Gry będą działać szybciej na starych komputerach dzięki FSR 2.1
Gracze korzystający z FSR 2.1 powinni zauważyć poprawę obrazu głównie w obszarach występowania efektów cząsteczkowych, dymów itp.
Gracze korzystający z FSR ewentualnie zauważą poprawę pod warunkiem, że developerzy, którzy urzywają tego techu zrobią nowe buildy gier i udostępnią patche :)
Technologia AMD FidelityFX Super Resolution 2.1 skaluje obraz z mniejszych rozdzielczości i pozwala na uruchomienie gry na sprzęcie, który nawet nie spełnia jej wymagań minimalnych.
Chciałbym zobaczyc jak np uruchamiacie np Assassin's Creed: Valhalla na Pentiumie 133 z 8 megami ramu. Poprosze, jestem bardzo ciekaw :)
Włączyłem ten FSR czy co to tam jest w CP2077 u siebie na RX 470 i ogólnie poprawa w fpsach jest spora ale na obrazie robi się takie mydło, że nie dałbym rady tak grać. A dodam że miałem włączone to wyostrzanie i tryb ultra quality. Jeśli DLSS działa tak samo to nie wiem co w tym fajnego.
Nie wiem ja sobie cenię FSR 2.0 bo gram na TV z podłączonym komputerem i ustawiam 2K lub 4K z FSR i widzę różnicę obraz jest ostrzejszy obiekty mają więcej szczegółów oczywiście mam 1.5 metra odstępu od fotela.
Ale może niektóre monitory mogą być przyczyną wpływu na wygląd FSR.
Telewizory lepiej skaluja obraz.
Dobrze skonfigurowany FSR będzie też wyglądał lepiej niż natywny - przykładem są na przykład konsole starszej generacji (PS4 i Xbox) gdzie odpowiednie ustawienie sharpenu powoduje, że sceny wygladają sporo lepiej niz bez FSR.
FSR tez dziala hardwarowo - lecą compute shadery po prostu, robią upscaling, do tego dodają troche postprocesów i tyle.
Nie wiem jak to tam jest ale ufam że wiecie co mówicie ;) Z rynku PC wypadłem, a że zobaczyłem w opcjach to FSR to zobaczyłem co to. Jak faktycznie jest to wersja 1.0 zamiast 2.0 to może i dlatego tak słabo to wygląda.
Aż z ciekawości sprawdzę jak to wygląda na TV bo mam kompa podłączonego pod monitor o TV więc mogę zerknąć.
Na nexusie jest dostępny mod podmieniający DLSS w Cp2077 na FSR 2.1, z ciekawości sprawdziłem i wygląda całkiem nieźle, no może prócz trybu "wysoka wydajność".
W statycznych ujęciach DLSS ciągle wygląda lepiej, natomiast podczas gry ciężko zauważyć różnicę. Natomiast między FSR 1.0, a 2.0 różnica jest kolosalna.
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/3001
Crod4312
Z tego co co wiem to Cyberpunk ma mieć FSR 2.1 już media o tym piszą
między FSR 1.0 a 2.0 jest spora różnica.
Do FSR 1.0 trzeba też dobrze ustawić ustawienia zwłaszcza wygładzenie krawędzi trzeba mieć włączony bo obraz czasem dostaje pixelozy .
Dodam że nawet FSR 1.0 działa dobrze z Wiedźminem 3 oczywiście oficjalnie nie ma
FSR ale jest program Losses Scaling który ma 1.0 on działa trochę inaczej trzeba grę uruchomić w oknie ustawić rozdzielczość 1920x1080 i włączyć ten programik wtedy gra skaluje się na pełny ekran z lepszą rozdzielczością.
Jeszcze dziś się postaram to sprawdzić jak uda mi się to wgrać i zobaczymy jak to wygląda ;)
Mniej więcej rozumiem na czym polega FSR czy DLSS. Gram na monitorze fullhd. I tu mam pytanie, w takim RDR2 dodali ostatnio funkcje FSR 2.0. Warto się tym bawić jak mam na (prawie) max detalach średnio 50-60fps? Jeśli tak to jakby to miało wygladac? W sensie, ustawiam DSR na powiedzmy 2k (nVidia), włączam FSR w opcjach i mam dodatkowy antyaliasing mniejszym sprzętowym kosztem? Będzie różnica w jakości obrazu? Czy nie warto się tym bawić w tej rozdzielczości i przy tym klatkarzu?
Days gone na podobnym sprzęcie (4790k/1070ti) chodzi mi na wysokich/b
wysokich ok 80-100 fps.
Fajnie gdyby magicznym sposobem RDR2 nie spadało też ponizej 70 fps, bez widocznej utraty jakości przy 1080p
Zrobiłem na szybko test (w rozdziałce 1080p) i momentami jest nawet 10 fps więcej. A różnica w obrazie taka:
FSR włączone, tryb Jakość, wyostrzanie na max --->
Faktycznie ten mod podmienia DLSS na FSR i różnica jest widoczna. Brak mydła na dalszym planie i mniej pikselozy. Wzrost klatek to tak w granicach 5-10 i zanotowałem mniej spadków płynności. Teraz gra trzyma te 40-45 klatek.
Jeśli ktoś ma sprzęt sprzed paru lat i zależy mu na każdej klatce to jest to gra warta świeczki tylko właśnie musi to być dobrze zaimplementowane i w wersji 2.0 albo wyższej bo 1.0 nie nadaje się do niczego.
Istotna uwaga to taka że te wymagania odnośnie FSR są ZALECANE. Technologia pomaga także posiadaczom kart starszych amd/nvidia np RX580/ GTX970