Po ostatnim wycieku GTA6 tak troche robilem research jak to dziala ze Rockstar po wypelnieniu DMCA claim form moze wyczyscic prawie caly net z tego ich wycieku.
W sumie moglibyscie zrobic jakis material o tym na Golu bo to ciekawa sprawa.
Do rzeczy. No wiec duze serwisy typu: facebook, YT, Google ect musza podpisac umowe z DMCA (Digital Millennium Copyright Act) jezeli nie chca brac odpowiedzialnosci za naruszenie praw autorskich.
Rockstar nie robi tego recznie, czyli nie siedzi Zbyszek i przeglada filmiki na yt i wali claimy tylko robi toj jakis skomplikowany algorytm ktory za pomoca porownywania materialu video/audio przeczesuja cala miliradowa biblioteke fejsa i jutuba i naklada automatycznie claimy. Dlatego czesto sie robi lustrzane odbicie zeby oszukac ten algorytm, albo zamazuje logo np stacji tv jesli ta wysle swoje logo jako dmca.
Tutaj przyklad jak sie sklada taki DMCA takedown -> https://youtu.be/FT-geFr78Uk?t=179
To troche taki temat Tabu i malo filmikow i materialow jest o tym. Tak samo jak nikt nie wie jak dziala zatwierdzanie gier/aplikacji przez steam/app store ect. Albo jak sa przyznawane rankingi wiekowe gier. A to sa mega interesujace rzeczy.
...tak troche robilem research jak to dziala ze Rockstar po wypelnieniu DMCA claim form moze wyczyscic prawie caly net z tego ich wycieku
Po co research, prawda jest tak że mogą sobie pozwolić wydać gruby hajs na prawników i w zachodnim świecie mogą zablokować wszystko. Za to we wschodnich krainach mogą possać :) a w chinach tańczą jak pan zagra :D
Dla mechanizmów porównywania zgodności kluczowy jest dźwięk i czas próbkowania. Często wystarczy więc przekonwertować kradziony materiał z większą lub mniejszą prędkością odtwarzania, nakładając dodatkowo filtr zmieniający wysokość tonu i to w większości wypadków wystarcza żeby oszukać automaty.
Ale mam nadzieję że wkraczające do naszego życia AI rozwiąże ten problem.