Cyberpunk 2077 dostanie patch 1.6 jeszcze dziś
Trzy misje poboczne
Plany na przyszłość
- całkowicie przerobiony system policji (np. będzie można mieć do czynienia z MaxTac),
- bardziej immersyjne Night City;
itd.
To mi się podoba, że nadal naprawią i rozwijają Cyberpunk 2077 coś na wzór No Man's Sky. Cyberpunk jest wyjątkowy i ma potencjał, że szkoda jest zmarnować i porzucić. Oby tak dalej.
Błąd. Przerobienie systemu policji i przerobienie walki z pojazdów, a raczej jej dodanie będzie w przyszłej większej aktualizacji.
Tak jak sądziłem, nie było sie co nastawiać na większe patche teraz, większość rzeczy które mieli załatać raczej już załatali, reszta sięga głęboko kodu gry i się jej nie da zmienić
Ma być jeszcze większa aktualizacja, a potem pewnie wyczekiwane DLC które zapowiedzieli, ciekawe że nie na poprzednią generację konsol, może to i dobrze...
Sam dodatek prezentuje się cholernie ciekawie, i osobiście nie mogę się doczekać żeby w to zagrać, ale obawiam się niestety że troche na to poczekamy, fajnie byłoby zobaczyć ten dodatek w 1 połowie 2023, ale z drugiej strony CDPR niech lepiej dopracuje co musi dopracować, dodatki fabularne i późniejsza edycja kompletna z tymi dodatkami to ich szansa na ''odkupienie''
reszta sięga głęboko kodu gry i się jej nie da zmienić
co masz na myśli przez "reszta"?
Myślę, że m.in. policja, są elementy, których nie można zmienić za dużo, bo silnik po prostu nie pozwala na dalsze modyfikacje lub rozwój.
Na live powiedzieli, że następna aktualizacja (nie ta co teraz wychodzi, tylko jeszcze następna) przyniesie m.in. zupełnie przeprojektowany system policji.
A wydawałoby się, że nie jest to wykonalne. Ale jeśli mogą to zrobić, skoro mają faktycznie przeprojektować coś takiego jak policję, no to oby to wyszło im dobre i udało im się dobrze zrobić policję. Liczę na to o ile jeśli faktycznie to zrobią. Im więcej poprawią tym lepiej będzie, chociaż co prawda póżno, ale lepiej póżno niż wcale. Fajnie, że poprawiają coś, naprawdę byłoby super gdyby faktycznie zrobiliby to i w dobry sposób.
Ale bedzie boldupienie posiadaczy cybera na poprzednia generacje, że nie dostana dlc.
Trzeba być masochistą żeby grać w cyberpunk 2077 na ps4 czy starym xboxie. Ta gra nie powinna się pojawić na tych platformach. Dobrze że to ostatnia łatka skierowana do tych platform. Trzeba patrzeć w przyszłość, a ta jest na nowych konsolach oraz mocniejszych PC. Poza tym łatwiej rozwijać (naprawiać) grę gdy robisz to pod mocniejsze sprzęty.
Czemu ból dupy, czemu masochistą, przecież cyberpunk miał działać zaskakująco dobrze na xbox one i ps4. Dodatki też zapowiadali od samego początku??
Trzeba mieć rozum dziecka żeby wierzyć we wszystko co Ci opowiadają CEO z różnych korporacji w tym z CDProjektu. Sorry, ja od lat nie kupuję żadnej gry na premierę. Zawsze jest patchowanie i zawsze to trwa od miesiąca do nawet lat. Po premierze dodatku też będzie patch. Tak po prostu jest z grami.
Jak na sprzęt z tabletowym procesorem to faktycznie działa nadzwyczajnie dobrze, bo to że w ogóle działa to już spory wyczyn.
Nie liczę już na żadne poprawki i usprawnienia, trzeba było to robić wcześniej. Teraz czekam tylko na dlc, trailer jest fajny, mam nadzieję że zarobią na tym wystarczająco żeby to nie był jedyny dodatek
Via Tenor
No więc... nie jest źle:
- nowy quest, który zapowiada się ciekawie (zaraz chyba wypróbuję)
- transmog (wreszcie!)
