1500 zł na osobę - tyle średnio wydają gracze w Star Citizen
Ja z psem mamy średnio po 3 nogi.
Nie wiem co to za statystyki, ale to musieli nabić jacyś milionerzy którzy kupili sobie wszystko co da się kupić.
Innej opcji nie widzę, bo z 30 osób które osobiście znam i w to grają, żadna nie wydała nawet złotówki ponad starter bo i nie ma w grze takiej potrzeby i wszystko da się kupić w miarę rozsądnym (jak na MMO) czasie.
Citizencon 2952 już za nami a jedyny news jaki udało wam się spłodzić przez te dwa dni to ten ile gra zarobiła i ilu ma użytkowników zamiast poinformować co zostało zrobione przez ostatni rok, co jest na wykończeniu i co przyniesie aktualizacja 4.0. No słabo.
Poza tym pakiet starter kupiony przeze mnie zaraz na początku kampanii crowdfundingowej dalej upoważnia mnie do gry i sprawdzenia wszystkiego co gra oferuje, swoją drogą trochę nie rozumiem tych co wydają dodatkowe "baksy". Przypomina mi to formę mikropłatności z innych gier, tylko, że mogę potwierdzić to co mój przedmówca, że do wszystkiego można dojść w rozsądnym czasie.
ps. ten wyciek SQ42 to najlepsze co się trafiło przez ostatni rok z tego projektu, przynajmniej widać, że jest to dość zaawansowane, bo twórcy bardzo szczątkowo dzielą się tym jak będzie kampania dla 1 gracza wyglądać.
zamiast poinformować co zostało zrobione przez ostatni rok, co jest na wykończeniu
Nic?
Biorąc pod uwagę ile kasy w to idzie i ile czasu powstaje, to gówno zostało zrobione.
Od patchnotesów jest forum/strona producenta. Jakby portale z grami miały się zajmować każdą łatką do każdej gry, to by na nic innego miejsca nie starczyło.
A SC to scam i należy to podkreślać w każdym miejscu, żeby się jak najmniej osób nabrało na pitolenie Robertsa i członków jego kościoła.
Widzę, że cenzura na portalu silna, szczególnie przy krytyce.
Nie chodzi o to aby każdy patch komentować, bo to by było bez sensu, ale raz na ruski rok napisać coś więcej niż ile gra zarobiła to nie są wysokie wymagania, szczególnie, że citizencon to duża impreza. Chyba, że gol szuka taniej sensacji a nie rzetelności, wtedy jest wszystko jak należy, wystarczy pisać ile gra zarabia. Użytkownik da upust emocjom, kliknięcia się zgadzają i można się rozejść.
Chyba, że gol szuka taniej sensacji a nie rzetelności, wtedy jest wszystko jak należy, wystarczy pisać ile gra zarabia. Użytkownik da upust emocjom, kliknięcia się zgadzają i można się rozejść.
I to jest całe sedno sprawy. Zawsze tacy poruszeni hejtem gdy są krytykowani. Ale jak sami takimi newsami ten hejt nakręcają to już wszystko jest w porządku. Walną newsa ze statystyką z tyłka bez żadnego "riserczu", wykasują trochę łapek, skasują parę postów i zarówno hejcik jak i kliknięcia się zgadzają.
A wystarczyło pogooglać i skorzystać z bardzo rozbudowanego narzędzia, które prezentuje zarówno wpływy jak i napływ nowych graczy i spróbować wyciągnąć wnioski. Ale nie. Lepiej przeklepać za innymi stronami i silić się na matematyczno-logiczno-statystyczne fikołki.
https://ccugame.app/star-citizen-funding-dashboard/funding-dashboard
Te dodatkowe "buksy" są często wydawane jako wsparcie dla devsów w formie subskrypcji (a więc niekoniecznie po statkach zobaczysz to, a czasami po wyglądzie postaci czy wyglądzie uzbrojenia), kupno biletów na CitCony (przed coviszaleństwem) czy zakup bluz, breloczków, kubków, krawatów, podkładek pod myszy itp.
Ale masz racje, srednia to gowniana statystyka. 50p, 90p i 99p daloby jakis poglad, tak to nie wiemy nic.
W Star Citizenie nie ma boostów. Możesz sobie kupić za żywą gotówkę pojazdy a to raczej trudno ukryć.
No to nie tak dużo, w sumie dużo mniej niż IL-2 Sturmovik z dodatkami i DLC, nie mówiąc już nic o DCS.
Edit - zapomniałem o RoF, w które gram chyba z 10 lat, tam też każdy "statek powietrzny" trzeba dokupić (chodzi mi o samoloty, ale też i o mapy / kampanie).
To co pokazuje tablica o zebranych pieniądzach na stronie RSI to suma wszystkich wpłat od graczy co obejmuje nie tylko zakupy "in-game" ale też zakupy w sklepie merchandisowym (kubki, koszuli itp.), subskrypcje czy na przykład zakup biletów na kolejne edycje CitConów. Skąd wiem? Bo miałem okazję być na ostatnim "stacjonarnym" CitizenConie (W Manchesterze) i widzę na moim koncie cenę biletu zaliczaną do sumy moich wydatków "na Star Citizena".
P.S. Znam całkiem sporą grupę osób (w tym Polaków) którzy wydali wielokrotnie więcej niż średnia wyliczona przez autora powyższego artykułu. Ale fakt, wystarczy do gry pakiet startowy, a resztę idzie zdobyć w grze (z wyjątkiem paru rzeczy głównie kosmetyki związanych z subskrypcjami i kolejnymi stopniami concierge).
Ja myślę, że to co podają na stronce
https://robertsspaceindustries.com/funding-goals
to tylko startery i statki.
Wynika to z zestawienia tego co przedstawili w informacji o finansach za 2020 rok
https://cloudimperiumgames.com/blog/corporate/cloud-imperium-financials-for-2020
z tym co można odnaleźć na stronie
https://ccugame.app/star-citizen-funding-dashboard/funding-dashboard
Do tego co jest na stronce trzeba doliczyć to co jest wykazane w raporcie jako subskrypcje i dodatkowe dochody. Zastanawiałem się też kiedyś ile może przychodu może generować merchandise i nie znalazłem takiej informacji dla CIG. Ale znalazłem kiedyś taką informację dla Ubiosftu i tego co pamiętam to był jakiś promil przychodu. Tutaj zapewne będzie podobnie i jest to wrzucone albo do subskrypcji albo do innych dochodów.