Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Retro-RPG w stylu Fallouta zaskoczy mechaniką walki

11.10.2022 12:53
ROJO.
1
6
ROJO.
182
Magia Kontrastu

Przeklimatycznie to wygląda. Powiew świeżości plus hołd dla klasyki. Czekam.

11.10.2022 14:31
6
6
odpowiedz
6 odpowiedzi
Jerry_D
64
Senator

"Z pewnością jedną z największych przywar klasycznych Falloutów zawsze była powolna i niezgrabna specyfika walki turowej."
Jedyne, co mnie irytowało w walce w Falloucie, to brak kontroli nad towarzyszami, którzy mi nie raz zrobili z tyłka sito. Co tam więcej było niezgrabnego?

11.10.2022 12:53
ROJO.
1
6
ROJO.
182
Magia Kontrastu

Przeklimatycznie to wygląda. Powiew świeżości plus hołd dla klasyki. Czekam.

11.10.2022 13:10
Hagetaka
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Hagetaka
7
Generał

Grafika jak na Amidze.

11.10.2022 13:18
misterŁŁ
😜
2.1
2
misterŁŁ
85
Generał

Amiga ma rozdzielczość powyżej 640×256 :-P

11.10.2022 13:21
Hagetaka
👍
2.2
Hagetaka
7
Generał

Stary telewizor czy monitor i nie zobaczysz różnicy :P

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-10-11 13:22:55
11.10.2022 14:05
misterŁŁ
😉
2.3
misterŁŁ
85
Generał

Gry z Amigi mają inne zdanie

11.10.2022 21:48
Miodowy
2.4
Miodowy
96
Nigdy nie był młody

A na tym lista zalet się nie kończy.

11.10.2022 13:17
misterŁŁ
3
odpowiedz
1 odpowiedź
misterŁŁ
85
Generał

Zastanawiam się czy te lokacje do walk z pierwszej osoby, które odzwierciedlają miejscówkę z izometrycznego widoku są predefiniowane czy odwzorowują dokładnie lokacje bo jeśli to drugie musieliby zrobić wiele prerenderów

11.10.2022 14:44
3.1
2
zanonimizowany1255967
74
Generał

Będzie pewnie kilka wariantów do walki w mieści i kilka na pustyni i innych biomach
Przeciwnicy też będą mieć tylko kilka animacji i kilka wariantów
W 2d które udaje 3d nie da się inaczej

11.10.2022 13:43
marvin92
4
odpowiedz
1 odpowiedź
marvin92
24
Pretorianin

Przy takim widoku nie może zabraknąć celowania w konkretne części ciała jak w Falloutach.

11.10.2022 20:09
Angry Zeus
4.1
Angry Zeus
33
Generał

Przecież w F1 i F2 pomimo walki w rzucie izometrycznym też mogłeś celować w konkretne części ciała.

11.10.2022 13:44
5
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

Trochę za mocna zrzyna na granicy pozwu.

W takim ATOM RPG czy Hedon inspiracje były odczuwalne, ale starano się zrobić coś nowego zamiast zrzynać i przypudrowywać.

Swoją drogą mogli jednak trzymać się schematu „eksploracja w FPP + walka z widokiem z góry" jak np. w grach Realms of Arkania czy Gold Box.
No ale wtedy musieliby się mierzyć z ludzkimi uprzedzeniami (ludzi którzy głównie o nich słyszeli) do walki ze starych Falloutów... Walka turowa w FPP to może w Wizardry i Might&Magic się udała bo tam jednak się postarano a tutaj?

11.10.2022 16:30
5.1
laki2217
133
Generał

Zgadzam się z tym. Jestem ciekaw czy ktoś się tym nie zainteresuje.

11.10.2022 20:07
Angry Zeus
5.2
Angry Zeus
33
Generał

Na razie tylko interface jest podobny, nie widzę większych powodów do obaw.

11.10.2022 14:31
6
6
odpowiedz
6 odpowiedzi
Jerry_D
64
Senator

"Z pewnością jedną z największych przywar klasycznych Falloutów zawsze była powolna i niezgrabna specyfika walki turowej."
Jedyne, co mnie irytowało w walce w Falloucie, to brak kontroli nad towarzyszami, którzy mi nie raz zrobili z tyłka sito. Co tam więcej było niezgrabnego?

