Ponoć powstaje kontynuacja gry Obcy: Izolacja i drugi horror Alien [Aktualizacja]
Kontynuacja Izolacji, to dla mnie wiadomość roku, równa ogłoszeniu prac nad trzecią częścią Wrót Baldura.
Oby, jeśli naprawdę miałaby powstać, twórcy nie uprościli jej z chęci przydobania się niedzielniakom, chciałbym nawet aby AI obcego było jeszcze bardziej przebiegłe.
Typowanie wyników meczów oraz turniejów sportowych u [link] legalnych bukmacherów działających legalnie to trafne połączenie rozrywki oraz możliwości zdobycia cennego doświadczenia. Większość graczy z wieloletnim doświadczeniem uważa, że znalezienie godnego zaufania bukmachera to już połowa sukcesu na drodze nowego typera. Legalni miłośnicy gier hazardowych, którzy niedawno zaczęli obstawianie zakładów wzajemnych, często nie mogą znaleźć odpowiednią firmę bukmacherską, ponieważ na polskim rynku znajduje się duża ilość bukmacherów, którzy mają dużo do zaoferowania.
Kontynuacja Izolacji, to dla mnie wiadomość roku, równa ogłoszeniu prac nad trzecią częścią Wrót Baldura.
Oby, jeśli naprawdę miałaby powstać, twórcy nie uprościli jej z chęci przydobania się niedzielniakom, chciałbym nawet aby AI obcego było jeszcze bardziej przebiegłe.
Niekoniecznie poprzez upraszczanie rozgrywki, ale jakaś forma "ułatwiania życia graczowi" będzie potrzebna. Pierwowzór nie bez powodu nie odniósł komercyjnego sukcesu (ocen też jakichś rewelacyjnych nie zebrał), więc twórcy na pewno będą chcieli uniknąć powtórki takiego scenariusza. Sam fakt, że sequel w ogóle powstaje (o ile to prawda) wydaje się być jakimś cudem, więc raczej na pewno obiorą tym razem inną strategię, żeby sensownie na produkcji zarobić.
Zresztą, pierwsza część trochę na własne życzenie odrzuciła graczy. Np. w taki sposób, że twórcy polecali na start odpalać grę na najwyższym poziomie trudności, bo ponoć z myślą o nim została zaprojektowana. Tyle tylko, że na wyższych poziomach trudności Xenomorph potrafił być niezwykle upierdliwy (także przez oszustwa AI i niesamowicie podkręcone zmysły), więc zdecydowana większość graczy, która dała się na to "nabrać", nie miała do niego cierpliwości, frustrowała się i sobie odpuszczała (nawet widać po statystykach achievement'ów ;d). Albo to, że gra dawała ci sporo różnych narzędzi (np. flary, wabiki, granaty dymne), ale jednocześnie nie tłumaczyła jak ich używać (jak działają i na kogo), a dosyć restrykcyjny system zapisów i ograniczone zasoby nie zachęcały do eksperymentowania.
Wprowadzenie klasycznego systemu checkpointów (przynajmniej w jednym z trybów gry) mogłoby pomóc, podobnie jak lepsze objaśnienie graczowi mechanik rozgrywki (co i jak działa). Może nawet coś na kształt elastycznego AI, gdzie im gorzej sobie radzisz, tym robal staje się głupszy (gorzej widzi, gorzej słyszy itd.), żeby nie odrzucać mniej wytrwałych graczy. Albo przynajmniej jakiś "tryb fabularny", który więcej wybacza i pozwala cieszyć się klimatem i historią, bez konieczności ciągłego powtarzania.
Osobiście mam nadzieję, że dalej będzie to klimatyczny horror polegający na zabawie w chowanego z kosmiczną, niezniszczalną paskudą, a nie strzelanka czy inny akcyjniak. Moim zdaniem fajnie byłoby, gdyby tym razem gra została osadzona wewnątrz stacji umiejscowionej na jakimś martwym i zimnym księżycu. Inaczej niż w pierwowzorze powinna być otwarta (stanowić jedną lokację, a nie system map połączonych ekranami doczytywania), a Alien nie powinien być przyklejony do gracza, tylko działać bardziej systemowo i w obrębie całej miejscówki (dzięki temu możliwe byłoby np. wabienie go w różne miejsca na stacji przy pomocy chociażby alarmów albo zamykanie go na jakiś czas w różnych sekcjach stacji, by zyskać na czasie gdzieś indziej). No i chętnie zobaczyłbym więcej wycieczek na zewnątrz, na wzór tego klimatycznego spaceru kosmicznego z "jedynki". No i oby powrócił ten niesamowity level design z pierwszego Isolation, bo tak świetnie oddanego klimatu przebywania w "kosmicznej puszce", to żadna inna gra po dziś dzień nie osiągnęła!
Dokładnie, oby była możliwość jeszcze trudniejszej rozgrywki i lepszej inteligencji obcego.
