Remake Wiedźmina już istnieje częściowo w Wiedźminie 3; zobacz porównanie
Jeżeli fani są w stanie zrobić takie coś, to ciekawe co nam zaoferują producenci gier w najbliższych latach.
Może lepiej jakby CDP po prostu dał kasę I wsparcie moderom na końcu zapewnił profesjonalny dubbing i testing że y usunąć błędy.
Fani lepiej zrobią te gry niż mileniasi wegańscy pracujący obecnie w CDP.
Aż oplułem sojową latte mojego iphone'a. To punkt wyjścia do opowiadania na polski?
Ależ Waćpan farmazony prawisz. Przecież to film nagrany na podstawie sztywno określonych scen (jak animacja we Flashu) z kilkoma animacjami i gotowymi assetami tekstur oraz meshy, a wszystko co ciekawe to już zostało zaprogramowane w silniku UE.
Wydaje ci się, że zrobienie animacji z gotowców jest porównywalne ze stworzeniem setek drobnych i dziesiątek dużych mechanik, czyli oprogramowaniu wszystkiego z zależnościami pomiędzy nimi, utworzeniu nowych assetów przez dziesiątki grafików, opracowaniu scenariusza całości, zadań, opisów, tłumaczeń, dokładnym przetestowaniu itd.?
Rozumiem, że można pewnych rzeczy nie wiedzieć, ale by z wielką pewnością twierdzić bzdury ("fani lepiej zrobią te gry") to już trzeba mieć zryty beret.
MewsoNs fani są bardziej zdolniejsi i ambitniejsi od producentów
Wynika to z tego, że mogą robić co chcą od serca według swej własnej wizji i nikt ich nie ogranicza.
Pracownicy nie mają takiej możliwości i ich zapędy są ograniczane. Cała tajemnica.
Siła grupy jest większa (czas produkcji i końcowy efekt), ale potrzeba też właściwych ludzi, którzy wiedzą jak dobrze i efektywnie zarządzać zespołami, bo inaczej marnuje się potencjał i zasoby.
Fani remake Half Life 1 czyli Black Mesa produkowali 15 lat (2005-2020). Duże studio gier zrobiłoby to pewnie w 2-3 lata na dużo nowszym silniku z lepszą grafiką.
Wybierz się do okulisty.
Enfant Terrible & TeaserPlay?
...
wy tak poważnie z promowaniem tego syfu?
Mzyka z jedynki nadal najlepsza.
Trzeba zwrócić uwagę, że Twórcy takich filmików nie muszą przejmować się optymalizacją. Do zrobienia takiej prezentacji graficznej potrzebne jest wrzucenie paruset assetów, te assety nie muszą być nawet zoptymalizowane, bo za tymi ścianami nie kryją się wnętrza domów, czy inne ulice, to ot poustawiany plan filmowy.
Jednak w Open Worldzie nie da się zoptymalizować tego aż tak, bo jest mnóstwo innych pożeraczy zasobów, chociażby głupia AI wszystkich postaci na planie(takich rzeczy jest o wiele więcej), Cinematici na silniku gry też lepiej chodzą niż normalna gra...
W optymalizacji używa się wielu sztuczek, ale i tak nigdy nie zoptymalizujesz tego, jak może zoptymalizować animator... Poza tym, animacja nie musi działać Realtime...
Wszystko w tym UE 5 jest totalnie białe, przejaskrawione, tak jakby ktoś ustawił suwak od kontrastu max. w prawo. Totalnie mi się to nie podoba i wygląda brzydko i nie pasuje do świata Wieśka. Red Engine był fajny pod względem kolorów i po prostu akuratny. Mam nadzieję, że nie będzie tak biało w tym reworku, jak w tym amatorskim filmiku.,
Dokladnie. Chociaz w jedynce grafika byla jaka byla to jednak kolory były świetnie dobrane i nawet taki las był bardziej klimatyczny niż nawet w W3 mimo mniej detali.
Użycie słowa "wszystko" jest lekkim nadużyciem. Silnik renderujący w Unrealu jest inny, ale akurat takie banalne rzeczy jak intensywność światła da się ustawiać.
W tym nagraniu celowo użyto prześwietlonego obrazu. Bo nie wszystkie modele i tekstury mają dobry poziom. Nadmierne zaciemnianie lub rozjaśnianie obrazu może to ukryć... Tylko o ile zrobi się taką sztuczkę w 1 scenie, to mała część ludzi się zorientuje, że coś tu nie gra, o tyle jak nieuzasadnione prześwietlenie i taki konstrast jest użyta w całym filmie, to wyraźnie widać, że coś jest nie tak. Chociażby włosy Wiedźmina to taki trochę Wiedźmin z 1 z większa ilością wielokątów...
Red Engine nie był jakimś złym silnikiem, w zasadzie ten remake na Unrealu ma niższy poziom niż Wiedźmin 3, ale to raczej wina tego, że to niskobudżetowa i stosunkowo mały nakład pracy. Żeby wszystkie tekstury itp. odpicować, żeby pasowały, jednak trzeba sporo pracy włożyć. Poza tym, im bardziej zaawansowana gra, tym trudniej przewidzieć, jakie obciążenie będzie generowała dana grafika i na jaką szczegółowość sobie można pozwolić(w CP zdaje się przestrzelili delikatnie z możliwością optymalizacji sceny w czasie jazdy- dali radę to zrobić, ale wymagało to zdecydowanie zbyt dużo pracy). Bo oczywiście można na próbę zrobić scenę itp. Ale im dalej w las, tym ciężej. Zresztą robienie wielu LODów to też dodatkowe zajęcia (w Unrealu jest Nanite, ale nie jest to też idealne narzędzie).
Nowy silnik został użyty tylko, by szybciej można było wdrażać nowych pracowników. Bo firma potrzebuje pracowników zatrudnić. I trzeba byłoby uczyć Red Engine ciągle nowych. Bo rotacja w tej firmie jest dość duża(nie wiem jaka część zespołu z W1 czy nawet z W2 jest jeszcze zatrudniona). Ludzie z natury są leniwi, po co mają się uczyć Red Engine. Skoro ta znajomość trochę ich wiąże z CDPR... Bo niby można zawsze nauczyć się nowego silnika, umiejąc ten. Ale to dodatkowa nauka, która w starszym wieku już nie będzie taka łatwa.
Ludzie z Game Devu myślą też o samym sobie, nie tylko o tym, by Tworzyć akurat dla REDów...
UE nie został wybrany, bo to cudowny silnik. Po prostu zaczął być popularny stosunkowo niedawno i dość łatwo się go nauczyć (jest sporo dostępnych powszechnie materiałów, włączasz u siebie na kompie Unreala i nawet bez żadnej wiedzy możesz zacząć się w nim bawić, co prawda robienie gier na poważnie, nadal jest starymi sprawdzonymi metodami, ale zapoznać z narzędziami się dużo łatwiej niż z RED Kitem)
w sumie czekam na remake..Jedynka miała to coś co nie dało odejść od komputera