„Przez 90% czasu produkcji każda gra wygląda jak kupa” - wyciek GTA 6 oczami fachowca
A to trzeba takie coś tłumaczyć?
Każdy inteligentny człowiek powinien to rozumieć, tak to wygląda ze wszystkim.
Dom podczas budowy też nie wygląda pięknie...
GTA Trilogy też przed premierą wyglądała jak kupa i nic w tej kwestii się nie zmieniło.
GTA Trilogy też przed premierą wyglądała jak kupa i nic w tej kwestii się nie zmieniło.
Nie posiadam takiej ekspertyzy tak jak (przypuszczam) pan Wojciech z którym wywiad jest prowadzony ale to czasem nie było tak że to dopiero w wersji Beta jest już wszystko w grze wprowadzone a wersja Alfa dalej posiada braki w pojedynczych mechanikach?
Tak poza tym w końcu jakiś w miarę dobry i ciekawy artykuł na GoLu a nie kolejna papka z gatunku burza w komentarzach.
A to trzeba takie coś tłumaczyć?
Każdy inteligentny człowiek powinien to rozumieć, tak to wygląda ze wszystkim.
Dom podczas budowy też nie wygląda pięknie...
Jak widać wiele ludzi nie rozumie, że stworzenie czegoś nie jest łatwe i ma swoje etapy. Gracze co do zasady są zainteresowani jedynie końcowym efektem i jak zobaczą grę w wersji alpha albo beta, to zaraz jest krzyk, że "co to za paździeż" itp., bo chyba myślą, że pokazana gra będzie tak się również prezentować po premierze (co niestety czasami jest prawdą).
Kilka lat temu jak był wysyp downgrade'ów gier wszyscy mówili na odwrót - że to normalne, że najpierw gry są robione by były najładniejsze, a potem są przycinane by mogły dobrze działać https://www.youtube.com/watch?v=17qTXgm9esg
Jak mówiłem, że nie zawsze tak jest to inni się ze mną nie zgadzali.
Tylko że to dotyczy samej pracy nad oprawą graficzną - zaczyna się od maksymalnie dopracowanych modeli, nieskompresowanych tekstur etc. żeby osiągnąć pewien ideał do którego się zdąża. A następnie obcina się go i optymalizuje pod możliwości sprzętu. Natomiast nie dzieje się to na początku procesu i nie dotyczy całej gry a właśnie pojedynczych, bardzo dopracowanych lokacji - tak jak zostało to powiedziane w wywiadzie. I tak samo zresztą REDzi komentowali sprawę Wiedźmina. Oprawa graficzna na poziomie E3 2013 działa we fragmentach które przygotowali na targi. Jednak kiedy rozciągnięto to na otwarty świat, okazało się że sprzęt nie wyrabia.
Wg. mnie najbardziej niesamowitą rzeczą z tego wycieku jest to, że istnieją ludzie tak głupi, którzy naprawdę są przekonani o tym, że to grafika jest tworzona na początku.
No właśnie. I teraz wkleiłeś taki obrazek. Teraz obejrzyj grafę, która wyciekła. Czy ona tak wygląda? No nie. Wygląda mniej więcej tak jakby sam świat gry, był gotowy, przynajmniej od strony graficznej. Nikt normalny przy tak drogich grach nie tworzy i nie wrzuca do wersji alfa np. drzew takich jak występują w tym wycieku, a właśnie takie jak wkleiłeś na zdjęciu (tu dotyczy to aut akurat). Osoba, która widziała ten wyciek i choć trochę ma pojęcie o devie to wie, że to co widać (przynajmniej na tych kilku filmach co widziałem), że jest to już jakaś wersja gry z gotową grafiką (teraz będzie co najwyżej dopieszczanie tekstur itp.) i właśnie zostaje wypełniany świat gry zadaniami itp. Dlatego moje pierwsze wrażenie, bo obejrzeniu filmu z akcji w barze - wygląda jak DLC do GTA V.
Oczywista oczywistość. Natomiast moim zdaniem GTA VI nie będzie jakimś graficznym przełomem, przynajmniej nie na każdej płaszczyźnie. Jeżeli chodzi o twarze postaci to już RDR2 nie było jakieś świetne - chociaż np obiekty w oddali wyglądały w tej grze obłędnie, ten aspekt to była totalna topka branży. Będzie pewnie dobrze, szczególnie jeżeli chodzi właśnie o obiekty w oddali i animacje, ale wątpię że postacie będą wyglądały lepiej niż chociażby w takim Cyberpunku.
Misty z CP77 miała najlepiej wyglądające oczy w historii gier
A to nie było tak że twarze w rdr2(a raczej ich mimika), wyglądały tak jak wyglądały by nie wywołać efektu doliny niesamowitości?
Postacie w RDR2 wyglądały o niebo lepiej niż te w Cyberpunku (szczególnie jeżeli chodzi o twarze). Nie sądzę żeby finalna wersja GTA VI wyglądała gorzej niż RDR2.
