Plague Tale: Requiem wreszcie ma wymagania sprzętowe; RTX 3070 w zalecanych
Ale że RTX3070 do 1080p 60fps? Grubo.
Ale że RTX3070 do 1080p 60fps? Grubo.
Już pierwsza część potrafiła rozgrzać grafikę do czerwoności mimo, że grafika nie była najwyższych lotów. Możliwe, że optymalizacja jest taka sobie albo silnik gry już od początku dupny.
"Rozgrzać grafikę do czerwoności mimo , ze grafika nie była najwyższych lotów" Chyba miałeś na myśli ze rozgrzewało GPU i procesor do czerwoności, bo tak to 2 razy napisałeś o grafice
Bardzo dobrze, wreszcie grafika idzie do przodu.
Jak ktoś nie ma takiej karty teraz to zagra na low/medium/high albo poczeka aż zrobi upgrade.
Ta karta jest w zalecanych najpewniej dlatego, że Ultra zawiera raytracing.
Rozumiem że jak idziesz do sklepu to nie kupujesz niczego na promocji bo droższe = lepsze? Co z tego że lepsze GPU w wymaganiach jeżeli tego postępu nie ma xD
to sa ustawienia ULTRA, wiec pewnie RT. Nie bulwersuj sie tak
Musiałem przegapić bo sobie żadnej takiej nie przypominam :(
Może dlatego 3070, bo RT ? W zasadzie 3060 ti i 3070 to to samo, tylko ten drugi nieco lepiej RT obsługuje. Ewentualnie gra ma wodotryski, albo zwyczajnie mierną optymalizację.
Natywnie jest 7-8% różnicy.
Dziś na PGA miałem okazję pograć w tę gre na PC z 3080. Gra bez kompresji YT wygląda znacznie lepiej od jedynki. Tekstury i oświetlenie były bardzo "miękkie". Ekspertem nie jestem ale forma zastosowanego AA robiła robotę. Być może to ona tak podnosi wymagania.
Nie mogę się doczekać aż gra wyjdzie , ponieważ wtedy ludzie przestaną co chwilę o niej gadać i będzie spokój po kilku dniach od premiery
Już jedynka była fatalnie zoptymalizowana więc zdziwienia brak. Ewidentnie twórcy nie umieją w optymalizację.
I znowu to samo, RX 590 nie jest kartą na poziomie GTX 970. Czy Nvidia znowu płaci aby na AMD gorzej chodziło czy o co chodzi?
o co chodzi
Wyżej masz odpowiedź, nie płacz już.
Jakby zoptymalizowali (czyt. byłby downgrade) to potem byłby płacz że grafika nie jest jak na trailerach :D
kęsik
Odpisałbym Ci, że znowu marudzisz. Wymagania są wysokie, to prawda, ale to nie dlatego, że twórcy nie optymalizują swoich gier.
Wiesz na czym w ogóle polega optymalizacja? Zainteresowałeś się w ogóle tematem?
Oprawa to jedno, a to w jaki sposób gra wykorzystuje zasoby to drugie. Technologia mocno poszła do przodu przez ostatnie pięć lat i choć jest kupa gier, któe działają świetnie na starszych sprzętach, tak będzie to dotyczyć coraz mniej gier.
Większość multi-platform jest pisanych z myślą o konsolach, później podczas portowania optymalizowane pod pc.
Nie zawsze da to się zrobić bez szkód dla oprawy, bo różne gry różnie zarządzają zasobami.
Wolfenstein New Order np. ma efekty cząsteczkowe (np. god rays) zwarte z rozdzielczością i ich rozdzielczość zwiększa się/zmniejsza się analogicznie od rozdzielczości gry. Horizon ma LOD powiązane z FOVem. etc.
Porównywanie jednej liniowej gry z drugą nie ma sensu, jeśli działają na innych silnikach.
DOOM Eternal to chlubny wyjątek, bo gra została portowana na konsole z PC, nie odwrotnie.
Tutaj masz grę pisaną z myślą o PS5/XSX, i jeśli oczekujesz podobnej oprawy co na konsolach to potrzebujesz nieco mocniejszego sprzętu niż to co siedzi w konsoli ze względu na narzut sterownika i OSu.
Ale oczywiście twórcy specjalnie nie optymalizują swoich gier i odcinają się przy tym od dużej grupy potencjalnych użytkowników, bo nie umieją optymalizować gier czy coś...