Wiadomo, że nawet pies jest bardziej inteligentny niż w tej grze Obcy, ale jeśli byłoby na odwrót czyli tak jak w filmach, że Obcy to perfekcyjny myśliwy i potrafiłby nas wyczuć wszędzie lepiej niż każde nam znane zwierzę to gra musiałaby stać się trudniejsza, a nie łatwiejsza, bo nigdzie nie schowałbyś się przed nim.
ocen też jakichś rewelacyjnych nie zebrał
no nie wiem, 8,5 na meta i 90% na steam
zdecydowana większość graczy, która dała się na to "nabrać", nie miała do niego cierpliwości, frustrowała się i sobie odpuszczała (nawet widać po statystykach achievement'ów ;d)
no z tymi achievmenetami to trochę nie trafione bo zaledwie 57% spotkało obcego
Isolation to najlepsza gra jaka kiedykolwiek powstała o obcym. Klimat jak w filmie Obcy 1. Dlatego zapowiedź drugiej części to news roku. Wiele osób czekało na tak wspaniałą wiadomość, że powstanie kontynuacja:)
no nie wiem, 8,5 na meta i 90% na steam
Chodziło mi o recenzje branżowe. Najlepiej oceniania wersja PC-towa ma średnią na poziomie 81/100, co wskazuje na grę solidną, ale nie rewelacyjną.
no z tymi achievmenetami to trochę nie trafione bo zaledwie 57% spotkało obcego
Pierwsze spotkanie z Obcym jest oskryptowane i wymaga po prostu dotarcia do określonego punktu na mapie, a co za tym idzie, nie jest związane z praktycznie żadną trudnością (choć oczywiście można po drodze zginąć). Jeżeli ktoś tego nie zrobił, to widocznie produkcja po prostu nie przypadła mu do gustu (bo np. była zbyt mroczna, zbyt powolna albo miała za mało akcji).
Najprawdopodobniej najlepszym wyznacznikiem jest natomiast achievement "How Do You Fill", który otrzymujemy za ukończenie misji 5, czyli de facto chronologicznie pierwszej w grze, w której musimy przekradać się bardzo blisko działającego swobodnie (w ramach swojego typowego AI) kosmity. Inaczej niż we wcześniejszych sekcjach, tutaj nie ma predefiniowanych skryptów zarządzających ruchami potwora, więc trzeba "uczciwie" dostosowywać się do jego spontanicznego i nieprzewidywalnego zachowania. Najpierw trzeba dotrzeć do jednego pokoju, zdobyć tam numer i hasło, następnie otworzyć gabinet medyczny w innej części szpitala i wreszcie wrócić do głównego holu, gdzie znowu jest względnie bezpiecznie, bo kosmitą przez jakiś czas ponownie sterują skrypty. Wszystko to w jednej, bezbłędnej sekwencji, bo gra w międzyczasie nie pozwala nam zapisać postępów (nie ma punktu zapisu), więc w razie porażki trzeba zacząć od początku.
Obecnie na Steam to osiągnięcie posiada 32.8% graczy, co oznacza, że nie ukończywszy misji 5, dającej przedsmak tego, jak będzie wyglądał realny gameplay przez kolejne godziny gry, od Izolacji odbiło się 67.2% PCtowców...
Także nie powinno nikogo dziwić, że gra nie odniosła komercyjnego sukcesu, co przy produkcjach wysokobudżetowych jest niezbędne, jeżeli marka ma żyć i się rozwijać.
Jeśli to prawda, że będzie kontumacja Isolation to jest to mnie wiadomość roku:) Uwielbiam Izolację za ten klimat jak w pierwszym obcym:)
Izolacja 2 genialnie tylko poproszę aby grafika była na wyższym poziomie bo było czuć że użyto jakiegoś blokowego generatora. No ale jeśli coś ma być najsłabszego w t tytule to może być to faktycznie grafika.
Izolacja to jedna z najlepiej wyglądających gier z ery PS3/X360 i po dziś dzień trzyma się bardzo dobrze (główną robotę robi tu oświetlenie).
No tak, zgadzam się że dobrze wygląda nawet i dziś, zagrywam właśnie na hardzie na PS4. Niemniej jednak czuć, że wszystko jest takie że tak powiem pionowe/kadratowe
Właśnie przeszedłem dwa razy na konsoli (calak). Teraz kończę wersję na PC. Chyba jestem zainteresowany drugą częścią ;)
Ciężko jest zrobić grę o Obcym żeby zadowolić wszystkich bo kiedy chcesz iść w stronę Izolacji to Obcy jest nieśmiertelnym bogiem ale kiedy chcesz zrobić grę jak w Decydującym Starciu (Obcy2) to wtedy jako marine kosimy wszystko jak leci i gra staje się debilna. Osobiście chciałbym Izolację 2 ale w momencie kiedy znajdziemy np pistolet/rewolwer to możemy zadać rany tylko jakby to miało wyglądać to ciężko powiedzieć bo zabić Obcego nie miałoby sensu. Jedyne wyjście to rzucić na mapę kilka sztuk, mało amunicji np 6 kul na całą grę.
Wychowany na AVP i AVP2 jakoś dziwnie mi się w to grało. Kiedy już go spotykałem to bardziej niż wystraszony byłem wkvrwiony, że muszę uciekać zamiast władować w niego magazynek i uważać na kwas tak jak to było zawsze wcześniej
Ale elegancko! Ta gra była lepsza w mojej opini niż wszystkie filmy prócz nostromo. Czekam na tą gierkę. Oby trzymała poziom poprzedniczki :D
Życzył bym sobie opcji kooperacji dla dwóch osób i najepiej z opcją PSVR. To by była miazga. Ogólnie zagrywał teraz na PSVR w Izolację i choć jest to tryb kinowy to miażdży wszystko. Jest mega klimat. Jadę na hardzie tym razem.