Silent Hill 2 Remake zapowiedziany na PC i PS5; tworzy go polski Bloober Team
Kęsik trzymaj się tam.
O nieee... Pomimo, że trzymam mocno kciuki, to nic mi się tu nie spodobało:( Brak, tej magii, tych ujęć, tego tempa:( Może będzie dobrze, ale obstawiam kiepściutką optymalizację.
ale jak to, przeciez Sony NIGDY, powtarzam, NIGDY nie wykupiloby wyłączności dla serii studia 3P, ktora od lat wychodzila tez na inne konsole.
NIGDY.
ale generalnie to bardzo fajnie. mam trochę obawy o poziom, ale to bedzie idealna okazja, zeby zapoznac sie z początkami serii.
Problemem jest to, że Microsoft robi dokładnie to samo i zgrywa biednego, Phil Spencer wjeżdża i mówi, że on nie chce exów, a potem Stalker 2, zabranie gier Bethesdy itd. Sony robi exy i nie mówi, że exy są złe, znacząca różnica.
dlatego Sony robi teraz to objazd po wszystkich możliwych instytucjach, zeby sie poskarzyc, ze Microsoft ich prześladuje?
pokaz mi moment, w ktorym to Microsoft zgrywal biednego, bo ostatnie miesiace wygladaja raczej zupelnie odwrotnie.
Tylko, że MS nie robi za bardzo eksów, bo w ich gry można zagrać nawet na smartfonach Sony i przy użyciu DualSense, podczas gdy Sony blokuje Death Stranding na GFN jeśli ktoś używa Xboksa, duża różnica
Łezka w oku, moja ukochana część. Ale do pełnego zachwytu zabrakło mi tego:
https://www.youtube.com/watch?v=8N_PXTGdlGw
Dokładnie moje odczucia! I wygląda na to, że większość muzyki napiszą od nowa :/ Tego już kompletnie nie rozumiem - oryginalny soundtrack to arcydzieło...
mam nadzieje, ze bedzie w opcjach mozliwosc przelaczenia na oryginalny soundtrack i dźwięki, tak jak w RE2.
ale watpie, mam przeczucie, ze chcieli ten remake zrobic troche budzetowo.
Dlatego czasami wolę oryginalne gry od remake. Nie wszystkie remake potrafią zachować 100% "magia" i zawartości z oryginału.
Nawet dla Final Fantasy VII i Resident Evil 2-3 wolę zachować obie wersji - oryginał i remake.
Zobaczymy, jak nowy Silent Hill wyjdzie w wykonaniu. Mam pewne obawy co do Bloober Team. Czas pokaże.
To samo było przy Resident evil 2. Oryginalny soundtrack to mistrzostwo, a napisali muzykę od nowa. W Re2 remake chociaż dali możliwość załączenia muzyki z pierwowzoru.
Ahh, aż człowiek do dziś ma ciary słuchając tego. Jak wiele można uczuć i emocji przekazać samą muzyką, krótkim motywem...
O rzesz jak to wygląda, nareszcie nadciąga gra która zmiecie całą konkurencje w stylu horror niczym paląca się świeczka w huraganie :D
Może Bloober zrobi w końcu swoją pierwszą dobrą grę?
Ta zapowiedź to jednak nic przy tym, że autor Higurashi i Umineko napisze scenariusz do najnowszego Silent Hilla.
bruh
bruh what?
On wyraża frustracje i niezadowolenie, że zmienili twarz bohatera na gorsze i nie tylko to, jak dobrze zrozumiem.
Wygląda jakby miał się zaraz rozbeczeć. Może gość odpowiedzialny za mimikę przesadził przy kręceniu suwaków?
Nie jestem przeciwnikiem zmian czy przeróbek gdy są dobre. Ale częstą bolączką nowszych technologii i bajerów graficznych (obecnych w remake'ach, remasterach i nowszych grach) jest sytuacja gdy twórcy chcą uwypuklić nowe technologie i detale kosztem stylu czasem ocierając się o karykaturę czy parodię.
Oczywiście jak robi to ktoś z segmentu AAA to nie wolno wytykać jego świeżo wydanego/nachodzącego produktu bo to podchodzi pod hejt...
