Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość CD Projekt nie powtórzy błędu z Cyberpunk 2077, testy będą bardziej skrupulatne

10.10.2022 12:32
3
12
odpowiedz
3 odpowiedzi
Wlodi89LCT
30
Pretorianin

Może mi ktoś wyjaśnić jak z "Od samego początku testujemy jakość rozgrywki na każdej platformie i nie skupiamy się tylko na wersji PC." autor tekstu wywnioskował, że "CD Projekt nie powtórzy błędu z Cyberpunk 2077, testy będą bardziej skrupulatne"?
Bo jak dla mnie z tej wypowiedzi wynika, że przy CP skrupulatnie testowali grę na wszystkie platformy (od samego początku :D), doskonale znali jej stan i zwyczajnie kłamali na temat gry którą sprzedawali w preorderach.

10.10.2022 12:00
1
Adrian_V
26
Centurion

Życzę im jak najlepiej ale pożyjemy zobaczymy. CDP ma bardzo ambitne plany odnośnie ilości projektów także okaże się za kilka lat jak będą wyglądały ich nowe gry.

10.10.2022 12:21
mareek
2
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
mareek
29
Legionista

Testowanie gry na każdej docelowej platformie, to coś fundamentalnego, aż wstyd, że tak doświadczone studio tego nie robiło.

Jak na razie to zapowiedzieli trylogię która wyjdzie na przestrzeni 6 lat... Jaka gra CDPROJEKT wyszła po mniej niż dwóch obsuwach? niczego się nie uczą?

10.10.2022 12:36
Persecuted
2.1
1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

aż wstyd, że tak doświadczone studio tego nie robiło

Ależ robiło, wywiady z pracownikami dowodzą, że kierownictwo wiedziało o stanie technicznym gry, tylko po prostu to zignorowali...

Tutaj mamy raczej do czynienia z PR'owym "gaszeniem pożaru". Zdiagnozowaliśmy problem, mamy nowe procedury i teraz już wszystkie będzie dobrze, obiecujemy! Wszystkie korpo robią dokładnie tak samo, czy to w przypadku katastrofy ekologicznej, czy molestowania seksualnego pracowników.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-10-10 13:08:53
10.10.2022 13:01
Sebo1020
2.2
Sebo1020
178
Generał

tak jak pisał Persecuted, marketing wkręcił sie tak mocno ze ma sie wywalone na informacje wsteczne od działu testowego bo umowy na buciki i kurteczki z logiem c77 trzeba dotrzymać to ciśnie sie premiere aby tylko tych umów nie zerwać

post wyedytowany przez Sebo1020 2022-10-10 13:06:14
10.10.2022 15:25
2.3
pawel1812
62
Generał

No niby jest fundamentalne. Ale z drugiej strony, Cyberpunk był robiony przy współpracy z Microsoftem. Więc dopieścili ile mogli wersję Xbox One. Pewnie na niej było najwięcej testów (poza PC), bo była to zdecydowanie najsłabsza z platform. Wydawałoby się, że wersja z Xboxa one powinna działać na PS4, ale to chyba nie takie proste...

Problem z tymi platformami było tylko to, że na raz zebrało się trochę negatywnych aspektów. I w zasadzie, gdyby nie przesuwali premiery i wydali wcześniej, to pewnie taka wersja jak na premierę na PS4 by przeszła. Grałem na PS4, co prawda nie kupiłem na premierę, bo byłem świadomy, że to będzie mocno przehypowany produkt (ludzie spodziewali się nie wiadomo czego, gruszek na wierzbie). Kupiłem na pierwszej większej promocji.

W Cyberpunku błędy zostały popełnione już na początku produkcji. Założono, że grę uda się zoptymalizować mimo gigantycznej ilości złożonych obiektów. Gdyby wtedy dokonano cięć... Ale wtedy pewnie nikt się nie spodziewał, że to droga ku katastrofie. Bo w zasadzie RDR2 działa na dość złożonych obiektach (tylko nie oferuje wielopoziomowych miast, jazdy samochodem i to są tereny pustynne w większości, więc obiekty nie są tak gęsto,poza tym, tam jest bardzo ładnie zrobiony LOD, wręcz mistrzowsko). Na samym początku produkcji należałoby obciąć wszystkie modele itp. Tylko wtedy nikt nie spodziewał się katastrofy...