- przymierzanie ubrań w sklepach
- zmiana wyglądu u ripperdocków
- crossplatformowe zapisy gier
- 11 nowych broni
- dodatkowe zlecenia
- dodatkowe sekrety ożywiające miasto
- "Roach Race" na maszynach na zagrania
- REDmod!
Ale nie jest też dobrze: dopiero w następnych aktualizacjach ma być wreszcie poprawny system policji, walki w samochodach, rozwoju postaci. Ale cieszy fakt, że nad tym jednak pracują.
A rozszerzenie wygląda znakomicie na trailerze (deweloperzy obiecują, że będzie na poziomie rozszerzeń do "Wieśka").
Tylko czemu, do jasnej cholery, ta aktualizacja ma ponad 60 GB!?
na jakiej platformie masz CP77? bo ludzie piszą że na steamie to jest 18GB
Aktualizacja pobiera się na GOG-u.
Na PC 22 GB nie 60. REDmod to jedyne co warte. Co do reszty to słabo. Mody lepiej to zrobiły łącznie z większą ilością gier w automatach. Lista zmian : https://www.cyberpunk.net/pl/news/45409/aktualizacja-edgerunners-1-6-lista-zmian
O przepraszam jeszcze: Pan Twardeusz będzie miał teraz nowy efekt ikoniczny, który zwiększa obrażenia podczas uderzania NPC-ów w twarz. Będzie miał również szansę oszołomić wrogów silnymi atakami. Kontrolery będą teraz stale wibrowały podczas trzymania broni. Nasz forumowy V jest w siódmym niebie.
Gerbalt -- widzę, że od wczoraj masz Internet. Poszukaj na Nexusie. Podpowiem wybierasz tam kategorie czego szukasz
Mody lepiej to zrobiły łącznie z większą ilością gier w automatach.
ciekawe, gdzie jest mod transmog? 11 nowych broni? dodatkowe zlecenia?
tak mody dodały większą ilość gier w automatach ale jakościowo jest to straszna bieda
Gdzieś już widziałem ten Roach Race, hmmm
https://www.nexusmods.com/cyberpunk2077/mods/4213?tab=description
Matko boska wszyscy daliby się pociąć za grę, ale nikt nie śledzi informacji na różnych portalach o grze. Bukary nie zerżnęli tylko część moderów współpracuje z redami. Otworzyli się dla nich bardziej. Wzajemna kooperacja. Była już wcześniejsza informacja o tym.
W końcu obiecali:
bardziej immersyjne Night City
Cyberpunk 2077 ma niezła fabuła, spoko postaci i świetne questy, ale największy minus jest to, że nie mamy tam co robić poza questy w przeciwieństwie do GTA V i RDR2. Więc częściowo uzupełnią te braki, żeby miasto staje się bardziej atrakcyjny do zwiedzanie.
Poszukaj na Nexusie. Podpowiem wybierasz tam kategorie czego szukasz
no tak szukam i nadal NIC, może poza nowymi nożykami to transmogu nie ma, nowych misji nie ma, nowych broni palnych nie ma (są jedynie podmiany modelu) teraz jeszcze mi pokaż mody na konsole.. a nie czekaj też nie ma
Plany na przyszłość
nowe umiejętności w drzewkach rozwoju;
bardziej immersywne Night City;
przerobiony system policji.
Czyli najważniejszych rzeczy którymi gra była promowana nadal nie ma w nowej aktualizacji.
Bo to są gruntowne zmiany kodu i wymagają czasu. Bierz pod uwagę, ile czasu tworzono CP77 i jak się zmienił od czasu premiery. Ta gra zmieniła się, choć trzon w postaci fabuły i jej wpływu na pewne mechaniki pozostał ten sam i taki raczej pozostanie.
Bo to duże kody, co wymagają zmiany. Nie jest łatwo zmienić coś w środku gry bez wywołanie nowe bugów w pozostałe elementy.
Nie jest źle. jest parę konkretów ale bez szaleństw. Teraz jeszcze czekać na patchnote z listą wszystkich zmian. Przy 1.5 ostatecznie do gry trafiło więcej zmian niż zapowiedzieli na streamie.
Oczywiście najwięcej zapowiedzieli na "kiedyś". Mają być jakieś daleko idące zmiany w systemie policji i strzelania z auta. Brzmi to fajnie, pytanie jak wyjdzie w praktyce bo to nie pierwsza super zmiana którą zapowiadali.