Można wręcz pojechać po bandzie i wyjdzie takie coś ==>
https://www.youtube.com/watch?v=mmfSikLHm7A
to oczywiście mocno przesadzony i przykład i nierealistyczny, ale może lepiej da do zrozumienia o co mi chodzi... to się chyba nazywa "overdesign", nie wiem jaki jest rodzimy odpowiednik tego terminu.
Można zrobić grę łączącą styl i nowoczesne technologie ale to rzadkość.
Na razie jest parę sytuacji gdy człowiek kręci nosem. Może jakby było inne studio to może miałbym jakieś oczekiwania ale ci? Z ich dorobkiem? To musiałby być cud na miarę Teyon czyli od Rambo po Terminatora.
Silent Hill 2 (choć jeszcze lepiej pokazywała to pierwsza część) był jednym z najlepszych przykładów gdzie ograniczenia [platformy na której go wydano] wykorzystano na swoją korzyść i z pomocą wielu talentów i burzy mózgów stworzono coś wyglądającego unikalnie.
Dzisiaj niby nie ma tych ograniczeń ale pojawiają się inne - bajery graficzne. Konieczność zaimplementowania ich wszystkich - a nie jak kiedyś tylko część albo pojedyncze opcje (bo takie trendy czy wymóg wydawcy) przy próbie tworzenia czegoś wyglądającego bardziej unikalnie jest niełatwym zadaniem...
On wyraża frustracje i niezadowolenie,
??
nie wiem jak to skomentować
nie wiem jak to skomentować
https://www.miejski.pl/slowo-BRUH
Sorki. ;P
Kęsik trzymaj się tam.
...bo gość posiadający kompa z i5-6600 16GB RAM RX 480 Gaming w 2022r notorycznie narzeka jak to deweloperzy nie potrafią optymalizować gier, to tak jak teraz na forum steama z gry uncharted co poniektórzy narzekają że gra nie wspiera 10/15 letnich procesorów
PS: Choć w tym wypadku jesli chodzi o optymalizacje gier od blubera w 100% się zgodzę
Świetna wieść, nie powiem że łezka w oku mi się nie uroniła. Kadry na trailerze piękne. Pozostaje mieć nadzieję że Bloober rozumie i uszanuje elementy które zrobiły z SH2 klasykę, nie modernizując zanadto ducha gry. Naprawdę trzymam kciuki za tę produkcję, powodzenia Bloober.
Szczerze to jakoś po trailerze mam wrażenie, że mają podejście mocno filmowe, jak te crapowe filmy.
Zwłaszcza ten Red Pyramid Thing na końcu, który pojawia się jak jakiś Michael Myers - antagonista typowego slashera. Trzymam kciuki, bo to mój ulubiony horror, ale coś wątpię żeby oddali ducha oryginału.
Dlaczego nie zrobią pierwszą część pierwsze? Nie grałem w jedynkę czy nie przeszkodzi to w rozumieniu fabuły dwójki?
Nie. SH1 i SH2 to zupełnie niezależne i niepołączone historie. Za to SH1 łączy się z SH3.
Muzyka dość generyczna, nie pasująca do klimatu. Ujęcia kamery w poszczególnych scenach bardzo bezpłciowe, bez charakteru, bez wizji. Słabiutka mimika i wygląd Jamesa. A jeżeli chodzi o optymalizację, to obaw nie będzie mieć tylko ten, co nie grał w poprzednie gry od Bloober. Przeważnie nie narzekam, ale taki absolutny klasyk jak SH2 powinien trafić w ręce teamu z topu, a nie w ręce dość przeciętnych gości z niższej półki. Mocno trzymam kciuki, bo druga część Cichego Wzgórza, to gra z mojego top 10 wszechczasów, ale nie widzę tu zbyt dużej nadziei. Przykro mi, że uraziłem Twoje uczucia. Po prostu niektórzy mogą mieć wyższe wymagania artystyczne, niż Ty.
Biznes to biznes obie korpo pięknie mówią , obie odbierają graczom tytuły , Sony jeszcze bardziej śmierdzi hipokryzja bo płacze za cod a co chwilę jakas blokada , jakąś wyłączność ....nie czytałem by micro wyło bo destiny czy village blokowany na game pass . Sony dzisiaj to większe świństwo.
Bardziej bym widział reebot jedynki, gdyż ta jest dzisiaj ledwo grywalna.
Dwójka jest bardziej rozpoznawalna i ma wersję na PC, więc jest łatwiej ja ulepszać.