Z dzisiejszej perspektywy, lepiej gdyby zamiast próbować optymalizować grę na PS4/Xbox One wydali ją tylko na PC. Po czym zrobili optymalizację na te platformy. To by zupełnie inaczej wyszło. Ale mądrym się jest po szkodzie. Wiec teraz takie gadanie sobie można w d.... wsadzić. Nikt nie był świadomy, że na REDów tyle gówna sie wyleje, że trafią pod trend hejtowania na YT i zainteresują się nimi fundusze hedgingowe.

Ogólnie nikt nie jest wszechwiedzący, więc poza działaniami marketingu na końcu (marketing zwykle jest od kolorowania), nie widzę tutaj aż tak dużych przewinień CDPR. Polecieli z motyką na słońce z tym CP2077 na stare konsole troche i po części udało się to dowieźć, nie do końca działało jak trzeba, ale działało. Ostateczne działanie gry było efektem decyzji podjętych jeszcze jak nie byli świadomi, że to nie do końca wyjdzie.

post wyedytowany przez pawel1812 2022-10-10 15:53:55
10.10.2022 12:32
3
12
odpowiedz
3 odpowiedzi
Wlodi89LCT
30
Pretorianin

Może mi ktoś wyjaśnić jak z "Od samego początku testujemy jakość rozgrywki na każdej platformie i nie skupiamy się tylko na wersji PC." autor tekstu wywnioskował, że "CD Projekt nie powtórzy błędu z Cyberpunk 2077, testy będą bardziej skrupulatne"?
Bo jak dla mnie z tej wypowiedzi wynika, że przy CP skrupulatnie testowali grę na wszystkie platformy (od samego początku :D), doskonale znali jej stan i zwyczajnie kłamali na temat gry którą sprzedawali w preorderach.

10.10.2022 13:20
xKoweKx [stalker.pl]
3.1
7
xKoweKx [stalker.pl]
143
Stalker

redaktor nie umie czytać/słuchać ze zrozumieniem i coś sobie dopowiada? Nowe, nie znałem

10.10.2022 13:57
jiker
3.2
jiker
151
Gladiator

GRYOnline.plNewsroom

To jest część wypowiedzi odnosząca się do nowej strategii deweloperskiej.

10.10.2022 15:21
Szefoxxx
3.3
5
Szefoxxx
81
Doradca

Nowa strategia, będziemy uczciwi i przestaniemy kłamać, no trudno na to wpaść...

post wyedytowany przez Szefoxxx 2022-10-10 15:22:24
10.10.2022 12:33
4
1
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Przecież problemy były zgłaszane przez zespoły. Teraz zarząd udaje, że o niczym nie wiedziało? To nawet na pierwszym pokazie gry, który odbył się na targach E3 w strefie dla samej prasy było nie tylko masa niezadowolenia z prezentacji co często padały głosy, że premiera w 2019 nie miała szans się udać.
Mogliby się po prostu przyznać do błędu, że będą sumienniej czuwać nad pracami nad projektami. A do zarządzania projektami będą pieczę przekazywać osobom kompetentnym. Bo póki co to redzi dużo obiecują a robią tak samo.

10.10.2022 12:33
5
odpowiedz
DevJedenZwielu
10
Legionista

Wystarczy jeden announcement dla inwestorow z przeszacowaną datą wydania gry i wszystkie obietnice dotyczace poprawy produkcji pójda w zapomnienie.

10.10.2022 12:40
6
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
JK.96
67
Pretorianin

wszystkie przyszłe gry będą testowane na każdej platformie, na którą będą miały trafić
Pracuję w branży IT i nie widziałem nigdy żeby ktoś wypuścił jakikolwiek produkt bez testów na każdej docelowej platformie. I nie pracowałem w dużych korporacjach które mają praktycznie nieskończony budżet i masę ludzi od tego.
Jest to rzecz oczywista nawet jak zespół składa się z dwóch osób...
Fakt że od TERAZ stanie się to dla CDPR normą jest chore, i raczej bym się do tego nie przyznawał.