No szkoda, że te twoje wypociny o optymalizacji to bzdury, wiesz tyle co nic o temacie, i można to będzie bardzo prosto udowodnić, jak tylko gra wyjdzie można ją porównać do innych gier tylko na pc i nowych konsolach, no i zobaczymy czy nie ma lepiej wyglądającej, która nie wymaga jednak 3070 do 1080p albo, która wygląda tak samo czy nawet lepiej ze zauważalnie mniejszymi wymaganiami...
No zobaczymy, o ile te wymagania są faktyczne, bo obecnie to 90% wymagań gier które podają to są kompletne bzdury na odwal się. Gra tez obsługuje rtx.
Nie wiem jak inaczej wyjaśnić to, że niemal 7-letni w momencie premiery GTX970 potrafi utrzymać 60FPS w fhd na ustawieniach High bez większych problemów.
Ja nie rozumiem tych wymagań serio rtx 3070 do full HD ? i to ultra bez jaj Ta karta by była dobra do 2K ultra a nie full HD ultra
Ciekawe co będzie jak zaczną wychodzić gry na UE5 który podbije wymagania jeszcze mocniej
Fortnite aktualnie hula na UE 5 i działa płynnie nawet na Switchu.
Wyjdzie nowa generacja konsol albo 2-3x wydajniejsze modele pro.
Poza tym nie każda gra na UE5 będzie fotorealistyczna, zrobią cellshadind i na Switchu takie gry ruszą.
Wiem że hula, ale bardziej miałem na myśli gry które korzystają garściami z dobrodziejstw tego silnika tj. STALKER 2 (wymagania niby są ale średnio w nie wierzę na tym etapie produkcji), Black Myth: Wu Kong, ILL, Hellblade 2 itd.
Fortnite to akurat ma jakieś problemy z płynnością. Co aktualizacje, to początkowo pojawiają się ściny przy odwracaniu.
A co do Unreal Engine 5... To nie wierzcie w prezentacje i małe scenki robione w UE. Ten silnik nie zmienił się jeszcze aż tak bardzo względem 4 by był efekt WOW. W 4rce też dało się uzyskać fotorealizm... Tylko nikt tego nie robił, bo to wpierdziela zasoby i Open Worlda ciężko zrobić w ten sposób. Inna sprawa, że technika do np. premiery najnowszego Wiedźmina pójdzie na tyle do przodu. Że będzie można wyświetlić na ekranie trochę więcej, bez dławienia sprzętu.
Ogólnie Twórcy gry zwykle chcą sprzedać jak największą liczbę kopii. Więc wymagania/szczegółowość modeli będzie zależeć od twórców. Bez sensu jest sprzedawać grę, pod karty High End. Bo liczba potencjalnych kupujących jest krótka. Przy Cyberpunku np. Twórcy chyba trochę przeholowali ze szczegółowością grafiki. Przez co, ciężko było to zoptymalizować na starej generacji. A nowej generacji było tyle, co kot napłakał. Bo jak grafika jest już gotowa, to ciężko ja zoptymalizować, tak by wyglądało (to wymaga podobnego nakładu pracy, co stworzenie od nowa). Teoretycznie w Unrealu jest teraz Nanite. Który tak na dobrą sprawę, wprowadza automatyczny Remesh obiektów (ogranicza liczbę wielokątów). Przy czym nie zawsze działa to tak, jakbyśmy sobie to wymarzyli... Więc nie zawsze wystarczy "kliknąć". Szczególnie jak obiekt rzeczywiście nie ma nadmiaru ścian.
Chociaż z drugiej strony, pewnie lepiej wygląda taki obiekt, którego ilość wielokątów potraktujemy Remeshem, niż model w bardzo słabym LOD, widziany z bliska np. w takim Red Enginie (czasem po jeździe samochodem na konsolach starej generacji sa takie glitche, że na kilka sekund trzeba czekać, aż czemuś się załaduje prawidłowy LOD).
UE5 obecnie wygrywa tym, że jest łatwo o materiały do nauki, przez co teoretycznie łatwiej o ludzi na jakimś poziomie wiedzy z niego. Bo większość innych silników, poza Unity, to jest trochę horror, dla osoby które chciałaby się uczyć np. level designu, czy innych takich.
To ciekawe co jest potrzebne do 1440p na ultra? RTX 2080TI wystarczy?
Ostatecznie zagram na Xbox Series X ;)
Mimo, że czasem nawet ma 1 FPS mniej w grach to pozornie 2080 ti jest szybszą kartą. Przynajmniej w VR granie w HL Alex jest znacznie przyjemniejszy niż na 3070
Będzie ograne na XSX. Wreszcie skończył sie czas postu i Xbox ruszą do przodu!
