Cyberpunk 2077 powrócił na szczyt - top 10 Steam
To już teraz dzień bez Cyberpunk 2077 dniem straconym bo wyszedł patch to trzeba się spszczać.
Coś w tym jest. Ja w końcu się zdecydowałem w to grać, a nie tylko używać jako "bencha" do nowych podzespołów komputera.
Co stwierdzam?
Grafika jest na bank dużo gorsza. RT działa gorzej, tekstury już nie są takie błyszczące. Gra ogólnie stała się "matowa".
Może i jest delikatnie płynniej ale to pewnie kosztem podniesienia optymalizacji względem zaniżenia detalów.
Zanim ktoś mnie zje - taka jest moja opinia i tak właśnie widzę tą grę.
Jakiejś ogólnej tragedii nie widzę, poza spawnującą się znikąd policją (ale to już chyba tak musi być) oraz przechodzeniem jednych NPC przez drugich. Jackie bez problemu przeszedł jak duch przez zaparkowane auto, a puste auta na ulicy po kilku godzinach gry po prostu... zaczynają wsiąkać pod asfalt.
Fabuła jest genialna ale mechanika strasznie drewniana jak na dzisiejsze czasy.
ale to już chyba tak musi być
Zapowiedzieli, że w następnej łatce dostaniemy przebudowany system policji. Może coś się poprawi.
Zobaczymy :)
Ja bym jednak chciał aby do gry wróciła ta lejąca klimatem, "kolorowa smoła".
Rozumiem przez to taką oprawę graficzną jak np. w The Ascent. Gierka średnia ale klimat przytłaczał. Czasami chodziłem sobie po lokacjach, obserwując żyjący świat.
U mnie pod tym względem nic się nie zmieniło w wersji 1.6. Jest graficznie tak, jak było, czyli świetnie. Klimat niesamowity. Ale gram bez RT.
Nie słyszałem jednak, żeby coś się "zepsuło", gdy idzie o grafikę i RT. Dziwne.
Przechodzę grę drugi raz, tym razem na PC. Zacząłem w sierpniu, jeszcze na patchu 1.52 i jestem pewien, że żadnych zmian graficznych patch 1.6, nie przyniósł. Od początku gram z włączonym RT (prawdę mówiąc trudno byłoby mi wrócić, do wersji bez tego "wodotrysku "), nie widzę, żeby coś się pogorszyło. Pod względem "klatkarzu " też żadnych zmian, ani na lepsze, ani na gorsze, choć wierzę ludziom, którzy takowe widzą- PC to pierdylion konfiguracji.
ps. Jedyny błąd, który rzuca mi się w oczy, to ten z oświetleniem samochodów - pod pewnymi kątami, auta nadjeżdżające z przodu, wydają się mieć zbity jeden reflektor ;). Było to w wersji 1.52, jest na 1.6. Nie pamiętam tego z wersji PS4, ale w tą grałem premierowo i miała tyle problemów, że być może na ten nie zwróciłem uwagi.
U mnie też bez zmian, zacząłem drugie podejście w lipcu, po 1.6. jedyne co musiałem zrobić to wyłączyć te multiplatformowe savy, bo zamiast maksymalnie sekundy jak wcześniej trwały po pięć sekund i mnie to irytowało.
Tylko ja tez gram bez RT, bo na sprzęcie od AMD akurat.
Hmm... może mi się już ta gra "opatrzyła"?
Choć z drugiej strony, widziałem już opinie podobne do mojej.
Zostawmy ten temat ;)
Moim zdaniem grafika w grze "zepsuła się" już gdzieś na przestrzeni patcha 1.05/1.06. Pamiętam jak na premierę zachwycałem się ogromnym skokiem jakości w porównaniu do W3 w takich aspektach jak odległość rysowania, LOD czy np. włosy. Natomiast od pewnego momentu wszystkie te elementy zaczęły się prezentować znacznie gorzej przez straszną "ziarnistość" na krawędziach. Na włosach widać to w sposób szczególny ze względu na cienkie pasma, które praktycznie zlewają się w jedną masę. Widać to jednak również na krawędziach modeli, zwłaszcza tych oddalonych, które również zlewają się z otoczeniem w jedną, ziarnistą papkę. Może po prostu grając zacząłem zwracać na to coraz większą uwagę jednak pamiętam jak w pierwszych godzinach gra wręcz imponowała niezwykłą ostrością i klarownością obrazu.
I tak. Wyłączyłem wszystkie post-processy w rodzaju filmowego ziarna i innych śmieci.
Od początku gram z włączonym RT (prawdę mówiąc trudno byłoby mi wrócić, do wersji bez tego "wodotrysku ")
Zdaję sobie sprawę, że z RT jest pewnie bajecznie, ale trzeba przyznać, że nawet bez RT system odbić na różnych powierzchniach jest zachwycający. Przed chwilą cyknąłem to zdjęcie...
Odbicia już były od naprawdę dawna i to bez rt jakbyście nie wiedzieli. Nawet taki painkiller już miał odbicia na wysokim poziomie, half-life 2 itp. Nic nowego, rt wciąż za mało oferuje, ale jedno na pewno spełnia bardzo dobrze. Służy bardzo dobrze jako skracacz czasu tworzenia odbić czy światła, a automatyzacja oczywiście z reguły pogarsza wydajność i w sumie po prostu oznacza mniejszą optymalizację. Imo wciąż słabo, możliwości jakie oferuje wciąż nie robią szału i nie są specjalnie lepsze od tworzonych dotychczas bez użycia rt. Ot przydatna technologia dla deweloperów.
No nie wiem. Trochę jednak wujowo...