11.10.2022 15:21
6.1
1
112
3 grosze

"Powolna i niezgrabna" specyfika walki turowej była moim zdaniem ich zaletą.

post wyedytowany przez ZŁ 2022-10-11 15:22:02
11.10.2022 20:14
Angry Zeus
6.2
2
Angry Zeus
33
Generał

To jakiś gościu, który nie grał w F1/F2 napisał pewnie. Walka w tych grach była wyśmienita (jedyną wadą był brak kontroli nad towarzyszami jak napisałeś - przez co żeby ocalić Dogmeata w finalnej walce w F1 musiałem z 4h spędzić, jednak z drugiej strony było to całkiem realne podejście do tematu walki, w sumie towarzyszy drużyny w rzeczywistej potyczce nie kontrolujesz).

11.10.2022 20:51
6.3
zanonimizowany768165
119
Legend

Może gdy prowadzimy dłuższą walkę - w której mieliśmy przewagę - mogła zakończyć się nagle przez nieszczęśliwe trafienie krytyczne?
Może też przypadki gdy w okolicy są neutralni NPCe i oni też muszą swoją turę odbyć?
Może w starszej wersji na starszych maszynach SI potrafiło się dłużej namyślać?
Może animacje walki są powolne? Ale na szczęście jest suwak przyśpieszający.

11.10.2022 22:55
6.4
sontagwoj
28
Chorąży

Fallouty były genialne, ale walka to tragedia. Żaden izometryczny rpg nie miał tak nudnych walk.

12.10.2022 00:32
👍
6.5
zanonimizowany1373004
9
Generał

Jerry_D
+

sontagwoj
Żaden izometryczny rpg nie miał tak nudnych walk.
To mało gry widziałeś.

12.10.2022 11:39
deTorquemada
6.6
1
deTorquemada
252
I Worship His Shadow

Dokładnie - walka była jedną z zalet.

No ale zobaczymy jak to wyjdzie tutaj.

11.10.2022 14:38
Bociek69
7
odpowiedz
Bociek69
44
Byle do Wiosny

Zajebiste. Tak powinny wygladac wszystkie fallouty, a nie to 3d gowno od bethesdy.

11.10.2022 14:45
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
Artur676
47
Generał

Jak Fallout to tylko w fps w stylu Fallout 4, a nie te przestarzałe i nudne turówki z rozpikselowaną grafiką.

post wyedytowany przez Artur676 2022-10-11 14:47:14
11.10.2022 16:12
8.1
5
porucznikZubek
4
Junior

Chłopie weź takich herezji nie pisz bo mnie pielęgniarki na oddziale geriatrycznym uspokoić nie mogą

11.10.2022 20:26
Angry Zeus
8.2
1
Angry Zeus
33
Generał

Pierdzielisz, F4 nie mogę nawet dobrze rozpocząć od 6 lat, traktuję tę grę jak engine do oglądania niektórych modów (acz w takim Skyrim dużo lepszych modów jak w F4 mam tysiące i o samej grze, rozgrywce i settingu świata nie mogę nawet jednego złego słowa powiedzieć, nie wiem dlaczego Beth tak zwaliła markę Fallout).

post wyedytowany przez Angry Zeus 2022-10-11 20:31:13
11.10.2022 15:16
Butryk89
9
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Butryk89
158
Senator
Image

Specjalna edycja Fallouta też świetnie się zapowiada.

11.10.2022 15:41
Fasola Jasio
9.1
Fasola Jasio
79
Generał

Stanowski!!!

11.10.2022 16:39
Aen
10
odpowiedz
Aen
239
Anesthetize

Trochę jak w Lord Of Xulima. Czyli spoko.

11.10.2022 17:21
11
1
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany449082
103
Generał

Via Tenor

Czyli walka turowa jak w dungeoncrawlerach albo jRPG?

11.10.2022 19:47
11.1
1
zanonimizowany1373004
9
Generał

DzaQ
Czasami się zastanawiam, czemu niektórzy nienawidzą walki turowe. Przecież walka w Heroes III, Disciples i inne gry to fajna sprawa (jedynie nadmiaru walki z neutralne przeciwnicy mnie nudzi).

Może walki turowe są zbyt długie i nie budzą wielkie emocji co walki w czasie rzeczywistości, ale dają duże pole do popisu, jeśli chodzi o taktyki i myślenie. Więcej satysfakcji.

Walki turowe nie są złe, jeśli usuniemy z gry zbyt dużo walki z nudne, LOSOWE przeciwnicy, co nie mają duże znaczenie dla fabuły, a tylko wciskane na siłę dla przedłużenie czas rozgrywki. Jeśli walki będą mało i umiarkowane, ale satysfakcjonujące np. walki z bossowie i wyjątkowe przeciwnicy, to byłoby OK. Liczy się jakość, a nie ilość.

