Darmowe granie w Warhammer Darktide, startują testy beta na Steam
Do przetestowania będzie zarówno walka wręcz, jak i strzelanie, w zasadzie nieobecne w poprzednich produkcjach studia Fatshark z serii Warhammer: Vermintide
Co?
Mhm cóż wychodzi na to, że te łuki, minigun, spluwy i kusze nie istniały...
Jak wrazenia po weekendowych testach? Ja mialem troche czasu w niedziele i mocno przycisnalem. Zdecydowalem skupic sie na jednej postaci zamiast poprobowac kazda po trochu. Ostatecznie wbilem 17 poziom Zealotem, ogralem wszystkie dostepne mapy na trzecim z pieciu poziomow trudnosci, sprobowalem kilka razy na czwartym ale odbilem sie jak od sciany. ;)
Moje odczucia sa... mieszane. Glownie przez aspekty techniczne - niestety najprawdopodobniej wynikajace w duzej mierze z winy mojego przestarzalego PC. Nie wiem czy w 1,5 miesiaca do premiery uda sie cos zrobic z optymalizacja ale poki co miewam spadki w fps nawet na ustawieniach low + cos bylo nietak z teksturami, szczegolnie przy szybkim obracaniu kamera elementy tla i kontury obiektow wydawaly sie drgac (?). Do tego zmiana ustawien przynosila rozne rezultaty. Mam wrazenie, ze na medium/high gra wyglada gorzej niz na low, ale dziala plynniej. :D Do tego spore problemy ze stabilnoscia serwerow. Disconnectow w trakcie meczu mialem tylko kilka, natomiast bedac w lobby potrafilo mnie kicknac trzy razy w piec minut. Tutaj jednak spodziewam sie znacznej poprawy na premiere.
Co do rozgrywki - jak dla mnie cud-miod. :D Ja nawet nie siedze w uniwersum WH40k ale design lokacji i przedmiotow to jest klasa sama w sobie. Widac, ze sporo rzeczy bylo niedostepnych w testach ale jezeli chodzi o core gameplayu to jak dla mnie bomba. Poczatkowo mialem uczucie, ze w porownaniu do Vermina wszystko dzieje sie wolniej, bardziej topornie i slamazarnie. Kazdy krok i zamach bronia wydawal sie ociezaly... ale szybko sie przyzwyczailem do tej zmiany tempa. Podoba mi sie, ze nie zmienili systemu walki i unikow, a raczej sprobowali go troche rozszerzyc.
Jezeli ktos tak jak ja obawial sie, ze strzelanie wyprze machanie bronia biala to uspokajam, ze nadal nic nie zastapi dobrego mlota lub topora. :D imho im wyzszy poziom trudnosci tym istotniejsze staje sie rozroznianie i ocena sytuacji wlasnie pod katem tego jak do niej podejsc. Czasami oplaca sie wpasc z szarza pod nos, innym razem skonczy sie to szybkim rozstrzelaniem. Wrogowie staraja sie chowac za zaslonami, zmieniaja pozycje itd. Nie sa tak statyczni jak w Verminie.
PS.
Troche dziwi cena 169zl na premiere. :P Pamietam, ze V2 wyrwalem za niecala stowke. :)