EDIT
zapomniałem wyłączyć HDR
Klub Dicky Twister w Haywood.
https://cyberpunk.fandom.com/wiki/Dicky_Twister
Wklejam bez HDRu. mam nadzieję, że będzie lepsiej
A ponieważ V rzadko bywa w klubach dla gejów, to trzeba było skorzystać z okazji i zatańczyć na scenie...
No i teraz pytanie - czy ja mam jakieś skopane ustawienia? Wczoraj dałem na optymalne w gF experience.
Mój sprzęt w profilu. Oczywiście wszystkie stery aktualne itp.
Nie ogarniam...
Bukary - co tam masz pod maską?
A odbicia bez RT też się IMHO całkiem fajnie prezentują, co widać tutaj na ulicy...
Bukary - co tam masz pod maską?
No właśnie mam stare pudło. Karta to GTX 1080 (z 8 GB RAM-u). Gram w rozdzielczości ultrapanoramicznej 3440x1440 i przy ustawieniach, które są mieszanką średnich i wysokich (i chyba jakieś dwa na ultra) mam zazwyczaj między 40 a 60 fps/s. Gra jest zainstalowana na SSD. Mógłbym wszystko dać na średnie i bym jechał pewnie w granicach 60 fps, ale wolę mniejszą płynność, a lepsze wrażenia. Szczerze mówiąc, CP2077 jest IMHO dosyć dobrze zoptymalizowany, skoro tak działa na moim starym sprzęcie.
Na twojej karcie to powinna być bajka. Pod każdym względem.
Wrzucam zrzut moich ustawień. Może w czymś pomogę.
Nie wiem, czy na lepszych kartach grafika się "zepsuła" wskutek zmian po załataniu. Jeśli o mnie chodzi, wszystko jest chyba takie, jakie było.
Może na zrzucie V tego nie widać, ale spacer po ulicach NC to naprawdę "nekstgenowe" doświadczenie...
z czym do ludu
ofc nie spinać się, gra jest piękna i tyle
Hmm... sam już nie wiem
Ech... przejaskrawione, bo znowu z HDR
Leo, lotnisko u mnie wygląda tak (za dnia i w nocy) --->
GOL mocno kompresuje, ale obraz jest na ekranie ostry.
Wyłącz w cholerę ten HDR
Jednak brak RT mogę dostrzec gołym okiem i nie chodzi mi tylko o odbicia ale i cienie/oświetlenie
Na skrine Bukarego auto nie rzuca cienia jakby miało neony pod podwoziem. Wygląda to nienaturalnie bo pod podwoziem powinno być ciemno
Nie czepiam się tylko stwierdzam fakty.
Na skrine Bukarego auto nie rzuca cienia jakby miało neony pod podwoziem.
Na pewno z RT odbicia wyglądają lepiej, ale ten cień pod autem to prawdopodobnie kwestia jakiegoś konkretnego ustawienia, które u mnie może być jako "średnie".
Jak masz ochotę, możesz wrzucać jakieś foty jeszcze, to chętnie (jutro) porównam te same miejsca. Tylko oznacz je jakoś na mapie albo w opisie, bo nie wszystkie rozpoznam.
Obejrzyj sobie materiał Digital Foundry o RT w CP2077
Tylko to jest z wersji Day1 ale na pewno o cieniach tez było bo coś pamiętam
https://www.youtube.com/watch?v=6bqA8F6B6NQ&ab_channel=DigitalFoundry
Wyłącz w cholerę ten HDR
Nie rozumiesz - na ss wygląda to fatalnie ale w grze obłędnie.
Niestety nie da się tego przedstawić na snapie, bo to jest właściwość ekranu, a nie gry :)
Rozumiem doskonale bo tak jak napisałeś, HDR nie da się uchwycić na ss ale ja nie jestem entuzjastą tego ficzera i dlatego tak napisałem.
Odechciało mi się po HZD. Myślałem, że mi gały wypali. nie dałem rady z tym grać i od tej pory trzęsie mnie jak słysze o HDR :p
Całkiem serio piszę.
Zawsze kiedy Cyberpunk był przeceniony o 50% znajdował się na liście bestsellerów Steam
Gra ma już za sobą dwa lata, tragiczną premierę, hektolitry wylanych nań pomyj a i tak co przecenę wskakuje do topki steama i GoGa. Prześcigając przy tym grono młodszych, znacznie bardziej wychwalanych produktów. Tym razem na przykład wyprzedziła wszystkie ostatnie premiery SONY na PC. Na chwilę przegonił Cyberpunka nowiutki Hellsinger i świeżo odpalony preorder nowego CoDa ale już po chwili z powrotem CP77 wrócił na swoje miejsce. Zupełnie jakby to nie był niewypał a całkiem udana produkcja, ciesząca się zainteresowaniem graczy, którą warto by dalej rozwijać... Szkoda, że REDzi odpuścili sobie drugi (plotki mówiły o nawet trzech) dodatek do tej gry. Kolejne aktualizacje, dlcki i duże rozszerzenia mogłyby sprzedawać tę grę jeszcze latami. Zwłaszcza że jak na razie gra od dwóch lat nie miała przeceny większej niż 50%.
Warto też wspomnieć że Wiedźmin 3 również wysoko trzyma się w rankingach i ostatnio znowu zbliżył się do CP77. A on z kolei chodzi już po 30 zł i to w wersji GOTY.
Odpaliłem cyberpunka po aktualizacji z czystej ciekawości. Ale ja tam za różnicy nie widzę. Chyba jestem w gronie nielicznych graczy, którzy nie mieli problemów z grą.