10.10.2022 13:05
quark
6.1
quark
66
Generał

Brak testów na jakiejś platformie brzmi tak absurdalnie, że nie wydaje mi się żeby było to możliwe. Nie wierzę, że nikt nie testował wersji PS4/XONE. Raczej chodziło o to, żeby wszystkie wersji gry przygotowywać jednocześnie, a nie skupiać się na wersji PC, a potem próbować to ogarnąć na konsolach i budzić się z ręką w nocniku, że konsole tego nie udźwigną.

10.10.2022 14:40
6.2
makaronZserem
39
Generał

JK.96
Masz wyżej w komentarzu wyjaśnione.

Może mi ktoś wyjaśnić jak z "Od samego początku testujemy jakość rozgrywki na każdej platformie i nie skupiamy się tylko na wersji PC." autor tekstu wywnioskował, że "CD Projekt nie powtórzy błędu z Cyberpunk 2077, testy będą bardziej skrupulatne"?

Zamiast czytać te słabe tłumaczenia na golu lepiej obejrzyj oryginalne źródło.

post wyedytowany przez makaronZserem 2022-10-10 14:41:16
10.10.2022 12:41
Kserkses
7
1
odpowiedz
Kserkses
181
Generał

Będą terminy goniły i wszystko można sobie wsadzić w tylek, takie gadanie. Od Wieśka nie nauczyli się niczego.

10.10.2022 12:54
8
odpowiedz
Wenlok
29
Centurion

Może i nie popełnią tego błędu, ale po tych ich kilku najnowszych prezentacjach widzę, że zamierzają popełnić kilka innych, może nawet gorszych błędów.

post wyedytowany przez Wenlok 2022-10-10 12:55:10
10.10.2022 12:56
9
2
odpowiedz
Tasdeadman
52
Generał

Dalej pompowane te same brednie i zwalanie winy na dział QA...
Źle im nie życzę a raczej dalej liczę na grę która porwie mnie jak Wiedźmin, ale trudno mi jest wróżyć sukcesu, jeżeli nie zmienili kadry zarządzającej i tak obslizgłe osobowości jak pan Sasko który powiedział na swoich streamach chyba wszystkie możliwe kłamstwa teraz są przerzucane do USA żeby tam zarządzać kolejnym projektem... No nie wróży to dobrze, tak jak i nie wróży dobrze sposób zarządzania kryzysem i udawania, że nic się nie stało.
I tu jest taki sam kłamliwy komunikat, brakło testów? Testy to ostatnie czego tej grze brakło, bo ona po prostu nie była gotowa i wersja wydana niemal 2 lata po premierze to jest wersja jaką powinni dostarczyć przed day-one patchem.
Więc niech znowu nie zwalają winy na dział QA, że mało testów. Przecież ta gra sypała się w szwach, tam nawet najprostsze mechaniki nie działały, proste perki dodające % do obrażeń nie funkcjonowały, nawet nie posprzątali syfu po zawartości którą naprędce usuwali, żeby się wyrobić z premierą.
Przecież tu nie było nawet czego testować, bo żeby zobaczyć poziom burdelu jaki tam panował, to wystarczyło uruchomić grę, to co oni o tym, że bardziej skrupulatnie przyłożą się do testów?
Czy może po prostu chcą powiedzieć, że nawet nie uruchomili wersji premierowej? Bo niezależnie od platformy wszystko się sypało na łeb a wersje konsolowe praktycznie nie działały. Ile godzin testowania trzeba poświęcić, żeby już w pierwszej scenie zobaczyć tekstury które się nie chcą wczytać?

To jest problem, gówniane zarządzanie projektem, zmiany koncepcji, brak jednej wizji. Przebudowanie prawie całej fabuły na półtora roku przed premierą, bo się komuś zachciało dobrego marketingu więc wcisnął na siłę Keanu a potem naciski na szybkie wydanie gry.
Problemy Cyberpunka wybiegały daleko poza to, że były bugi i wybiegają do dziś i nikt tego już nawet nie naprawi bo powoli porzucają projekt.

post wyedytowany przez Tasdeadman 2022-10-10 13:02:13
10.10.2022 12:56
Sebo1020
10
2
odpowiedz
Sebo1020
178
Generał

o widzę kolejny bait na inwestorów, jestem ciekaw ile już cdp podpisał umów na podkręcony marketing przyszłych gier na sprzedaż gadżetów z ich logami...

post wyedytowany przez Sebo1020 2022-10-10 12:58:57
10.10.2022 13:22
😃
11
odpowiedz
zanonimizowany1374821
0
Pretorianin

Akcjonariusze znowu złapia za jajka z pretensjami gdzie ich obiecane zysku i znowu wydadza z rok za wczesnie

post wyedytowany przez zanonimizowany1374821 2022-10-10 13:23:09
10.10.2022 13:25
12
2
odpowiedz
Rufjan
51
Konsul

ale tam testy i QA nie byly problemem, problemem było ignorowanie ich wyników.