Z tego właśnie powodu rzeczywiście można się czepiać gry, bo na pokazanych nagraniach znajdujemy dowody na to, że coś tam jest do poprawienia, a nie, że działa i jest OK. To przecież odwrotność wszelkich materiałów marketingowych, jakie mogłyby zostać pokazane, więc z tego powodu mocno się oberwało Rockstarowi wizerunkowo.
Następnie:
GOL: Czy taki wyciek może utrudnić proces produkcji gry, czy raczej jest bez znaczenia?
WP: Według mnie nie wpłynie to jakoś znacząco na proces produkcji.
Jak R* stracil wizerunkowo, skoro prealfa jest zawsze faza pelna bledow? WP nie zauwaza, aby wyciek mial istotne znaczenie w produkcji. Nie rozumiem tego.
Teraz ludzie smieja sie z zabezpieczen/glupoty pracownika, ale nie uwazam, zeby to negatywnie wplywalo na caloksztalt wizerunkowy, gdzie ludzie i tak ocenia produkt finalny za kilka lat. Wyciek nie posiadal zadnych konkretow, ktore moglby definiowac nowa odslone GTA w wysokim stopniu.
Jak coś się tworzy, to zawsze na początku jest to ciag 0 i 1, które nie mają wyglądu, gdyż są zwykłymi impulsami prądu w bramkach tranzystora.
Kto tego nie rozumie, ten g.wno wie nie tylko o tej branży, ale o całym IT i elektronice.
To co widzimy to efekt wielku nakładek, nakładki na nakładki.
Szkoda że tworzą na tym przestarzałym silniku.
Przestarzałym? RDR2 to najpiękniejszy open world jaki aktualnie można ogrywać a to ten sam engine
Są mało wydajne. Słabo wykorzystują nowoczesne procesory etc.
Chciałbym zwrócić uwagę że wypowiadasz się na temat gry która nie ma jeszcze nawet oficjalnej zapowiedzi, nie mówiąc już o wyznaczonej dacie premiery. Skąd wiesz jak będzie zoptymalizowana pod nowe procesory? Masz fakultet z wróżbiarstwa?
Na jednym filmie jest pewne niedociągnięcie z gta v polegające na doczytywaniu tekstur na odległych przedmiotach np słupach wysokiego napięcia. Po tylu latach ciągle to występuje w ich produkcji, ciekawe czy do premiery się to zmieni. Tym filmikiem był ten ze stacji benzynowej gdzie ktoś ciągle przymierzał z broni
A to trzeba takie coś tłumaczyć?
Każdy inteligentny człowiek powinien to rozumieć, tak to wygląda ze wszystkim.
Dom podczas budowy też nie wygląda pięknie...
Proszę jak zwykle hipokryzja graczy na tym portalu jest piękna jak CDPR miało włam i ukradziono im masę danych w tym filmik ukazujący błędy gry to 90% użytkowników piało z zachwytu ale jak coś podobnego stało się u Rokstar to nagle 90% wyrazów zrozumienia i tłumaczeń.
Różnica polega na tym, że w Cyberpunku znaczna część tych błędów przetrwała do wersji premierowej gry. CDP wiedział o bugach, ale ich nie naprawił, celowo wypuszczając popsutą grę. Z tego śmiali się ludzie.
Mylisz się to nie był film który ujawniał że CDPR wiedziało o błędach tylko to był film ze zbiorem błędów na etapie wczesnej produkcji to nie były te same błędy jakie miałeś w grze. To był dokładnie taki sam film jak ten od Rokstara, z ETAPÓW budowy gry a nie z jego końca, rozumiesz. Widać na nich jak wyglądały pierwsze testy danych scen czy zachowań a nie finalnego produktu, który wydali. A to że CDPR wiedziało, że grę którą chce wydać działa źle głownie na starych konsolach to zupełnie co innego.
Oba ukradzione filmy CDPR i Rokstara to wewnętrzne filmy, które się nagrywa do wewnętrznych testów i analiz, nigdy nie powinny ujrzeć światła dziennego ale jak widać ludzie (nie pisze tu o tobie) uwielbiają się dowartościowywać w każdy sposób, dlatego ogrom osób które się wtedy śmiało a dzisiaj bronią Rokstar to banda hipokrytów.
Nie możesz łączyć finalnej gry z prywatnym wewnętrznym filmem z etapów produkcji i testów, które robi się w każdej grze, a tłumaczenie bo zrobili coś złego to trzeba się z nich śmiać i krytykować w każdym aspekcie nawet jeśli dana rzecz jest tylko etapem produkcji jest całkowicie bez sensu.
Po wycieku GTA 6 inni devowie zaczęli się prześcigać w prezentowaniu swoich gier w podobnie wczesnej fazie prac. Źródło: Twitter
Tweet pochodzi z 31 października 2021 więc chyba niekoniecznie został opublikowany po „aferze” z GTA6.
Tyle tego info o GTA co powstaje już lata a oficjalnie nic nie ma, to czytam tylko tytuły tych artykułów i wszystko jasne.