Faktycznie do FHD 3070? Czy przypadkiem im sie nie powaliła cyferka 3 z 1/2?
Przecież ta gra ma być na swichu, to co na owej konolce bedzie rozpikselowany ziemniak a nie gra.
Czyli optymalizacja leży kilka razy bardziej niz w jedynce? Rewelacja!
Całą para poszła chyba w powiększenie ilości szczurów.
Chwaliłem jedynkę, ale to jest komedia - korytarzowa, mała gierka z mikro-lokacjami... będzie chociaż RT?
Edit: Ok, będzie... ale i tak, z czym do ludzi, nawet CP 2077 działał jak widać lepiej :D
W 1 leżała optymalizacja tylko pierwszego rozdziału. Potem już dobrze chodziło.
Widząc RTX 3070 w zalecanych do full hd, byłem w szoku. Jednak okazało się, że gra posiada technologię śledzenia promieni i dlatego są takie wymagania.
mnie się wydaje że oni sami nie wiedzą jakie wymagania dać to dali takie i to nie są wymagania z głowy innych grach wymagania są normalne ale do full HD RTX 3070 to kpina
Niestety jedynka już miała duże problemy z optymalizacją a tutaj wygląda na to że będzie jeszcze gorzej. Ostatnio nawet odpalałem jedynkę i nawet na RTX 3080 był widoczny stuttering w 1440p.
Ciekawe na co potrzeba RTX 3070 jak grafika w grach od wielu lat stoi w miejscu i nie widać prawie żadnej różnicy w grze z przed paru lat która spokojnie szła na 1080. Chyba chcą zmusić graczy żeby kupili nowsze karty. Dla mnie to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Wydasz 3000 zł, dostaniesz pare fpsów więcej w grze która wygląda tak samo jak te które wyszły 5 lat temu
RTX 3070 do 1080p 60 FPS? Już od razu w roku 2022? Dość wysokie wymaganie sprzętowe jak na "liniowe" (korytarzowe) gry single i to w roku 2022, kiedy RTX 4060 i RTX 4070 jeszcze nie wyszły.
Pytanie tylko brzmi, czy wyłączyli tryb DLLS i włączyli ray tracking?
Witamy na dobre w dziewiątej generacji :)
To normalna kolej rzeczy. Pomału będą gry pisane tylko pod nową generację konsol z ominięciem starych co zawsze daje przeskok w wym.sprzętowych także na pc. Tak jest za każdym razem. Dlatego wymiana 1060 na 3060 oraz procka 4/4 na 6/12 to był dobry ruch z twej strony.
W grach AAA z lat 2023-2026 twoja stara karta 1060 nie dałaby już rady.
1 generacja 1972-1976
2 generacja 1976-1983
3 generacja 1983-1989 era 8-bitowców :)
4 generacja 1989-1994 era 16-bitowców :)
5 generacja 1994-1998
6 generacja 1998-2005
7 generacja 2005-2012
8 generacja 2012-2020
9 generacja od 2020
Dlatego wymiana 1060 na 3060 oraz procka 4/4 na 6/12 to był dobry ruch z twej strony.
Prawda. No, i5-12400f to też bardzo świeżutki CPU z 12-generacji Intel (co dopiero wyszedł w początku 2022), więc jeszcze długo mi posłuży. O możliwość obsługi 13 generacji Intel i DDR5 i PCIe 5.0 na moim płycie nie wspomnę. :)
Na dodatek i5-12400f ma dość moc, by jeszcze obsługiwać RTX 4060, który podobno DLLS 3.0 jest naprawdę dobry, o ile NVIDIA nie kłamie. Może nawet RTX 5060, ale raczej to kupię, jak cena zejdzie do rozsądna poziomu (mniej niż 1500 zł), a do tego czasu RTX 3060 posłuży mi jeszcze i to bardzo długo.
Tak długo, jak Plague Tale Requiem i inne gry AAA na Ultra nie spadnie poniżej 30-40 FPS, to da się grać z przyjemności. Więc raczej się cieszę z faktu, że mogę bez problemu grać Elden Ring, Plague Tale Requiem, Hogwarts Legacy i Dead Space Remake. No, Kingdom Come i RDR2 da się grać dużo przyjemniejszy niż na i5-3570. :)
Witamy na dobre w dziewiątej generacji :)
Odkąd PS5 i nowy XBOX weszli na rynku, to spodziewam się wzrost wymaganie sprzętowe później czy prędzej. O Unreal Engine 5 nie wspomnę. Ale nie spodziewałem się, że już w roku 2022. ;)
Szybkie pamięci też przydają się. Pamięci nigdy za dużo, ale jeszcze ważniejsze jest taktowanie zegarów :)
W razie czego wymienisz za kilka lat 3060 na 5060. Przeskok o dwie serie kart graficznych bardziej odczujesz.