10.10.2022 13:37
13
1
odpowiedz
1 odpowiedź
LecOLiCe
28
Pretorianin

Testy? A to tak trudno było zobaczyć jaki chłam stworzyli i jak działa? Coś mi się nie wydaje, biorąc pod uwagę, że zabronili dziennikarzom udostępniania materiałów z gry w recenzji do samej premiery gry, a udostępnione egzemplarze do recenzji były tylko w wersji na PC-ty, o czym wielu już zapomina.
No ale trzeba jakoś ratować kurs akcji firmy, który dumnie zmierza poniżej 100 zł (przed premierą 400 zł).
Widać ogłoszenie, że pracują nad pierdyliardem gier, których jeszcze nawet nie tknęli nie podziałało, więc trzeba obiecać, że tym razem w ich grę będzie dało się zagrać.

10.10.2022 15:40
13.1
pawel1812
62
Generał

Pokaż mi firmę, która pokazuje materiały reklamowe z najsłabszej platformy. To co mówisz, to są bzdury po prostu. Każdy tak robi. Redzi się przejechali na Cyberku, nie ma co już drążyć. Kto dał się wkręcić na preorder, ten się wkręcił. Ja osobiście przed premierą mówiłem, że szykuje się katastrofa (bo ludzie wyobrażali sobie że Cyberpunk to będzie GTA6). Niestety miałem racje. Redzi przed samą premierą raczej już nie mogli nic zrobić. Projekt był skopany na etapie projektowania świata i założenia, że da się to zoptymalizować. Co prawda o dziwo działa to jakoś na Xboxie One (najsłabszej platformie), ale chyba zmarnowali na to sporo czasu.

10.10.2022 13:43
Metaverse
14
1
odpowiedz
Metaverse
68
Senator

Odwracanie kota ogonem. Niech sobie testuja ja do tej pory tylko bez ignorowania sytuacji.ze na konsolach jestesmy w dupie.

10.10.2022 13:44
Irek22
👍
15
odpowiedz
1 odpowiedź
Irek22
161
Legend

Trzymam za słowo i trzymam kciuki, bo chciałbym kiedyś odzyskać większość moich pieniędzy, które utopiłem w akcjach CD Projekt. Gdy tylko odzyskam chociaż 2/3 zmarnowanej kwoty, już nigdy więcej w tę firmę nie zainwestuję.

11.10.2022 11:59
15.1
1
makaronZserem
39
Generał

Grasz na spekulacjach to winić możesz tylko siebie.

10.10.2022 13:59
16
odpowiedz
1 odpowiedź
deathcoder
50
Pretorianin

Testy będą bardziej skrupulatne? Należałoby powiedzieć, żę one w ogóle będą!!!

13.10.2022 11:11
SpoconaZofia
16.1
-11
SpoconaZofia
80
Legend

A wystarczyło przenieść premierę Cybergniota. I nie byłoby żadnego problemu. Czas pokaże, czy to znowu będzie marketingowy bełkot. Czy faktycznie wzięli sobie do serca to, co mówią. Czyli za około 5-10 lat :/

post wyedytowany przez SpoconaZofia 2022-10-13 11:14:21
10.10.2022 14:09
marvin92
17
odpowiedz
marvin92
24
Pretorianin

Pożyjemy, zobaczymy.

10.10.2022 14:16
Wrzesień
18
2
odpowiedz
Wrzesień
63
Stay Woke

Jezu, jaka bzdura. Przecież to oczywiste, że jedynka była niedorobiona nie dlatego, bo było za mało testów, tylko dlatego, że za wcześnie uruchomili kampanię promocyjną. W końcu trzeba było wypuścić niedokończoną grę, żeby zgrać się terminami z wypuszczeniem majtek z logiem cyberpunka, wafli z logiem cyberpunka i całej reszty nikomu niepotrzebnego badziewia z logiem cyberpunka.