11.10.2022 19:55
11.2
zanonimizowany449082
103
Generał

Link
Ależ ja uwielbiam gry turowe! dos 1 i 2, pathfinder, Poe2, CK3, civ5, xcom, Jagged, fallout 1, 2,a szczególnie Tactics (pod względem systemu walki)

Ale doungeoncrawlery i jRPG (poza wyjątkami) nie lubię właśnie ze względu na ich turowy system walki.

post wyedytowany przez zanonimizowany449082 2022-10-11 20:40:53
11.10.2022 20:06
Angry Zeus
11.3
Angry Zeus
33
Generał

Link - gościowi chodziło o inny turowy system walki jak w Fallout i Fallout 2.

11.10.2022 20:07
11.4
1
boy3
112
Senator

Czasami się zastanawiam, czemu niektórzy nienawidzą walki turowe
Bo trzeba walkę turową dobrze zaprojektować w RPG

Potyczki powinny stawiać na jakość a nie ilość, w takim falloucie pasowały ale nie wyobrażam sobie baldura czy neverwinter nights z turową walką

Już w D:OS 1 i 2 walki strasznie potrafiły nudzić właśnie przez turową walkę

post wyedytowany przez boy3 2022-10-11 20:08:12
11.10.2022 20:48
Herr Pietrus
11.5
Herr Pietrus
230
Ficyt

Ale doungeoncrawlery i jRPG (poza wyjątkami) nie lubię właśnie ze względu na ich turowy system walki.

Ale jak na ironię jedyne dobre crawlery, to te turowe, bo tylko tam jest wystarczająca głębia taktyczna, nie wspominając o tym, że tury to kwintesencja i istota jRPG... Tak, wiem, że ostatnio (znaczy będzie już jakieś naście lat :)) skośnym odbiło i idą w real time... :(

11.10.2022 21:10
11.6
zanonimizowany449082
103
Generał

Dobra. Może ujmę to inaczej;

Wole turowy system, w którym można poruszać się jednostkami na polu walki, gdzie znaczenie ma pozycja, zasięg, uskrzydlenie itp.

I wiem, CK3 nie pasuje do tej definicji :)

11.10.2022 20:04
Angry Zeus
12
1
odpowiedz
Angry Zeus
33
Generał

Wygląda fajnie, tylko system walki zapowiada się na porażkę. No nie wiem - przecież w takim DOS/DOS2 potrafili zrobić turowy system walki, który wszyscy zainteresowani takimi tytułami bardzo chwalili.

EDIT - dokładnie, jak napisał powyżej DzaQ, w grach które wymienił w poście 11.2 także potyczka w turach była albo b. dobra, albo nawet perfekcyjna (nie wiem dlaczego, ale faktycznie z serii civilization najbardziej mi się cz.5 podobała, od 6 się odbiłem - i nie o walkę chodziło tylko o system zarządzania miastami i rozwojem cywilizacyjnym, grałem 3x na różnych poziomach trudności i zawsze wygrywałem zwycięstwem kulturowym)

post wyedytowany przez Angry Zeus 2022-10-11 20:21:50
11.10.2022 20:11
13
odpowiedz
5 odpowiedzi
boy3
112
Senator

Najważniejsze pytanie: czy gra będzie po polsku

post wyedytowany przez boy3 2022-10-11 20:11:37
11.10.2022 20:23
Angry Zeus
13.1
2
Angry Zeus
33
Generał

Najważniejsze pytanie, to jak ciekawa będzie fabuła gry oraz jak będzie gra zrealizowana - moim zdaniem oczywiście.

11.10.2022 20:54
13.2
1
zanonimizowany768165
119
Legend

RPGi indie? No nie nastawiałbym się... brak wydawcy opłacającego tłumaczenia połączone z niską opłacalnością niszowego tytułu robi swoje.
Z tego co widzę gry New Blood - poza DUSK - nie mają polskiej wersji.

12.10.2022 00:25
13.3
1
zanonimizowany1373004
9
Generał

boy3
Trzeba być nastawiony na to, że nie dostaniemy PL tak po prostu. Większości gry Indie nie mają PL. Jest na to bardzo mała szansa, a szczególnie "mało popularne" gry RPG i przygodówki z mnóstwo strony tekstów. Nawet Age of Decadence, Forgotten City, NEO Scavenger, UnderRail, Avernum czy nowy Pathfinder nie mają porządne PL.

Tak jak wyjaśnił SpecShadow, czemu jest tak.

Prędzej się uczę j. angielskiego niż czekać na PL za 10 - 1000 lat. Też nie licz się na GrajPoPolsku, bo oni nie będą tłumaczyć wszystkie gry, a w biblioteki STEAM mamy aż ponad 5000 tytułów warte uwagi.

