Prace nad Gothic Remake idą pełną parą; zobacz nowy wygląd krwiopijcy
Po Kronikach Myrtany znowu absolutnie zakochałem się w tym świecie, nie mogę się doczekać odświeżonej pierwszej części. Demo poglądowe było słabe, ale widać, że idą w dobrym kierunku.
Twórcy tych redesignów zdają się nie zauważać, że niektóre stworzenia w świecie Gothica miały stanowić zwyczajne zwierzęta, ot, taka naturalna fauna dla tego uniwersum. Zamiast tego wszystkie stworzenia przerabiają na jakieś demoniczne monstra z piekła rodem, jeszcze na dodatek robione na jedno kopyto. Już były ścierwojady czy pełzacze i wszędzie ten sam schemat zębatej paszczy.
Po Kronikach Myrtany znowu absolutnie zakochałem się w tym świecie, nie mogę się doczekać odświeżonej pierwszej części. Demo poglądowe było słabe, ale widać, że idą w dobrym kierunku.
Grałem raz z 15 lat temu. Bardzo chętnie ogram jeszcze raz w grafice na dzisiejsze czasy. Byleby tylko przebudowali ta walkę, bo nie zdzierżę już tamtego starego systemu.
Zarobić takim żądłem od takiego bydlaka to pewna śmierć, przynajmniej o ile nie masz na sobie grubej zbroi. Ta zębata gęba to wg. mnie jednak przeginka.
Tyle lat nie było żadnego Gothica czy generalnie dobrego 3D RPG (ostatni I nie wybitny to był Greedfall), że czekam i kibicuje tej grze.
Jaka nie będzie to itak chce wrócić do tego świata, bo mam dość multiplayerowego komiksowego i świecącego kiczu jaki teraz masowo serwuje do pozygu gamedev.
Pirania też jest już trupem od zakończenia prac nad Gothiciem 3, więc nowa ekipa ile wychowała się na oryginale i czuje ducha, to da radę.
Ja tam nawet na Arcanie nie marudziłem.
Po Gothic 3 przecież miałeś premiery wielu udanych RPG w 3d z widokiem TPP jak np:
Risen 1, Demon's Souls, Dark Souls 1-3, TES-Skyrim + mody, Witcher 2 i 3, NieR: Automata, Demon's Souls remake, Elden Ring.
Oczywiście TES-Skyrim bardziej nadaje się pod tryb FPP. Masz jeszcze Kingdom Come: Deliverance w FPP.
Na tle wszystkich wymienionych Greedfall prezentuje się słabiej. Poza tym to drużynowe RPG w stylu Dragon Age.
Twórcy tych redesignów zdają się nie zauważać, że niektóre stworzenia w świecie Gothica miały stanowić zwyczajne zwierzęta, ot, taka naturalna fauna dla tego uniwersum. Zamiast tego wszystkie stworzenia przerabiają na jakieś demoniczne monstra z piekła rodem, jeszcze na dodatek robione na jedno kopyto. Już były ścierwojady czy pełzacze i wszędzie ten sam schemat zębatej paszczy.
A czy ja wiem czy tak źle wyglada. Taka mrówka jak by miała ze dwa metry długości nie wyglądała by jak mięciutki kotek.
I pełzacze i krwiopijcy wyglądają oryginalnie. Irytuje mnie tylko jeden element - u jednych i drugich postarano się o czerwone oczy z czego u pełzaczy świecą się one nadzwyczaj mocno, niczym diody w ciemności. Tak żarzące się tęczówki bardziej pasują demonicznym bytom, a stosowanie ich na szeroką skalę psuje moim zdaniem efekt zaprezentowanych modeli "owadzich" przeciwników. Trochę się czepiam, ale z niecierpliwością wyczekują zakończenia prac.
Przepraszam!!! Gdzie tu jest pełną parą? ;P To oryginał szybciej zrobili niż oni kalkują :P Oni od 3 lat kopiują starą gre... litości.