Nikt nie każe w to grać, więc nie ma co narzekać.
Z tą czasowa ekskluzywnością i płaceniem, żeby gra nie wyszła na Xbox to Sony więcej traci w oczach graczy niż zyskuje.
To upadła firma, która zamiast wydawać pieniądze na tworzenie czegoś dobrego to płaci ta pieniądze, żeby zabrać innym, krzywdząc zwykłych ludzi.
To zło, które pozostaje bez odpowiedzi, jak dla mnie nadaje się to do światowych Rzeczników Praw Konsumenta i Sony winno wylecieć z rynku chociaż w UE.
Są tak źli, że lepiej by było beż nich niż z nimi.
Płacą, żeby ludzie tacy jak ja mający Xboxa i płacący gamepass nie mogli zagrać w gry firm trzecich. Co ja im zrobiłem że zadają mi personalnie krzywdę? Dlaczego mi zabierają coś, co bym dostał, gdyby nie krzywdy wyrządzone przez Sony?
Sony to złodziej? Nie kupię ich produktów więcej, taka firma lepiej żeby zbankrutowała i nie istniała, przynajmniej nie będzie krzywdzić zwykłych ludzi.
Dildo, zapomniałeś o swoich starczych tabletkach
Rozumiem że jak Microsoft robił czasowe exy z Tomb Raidera, Masz Effect albo The Medium to wszystko jest w porządku... Taka mentalność Kalego. Microsoft zamiast topić kasę na wykupywanie kolejnych multiplatformowych wydawców mógłby w końcu wziąć się za robienie gier a nie odcinać kupony od kolejnej forzy czy halo...
Robi to Bloober więc na start można stwierdzić, że optymalizacja będzie do dupy. Gorzej jeśli zrobią z tego kolejny symulator łażenia...
Ale tak czy siak cieszę się bo drugi Silent od lat siedzi na mojej liście do sprawdzenia.
No ale SH2, to w zasadzie jest symulator chodzenia. Są tam walki, ale dość rzadko i słabiutko zrealizowane.
Obawy co do optymalizacji jednak uzasadnione. Obstawiam 30 fps niestety.
ale SH2, to w zasadzie jest symulator chodzenia
Nie do końca. W SH2 przynajmniej mogliśmy zrobić coś więcej. w grach Bloober Team takich jak Layers of Fear mamy mniej interakcji z otoczeniem i mniej wolność eksploracji, czyli po prostu mniej swobody, więc bliżej do poziomu "symulator chodzenia". SH2 nawet oferuje kilku zakończeń plus sekretny.
Tak twierdzą wielu graczy jako fani horrorów.
No ale SH2, to w zasadzie jest symulator chodzenia. Są tam walki, ale dość rzadko i słabiutko zrealizowane.
Obawy co do optymalizacji jednak uzasadnione. Obstawiam 30 fps niestety.
Większych bredni dawno nie słyszałem.
SH2 fabularnie kiedyś dosłownie zmiatał wszystko a ta ścieżka dźwiękowa (o mój Boże)
Czyli proste, sony zapłaciło by nie wyszło na xboxa, ciekawe czy o tym wspomną tam gdzie trzeba.
Piszesz tak jakby Microsoft nigdy nie zrobił z żadnej gry czasowego exa. Tomb Raider, Mass Effect, The Medium, mam wymieniać dalej? ;)
gdzie napisal tak, jakby Microsoft tego nie zrobil?
ale to nie Microsoft teraz placze caly czas, ze zachowania Sony sa niefair wobec graczy.
To nie Sony wykupuje całych wydawców multiplatformowych ;) Ale rozumiem popularną teraz narrację, jak Sony robi czasowego exa to najgorsze zło, a jak robi to Microsoft to wtedy nic złego w tym nie widzicie ;)
dlaczego wkladasz mi w usta slowa, ktorych nie wypowiedzialem?
ja doskonale zdaje sobie sprawe z tego, ze obie firmy robia to samo. moj stosunek jest do tego raczej obojetny, bo uzywam konsol obu firm.
problem jest taki, ze nie lubie hipokryzji, a to Sony ostatnio sie odpalilo i udaje swietych, zarzucajac Microsoftowi, ze sa jedyni, ktorzy stosuja nieczyste zagrywki.
myslisz, ze gdyby Sony mialo tyle pieniedzy co Microsoft, nie robiliby podonych ruchow? mysle, ze probowaliby zrobic dokladnie to samo, co idealnie pokazuja wlasnie takie sytuacje jak z Silent Hillem.