Nawet dla Fallout 1-2 i Disco Elysium dostaliśmy PL o wiele późno, ale najpierw muszą być znane i mieć dobre wyniki sprzedaży. No, chęć twórcy dla dodatkowe tłumaczenie też.

Ale możesz pomarzyć. Ja też liczę na PL po cichutko. Marzenia. :)

12.10.2022 00:27
13.4
boy3
112
Senator

Link

No wiem, zdaje sobie z tego sprawę :/

Niestety mój ang jest bardzo cienki
Dobrze ze fallouty miały spolszczenie bo tak to pewnie bym je nie ograł

post wyedytowany przez boy3 2022-10-12 00:28:31
12.10.2022 10:44
13.5
1
zanonimizowany1373004
9
Generał

boy3
Niestety mój ang jest bardzo cienki
Trzeba zacząć od czegoś łatwego. Dlatego polecam Ci czytać mangi po angielsku i korzystaj z Google translator albo cokolwiek na dobry początek. To bardzo mi pomaga. Praktyka czyni mistrza, a przyjemność pomaga Ci lepiej zapamiętać. :)

Powodzenia.

11.10.2022 20:46
Herr Pietrus
14
odpowiedz
3 odpowiedzi
Herr Pietrus
230
Ficyt

Via Tenor

Mody na wczesne lata 90. i graficzny turpizm ciąg dalszy...

11.10.2022 20:50
Angry Zeus
14.1
3
Angry Zeus
33
Generał

We wczesnych latach 90 gry tak nie wyglądały (np. zobacz sobie izometryczny Syndykat z 1993). Fallout1 i Fallout2 są z drugiej połowy lat 90. (10.1997 i 10.1998).

12.10.2022 00:29
14.2
1
zanonimizowany1373004
9
Generał

Herr Pietrus
Angry Zeu
Co nie zmienia to faktu, że Fallout 1 i 2 oraz wielu gry Indie są często ciekawsze niż wielu, przereklamowane gry AAA typu sandbox RPG, jeśli chodzi o eksploracji, fabuły i interakcji z światem. Gry AAA często są ładniejsze, a okazuje się, że tam praktycznie niewiele możemy robić coś ciekawego.

Nie oceniajmy "książki po okładce", bo często pozory mylą. :)

post wyedytowany przez zanonimizowany1373004 2022-10-12 00:30:06
12.10.2022 10:11
Herr Pietrus
14.3
1
Herr Pietrus
230
Ficyt

No to niech zrobią odpicowany izometryk w 4k z dopieszczoną, stylową grafiką, taki pójdzie dziś na ziemniaku, a nie kolejne rozpikselowane albo renderowane w SD g...
Ja nie przeczę, CZASAMI piksele albo toporne retro mają jakiś sens i tworzą klimat, ale zwykle to pójście na łatwiznę, granie na nostalgii itp. No i ile można...

11.10.2022 21:10
15
2
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany768165
119
Legend
Image
Wideo

Skoro o RPGach z retro grafiką mowa - Wormwood Studios (znane z Primoridia i stylu graficznego) tworzy horror RPG w FPP.
https://www.youtube.com/watch?v=q4BvqjBJwmo

12.10.2022 00:00
😍
15.1
zanonimizowany1373004
9
Generał

SpecShadow
Bardzo to ciekawe wygląda. Łap plusik za polecony tytuł. Będę to obserwować. :)

11.10.2022 22:47
fakk3
16
odpowiedz
fakk3
104
Pretorianin

Szykuje się petarda. Mody do F2 wyszły im znakomicie. Nic tylko czekać, co nam przyszłość przyniesie.

12.10.2022 00:06
claudespeed18
17
odpowiedz
claudespeed18
210
Liberty City Finest

Wspaniała sprawa. Czekam jak na żadną inną grę :D

12.10.2022 00:48
18
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Zarian001
56
Centurion
Wideo

Eksploracja w rzucie izometrycznym a walka w FPP? Dziwaczne, ja rozumiem odwrotną sytuacje, immersyjna eksploracja w FPP a podczas walki przejście do stylu izometrycznego przez co ma się większą kontrolę i pole widzenia na polu walki ale to? Ech udziwnianie...

