiele osób pisze, że "to i tak wszystko było już wcześniej dostępne". Owszem ale trzeba było się każdorazowo bawić z kilkudziesięcioma modyfikacjami, sprawdzać ich zgodność, instalować dodatkowe poprawki oraz dodawać wszystko w odpowiedniej kolejności. A tutaj dostajemy wszystko ładnie zintegrowane z grą, doszlifowane, zoptymalizowane i dostępne z menu gry. Jak dla mnie jest to solidna poprawka. Zwłaszcza, że nie mówimy tu jedynie o modzie Hulka Hogana ale też o mnóstwie drobnostek jak np. bruk w Novigradzie w wersji 3D. Nie wiemy też ile rzeczy sami REDzi dodali od siebie. Podejrzewam, że roślinność była robiona w studiu bo nie przypominam sobie modów, które tak drastycznie by ją poprawiało (były mody na dęby w 4k, więcej trawy itd. ale nie na nowe rośliny).
Osobiście brakowało mi natomiast opcjonalnych trybów stylistycznych. Fanie by było gdyby wrzucili coś w stylu "Sword of Destiny style"; "VGX style" albo "Witcher 2" (ten ostatni ma zresztą świetny i rozbudowany mod przywracający klimat dwójki). Boli też brak poprawy ognia i dymu, który najbardziej został przycięty w stosunku do zwiastunów.
Należy również pamiętać, że nie wszystko zostało zdradzone. Przy takim CP77 i patchach 1.5 i 1.6 wiele rzeczy wyszło dopiero po ograniu patchy przez społeczność. Tutaj może być porządnie.
Ogólnie więc widać, że dostaniem po prostu doszlifowaną, dopasowaną pod społeczność wersję gry, który wyciśnie trochę więcej z nowych sprzętów. Nic co by miało drastycznie zmienić grę i przekonać tych, którym się ona do tej pory nie podobała. Ot, tyle co by przedłużyć żywot gry o kilka lat i dać fanom pretekst by przejść produkcję jeszcze raz. A, że dostajemy to za darmo to nie widzę powodu by narzekać.
Poczekam na szczegółowe porównania jakiś screenów, bo jak na razie to nie widzę tam nic NextGen 0_o
Kto niby czeka na wieśka 3, co niby ma być tam nexgenowego oprócz grafiki? Nie wiem jak można nie było ograć wieśka jak non stop za 20 albo 30zł chodzi czy tam 50 za komplet
będzie fsr / dlss ale tak jak pisałem poprzednio pokazują performance mode 60fps na xbox series x... Z ray tracingiem będzie na 100% 30fps więc dla mnie to porażka. Nic wielkiego nie zrobili, lepsze tekstury można pobrać customowe jak 99% rzeczy które wymienili.
Czyli przez 2 lata produkcji tego dodali tylko nowe tryby kamer, kilka prostych quality of life, które można było wprowadzić patchem ważącym z 10 Mb i photo mode? Ray tracing niby jest, ale go nie widać, tekstur nie robili tylko dodali od Hulka co też rudy potwierdził (swoją drogą typ wygląda, jakby był zażenowany, ze musi to prezentować), poza tym zmian, które byłyby widoczne gołym okiem nie ma. Czyli na moim Xbox Series X mogłem grać w stara wersje w sumie natywnym niemalże cały czas 4K w 60 FPS, a teraz będę miał skalowane bo innych różnic nie zauważę? Brawo ekipa! Świetna robota wymagająca ewidentnie tych wszystkich opóźnień.
Sam czekałem nie wiem po co, żeby pograć na XSX (przechodziłem na PC w 2015-2017 na padzie, ale w Full HD) a oni cały czas twierdzili, że warto :]
Modele są dużo lepszej jakości co widać na tym zwiastunie. Oryginalne modele są strasznie biedne, a te nowe to zdecydowanie przeskok jakościowy, choć tutaj musieli głównie sięgnąć do kopii ze wszystkimi detalami i delikatniej przyciąć.
taa, bo wszyscy developerzy mieli cały czas pracować nad tym, co za odklejeniec xD.
Czyli tak jak pisałem wcześniej
A ja twierdzę że nie będzie rewelacji graficznej ponieważ ma być komtabilny z modami starszymi.
Jedynie Raytracing będzie trochę różnicy robił.
I to się sprawdziło na filmikach nie ma tam nic ciekawego tak jakbym grał grę 7 lat temu różnicy prawie żadnej.
ale jak będzie FSR 2.1 to pobiorę.
Wiedźmin 3 Next-Gen w szczegółach:
Globalne oświetlenie ray tracingu
FSR 2 i DLSS
Tryb fotograficzny
Nowy tryb graficzny "Ultra+".
Tryb wydajności
Tryb jakości z RTGI i FSR2
Nowe perspektywy kamery
Przerobione tekstury i liście
Ulepszona mapa
- Dodatkowe zbroje i jakieś małe DLCki.
- Chyba będzie też jakieś zadanie związane z Diablim Dołem. Wreszcie. Lokacja ukryta może da możliwość eksploracji i zdobycia sprzętu.
- Ulepszony SSR (odbicia)
- Ulepszona trawa i roślinność (?)
- Nowe chmury i warunki pogodowe (tak wynika z tego co gadają na streamie) ale jak duże i znaczące będą to zmiany to zobaczymy.
- Aktywna pauza podczas cut-scenek
- Możliwość powiększenia czcionek.
Modele patrząc na zwiastun są też zdecydowanie lepsze.
Oczekiwań nie miałem żadnych, więc się nie zawiodłem. Pobiorę, zobaczę i może przejdę kolejny raz dla samego klimatu.
Taki update trochę jako sztuka dla sztuki i mały wewnętrzny projekt na zaliczenie. Tekstur chyba nie dotknęli, poprawili cienie (Ray Tracing, ale czy stary Wiedźmin miał te cienie kiepskie?), mała poprawka na mapach i nowa kamera.
Ciężko stwierdzić. Aktualizacja jest raczej z PS4 do PS5/ Xbox One - Series X. Na PC z modami będzie wyglądać bardzo podobnie poza RT, ale co i jak będzie zaimplementowane to zobaczymy.
