Cyberpunk 2077 ma za sobą rewelacyjny miesiąc; CDP znów się chwali
Od dłuższego czasu zastanawiam się nad kupnem gry. Anime jest super i chyba to mnie pcha bardziej w stronę kupna.
Pytanie czy udało się naprawić bolączki, na które narzekali gracze? Graficzne bugi, glitche i problemy z policją?
Nie zamierzam wywoływać żadnej burzy tylko chciałem spytać, czy gra jest 'grywalna' i czy bardzo rzucają się w oczy niedociągnięcia
Polecam, świetna gra ograłem już chyba ponad 100 lub 120 godzin, kampania ukończona 3 razy (jako korp, punk i nomad) i nadal gram, mnie gra nie nudzi. Może czasami gdzieś się trafi na jakiś glitch czy bug, ale są to rzadkie przypadki, nawet jak się pojawią to jakoś nie przeszkadzają a bawią czasami. Optymalizacja po tych patchach (obecnie 1.6) poprawiła się w bardzo dużym stopniu. Gram na lapku z GTX 1660 Ti (6 GB) i na premiere to była masakra, a teraz na wysokich wyciągam 80 - 85 fps, najmniej miałem 55, ale to w mieście jeśli trafię w miejsce gdzie jest dużo obiektów do wyrenderowania.
Jak będziesz szukał problemów to je znajdziesz. Gra jest grywalna, zdarzają się problemy z jakąś konkretną misją u konkretnych osób, zwykle problem mija po wczytaniu jeszcze raz. Na konsolach starej generacji niedociągnięcia się trafiają, bo po jeździe samochodem potrafią się nie wczytać do końca modele i tekstury. One sie doczytują, ale HDD sobie nie radzi jak jeździsz czymś szybszym.
Kolizje i wywołane przez nas pościgi drogowe to nie jest mocna strona tej gry i musisz to zaakceptować, jest lepiej niż pokazywali na początku ludzie, ale do GTA, dużo temu brakuje i raczej już w tej wersji gry nie zobaczymy kolizji na miarę tych z najnowszych odsłon GTA(chociaż kto wie, co oni tam tyle czasu dłubią).
Ta gra broni się czymś innym, a wydaje mi się, że z DLC będzie broniła się jeszcze mocniej. Bo przypuszczam, że DLC robione tyle czasu, doda całkiem sporo zawartości.
No chyba, że nie podoba Ci sie klimat Cyberpunka, dla mnie trochę ten świat jest zbyt mroczny i przemocowy, co mi średnio leży.
Jak szukasz action RPG to jeden z najlepszych tytułów tego typu w historii (świetna historia, zróżnicowane podejście do misji, genialny klimat, mnogość mechanik choć nie zawsze dopracowanych, fenomenalny klimat, świetne dialogi i genialnie wykreowane postaci, fenomenalny klimat), jak klona GTA w przyszłości to sie zawiedziesz (pościgi i system kolizji są drewniane, walka z policją nudna bo nie o to w tej grze chodzi).
Kupuj śmiało, problemy były naprawione już dawno. Mało jaka gra na rynku jest tak bogata w detale jak CP, masa wszystkiego i wszędzie, fabuła świetna, nie czuć żadnej powtarzalności questów (nie licząc ofc typowych pobocznych jak cyberkrejzole i inne takie), a i gra jest pełna filmowości i ma masę fajnych buildów.
Ja własne gram, po 20h man takie przemyslenia:
- fabula wciagajaca, swietne postacie
- jest troche bugow, ale kto gral w gry ubisoftu to jest przyzwyczjaony do tego, nie utrudniaja rozgrywki
- miasto piekne wizualnie, ale puste (malo samochodow na ulicy, malo npc np w porownaniu do tak starej gry jak gra5)
- tragiczne AI przeciwnikow i npc
- misje poboczne mieszane: czesc jest fabularna, wtedy sa spoko, ale te aktywności poboczne np NCPD, to porażką i mega nuda
- muzycznie spoko poza stacjami radiowymi, ktore sa mega slabe i wole jechac autem bez muzyki.