Ależ ja doskonale wiem co robią obie korpo, nie martw się nie noszę niebieskich okularów i nie miałem tutaj na myśli akurat Ciebie, tylko ogólnie co się aktualnie dzieje... Obie firmy w przeszłości stosowały czasowe exy, ale tylko jednej z nich ludzie to wypominają i mają za złe. Mógłbym też napisać w taki sposób w jaki widziałem wiele razy przy analogicznej sytuacji - przecież to żaden ex bo możesz ograć na PC. Serio ludzie zapominają że korpo robi tak by im było dobrze ;)
Grafika robi wrażenie. Wygląda to świetnie.
W sztuce, by przebić oryginał twórcy nie mogą właśnie oglądać się na wcześniejsze wersje tylko iść swoją odważną drogą i zrobić nowe trzęsienie ziemi na swój sposób. Dlatego to rzadkość. Zawsze robię porównania, ale po cichu liczę, by być zaskoczonym czymś nowym i rewelacyjnym w takich odświeżeniach.
Mam nadzieję, że Bloober pokażą wreszcie jaja i zrobią najlepszą swą grę, żebym nie musiał im wytknąć niczego. Dorównać Silent Hill 2 będzie jednak trudno. Odświeżałem tą grę w 2021 roku z paczką Enhanced Edition grając na najwyższym poziomie trudności i ta gra po prostu miażdży The Medium we wszystkim, a kultowe lokacje w szpitalu w połowie gry i hotelu pod koniec to mistrzostwo pod względem psychodeli. To jedna z tych gier, która się rozkręca i z każdym aktem staje co raz lepsza, a ogrywanie jej na słuchawkach jest pyszne. Udźwiękowienie i mocny klimat odgrywało zawsze ogromne znaczenie w odbiorze SH2. Scenariusz z podwójnym dnem i próba bohatera pogodzenia się z brutalną rzeczywistością co zrobił jest smutna i przytłaczająca.
Bo jedynka juz dostala wczesniej remake, a poza tym dwojka jest zwyczajnie lepsza gra. Tak naprawde to dopiero po niej seria zyskala status kultowej, pierwszy sh nie mial wielu fanow pamietam, byl dosc toporny nawet jak na swoje czasy i nie zarzadzil
Wyglada to bardzo dobrze, nie rozumiem narzekania na brak klimatu. Dokladnie tak sobie wyobrazalem ten remake. Oby bloober dowiozlo
Te dodatkowe uwagi do wymagań gry dla Intel Core i7-8700K i NVIDIA GeForce 2080RTX... Playing on recommended requirements should enable to play on Medium quality settings in 60 FPS or High quality settings in 30 FPS, in FullHD to jakiś żart czy co ?
Co w tym śmieszego skoro to UE5 i gra tylko na nextgeny?
Już widzę jak to będzie działało skoro robi to ten bloober o ps5 nawet nie wspomnę wystarczy spojrzeć na ich poprzednie gry a były to tylko symulatory łażenia
Eh i rakowe sony aka for the players, zabiera znowu na 12 miesiecy gre posiadaczom innej platformy.
Widać, że maja u siebie potezny kryzys gier ekskluzywnych, nie mowiac juz o grach ktore wychodza wylacznie na PS5, bo takich to bylo chyba tylko 2 ?
- Ratchet
- Demons Souls Remake
Jako że konami wspiera takie praktyki, to pokazuje środkowy palec i rok po premierze na PS5 i PC, to na Xboxie za tę produkcję będę mógł dać maks 80zł na promocji.
Chyba że do tego czasu kupię PS5, ale póki co nie mam po co, bo Horizon i GoW w formule akcyjniaka mi kompletnie nie podeszły.
Jak jedynka ma się fabularnie do dwójki? Nigdy nie grałem w te starsze części a dwójkę nową na pewno kupię. Czy będzie wymagana znajomość jedynki? Po tym, że zrobili Remake 2 a nie 1 to sądzę, że chyba nie wymagane/powiązane? Naprowadzi mnie ktoś pod tym kątem?
Wow! Rewelacyjna wiadomość. Nie mogli wybrać lepszego studia do tej roboty! Po Medium wiem, że to będzie kawał mega solidnej gry.