Masz ten komfort, że grasz w 1080p, gdy ja na monitorze 1440p, a na TV 4K więc potrzebuje mocniejszych kart graficznych.
9 generacja to tak naprawdę zacznie się w 2023, póki co większość gier tkwi ewidentnie w poprzedniej, dostaje jedynie wiecej szczegółowości, lepsze tekstury itp
Nowy Horizon mimo, że piękny i bez wątpienia ładniejszy od poprzedniego nie robi jednak jakiegoś sporego kroku naprzod a jedynie mały kroczek
To samo pewnie będzie z Ragnarok
W razie czego wymienisz za kilka lat 3060 na 5060. Przeskok o dwie serie kart bardziej odczujesz.
Prawda. O ile jeśli ceny podzespoły PC wrócą do normy... Czas pokaże. :)
Raz lekko przepłaciłem na upgrade PC i nie chcę po raz kolejny przepłacić. Zrobiłem upgrade PC, bo i5-3570 dawał we znaki bardzo mocne i zdecydowanie za długo to znosiłem. No, marzyłem o ray tracking w niektórych grach. :)
Za to mamy znacznie wyższe wymaganie sprzętowe. ;)
Link i ponownie ! plague będzie siedzieć na Procku strasznie obliczenie tych masy szczurów da się we znaki !
twój procek cos go kupił ledwo w minimalne się łapie ! , będziesz żyłował procka na maxa ?
Jak długo będziesz pisać bzdury bez odpowiednie wiedzy?
Nawet nie czytałeś wymaganie sprzętowe Plague Tale uważnie. Zauważ, że Intel Core i7-8700K jest na zalecane dla 60 FPS i 1080p, a co dopiero i5-4690K na minimalne.
Jeśli przypatrzysz uważnie test porównanie i7-8700K i i5-12400 w YouTube, to zauważ, że i5-12400 jest wyraźnie lepszy w wielu gry AAA (Cyberpunk, Total War, Hitman, Metro Exodus itd.) i to dość odczuwalny, mimo że i7-8700K ma lepsze taktowanie i ma tyle samo rdzeni i wątków. Ba! Nawet i5-12400 może obsłużyć RTX 3070 i wyciągnie jeszcze dużo FPS, nawet jeśli nie 100% (Cyberpunk 2077 do max 100 FPS na najlepsza karta graficzna, a na moim RTX 3060 wyciągnął maksymalnie 50-60 FPS na Ultra Ray). Plague Tale na RTX 3060 raczej nie spadnie poniżej 30 FPS i da się grać z przyjemności na Ultra.
No, za parę lat w razie potrzeby mogę ulepszyć CPU na samej płycie za dużo lepsza cena (płyta Socket 1700 może obsłużyć również 13 gen. Intel po upgrade BIOS), o ile jeśli różnica wydajnościowa będzie zauważalna i to dużo lepsza na lepsze karty graficzne. Po prostu wszystko w swoim czasie i to za rozsądna cena. i5-12400 to mój przemyślany wybór i nie żałuję. Tym bardziej, że mam bardzo dużo stare tytuły takich jak Kingdom Come i RDR2 w zaległości do nadrobienia, więc mam co grać przez parę lat. Przez jakiś czas raczej nie będzie jakiś tytuł, który nie da się grać na moim komputerze.
Więc proszę zostaw mnie w spokoju i ciesz się, co masz. Za bardzo się przejmujesz o moim i5-12400. W czym problem? Aż tak Cię denerwuje moje teksty?
Idę spać. Miłej nocy.
Ta gra ma mase detali, stąd to zapotrzebowanie na GPU. W poprzedniej części zalecana 970 gtx na ultra walczyła by utrzymać 50 fps.