Dodatek wygląda w porządku aczkolwiek dużo nie widać. Fajnie, że ściągnęli Keanu bo to oznacza, że mieli możliwość tworzenia nowej zawartości dziejącej się jeszcze przed końcem gry. Nie zapowiada się jakby mieli diametralnie przerobić podstawkę, ale kto wie...
Nie wierzę w to jakoś specjalnie ale może się jeszcze okaże, że od premiery Edgerunners czeka nas dość intensywne promowanie gry ze strony REDów i do premiery dodatku będziemy w miarę regularnie dostawać patche i dlcki. Zwłaszcza, że skoro odpuszczają sobie past-geny to jest szansa na naprawdę sporo zmiany. Miejmy tylko nadzieję, że dodatkowa moc konsol nie zostanie zmarnowana.
Na PS5 wyskoczyła mi aktualizacja 11Gb, a na Series X 40Gb. "Kraken" działa znakomicie. Akurat jestem w trakcie przechodzenia gry na PS5 (może splatynuje) więc akurat zrobię sobie postać pod dodatek :)
"Usunięto błąd, w wyniku którego nie można było podnieść łupów z dronów" - czekam na naprawę tego banalnego buga od premiery. Takie tam 22 miesiące :)
" Wartość monetarna przedmiotów umieszczonych w skrytce będzie teraz poprawnie określona w opisie." - to tak samo, statystyki broni kasują się po jakimś czasie leżenia w schowku i są przeliczanie od nowa po wyjęciu.
"Zbalansowano karabiny snajperskie. Po zainwestowaniu w ten archetyp broni, gracz za pomocą karabinu snajperskiego będzie w stanie wyłączyć wroga jednym strzałem." - ja jak grałem snajperkami wolnostrzałowymi (3-4 naboje w magazynku) to headshot zawsze zabijał.
"PC - Dostosowano presety ustawień graficznych, aby zapewnić wyższą jakość" - i mniejszą wydajność? Nie zapomnijcie o tym przy porównianiach 1.5 vs 1.6...
Grube miesiące czekania i nadal nic konkretnego.
Dodano więcej sekretów, które gracze mogą odkryć w Night City. Ze względu na pewne ograniczenia techniczne, zmiana ta nie jest dostępna na konsolach poprzedniej generacji.
Ciekawe, co to za sekrety, których stare konsole nie udźwignęły.
Albo nowe grafiki powiązane z ray tracking (np. odbicie), czego starsze konsoli tego nie obsługują.
Na serio, tego nie wiem. Ale naprawdę budzą we mnie ciekawość, co to za sekret.
^ Albo dodadzą nowe sekrety w miejscu, gdzie CPU i GPU bardzo ciężko pracują. O jeden za dużo, że starsze konsoli nie wytrzymają bez spadek poniżej 30 FPS. XD
To tylko moja teoria, ale nie widzę innego logiczne wytłumaczenie. Inaczej jak wytłumaczymy, czemu są tak mało ludzi w mieście?
Na Gogu 12,5GB.
Wooho, nowe fryzury! A czy dalej będą one przypisane do konkretnego typu ciała, czy może wreszcie pozwolą na swobodne używanie niezależnie od tego czy gramy kobietą/mężczyzną/postacią niebinarną?
(Tak bardzo mnie to irytowało, "pełna swoboda" w innych kwestiach personalizacji, ale wymienne używanie fryzur to już za dużo - a męskie fryzury w CP77 są obrzydliwe)
Co do samej aktualizacji, ot 4 liter nie urywa, jednakże rozszerzenie zapowiada się ciekawie, może nawet lepiej niż podstawka.
Jedyna sensowna nowa zawartość to gra o Płotce...według mnie lepiej jakby dali duże DLC ale Płotka też spoko
Cóż, wszyscy się chyba zgodzimy że idzie im to wszystko zdecydowanie zbyt wolno ale też ciężko się nie zgodzić że zmierza to w dobrą stronę. Jest jakaś nowa zawartość, coś się zmienia w aktywnościach... Ta gra o płotce na automatach to ewidentny znak że zrozumieli że ta gra poza fabułą jest zupełnie wolna od aktywności/czynności pobocznych - poza zadaniowych, pocieszające są te zmiany oraz obietnica bardziej immersyjnego miasta.