A swoją drogą, nie jestem pewien czy to ta sama osoba, ale ponoć gość który będzie w tej grze odpowiadał za grafikę pracuje także nad pewnym modem do jednego z współczesnych portów Dooma dziejącego się w świecie Fallouta a także replikującego styl graficznym i animacje sprite'ów z oryginalnej gry. Jak dla mnie wygląda to bardzo ciekawie
https://www.youtube.com/watch?v=FMjJM9HAqqk

12.10.2022 09:23
18.1
zanonimizowany449082
103
Generał

No to wygląda ciekawiej!
Łap plusa!

12.10.2022 01:02
Vamike
19
odpowiedz
Vamike
109
Generał

fajnie aż chce sie zagrac nie to co te nowe RPG bez ladu i skladu kolorowe badziewiaki

12.10.2022 11:34
20
1
odpowiedz
zanonimizowany1281263
56
Konsul

wygląda koszmarnie, jak jakiś crap sprzed 30 lat w podbitej rozdzielczości, żerujący na nostalgii 50-latków, którzy są już tak starzy, że nawet nie pamiętają jak i dlaczego grali kiedyś w takie gry. to już chyba nawet chińskie porno czytanki są ciekawszą formą gry niż takie twory

12.10.2022 12:13
Drendron
21
1
odpowiedz
Drendron
125
Generał

Wasteland 2/3 pokazały, jak można zrobić świetnego, "nowoczesnego" Fallouta z kamerą na górze.
To wygląda po prostu średniawo, w najlepszym razie. Jako fan F1/2 nie czekam. Żerowanie na nostalgii tanim kosztem.

post wyedytowany przez Drendron 2022-10-12 12:16:32
14.10.2022 11:12
22
odpowiedz
1 odpowiedź
sontagwoj
28
Chorąży

Link "Dużo gry widziałem" bo akurat przeszedłem oba Fallouty. W porównaniu do Baldursa 2, gracz mniej kilka razy mniej opcji w walce, odbiec, dobiec, uleczyć się. Najczęściej sprowadzało się to do wybrania ataku z największym prawdopodobieństwem. Reszta to prawie zawsze kosmetyka. Jeśli się mylę to napisz jak rozbudowane taktyki można stosować w pierwszych falloutach?

14.10.2022 17:56
22.1
1
zanonimizowany1373004
9
Generał

sontagwoj
To prawda, że walka w Fallout 1-2 może nie jest specjalnie rozbudowana (gorsza niż Fallout Tactics), ale też nie jest źle i łatwiej jest opanować (brak wysoki próg wejściowy). Przy okazji, uwielbiam oglądać, jak rozwalam wrogowie z różnych broni i te dźwięki. No, można włożyć granatu do kieszeni wroga podczas skradanki, a także można celować w określone punkty ciało wroga. To prawda, że Jagged Alliance 2 jest bardziej rozbudowana, jeśli chodzi o strzelanka taktyczna. Baldur's Gate 2 to też było coś. Za to pozostałe elementy w Fallout 1-2 są bardziej rozbudowane, jeśli chodzi o questy, interakcji z światem (lepiej niż Baldur's Gate) i rozwój postać, a przede wszystkim świat i klimat. No, niskie statystyki Inteligencja też ma wpływ na dialogi. A także da się przejść Fallout 1-2 bez walki, co jest rzadkość wśród gry RPG. ;)

To, że mało widziałeś gry, to miałem na myśli, że istnieją inne gry (wolę nie wymieniać), gdzie walki turowe mnie zanudziły na śmierć w przeciwieństwie do Fallout 1-2.

Miłego grania.

post wyedytowany przez zanonimizowany1373004 2022-10-14 17:59:35
14.10.2022 12:58
lordpilot
23
odpowiedz
lordpilot
218
Legend

Ja, dla odmiany, jestem na nie. O ile mogę jeszcze przymknąć oko na "żerowanie na nostalgii", to już nie na plagiat, a właśnie tak to wygląda i takie miałem pierwsze skojarzenie.
Sorry :/

Wasteland 2/3 pokazały, jak można zrobić świetnego, "nowoczesnego" Fallouta z kamerą na górze.

^^Dokładnie - nic dodać, nic ująć.

14.10.2022 21:22
24
odpowiedz
1 odpowiedź
sontagwoj
28
Chorąży

Link
Nie mam zamiaru nic ujmować klimatowi czy fabule, bo były genialne. Po prostu jak przerzuciłem się z innych rpg izometrycznych to sama walka dla mnie była zdecydowanie najsłabszym (i w sumie jedynym słabym) elementem pierwszych falloutów.

15.10.2022 09:19
24.1
1
zanonimizowany1373004
9
Generał

sontagwoj
Jak uważasz. To twoja opinia. :)

Wiadomość Retro-RPG w stylu Fallouta zaskoczy mechaniką walki