Wystarczy troche zejść z morderczych ustawień niewiele zmieniających
A to ciekawe,bo podłączając na chwilę 970-tke do 9900ks@5ghz ledwo wyciągnąłem 30 fps na medium
dziwne bo na medium widze że na YT trzyma praktycznie 60 fps w 1440p, 35 na ultra w 1080p
https://www.youtube.com/watch?v=HfXDKxGW1yA
Dopiero teraz zdalem sobie sprawę, że to nie wychodzi na poprzednią generacje
Gra wygląda w sumie jak te wszystkie crossgeny czyli dopakowana poprzednia część, ale może tak mi się tylko wydaje
Ale się dajecie robić jak zwykle. Piszą wam te zalecane konfiguracje potem wychodzi gierka i okazuje się że chodzi okej na słabszej. Kolejna premiera, kolejne pseudomądrości i znów to samo. Przestańcie dawać się baitować twórcom gier, oni mają umowy partnerskie z firmami od gpu i dlatego piszą swoje wyimaginowane rtx 3070 w korytarzowej gierce bo rtx. Wyjdzie będzie spokojnie latać na 3060 na full i nawet się nie zadławi. No chyba że optymalizacje skopią ale wtedy wystarczy poczekać 2-3 patche i będzie latać git. Nie dajcie się baitować, ta branża polega na wyciąganiu od was w kółko kasy na sprzęt którego nie potrzebujecie. Miłego wieczoru :)
To podpucha w minimalnych co ma GTX 970 4GB do RX 590 8 GB
GTX 970 GB to poziom RX 470 4 GB
a GTX 1070 8GB jest odpowiednikiem RX 590 8GB
Czyli już wiadomo że sami nie wiedzą,nie testowane na Oko strzelone
Czyli na Nowym RTX 3050 za 1600 zł dostane 35-40 klatek na ustawieniach NISKICH,a niemal pewny jestem że to będzie grywalne nawet na GTX 1050 ti w 720p 30 fps
To niemożliwe że RX 590 8GB ma wypluć 30 fps na NISKICH!!! no przecież ta karta jest dalej dobra do wszyskich gier na rynku
Gra chyba nie bedzie obslugiwala FSR na start. Stad podane zalecane wymagania sa z RT bez supersamplingu dla obu kart. Z DLSS RTX 3070 wyciagnie te 60fps w 1440p.
Control z RT bez DLSS wyciagal 40 fps w 1440p na RTX 3070.
Pożyjemy i zobaczymy.
Jak zwykle twórcy gier nie podali wymaganie sprzętowe jeszcze bardziej szczegółowe.
Niech oni się uczą od sony która wypuściła gry na PC i jak dokładnie opisuje wymagania do gier Sony zawsze dokładne wymagania daje a tutaj wszystko na kopyto
Tak, jak w Metro Exodus i Tomb Raiderze 2080Ti, które okazało się później być wystarczającą kartą do 4K
Podobno miażdży graficznie RDR 2 po modach na ULTRA i CP na ULTRA z RT razem wziętych na śniadanie. Jeśli to prawda, nie dziwne, żew takie wymagania. I nie gniot optymalizacyjny, tylko grafika nowej generacji.
Do 1080p i 60 fps, RTX 3070? Pytanie czy ustawienia zawierają opcje RT bo jeżeli tak to spoko, a jeżeli nie to ktoś słabo zoptymalizował.
Czyt. wydupczyć raytracing, zmniejszyć cienie i cząsteczki na wysokie i już będzie można zagrać na wys-ultra na jakimś GTX 1070. Myślę, że nie ma się czego bać.
Ogrywałem dziś demo na PGA i grafika jakoś nie wbija w fotel. No chyba, że jestem już aż tak starym i doświadczonym graczem, że nic na mnie już nie robi wrażenia. Także jak nie skopią optymalizacji, to bez żadnych problemów na takich sprzętach powinno pójść.
Zadajesz sobie sprawę, że wersja konsolowa to takie medium-high z PC i bez RT?
Jeżeli nie wiecie o co chodzi to chodzi o pieniądze :) nowe gry, nowe wymagania, przecież nowe karty muszą się sprzedawać ale to tempo mnie przeraża bo nie posiadam matrycy do jeba*ia hajsu. Minęły zaledwie 2 lata odkąd posiadam geforce rtx 3080 (wszystko powyżej 60fps na 4k w ultra ustawieniach lata) no może poza Cybersyfczakiem. A tutaj wychodzi gierka akurat na równi powiedzmy z premierą nowych kart i już się zaczyna. Ten świat ładnie je*ie w dekiel...
Ciekawe
Nie ma, tutaj źródło:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/october-2022-rtx-dlss-game-updates/
Mam nadzieje, ze series x nie dostanie czkawki przy tej grze. I że nie bedzie wielu kompromisow...