Trzeba poczekać na jakieś profesjonalne porównania, na pewno będą spore różnice między PS4 a PS5. Sam jestem ciekaw zmian jakie będą na PC, ale mając do wyboru modować i dalej grać w wersję starszą albo nowszą to wiadome że będę wolał nowszą. Także jakby nie wyszło ja i tak jestem zadowolony i gdzieś przed świętami będę znowu ogrywał.
Nie widzę powodu żeby nawet z małych zmian graficznych nie być zadowolonym, skoro jest to za darmo.
https://youtu.be/TLk0F6bY-E0?t=892
Słaba jakość ale coś tam gadają o tych ficzerach.
Nie, no za darmo to i ocet słodki ;)
Fajnie, że wspierają grę z 7 latami na karku.
No właśnie. Gdyby to sprzedawali jako wersję "remastered" to by można było analizować czy zmiany są wystarczające czy nie. A tak to pozostaje się cieszyć, że siedmioletnia gra dostaje całkiem solidny update i zamiast instalować 50+ modów, będzie można zainstalować grę i odpalić (pomijając konsole gdzie to będzie niebo a ziemia). Nie mówiąc o tym, że zaraz zaczną powstawać mody do tej nowej wersji, które podkręcą wszystko jeszcze bardziej.
Jak na razie to wygląda to podobnie do "remasterów" Skyrima, z tym że tu dostajemy całość za darmo.
A to że na konsolach będzie można dodawać mody to jest to potwierdzone przez CDPR?
Bo jakoś o tym nie słyszałem.
Była informacja, że do gry będzie dodanych kilka modów, więc te które wygrali będą dostępne na konsolach.
Alex, miały nam szczęki opaść. Jakoś nic mi nie opadło, znowu odklejka niezła z Twojej strony.
No mnie trochę szczęka opadła jak zobaczyłem zbroje kitowców z netflixa. Mam nadzieję, że będzie można tą funkcje wyłączyć, bo nie zamierzam tak grać. Normalnie oczy krwawią.
https://youtu.be/py0a8QrFIsw?t=89
Te zbroje Nilfgardu powinny być na dokładnie takiej samej zasadzie jak te wszystkie alternatywne wersje postaci do tej pory, a więc powinna być opcja ich wyłączenia.
Wygląda całkiem ładnie ale zamiast usprawnień gameplayu to photomode i ciuszki z serialu, dziękuję postoję.
Czyli wyszło jak większość przewidywała. "Usprawnienia" graficzne i tyle.
Jeżeli bierzemy pod uwagę czas z jakim się tym obnosili to jedna wielka żenada.
Co się obnosili? Darmowa aktualizacja do 7 letniej gry, zapowiedzieli że będzie, padł stream i tyle zrobili. Jak zawsze gracze robią nie wiadomo jaki szum wokół wszystkiego. Najlepiej jakby wydali to po cichu? XD Ciesz się, że questa dodatkowego dostaniesz, bo mogli podbić tylko tekstury i wydać.
Czy to jest jakiś, żart?
Nazwa wskazuje, że głównym beneficjentem tego patcha miały być next-geny (w sumie już current geny). To która z tych nowości jest faktycznie przełomowa na ps5/XSX?
Oczekiwałem co najmniej 4k 60 FPS i wsparcie dla DualSense.
Trailer tego patcha też zrobiony pod high end PC. Ludzie przecież ta gra na high end pc nadal wyglada dobrze, z reszta kto chciał miał mody.
Update kompletnie dla nikogo.
nie zesraj się, to darmowa aktualizacja(a przynajmniej dla pc), no i to jest zawsze tylko update.
Bardzo mało tych zmian. Jeśli chodzi o grafikę to gdzie wolumetryczne chmury, dynamiczne oświetlenie, zwiększony zasięg rysowania szczegółów? Zmiany w rozwoju postaci, przywrócenie wyciętych scen i zadań z przed premiery.
Z racji tego ze jest to patch nazwany przez CDPR Next Genowy. A przepraszam bardzo Wiedzmin 3 z przed premiery wygląda sto razy lepiej niz ten z Ray Tracingiem. A i jeszcze jedno jeśli chodzi o tego patcha to wszystkie te drobnostki zrobili moderzy już bardzo dawno temu także no...
Przecież to co pokazali to dokładnie to co od początku było zapowiadane: RT + tekstury z modów + parę ulepszeń. Jak się ktoś nastawiał na nie wiadomo co to może być teraz rozczarowany.
Mimo wszystko jednak wygląda to fajnie. Znacznie poprawiony został zasięg rysowania co w oryginale szczególnie bolało. Poprawiono streaming tekstur co pozwoli dobrze wybrzmieć pracy moderów. Nowe efekty pogodowe, więcej detali też swoje robią. Ray-Tracing nie jest może jakiś ultra widoczny, ale nie takie jest jego zadanie. Globalne oświetlenie nie ma na celu błyszczeć na pierwszy rzut oka lecz nadawać całości bardziej naturalnego wyglądu (jak to ktoś określił "Ty może nie zauważysz różnicy ale Twój mózg i owszem"). Oczywiście mogli dać zbliżenia na kałuże, które by wyglądały jak lustra ale to byłoby tanie efekciarstwo.
Co do wykorzystania modów - wiele osób pisze, że "to i tak wszystko było już wcześniej dostępne". Owszem ale trzeba było się każdorazowo bawić z kilkudziesięcioma modyfikacjami, sprawdzać ich zgodność, instalować dodatkowe poprawki oraz dodawać wszystko w odpowiedniej kolejności. A tutaj dostajemy wszystko ładnie zintegrowane z grą, doszlifowane, zoptymalizowane i dostępne z menu gry. Jak dla mnie jest to solidna poprawka. Zwłaszcza, że nie mówimy tu jedynie o modzie Hulka Hogana ale też o mnóstwie drobnostek jak np. bruk w Novigradzie w wersji 3D. Nie wiemy też ile rzeczy sami REDzi dodali od siebie. Podejrzewam, że roślinność była robiona w studiu bo nie przypominam sobie modów, które tak drastycznie by ją poprawiało (były mody na dęby w 4k, więcej trawy itd. ale nie na nowe rośliny).