- miasto piekne wizualnie, ale puste (malo samochodow na ulicy, malo npc np w porownaniu do tak starej gry jak gra5)
To zależy od ustawienia gęstości tłumu w opcjach, ja mam sporo większy tłok niż w GTA 5
- muzycznie spoko poza stacjami radiowymi, ktore sa mega slabe i wole jechac autem bez muzyki.
Serio? CP ma jeden z najlepszych soundtracków jakie są. Dla mnie akurat to jest element fenomenalny.
Ja gram na ps5 i smochodów prawie nie ma na ulicy, zwlaszcza jak wysiade z mojego i chce ukrasc jakis inny to mam maly wybor i czasem czekam dlugo az ktos nadjedzie. NPC tez bida, czasem jest sporo, ale przez wiekszosc czasu jest malo i stoja w miejscu albo chodza bez celu.
Co do muzyki to ona jest mega podczas misji, ale te stacje radiowe... serio podoba ci sie to umcyk umcyk albo trash metal na kazdej stacji? W gta stacje byly bardziej roznorodne.
Odpaliłem sobie wczoraj na PS5 dla przypomnienia i po 15 minutach wyłączyłem. Miasto nadal jest puste, ruch na ulicach jest żałośnie niski (wina konsoli? nie wydaje mnie się), ponieważ był to początek gry to część miasta była zablokowana a samochody NPC i tak jeździły w stronę blokad i stały przed nią, policja nadal spawnuje się za plecami.
No sorry, ja progresu nie widzę zbyt dużego nadal.
Na PC ruch uliczny porusza się z sensem i policja jest naprawiona? Nowe, nie znałem. Nawet w GTA 3, 20 lat temu, gdy most do drugiej części miasta był zablokowany to ruch uliczny nie stał przy barierach. Dla programistów z CDP niestety zbyt trudno jest zaprogramować logiczne ścieżki poruszania się pojazdów kierowanych przez NPC.
Ulice może na kąkuterze nie są takie puste chcoiaz jak grałem na pc po premierze to było tak samo pusto.
Jak grałem tydzień po premierze patcha na PC (pierwszy kontakt z grą w ogóle) to ruch uliczny był w porządku. Raczej nic na minus mi się nie wybijało, samochodów w centrum było od groma, w mniej zaludnionych lokacjach już... Cóż, mniej. Inni kierowcy normalnie już w miarę wymijają przeszkody. Wszystko po wprowadzeniu do gry oczywiście.
Ale poza tym to co mi się rzuciło w oczy to kiepska optymalizacja. Gra na RTXie 3060 i Ryzenie 3 3100 (a ZALECANY jest 3 3200G) z DLSS nie trzyma stabilnych 60FPS w 1080p na wysokich. To znaczy w mało zaludnionych lokacjach jest okej, ale tam gdzie gra lśni najbardziej - w zaludnionym centrum pełnym detali - już spadki są mocno wyczuwalne.
Do tego błędy są. Nic na razie wielkiego, na pewno nie porównywalnego do stanu na premierę (tposing jest, Evelyn we wprowadzaniu sunęła bez ruchu na posadzke jakby siedziała na fotelu, ale nie siedziała, samochody wtapiające się lekko w obiekty otoczenia).
No a mi się wydaje. Na PC na każdej ulicy biegają dziesiątki NCPów u mnie.
Ilość NPC zależy od ustawienia gęstości tłumu. Nie wiem czy ta opcja jest dostępna na konsolach. W wersji na pastgeny było na sztywno ustawione minimum, nie wiem jak w wersji na next-gen.
Porównanie ustawień na PC
https://www.youtube.com/watch?v=rxjlt6WlBCc
Niektórym to będzie nawet przeszkadzać, że za mało chmur jest na niebie.
Jak ktoś się uprze to zawsze coś znajdzie
dawno mnie tak nie wciągnął żaden tytuł.
Co prawda obsrywanie się własnym wyglądem gdy momentów jak można siebie zobaczyć spraowadza się do podejścia do lustra i w karcie postaci.
Natomiast świetny feeling strzelania. Ostatnio tak fajnie strzelało się w Borderlandsach.
Można jeszcze na motorze zobaczyć i ew. Modach choć tam słyszałem że średnio, gra nie jest przystosowana do widoku 3 osoby