Jesteś pewien, że Gothic 1 został tak szybko stworzony jak uważasz?
Ty chyba masz blade pojęcie o tworzeniu gier komputerowych. To nie jest proces, który został zautomatyzowany w taki sposób, że możesz sobie wypuszczać gierki na taśme.
nie było silników jak teraz....
Z pewnością. Tylko, że te silniki musi umieć ktoś obsłużyć/programować.
kiedyś grafik to musiał skrobac coś całym dniami...
A teraz rozumiem, że programy wymodelują wszystko za niego? Dobre sobie. Gdyby tak rzeczywiście było, jak w Twojej urojonej fantazji to większość gier faktycznie by wychodziło szybko.
zreszta gothica 2 wydali juz po 1,5 roku.
Korzystając z gotowych assetów z jedynki i nieznacznie ulepszając silnik. Proszę Cię, znajdź ciekawsze porównanie, bo Gothic 2 choć gra dobra, to sequel bardzo bezpieczny i przy okazji leniwy, bo nie wniósł za wiele nowego w core rozrywki.
wiec fakt ze oni sie z tym dłubia 3 lata to oznacza niezła amatorszczyzne....
Oczywiście, mordo. Gothica 3 dłubali 4 lata i co wyszło? Nawet nie musisz mi odpowiadać, ale z pewnością uznasz, że to wcale nie była amatorska robota tylko, że zły wydawca przydusił Piranhe. Patrząc jakie pierdy tu wypisałeś, masz nikłe pojęcie o gamedevie samym w sobie i jeszcze probujesz gości nazywać amatorami, bo trzy lata męczą się z remakiem przy czym pragnę Ci zaznaczyć, że niemal wszystko z grywalnego dema poszła do kosza. xDDD
Nie jeżeli wiesz jak grać i po prostu omija się je na początku. Nic na siłę.
e tam
do dzików czy wilków z Gothic 3 nie miały startu
Nie no kozacko wygląda, ale jakoś tak potwornie XD Imo takie ścierwojady, kretoszczury czy krwiopijce to, tak jak ktoś wyżej napisał, po prostu zwierzęta. Poza tym po co mu w ogóle te zęby? Może jestem głupi ale wydawało mi się że to się odżywia żądłem. Jeśli te zęby służą tylko do złowieszczych uśmiechów xd
Że czym się odżywia? Żądłem? Aaale, że jakie robale tak się odżywiają żądłem zamiast nim atakować xD? W przypadku stworzeń jak komarów to w sumie nie wiem jak się nazywa, ale jakaś kłujka czy coś takiego mają na ryju, ale nie mają żądła.
Zajebiaszcza różnica pomiędzy krwiopijcą a komarem polega na tym że krwiopijca to postać z gry która dumnie stoi w kategorii fantastyka, i wygląd krwiopijcy ma robić klimacik a nie sklejać się pod względem anatomii byku XD poprzedni wygląd sugerował mi że to się odżywia żądłem, no może głupio ale po mojemu wyglądało to jakoś bardziej naturalnie niż ta potworność.
Poza tym robienie takich upiornych potworków to strzał w kolano bo jak człowiek dojdzie do czegoś co rzeczywiście miało wywoływać dreszcze to już nie będzie efektu Wow
Ale gówno to jest krwioPIJCA czy krwioŻERCA w końcu? Jak ktoś mógł pomyśleć że dobrym pomysłem będzie danie mu zębów? Do tego wielkość odwłoka... Ja rozumiem że to fantasy ale prędzej bym powiedział że to karykatura a nie remake
Skoro dodanie zębów oraz wielkość odwłoka jest dla ciebie przesadą, a określić ten remake karykaturą, to sam jesteś gównem i wstyd że się mądrzysz na temat, o którym pewnie nie masz bladego pojęcia. Może ze zwykłego krwiopijcy zrobili taką wersję, żeby dodać coś od siebie, i szczerze wygląda lepiej niż oryginał. Niektórzy piszą że w świecie gothica miały być zwyczajne zwierzęta ? To nie jest farming simulator albo coś ten deseń, fantasy z naciskiem na mroczne.