Osobiście brakowało mi natomiast opcjonalnych trybów stylistycznych. Fanie by było gdyby wrzucili coś w stylu "Sword of Destiny style"; "VGX style" albo "Witcher 2" (ten ostatni ma zresztą świetny i rozbudowany mod przywracający klimat dwójki). Boli też brak poprawy ognia i dymu, który najbardziej został przycięty w stosunku do zwiastunów.
Należy również pamiętać, że nie wszystko zostało zdradzone. Przy takim CP77 i patchach 1.5 i 1.6 wiele rzeczy wyszło dopiero po ograniu patchy przez społeczność. Tutaj może być porządnie.
Ogólnie więc widać, że dostaniem po prostu doszlifowaną, dopasowaną pod społeczność wersję gry, który wyciśnie trochę więcej z nowych sprzętów. Nic co by miało drastycznie zmienić grę i przekonać tych, którym się ona do tej pory nie podobała. Ot, tyle co by przedłużyć żywot gry o kilka lat i dać fanom pretekst by przejść produkcję jeszcze raz. A, że dostajemy to za darmo to nie widzę powodu by narzekać.
Ogólnie więc widać, że dostaniem po prostu doszlifowaną,
Bug z trollem na Skellige do dziś nie jest naprawiony, więc nie.
Takie coś nie robi się 2 lata mi tam w sumie żalu nie mam liczyłem na dodanie fsr bo chce zagrać w 4k.
Nie ma co płakać według mnie jest za darmo więc dobre i to.
Nie wiem jak ty ale ja next gen update rozumiem jako aktualizację dedykowaną konsolom nowej (obecnej) generacji. Śmiało można powiedzieć 99% osób na konsolach będzie grało w trybie 60fps, z tego co zrozumiałem to tam nie ma RT ani nowych tekstur (tekstury mają być z ustawienia ultra starej wersji na PC). Więc w zasadzie ten next gen update to jest podbicie płynności i rozdzielczości puls kosmetyka z netflixa.
Przecież jak ktoś grał w w3 na PC już dawno mógł sobie zmodować grę tak żeby wyglądała o wiele lepiej niż to co pokazali.
Aktualizacja do 7 letniej gry zawsze na plus, ale jak na ponad 2 lata pracy to można było spodziewać się czegoś więcej w kwestii zawartości.
Pomimo małego rozczarowania i tak czekam.
Tylko, że jest różnica między modem, który przerzuca model z jednego regionu do innych a solidną przebudową całej roślinności (bo o tym mówili REDzi i na to wskazuje gameplay).
Sam używałem Beautiful Grass Mod V3, Meadows - An Efflorescent Grass Mod, HD Blood and Wine Dry Grass oraz E3 Ultra Grass 420 i jak na razie to co pokazali na gameplayu wygląda lepiej niż te mody (aczkolwiek dużo nie pokazali).
Przecież mówili, że dodają zarówno FSR jak i DLSS (chyba że coś źle usłyszałem). A dwóch lat tego nie robili bo ze studiem, które to dla nich robiło rozwiązali umowę w trakcie.
Ja bym dodał jedną istotną kwestię modów na konsolach wcześniej nie było, a update jest przeznaczony przede wszystkim dla nich...
Według informacji na stronie będzie i FSR 2.1 i DLSS 3
Miło tak poczytać trochę rozsądku i obiektywności, a nie ciągłe narzekanie. Łap plusika ;)
To kup lepszy sprzęt, a nie będziesz używał tego bieda-upscalera jakim jest AMD FSR :)
To przyjemność jest czytać takich komentarzy jak Twój. Piszesz całkiem do rzeczy. Łap plusik. :)
Ja też nie oczekuję od Wiedźmin 3 zbyt duże zmiany i nowe zawartości. W końcu to nie remake.
Nie wiem na co narzekacie jak jedynym powodem wydania tego mini-remasteru były wersje na nowe konsole, ulepszenia na PC to tylko efekt uboczy ale też jest on darmowy, dodaje nowe zbroje i misję no i najważniejsze jest okazja żeby znowu odpalić grę po latach
W zasadzie dostane to co oczekiwałem. Lepsze tekstury, lepszy vr, drobne ulepszenia, paczkę z pancerzami i 60 klatek na PS5. Trochę dziwne, że na streamie pokazywali głównie PC i XsX, a prawie w ogóle nie pokazali PS5 po za kilkoma ujęciami.
Czekam. Mam zainstalowane na obu konsolach i sobie zaktualizuje i porównam jak wyjdzie.
No nie jest to jakość z pokazu z 2014 roku, na jaką liczyłem. Tekstury nadal wyglądają jak wyglądają, skóra nadal plastikowa i właściwie jedyne różnice na filmie można wyłapać wyłącznie w trzech/czterech miejscach. Dodali do wody nieco odbić przestrzeni ekranowej, flora podrasowana + cienie ze śledzenia promieni, ale to wszystko. W kilku chwilach zaledwie widać udział globalnego oświetlenia w śledzeniu promieni, którego w pełnym słońcu i tak nie widać.
Myślałem, że będzie przynajmniej powrót do gameplaya sprzed premiery - https://www.youtube.com/watch?v=xx8kQ4s5hCY , dla zapominalskich, ale chyba się przeliczyłem. Cóż.. poczekam, zobaczę u siebie na żywo na maksymalnych detalach. Wtedy wydam werdykt. Zapał nieco jednak ostudzony...
Nie wiem jak sobie to wyobrażałeś. Tam został wtedy zmieniony silnik renderujący bo to wtedy ledwo chodziło na GTX 980, a miało pójść na bazowym Xboxie One. Teraz zamiast darmowej aktualizacji musieliby zrobić gruntowny remaster w stylu The Last of Us, aby doprowadzić grę do takiego stanu graficznego.
No właśnie miałem identyczne oczekiwania. Nawet nie zmienili tego durnego systemu animacji. Ten z pokazu był bardziej immersyjny i taki pojedynkowy w porównaniu do tego obecnego.
Nawet na tym gameplayu z 2014 są o wiele lepsze uniki zamiast tych marnych odskoków, jakie finalnie wyszły, serio mogli tu dać kilka alternatywnych animacji do wyboru w opcjach rozgrywki.
Być może i jest to specjalnie spreparowany film, a może faktycznie stworzyli wtedy graficzne monstrum jak to CDP tylko na PC, a później się zorientowali, że muszą to wydać na konsole. Nie wiem czy w takim stanie bazowe PS4 i One by to w ogóle odpaliły.
