Koniec z powtarzalnością map w Songs of Conquest; dodano generator plansz
A ja bym prosił o aktualizację szaty graficznej - żebym mógł grać bez pikseli, wtedy kupię tę grę.
Via Tenor
A ja bym prosił o aktualizację szaty graficznej - żebym mógł grać bez pikseli, wtedy kupię tę grę.
Cześć, tutaj wydawca gierki. Już zmieniamy dla Ciebie szatę graficzną. Czy życzysz sobie coś na podobieństwo Fallout 4 czy może być delikatna kreska jak przy Faeria? Czy możemy zachować formułę TBS? Daj szybko odpowiedź, bo wstrzymaliśmy prace i nie wiemy jaki obrać kierunek.
Dziękuję bardzo za szybką reakcję ;). Nie jestem bardzo wymagający, wystarczy że będzie coś widać. Nawet Heroes 1 lepiej/czytelniej wyglądało niż to coś (chyba jakiś cwaniaczek wymyślił nazwę - piksel art - że to niby takie ładne, że to artystyczne więc nie musi być czytelne - a część graczy łyka te głupoty i jeszcze broni tego czegoś). Dla pewności zapytałem parę osób, co o tym sądzi i każdy uważał, że niewiele widać. Idą sobie kwadraciki przedstawiające chyba rycerza, który kwadracikami - chyba mieczem - chyba uderza chyba coś .... .
Proponuję tu na forum ankietę - ilu osobom się taka forma przedstawiania grafiki w grach się podoba.
Czemu się tak rozpisałem - bo denerwuje mnie, że nie mogę grać w być może fajną grę (Wszystkie Herosy wraz z dodatkami posiadam, grałem i mam nadzieję że kolejne powstaną - tylko z normalną grafiką).
Nie wierzę, że typ uwierzył, że ma do czynienia z osobą powiązaną z produkcją gry. XD Btw trzeba być wybitnie ślepym, aby uważać, że przez zastosowany pixel-art nic nie widać na planszy.
Dla pewności zapytałem parę osób, co o tym sądzi i każdy uważał, że niewiele widać. Idą sobie kwadraciki przedstawiające chyba rycerza, który kwadracikami - chyba mieczem - chyba uderza chyba coś - nie kłam, nikogo nie pytałeś, żeby potwierdzić twój "problem".
Czy ja coś chcę komuś narzucić ? Nawet jak bym chciał, to i tak mam świadomość że jest to niemożliwe ;). Zwróciłem tu tylko uwagę na problem odnośnie czytelności tej grafiki. Czy to jest tylko mój problem ? Też już pisałem, że pytałem o to kilka osób - i wszystkie uważały, że jest bardzo nieczytelna. Może i kolorystycznie ładnie wygląda, ale co mi po kolorach, jak nie bardzo wiadomo co one przedstawiają - czy to żaba, żółw czy krokodyl z włócznią. Czy to tylko mój problem - proszę wejść na forum tej gry na steamie i wpisać pixel - widać że takich jak ja randomów to jest dość dużo.
Teraz trochę takich moich rozważań ??:
Ja bym porównał ten cały pixel art do filmów czarno-białych. Ktoś nie miał odpowiednich środków finansowych, zrobił film czarno-biały i zaczął wmawiać ludziom, że to taka jego wizja artystyczna. I zaraz pojawiło się pełno "artystów" naśladowców. Czy w TV/ kinie mamy teraz wysyp filmów czarno białych - nie, bo ludzie by tego nie chcieli oglądać - od czasu do czasu, można coś takiego obejrzeć, ale bez przesady. W czasach HDR, 4-8k i 3D. Jak chcę obejrzeć film czarno-biały, to obejrzę sobie np. film Akiro Kurosawy „7 Samurajów”. Jak chcę pograć pixele to uruchomię sobie jakąś starą grę. A tu, to mamy teraz dorabianie jakiejś teorii o artystycznym wyrazie tych pixelowych gier (tworzonych po taniości), i że ma nam się to podobać, nieważne że niewiele co widać. Tak mi się teraz skojarzyło z serialami Gra o tron i Ród smoka. Były tam odcinki stworzone przez tego samego reżysera, gdzie ze względu na oświetlenie (większość akcji działa się nocą) niewiele co było widać - i było dużo narzekań. Ktoś powie - ale taka była wizja twórcy, i jak ci się nie podoba to nie oglądaj. No i tu mamy podobnie - nie podoba ci się pixel to nie graj. No to i nie gram, niemniej wyrażam swoje niezadowolenie - bo czytając opisy mechanik - pewnie ta gra by mi się spodobała, a tak niestety nie mogę w nią grać.
Pozdrawiam :)
A ja nie wierzę, że ty uwierzyłeś, że ja uwierzyłem :). Pewnie słowo ironia niewiele Ci mówi.
Ty to jakiś niewierzący jesteś - nie wierzysz też, że kogoś zapytałem o te pixele. Ach ta dzisiejsza młodzież, jest taka niewierna czy też niewierząca ;). Aby podbudować twoją wiarę, jeszcze raz potwierdzę że to zrobiłem. Niestety, oświadczeń z podpisami tu nie zamieszczę.
Czy jestem ślepy? - może mam inne postrzeganie rzeczywistości niż ty. Dla mnie pixel w postaci kwadracika to pixel dopiero odpowiednie ich zagęszczenie tworzy czytelniejszy obraz.
Pozdrawiam - życzę miłego dnia i więcej wiary - przynajmniej w ludzi ;)
Doceniam, ze sie rozpisales Rosomaku i szanuje opinie ale Twoje argumenty moge bardzo latwo znegowac swoimi, skonstruowanymi wedlug identycznych wytycznych - czyli wlasnego widzi-mi-sie. ;)
Tak wiec - imho grafika jest ladna, spojna a po rozegraniu dwoch map staje sie rowniez przejrzysta. :)
Ciekawe jak się sprawdzi w praktyce. Bo wygenerowanie dobrej mapy to nie jest prosta sprawa. Zbyt łatwo wpaść w jedną z trzech pułapek:
1) pustostany, czyli niewystarczające lub nierównomierne zapełnienie powierzchni POI
2) złe dostosowanie POI do miejsca (np. odległość od miasta, odległość od źródeł surowców itd.)
3) powtarzalność pomimo losowości gdyż generator nie tworzy mapy z elementów atomowych jak tern i obiekty a z gotowych predefiniowanych segmentów (ma to rozwiązać problemy 1 i 2), których jest za mało i szybko zaczynają sie powtarzać.
Generacja z segmentów jest najprostsza w realizacji tak by dawać sensowne mapy, jednak wymaga zdefiniowania naprawdę sporej ich ilości + dorzucenia pewnej losowości wewnątrz nich samych.
Ktoś kto już miał okazje trochę potestować podzieli się spostrzeżeniami?
Poprawić grafikę i biorę gierkę, Heroes 3 hota wygląda póki co o niebo lepiej, a wciąż ją poprawiają i nie oszukujmy się Heroes 3 ma 24 lata
O wow, jeszcze nie przetestowalem trybu potyczek, a tutaj dodali kolejna rzecz do wyprobowania. :) trzeba bedzie ktoregos dnia zobaczyc z czym to sie je.