Krwiopijca to tylko polskie tłumaczenie. Gothica tłumaczono z j. angielskiego - w tym przypadku był to "bloodfly", czyli bardziej "krwawa mucha".
Gothic to gra która w dość rozsądny sposób podaje ci przeciwników do zabicia. Są rozrzuceni na mapie w taki sposób żebyś nie spotkał trolla albo demona idąc do Starego Obozu. Tyczy się to też designu. Dzięki temu że krwiopijce i ścierwojady wyglądały jak mniej-więcej normalna fauna kolonii, wchodząc do gniazda pełzaczy mamy niezłego mindfucka bo o to widzimy lekko już przerażające pająki, dalej jest ich gniazdo, w nim ich królowa... No jest coraz bardziej creepy. Dalej "napięcie" wciąż rośnie. Jasne, każdy przeciwnik w grze może wyglądać jak nieślubne dziecko Lucyfera z Ósmym Pasażerem Nostromo, ale to zabije okropność tych mobków które rzeczywiście mają się wybijać okropnością.
Jeśli krwipijce, ścierwojady i kretoszczury będą wyglądać okropnie to tak, wydźwięk będzie karykaturalny
Musieli mieć motyw, żeby dodać mu zęby, może to było w pierwszych projektach krwiopijcy, oczywiście remake zawsze wiąże się z dodaniem czegoś nowego, ale niezbyt odbiegając od oryginału. Czerwone oczy może są zaskoczeniem u krwiopijcy lub pełzacza, ale widzę przykładowo scenę, gdzie w ciemnościach kopalni lub na mglistych moczarach mogłyby wzbudzić przerażenie wśród graczy, nie mówię że musi, ale ciekawy dodatek. Twórcy mogą jeszcze zrobić poprawki zanim wydadzą ukończoną grę.
To uzębienie jak u Zębacza nieco przesadzone. Krwiopijcy atakują żądłem ale może się to zmieni w tej wersji. Z taką paszczą to jak mięsożerca wygląda.
Ale ma zębiska. Niech w końcu pokażą film z samej rozgrywki gry.
Oj, no artystycznie słabo, brakuje tutaj subtelności, projektu potwora który mimo swojej "fantastycznej" natury wygląda realistycznie i dzięki temu budzi instynktowne poczucie zagrożenia, takie które czujemy patrząc na np. szerszenia. Ten projekt zdaje się takim niedojrzałym spojrzeniem na fantasy, że jak fantasy to wszystko musi być magiczne, niesamowite i przesadzone bo to fantasy, magia, tam wszystko jest możliwe! I potem mamy takie tandetne kwiatki jak ten projekt krwiopijcy, analogiczny do mrocznych zbroic pełnych kolców, łańcuchów, rogów (albo fałdek jak w netfliksowym wiedźmaku XD)
Szczerze to wszystkie te odświeżone stwory, które pokazali to wyglądają strasznie słabo. Ze ścierwojada, przerośniętego kurczaka zrobili jakiegoś dinozaura, wygląda w zasadzie jak zębacz. I to ma być jeden z pierwszych przeciwników jakich spotykamy? Dinozaur? Teraz krwiopijca wygląda nie jak upierdliwa mucha tylko jakaś krzyżówka demona z goblinem. No nie podoba mnie się to...
Nie podoba mi się, wszystko jest takie przesadzone, jak gdyby ulepszone na siłę. Brak wyważenia i chłodnego niemieckiego wykonania, a wszystko jest takie hamerykańskie z efektem "wow"
Z tą ceną 250pln to im się sufit na lep .... 50 pln max