Nadzieja że darmowy patch zmieniłby tak grę jest trochę naiwne bo to wtedy byłby pełnoprawny remaster za który pewnie trzeba by było zapłacić. Gra i tak wygląda ślicznie więc nie ma co marudzić.
Wersja z pokazów to były małe obszary, które i tak ledwo działały na najlepszym sprzęcie jaki wtedy mieli. Jak spróbowali to w otwartym świecie to wydajność leżała i postanowili całkowicie przepisać silnik renderujący by dało się w to zagrać na czymkolwiek innym niż najlepsze co wtedy było na średnich ustawieniach. Dokładnie takiej grafiki nie otrzymasz, bo starej wersji już prawdopodobnie nie ma i nikomu nie będzie się chciało jeszcze raz pisać silnika dla zwykłej aktualizacji, która miała sprawić, że na nowych konsolach gra nie będzie wyglądać kiepsko.
To jest prosta, choć bardzo dopracowana aktualizacja.
To wygląda jakby oni przez ponad 2 lata instalowali ze 4 średnie mody.
Kolejny odklejeniec, co myśli, że wszyscy deweloperzy cały czas od tego czasu pracowali nad tym xd.
Co tu dużo mówić, widać że gra wygląda trochę ładniej, ale nie nazwałbym tego "next genem". Szczerze to wygląda to po prostu jak Wiedźmin 3 na modach graficznych. Nie wiem co zabrało CDPR aż tyle czasu na stworzenie tego oficjalnego moda (może optymalizacja).
Redzi mają szczęście, że wydają to w formie darmowego update, bo gdyby kazali nam za to zapłacić to byłaby duża wtopa, a tak to właściwie nie ma na co narzekać, poza tym że człowiek liczył jednak na więcej usprawnień.
A co miało być? To tylko update, a update to po prostu update. Tylko dlatego jest za darmo.
Niezły troll.
Jestem zadowolony, z tego co widziałem, to dostanę DUŻO więcej niż oczekiwałem :)
A oczekiwałem niewiele. Przypominam punkt wyjścia - to jest siedmioletni, singleplayerowy tytuł, który (IMO) zestarzał się niewiele, ale jednak jest już dość wiekowy. Co to oznacza? Ano tyle, że 99% tego typu gier już dawno nie jest supportowanych i NIKT nie ma o to pretensji. Co najwyżej robią to gracze PC, za pomocą modów, ale tutaj efekty bywają różne (nie zawsze wszystko działa jak trzeba, a i jakość artystyczna potrafi być marna) i czasem trzeba na nie czekać kilka lat :)
Wobec tego ten DARMOWY UPDATE, który wychodzi, po marnych dwóch latach oczekiwania (wiadomo, że byłoby szybciej, ale o zmianę dewelopera, przez wojnę, nikt normalny nie będzie miał pretensji), to całkiem spora i niespodziewana wisienka na torcie.
Mnie się podoba, największą różnice robi oświetlenie (piękne są te zachody słońca teraz), ray tracing (ładnie pokazany na gameplay trailerze, w dwóch miejscach) i więcej roślinności (ok - to podoba mi się najbardziej i od razu rzuca w oczy). Tekstury też są podbite i to widać, choć jeśli ktoś grał na PC, w ustawieniach ultra, to szczęka mu nie opadnie. Usprawnienia gameplayowe też ok, a o trybie fotograficznym pisałem jeszcze podczas premiery, ten tytuł od dawna się o niego prosił!
U mnie gra już zainstalowana, czekam na 14 grudnia i przejdę z przyjemnością trzeci raz :). Bo poza wszystkim innym, to przede wszystkim kapitalny tytuł, do którego mam ochotę wrócić!
Też jestem zadowolony. Myślałem że tylko ray tracing dołożą a zmian będzie dużo więcej. Jestem mega podjarany bo gra która moim zdaniem do dziś jest najlepszą grą wszechczasów stanie się jeszcze lepsza. I to ZA DARMO !!! A niektórzy to tylko narzekają zamiast się cieszyć że 7 letni ponad tytuł singleplayerowy jest dalej wspierany za friko... Wieczne narzekanie tylko. ŻAŁOSNE. Niektórzy to by chcieli najlepiej REMAKE. I to za darmo.
Ja tylko chciałbym zaznaczyć że mam nadzieję że ten patch na PC będzie OPCJONALNY.
Bo jeśli tym patchem podniosą wymagania sprzętowe (a raczej podniosą, chyba że na streamie zostało to zdementowane, wtedy poproszę o takową informację) to będzie płacz ludzi którzy grają sobie na starszych pecetach. Capcom przy aktualizacji na nextgeny RE2R, RE3R I RE7 dodał też do wersji PC raytracing czym podniósł wymagania a nawet niektórym osobom które kupiły grę aktualizacją uniemożliwił grę bo gra po aktualizacji wymagała win 10 a nie jak wcześniej win7. O zniszczeniu społeczności moderskiej nawet nie wspominam. Na szczęście 2 czy 3 dni po aktualizacji udostępnili na Steamie opcję zmiany na starszą wersję.
Szanujmy się, wiedźmin działa płynnie w 1080p na ultra już na RX 580 i GTX 1060. To są karty jednak już dość stare i dawno można je było kupić za około 600zł. Jeśli ktoś chce grać w cokolwiek sensownego to te karty od dawna stanowią już minimum.
A i nowe opcje są opisane jako ultra+, więc oczywiście będą opcjonalne. Zresztą by to nie było opcjonalne to musielibyśmy usunąć niemal wszystkie opcje graficzne, a tego nikt normalny przecież nie zrobi...
WOW! Moszno zbroje, normalnie na to czekałem xD
spoiler start
Niczym na Eskela zamienionego w drewno
spoiler stop
Z tą niesamowitością bym nie przesadzał. To już Red Dead Redemption 2 na konsolach w 2018roku wygląda o generacje lepiej niż ten niby "next genowy" wiedzmin. Przypominam że mamy 2022 a zaraz 2023 rok. Trochę za późno ten patch. On powinien wyjść maks 2 lata po Krew i Wino.