10.10.2022 14:18
19
odpowiedz
krontes
39
Pretorianin

Zobaczymy Wiedźmina pewnie wydadzą za +/- 5 lat czyli znowu pod koniec generacji.
Taka sama sytuacja jak z Cyberpunkiem może być.

10.10.2022 14:31
20
odpowiedz
Jaya
62
Generał

Wiele ostatnio jest premier z błędami, ale i też wiele jest więcej open world'ów. Już ludzie zapomnieli jak niegdyś zabugowane były ambitne open worldy.

Ja nie traktuję CP77 jako wpadkę. I tak nieźle wyszli na tle innych "konkurentów" dla GTA. Hype głównie był problemem, od razu przyjemnie się grało. Techniczne rzeczy można wyciągnąć na wyrzyny w następnych częściach. Pytanie jest obecnie czy UE5 będzie na tyle niezawodny aby zastąpić przepracowany dorobek. UE5 możliwe, że daje pozory równie zabugowane co CP77.

Głównym problemem nie będą może słabe testy bo zmiany czasem ciągną się lawinami. Coś działało przed chwilą przestanie po zmianie.
Celem powinno być wypracowanie dorobku, solidnych podstaw i narzędzi do tego aby się zorientować, że wystąpiła ta lawina, albo był zawsze solidny grunt. Na szybko łatanie nie pomoże czy 3 encyklopedie błędów do poprawienia. Grę trzeba wydać bo będzie Duke Nukem Forever i liczyć na miłosierdzie graczy jak już nie da się łatwo rozplątać kłębka powiązanych błędów.

post wyedytowany przez Jaya 2022-10-10 14:31:35
10.10.2022 14:45
manoszek
21
odpowiedz
manoszek
57
Pretorianin

Bardziej bym się zastanawiał czy testy będą miały realny wpływ na finałowy produkt.

10.10.2022 15:41
Ravn79
22
odpowiedz
Ravn79
24
Pretorianin

Może chodzi o to - jak sami mówili - że najpierw robili grę na PC i dopiero do niej robili port konsolowy. A teraz będą od początku robić to jednocześnie.

10.10.2022 16:16
23
odpowiedz
Lookinowt
45
Generał

Tyle że ludzie sami chcieli szybkiej premiery cybera, gra miała przekładane premiery i nie podobało się to społeczności, dlatego kolejne obsuwy nie wchodziły w grę. To po części wina redów że marketing mieli rozgrzany do czerwoności na długo przed premierą, ale czy nie przypadkiem bardzo się opłaciło? Zarobili piramidy pieniędzy a kolejne ich gry ludzie i tak kupią.

10.10.2022 16:21
dj_sasek
24
odpowiedz
dj_sasek
160
Freelancer

Wiadomość skierowana dla akcjonariuszy nie dla graczy. Można się rozejść.

10.10.2022 16:23
A.l.e.X
😂
25
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

testy będą bardziej skrupulatne -> wydamy grę w modelu EA ;)

11.10.2022 13:23
26
odpowiedz
dienicy
75
Generał

Testy sa bardzo skrupulatne, miliony testerow wciaz testuje. Wypadaloby potestowac przed premiera i wyciagnac odpowiednie wnioski z ich wynikow, ale nie wypadlo bo kasa musi sie zgadzac.

12.10.2022 17:34
27
odpowiedz
Rick
52
Centurion

Ale błędy to tylko jedna z bolączek cyberpunka. Ok, testy są potrzebne, ale w tej grze po prostu nie działają mechaniki. Miasto jest puste i bezpłciowe. Umiejętności tak trochę niewiele dają i rozbudowywanie w jakimś kierunku nie niesie ze sobą jakichś większych zalet. Część zadań sprowadza się do tego samego - ukradnij, włam się, dotrzyj. Kasa sobie po prostu leci, nie ma większego znaczenia czy coś jest do kupienia, kasa się szybko znajduje. To teraz całkiem ładny średnak, ale wciąż średniak. A obiecywali nam złote góry.

Wiadomość CD Projekt nie powtórzy błędu z Cyberpunk 2077, testy będą bardziej skrupulatne