PS5 wspiera grę w 1440p; nowy firmware przynosi dużo zmian
A gry działają natywnie w tej rozdzielczości czy twórcy stosują jakieś techniki dynamicznego skalowania obrazu , jak w przypadku PS4Pro? To pewnie zależy od gry. Czy może jest tak, że jak mam wyświetlacz 1440p, to wszystko śmiga natywnie w tej rozdzielczości?
Przecież wg niektórych elementów tutaj 1440p jest zbędne dla PS5, bo każdy posiadacz PS5 gra na oledach 4K z HDR.
Do nie dawna czytałem że im wystarczy rozdzielczość full hd i 30 fps. Do tego nie muszą być stabilne jak i grafika nie musi być jakaś specjalna. Liczy się przecież historia jak to nie raz słyszałem.
Chodzi o to, że przesyła sygnał 1440p, nie że gry nagle się skalują do takiej rozdziałki, tylko konsola wyjściowy sygnał może przesłać w takiej rozdzielczości. Do tej pory dla ekranów 1440p PS5 dawał sygnał 1080p.
Nieprawda, są monitory 1440p które są wykrywane jako 4K przez PS5 i wtedy są z tej rozdziałki skalowane w dół. Niestety wszystkie wydajnościowe tryby 1080p/60fps wyglądają średnio.
Prawda, nie manipuluj, te monitory nie są wykrywane jako 4k przez ps5, ps5 nie ma nic do tego, zgłaszają się jako monitory 4k, bo mają taką funkcję i wbudowany skaler 4k do 2k.
Była kiedyś aktualizacja pada która powodowała u niektórych problemy z jego działaniem dlatego nie robiłem jej. Po dzisiejszej aktualizacji pad przestał działać a jedyną dostępną opcją była jego aktualizacja. Na szczęście po niej normalnie już działa.
W sumie po co dawać 1440p skoro w 4K obraz się skalował do niższych rozdzielczości przez co był ostrzejszy i bez ząbków ?
Bo ktos ma np monitor 1440p ktory tylko w tej rozdzielczosci wspiera 120hz. I wiele innych.
W końcu 1440 p do monitora będę mieć :) Jeszcze tylko czekam na opcje zmiany motywów. Aż dziwne że tego do 5 nie dali jak w 4 jest to ...
Z nieco innej beczki można już zobaczyć nowy model Ps5. Nie lubię Evansa ale pokazał jak nowe Ps5 CFI-1200 wygląda w środku, warto zobaczyć.
premierowy model PS5 pobierał około 218 watów energii elektrycznej, zeszłoroczny model CFI-1100 pobierał około 229 watów, a nowy CFI-1200 pobiera tylko około 201 watów.
Czyli rocznie jakieś... 7 zł (jak konsola będzie non-stop włączona). I ukryli baterię pod radiatorem.
I nigdy nie będą, nie jest to nic nowego, bo od czasów PS3 a potem X360 też tak było.
Cała zawartość gry, dashboard etc są robione pod 16:9 (filmy też czytane są jako 16:9)
Tak było od zawsze i tak będzie.
Sio z tym egzotycznymi rozdzielczościami z rynku gier niech sobie żyje i zdycha w świecie produkcji audio/wideo.
99% współczesnych gier wspiera rozdzielczości ultrapanoramiczne, większość starszych też. Ponadto nie tylko filmy ale i wiele nowych seriali jest nagrywane w ultrapanoramie. 16:9 to relikt poprzedniej epoki, któremu powinniśmy pozwolić zdechnąć tak jak 4:3.
Tak na przyszłość, to że czegoś nie posiadasz nie znaczy że jest to egzotyczne. 4k też stało się popularne dopiero jak producenci TV praktycznie porzucili 1080p i nie było wyboru, a w monitorach 4k jest tak samo popularne jak rozdzielczości ultrapanoramiczne.