2017+2 to będzie 2019 czyli rok przed wyjściem PS5 i XsS|X. Jak miał wyjść patch "Next-gen" na konsole, których nie było?
chłopie, lepiej odstaw swoje prochy. Ty to masz wybujałe oczekiwania. Powiedzmy sobie szczerze, to tylko update i to miał być tworzony z myślą o nowych konsolach, jako bardziej zwykły update, który miał tylko usprawniać grę na te konsole nic więcej. Mamy więc szybsze ładowanie, trochę lepsza jakość i cross save i progress. Poza tym jak ty zwiększysz szybkość ładowania na HDD konsoli z poprzedniej generacji? Także update był i tak bez sensu zanim wyszły nowe konsole.
A skoro mówisz o rdr2, to zdajesz sobie sprawę, że to jest młodsze o 3 lata od wieśka 3, a ten update w dodatku darmowy to tylko update mający usprawniać rozgrywkę głównie pod nowe konsole?
Nikt nie twierdził, że to będzie niesamowite itp., ty tylko się tak zasugerowałeś.
Gdyby oni chcieli za to jakąś kasę to fakt, to byłaby straszna bieda i skok na kasę. Ale za darmo? Widziałem gorsze darmowe aktualizacje. Jak dla mnie całkiem ok, nie należało oczekiwać nie wiadomo czego.
Ostrzejsze tekstury + lepsza mapa ,Wiedzmin 3 next ultra remaster remastera odswiezonej wersji :lol: koniecznie wszysko musi sie swiecic bo smietanka bez RT uzna ze gra juz nie wyglada pieknie :lol:
Chyba co niektórzy zapomnieli, że to jest za darmo i że za takie remastery inni życzą sobie pieniądze
Spoko, ale po co nakrecac taki hype na patcha? NA PATCHA
Chore czasy, ale Redzi pod wzgledem marketingu.. Sa specyficzni
Ja bym nawet mógł zapłacić te 100zł za takie efekty jak dynamiczne oświetlenie, wolumetryczne chmury i wszystkie te efekty z prezentacji VGX. I wtedy mozna by było nazwać takiego patcha czy remastera next-genowym. A tak dostaliśmy jakiś tam zalążek RT i jakieś tam pierdoły które już były w formie modów za darmo.
po co nakrecac taki hype na patcha?
o jakim hypie ty piszesz? lol, przecież przez cały ten czas siedzieli cicho
Hype? To gracze się napalali na nie wiadomo co ZA DARMO. Zapowiedzieli, dali streama z nowościami i elo premiera 14 grudnia. Pierwszy raz widzisz zapowiedź darmowej aktualizacji do 7 letniej gry czy co?
No... Wiem, że nie ma za dużo faktycznego gameplayu na tym zwiastunie, jednak mam wrażenie, że jakoś z modami (a nawet z samym Reshade'em) gra może wyglądać dużo lepiej:
https://www.youtube.com/watch?v=8ILcfqL-kGQ
https://www.youtube.com/watch?v=i2Qahz6oHus
A co to ma wspólnego z konsolami i zwykłą darmową aktualizacją, która jest tylko, żeby była jakaś na nowe konsole?
No właśnie... Nie do końca rozumiem całości dyskusji, która tu się odbyła, bo po obejrzeniu zwiastunu i fragmentów gameplayu, uważam, że zaszły minimalne zmiany w oprawie wizualnej. Czy miała być jakaś znacząca poprawa grafiki? Chyba nie. Czy to znaczy, że aktualizacja jest "be" i w ogóle? Nie, nigdzie tak nie stwierdziłem. Zauważyłem tylko, że moderom udaje się wprowadzić bardziej zauważalne zmiany\ulepszenia w grafikę (w moim odczuciu na plus). To ty napisałeś swój komentarz, który brzmi jakbyś mi zarzucał jakieś wygórowane oczekiwania względem patcha, ale przecież nie o oczekiwaniach była mowa. A co do tego, że jest za darmo - to ty o tym wspomniałeś a jako, że w moim pierwotnym komentarzu odniosłem się do różnic między modami a aktualizacją, to zabrzmiało tak, jakby mody miał być płatne i właśnie to, że aktualizacja jest darmowa miała być jej przewagą nad modami.
Więc cała dyskusja wydaje mi się jakaś taka dziwna. Ja nawet w pierwszym komentarzu napisałem, że podczas faktycznego gameplayu różnice mogłyby być większe.
To mocne słowo NEXT GEN ma tyle wspólnego z tą treścią stojącą za tym wyrażeniem w grach które wyszły w ostatnie dwa lata i w grach aktualizowanych pod obecne konsole co ekologia ma wspólnego z ekologiem ....
Bardzo dobrze powiedziane ja bym to nazwał bardziej patch po 7 latach i tyle żadnego hype'u nawet nie robił.
ja bym to nazwał bardziej patch
no i właśnie tak to nazywają? update/aktualizacja/patch
Im więcej siedzą i gadają tym mniej efektów. Wiesiek zmodowany na screenie sprzed 2 lat obok.
no fajnie, na dobrym pc, a co to ma wspólnego z darmową aktualizacją głównie z myślą o nowych konsolach? W dodatku nawet nie chodziło za bardzo o wygląd?
Zaraz jak to? Next-Genowa aktualizacja w której nie chodzi o wygląd gry? To o co w takim razie?
Normalnie, zwykła darmowa aktualizacja, która została stworzona, żeby była jakaś na nowe konsole i tyle. Miało głównie usprawniać, więc z palca można sobie tylko wyssać grafikę. A poza tym aktualizacja next-genowa, czyli aktualizacja na nowe konsole i co więc? Coś super specjalnego miało być w zwykłej aktualizacji na nowe konsole? No i nic, a co, miała być super grafika? Zapowiedzieli uber ultra grafikę?
Serio liczyliście na coś więcej? To było oczywiste że dowalą jedynie ray tracing, pewnie w dodatku pożerający jeszcze więcej FPS niż Hairworks. Nowe tekstury dla PC w sumie nie mają znaczenia bo najpopularniejszym modem na nexusie od zawsze jest HD Reworked Project, w dodatku chyba ciągle aktualizowany.
No właśnie i widać że zmiany są o wiele większe niż to co pokazali a to tylko dwa mody.
Jedyną zmianą na tych twoich modach są inne kolorki, co właściwie nie jest żadną zmianą. To jedynie kwestia zastosowania danego stylu artystycznego, jedni wolą taki, inni wolą inny. Jak chcesz to sobie to doinstalujesz, ale to co CDPR dał to jednak sporo więcej. RT, który jest zrobiony tak jak być powinien, lepsze tekstury, lepsze modele, większy zasięg rysowania, nowe chmury i jeszcze kilka innych poprawek. Oczywiście nie są one aż tak widoczne z jednego, bardzo prostego powodu, oryginał jest już i tak bardzo ładny i względem tego poziomu już się nie da osiągnąć efektu wow.
Lepsze tekstury mam już zainstalowane bo to jest z moda HDRP , CDPR tylko zaimplementował tego moda do patcha. Większy zasięg rysowania można zmienić z pliku ini. gdzie także to zrobiłem. Żadnych nowych chmur nie będzie wszystko zostaje takie samo. Jedynie ten Ray Tracing dodali i te netfliksowe zbroje. Jeden z moich modów odpowiada za oswietlenie gdzie usuwa ten cholerny zolto zielony filtr. Drugi mod dodaje nowy tryb antyaliasingu TAA, dodaje ulepszony deszcz ,efekty cząsteczkowe, odbicia w wodzie, promienie światła słonecznego w wodzie, miękkie cienie, lepsze SSAO.
Jeśli dla ciebie to są jedynie zmiana kolorystyki to nie mamy o czym rozmawiać.
Szczerze to ogolnie wole screena bez modow. Mod usuwa ten klimat magicznej krainy jak z jakiejs basni. Z modami to wyglada zwyczajnie. Ale chmurki faktycznie ładniejsze.
No właśnie i widać że zmiany są o wiele większe niż to co pokazali a to tylko dwa mody.
przecież jedyne co się zmieniło to, to że gra jest ciemniejsza i straciła na klimacie lol
Te komentarze coraz bardziej mnie utwierdzają w przekonaniu, że ludzie nie do końca potrafią rozróżnić osobiste preferencje stylistyczne od rzeczywistej jakości grafiki.
Ze strony CD Projektu dostajemy nowe tekstury, implementacje zupełnie nowej technologii oświetlenia, ingerencję w sposób w jaki gra przetwarza tekstury, modele, jak daleko sięga renderowanie grafiki, nowe efekty pogodowe itd. przy jednoczesnym zachowaniu klimatu oryginału. Oznacza to obiektywną poprawę jakości oprawy graficznej w każdym aspekcie.
Ze strony moderów mamy w większości do czynienia ze zmianą stylistyki i dopasowaniem jej pod osobiste preferencje estetyczne. Nie ma w tym nic złego bo na tym polega piękno grania na PC, że można sobie dopasować grę pod siebie. Z tym, że nie możemy tu mówić o jednoznacznej poprawie. Zaprezentowane screeny z Toussaint są tego świetnym przykładem. Żółty filtr był zabiegiem artystycznym, na który REDzi świadomie się zdecydowali chcąc wywrzeć na odbiorcy takie a nie inne wrażenia estetyczne. Zamiana tego filtru na inny wcale nie jest poprawą jakości grafiki - jest zmianą stylistyki. Jeśli komuś coś takiego bardziej przypada do gustu to będzie mu się to podobało jednak nie jest to w żadnej mierze postępem.
To co REDzi oferują to możliwość odpalenia wszystkich modów poprawiających grafikę (bez ingerencji w stylistykę) z poziomu gry + RT + optymalizację wszystkiego + pewne poprawki z własnej strony jak roślinność. Tak więc mamy do czynienia jedynie ze zmianami obiektywnie poprawiającymi jakość grafiki.
A jak będziecie chcieli sobie grę dopasować pod swoje preferencje to sobie potem doinstalujecie mody na tą poprawioną wersję.
Tak, ale tu chodziło głównie o zwykłą darmową aktualizację gry na nowe konsole i nic więcej.
Dokładnie, jest wieśkowy klimacik a nie jakieś mokre sny modera. Na screenie z modami nie ma nic obiektywnie lepszego, po prostu jest trochę inaczej.
z jednej strony na modach wygląda bardziej realistycznie, z lepszym otoczeniem i cieniami
2ga wersja jest bardziej kolorowa niz ponura, chociaż ta mapa ma być właśnie kolorowa niczym złota era Wenecji, bujna i wyrazista, ale momentami wygląda biednie, rozpikselowane
co gorsza, w obu trawa jest beznadziejna, a dokładniej te za plecami wiedźmina
Wiadomo w którą stronę będzie działał ten crosssave? czy będzie można przenieść zapis z PC na Ps4? czy tylko PS4 na Ps5?
spokojnie poczekajmy do 14 grudnia dodano to co istotne resztę dodamy sami :) najważniejsze że jest pełna implementacja RTGI a wyciśniemy z tego co trzeba we właściwym czasie :) Tutaj screeny z RTGI ale tylko na 8 promieniach + pełne zmodowane zasięgi i właściwie wszystko co się dało więc jak RTGI będzie zaimplementowane + zasięgi to resztę zrobi się samemu. Poza tym będzie też pełny HDR a nie autoHDR z Windowsa 11.
Słabo to u ciebie wygląda. Zdecydowanie nie siedział nad tym ktoś, kto ma odpowiedni gust. Większość jest niedoświetlona, a część prześwietlona co jest najbardziej wręcz typowym błędem.
r4x4 - to jest zaimplementowane RTGI od Pascala na 8 promieniach czyli naturalne właściwie oświetlenie, słabo więc wygląda naturalny obraz ;)
Chyba "naturalne". Jest zdecydowanie niedoświetlone, a miejscami prześwietlone. Ty się przejdź kiedyś po prawdziwym świecie i porównaj do tego co ty pokazałeś, bo to zdecydowanie nie jest naturalne. Jest to źle zaimplementowane, nawet jeśli korzysta z technik które pozwalają stworzyć naturalnie wyglądający obraz. A i ten "RT"GI to nawet nie powinien się tak nazywać, bo jest narzucony na to co gra zrobi i może pracować tylko na danych które ma, a tych mu gra dostarcza niewystarczająco by być prawdziwym RT.
r4x4 - dlatego masz napisane 8 promieni dla W3NG pewnie będzie to min. 16 więc będzie to lepiej wykonane pascal na dxdgrt mógł zaimplementować tylko to co mógł i tak oświetlenie wygląda o wiele lepiej. Tam gdzie jest ciemno jest ciemno, a gdzie jasno jasno.
Alex
Nawet, jeśli z tym patchem gra wygląda gorzej niż na wszystkich najlepszych modach graficznych to z next-gen patch będziemy mieli nową, lepszą bazę pod jeszcze lepsze zmodowanie hitu CD Project, a już teraz niektórzy dogrywają po 100 modów, a będą co raz lepsze. Gra będzie miała bardzo długie nogi, bo do dziś sprzedaje się świetnie i nie zwalnia, a szum z next-gen patch jeszcze bardziej wzmocni zainteresowanie. Wizualnie nie będzie odstawać mocno nawet od gier z końca obecnej generacji z next-gen patch i modami graficznymi obecnymi i które wypuszczą dopiero. Zasięgi widzenia można samemu sobie podkręcić mocarnie :)
A teraz niech ostro biorą się za nową trylogię, remake jedynki i next-gen patch do dwójki :)
Wiedźmin - właśnie na to najbardziej czekam na 14 grudnia i możliwość modowania nowego wydania next gen ;) Sama poprawna implementacja RT to już coś na co czekam z niecierpliwością !
Przecież to wygląda jak amatorka z photoshopa. Nienaturalny kontrast, przepalone niebo, ogólna ciemność. Spójrz jak działa raytracing w CP77. Nie masz tam dziwnych ciemnych plam. Widzisz wszystko, bo światło dociera niemal wszędzie odbijając się od powierzchni. Tutaj masz skrajne podkręcenie tonów. Zabija to i klimat i grywalność.
A i tak dalej ma takie same błędy jak u Alexa. Ta scena jest zdecydowanie niedoświetlona i na tym wyżej też widać, że oświetlenie masz popsute tymi modami.
Tym się właśnie różni oficjalna aktualizacja od amatorów, że profesjonaliści znają się na swojej robocie i unikają błędów typowych dla amatorów, którzy robią na oko by wyglądało im "ładnie" bez przemyślenia czy jest zrobione poprawnie i czy będzie to wyglądać dobrze w każdych warunkach.
Fajnie. Z przyjemnością wrócę po latach do tej wspaniałej gry w której spędziłem wiele godzin na świetnej zabawie.
Wiem, że to nie remake i nie będą zbyt dużo zmiany i nowe zawartości, ale to zawsze coś. Tym bardziej, że to darmowa aktualizacja.
Czekałem na tę łatkę z niecierpliwością.....ale, jakoś animusz wyparował.
No cóż, zobaczymy 14 grudnia, jednak, nie spieszy mi się już :/
Najlepiej jakby zrobili kompletny remake, z grafiką na dzisiejsze standardy - oczywiście za darmo. W ramach rekompensaty za premierę Cyberpunka.
W końcu będzie grane na PS5. :D Przydadzą się te 2 tygodnie urlopu na przełomie grudnia i stycznia. ;)
Kolejny... A czy alternatywne wyglądy postaci w grach CDPR można wyłączyć? Tak, można to będzie wyłączyć dokładnie tak jak podobne dodatki do tej pory.
Mi się podoba i już grzeję kompa na święta z Wieśkiem. Można by bić pianę jakby sobie za to zażyczyli 50 zł, a za darmo to sporo dodają.
No to będzie okazja znów ograć Wieśka i zrobię to z przyjemnością. Ja jestem zadowolony, bo dlaczego mam nie być? Mogli w ogóle nie robić żadnych ulepszeń a zrobili. Mnie cieszy dodany tryb fotograficzny, bo mam zamiar teraz przejść Wiesława na konsoli i tam nie było jak robić fajnych zdjęć.
A jeżeli mam pudełkową wersję "Edycja Gry Roku" to też będę mógł jakoś pobrać tą next-gen aktualizacje?
5 razy to ogralem jak wiekszosc graczy, nuda.
*Pierwotnie napisałem tu czepialski komentarz, ale usunąłem, bo w zasadzie po przeanalizowaniu był bezpodstawny.*
Lipa, ża na konsolach 30 FPS w trybie jakości. Na szczęście ten cały RayTracing jest nic nie warty i ja absolutnie nie zauważam różnicy poza spadkiem FPS. W Cyberpunku na prawdę przysięgam, nie wiem ślepy jestem czy co, ale ten obraz jest absolutnie taki sam. Ten RayTracing nic nie wnosi poza spadkiem FPS. Robiłem zrzuty ekranu porównywawcze i dużo czasu spędzam na sprawdzaniu. Horizon 2, Deathloop - no nigdzie nie widzę wzrostu jakości. Może LG OLED C2 już sam poprawia ten obraz tak, że nie da się zauważyć zmian. Chociaż też wcześniej grałem na monitorze LG-27GL850-B to też nie widziałem różnicy. Na PC przy Cyberpunku (ten sam silnik co Wiedźmin 3) ten RayTracing poza cieniami coś tam wizualnie zmienia (chyba najbardziej wodę), ale też nie jest to warte kupowania karty graficznej za 7 tysięcy. Mój RTX 2060 dawał radę spokojnie. Już kiedyś pod Metro Exodus pisałem o tym RayTracing, że on jest do w*jebania. To jest tak bardzo usless marketingowa papka, która ma jedynie sensowne zastosowanie w prerenderowanych filmach CGI, a nie gamingu. Wciskaja to gówno, aby karty się bardziej pociły i aby klienci byli zmuszani do kupowania więcej i częściej, bo MUSZĄ WYCISNĄĆ MAXA.
https://www.youtube.com/watch?v=2VGwHoSrIEU
Także ja będę w Wieśka śmigać w trybie wydajności przy 60 fps bez żadnych wyrzutów sumienia. Mam też kopię na PC to sobie też przetestuję, ale ciekawią mnie bardziej haptic triggery.
Zgadzam się z tobą. Na hasło RayTracing idzie już pawia puścić, bo od 2 czy 3 lat jesteśmy tym męczeni przez producentów kart graficznych a jakby sobie odpalić właśnie Cyberpunka na ULTRA z RT i bez RT, to różnice tak naprawdę są niewielkie. Jakieś tam są, ale nie ma najmniejszego sensu włączanie tej opcji by tak jak powiedziałeś woda robiła fajne wrażenie, a na wydajności tracisz 50 % i wywalasz kilka tysięcy więcej na kartę by to pociągnęła. Dlatego kupiłem 6900 XT a nie kartę NVIDIA bo nie interesuje mnie wydajność z prze hajpowanym włączonym RT a i na kasie oszczędzam sporo ;)
Na PC przy Cyberpunku (ten sam silnik co Wiedźmin 3) - jest to zupełnie inna kompilacja redengine
Już kiedyś pod Metro Exodus pisałem o tym RayTracing, że on jest do w*jebania. - nie kolego GI użyte w Metro Exodus zmieniało całkowicie odbiór gry
Przeczytaj na google co to jest RT i na czym to polega. Wrzucanie filmów Linusa to już są grancie absurdów równie dobrze rydzyk mógłby cię uczyć jak się trzeba modlić ;)
Niesamowite, rzeczywiście zmiana barwy oświetlenia niektórych scen czy dokładniejsze odbicia w kałużach na chodnikach są warte grania w tych 30 klatkach, przecież wiadomo że grając w takiego Cyberpunka każdy gra niczym na pokazach - wolno i płynnie się porusza podziwiając każdy detal, wcale nie jest tak że każdy grając biega na sprincie albo jedzie samochodem z gazem do dechy do celu następnej misji.
RT jest nie warty obcinania frameratu który ma rzeczywisty wpływ na odbiór gry, niezależnie od tego jak dobrze jest zaimplementowany. Ten efekt jest dobry żeby sobie nagrać filmik na YT który później taki Alex wszędzie linkuje i cieszy mordę jak to wszystko pięknie wygląda. Jak stoisz w miejscu i na to patrzysz.
RTX dodaje sporo imersji i poprawia odczucia graficzne jeśli oczywiście ustawimy go na High, mamy wystarczająco dobry sprzęt i...dobre oczy ;)
Osobiście wolałbym jednak, żeby twórcy gier generalnie poszli bardziej w fizykę, czy interakcję z otoczeniem, niż realistyczne cienie, czy oświetlenie. No ale jestem dziwakiem, któremu od lat nie przeszkadza całkowite wyłączenie cieni w różnych grach dla stałych 60 FPS.
Czy warto dla RTXa przepłacać za kartę? Moim zdaniem nie, ale to tylko moja opinia.
Szaku - usunęli ci post / więc i mój jest zbędny ;) uścisk dłoni na przyszłość ;)
Ta sama implementacja RT dla GI od Techlandu w DL2 którą użyto m.in. w Metro Exodus.
https://youtu.be/HnAn5TRz_2g?t=261
Qverty warte grania w tych 30 klatkach jakich 30 klatkach ? te mityczne 30 klatek to było za czasów battlefielda i to nie 30 a 60 w 1080p dzisiaj na low endzie masz 60+ i to w 1440p z DLSS. Po to zresztą wprowadzono DLSS abyś mógł dzisiaj grać nawet w 200 z DLSS3 a będzie jeszcze lepiej.
Metro Exodus i różnice pomiędzy zwykłą rasteryzacją a RT / różnice są olbrzymie bo pokazują prawdziwy obraz i tam gdzie dociera światło jest jasno a tam gdzie nie jest absolutnie ciemno. Były miejsca w Metro Exodus gdzie bez RT przechodziłeś przez ciemne nieoświetlone tunele i wszystko widziałeś od taka szara jasność z RT w tym samym miejscu bez oświetlenia było totalnie ciemno ;) Ta mała subtelna różnica spowodowała całkowitą zmianę klimatu i wręcz poczucie zaszczucia i dezorientacji. RT dla gier to olbrzymim krok w rozwoju wizualnym gier / taki sam albo i większy jak dodany w ostatnich latach HDR w TV i monitorach. Dzisiaj gry wyglądają wręcz bajecznie. UE5.0 ma właściwie dostępną implementacje RT dla wszystkich i prędzej czy później każda gra będzie miała prawdziwie oddaną scenę świetlną.
Teraz czekamy na W3 NG i zobaczymy co zespół red nam dostarczy 14 grudnia ;)
Swoją drogą, ciekawe czy są gdzieś statystki ile procent graczy konsolowych wybiera tryby jakościowe w gra? Osobiście odkąd mam ps5 gram tylko w tryby wydajnościowe(60fps). W ogóle wizualnie nie podchodzi mi to gra w 30fps z lepszą rozdzielczością oraz rt. Dla mnie Osobiście uważam za bezsensowne implementowanie rt do gier na konsolach. Uważam że twórcy powinni się skupić w pierwszej kolejności na 60fps a potem sobie dodawać np tryb 4K60, 1440p60-120fps 1080p120fps ale z gorszą oprawą graficzną.
A co jest domyślne? Bo zgaduję, że większość nawet nie wie, że takie opcje teraz istnieją i tylko klikają dalej i dalej. Nie ma co ich winić, te ustawienia pojawiły się na konsolach ledwie kilka lat temu.
Więc jeśli ustawienie Jakość jest domyślne, to grają na Jakość.
Ja osobiście na PC preferuję 60 FPS kosztem jakości grafiki.
30 FPS jedynie w strategiach i innych gatunkach, które nie wymagają 60 FPS do zadowalającej rozgrywki. Np. w mapo-grach od Paradoxu czy Total Warach.
Jak sprzęt nie daje rady i się dusi na 35-50 FPSach mimo detali na ultra low, to preferuję dać locka na 30 FPS (MSI Afterburner/Nvidia Control Panel) niż nagłe spadki z 50 do 35.
Duży plus za dodanie opcji skalowania rozdzielczości renderingu w grze bez konieczności zmiany rozdzielczości interfejsu. Czyli tak zwane Resolution scaling, dostępne już w CP 2077.
Resolution scaling powinno być dostępne w każdej grze; nawet indie. Dzięki niemu można odpalić wiele wymagających tytułów na ziemniaku.
Straszna lipa ten "next gen" update. Nazwa nieadekwatna do zawartości.
Szału ni ma... samemu można pomodować tak że będzie next gen