Nie mogę się doczekać aż zagram w to po raz drugi ale do tego jeszcze daleka droga, mimo wszystko, to nigdy nie będzie TO ale jak dokończą swoje to na pewno będzie ta gra warta zachodu.
najważniejsze na ten moment rmod / jest szansa że obudzi to trochę społeczność i gra odżyje.
Jak najbardziej potwierdzam twoją opinię, ta gra to wielka kupa optymalizacyjna i mówi to posiadacz RTX 3080, 10700KF, 2x16GB RAM.
Ten dziadek w odświeżonej formie jako RX580 działa w cyberpunku bardzo dobrze na mieszance średnich i wysokich.
Trzy misje poboczne
Plany na przyszłość
- całkowicie przerobiony system policji (np. będzie można mieć do czynienia z MaxTac),
- bardziej immersyjne Night City;
itd.
To mi się podoba, że nadal naprawią i rozwijają Cyberpunk 2077 coś na wzór No Man's Sky. Cyberpunk jest wyjątkowy i ma potencjał, że szkoda jest zmarnować i porzucić. Oby tak dalej.
Czyli jak cena spadnie do 40-50 zł na Steam, to gra będzie już w pełni połatana i może nawet zaoferuje 50% tego, co zapowiadał Łżeprojekt RED.
Jak dla mnie sam świat przedstawiony w tej grze ma potencjał na kolejną pełną fabułę i to praktycznie bez jakichkolwiek zmian w mapie, może poza nowymi miejscówkami... Całkowicie nową przygodę, ale taką dziejącą się równolegle do tego, co można przeżyć w podstawce. Jednocześnie - bardziej klasyczną. Johny Silverhand jest spoko, ale tylko na jedno przejście jak dla mnie. Wolałbym móc sobie samemu wybrać towarzysza i zbudować z nim relację. Wbrew pozorom, Cyberpunk 2077 dał mi szalenie mało wyborów do wybrania jak na grę z gatunku action RPG.
I metro. Naprawdę pragnę przejechać się interaktywnym metrem po Night City.
Całkowicie się zgadzam, w tym formacie jaki jest gra, powierzchnia do eksploracji jest ogromna, dotarło to do mnie podczas grania i eksplorowania wzdłuż i wszerz i góra i dół, mogliby spokojnie trylogię zrobić. Ja ruszyłem cyberpunka dopiero po łatce na next geny i wyśmienicie się bawiłem, wyskrobałem ponad 50 h I wiem że do niej wrócę, wiem że cd popełnił błędy ale po łatce 1.5 było spoko, klimat jak chuchu. To jest mój klimat, nawet jeśli 2ki nie będzie będę ją miło wspominał, no ale nadal gra żyje i będzie rozszerzenie....SUPER!
Miałem nadzieję, że zagram w edycję z dodatkiem na PS4 PRO, a tu jednak nie. Szkoda, mowi się trudno. Pogram jeszcze w to, co mam, na PS4, a może za rok przesiądę się już na next gena.
a czy ps 5 przypadkiem nie posiada wstecznej kompatybilności z ps 4? Chyba będziesz mógł w to zagrać, ale w wersję z ps 4 na ps 5. A jak to wygląda z dodatkiem to szczerze nie wiem.
"Trzy misje poboczne, jedenaście broni (sześć palnych oraz pięć do walki w zwarciu) i inne przedmioty, a także „easter eggi” inspirowane anime Cyberpunk: Edgerunners."
Przecież tam nie ma sensu używać innej broni niż Burya która na hardzie wszystko ma na strzała, przez ściany.
Po uruchomieniu gry można będzie pobrać „sejwy” z chmury - to chyba żart. Takie poprawki powinny być od razu po premierze. Jeżeli to w tym tempie będzie szło to dokończą grę właśnie w 2077 roku. Może im oto chodzi.
Sejwy w chmurze były od premiery.... Ta funkcja pozwala na przeniesienie zapisu gry pomiędzy platformy (PS5 -> PC itp.), dodali ją pewnie w związku z zakończeniem wsparcia konsol poprzedniej generacji.
Widzę, że próbujesz manipulować? To ci straaasznie słabo wyszło, szczerze to ci powiem, że kompletna cienizna. Wyrażnie napisano, że to dotyczy międzyplatformowej rozgrywki, a więc przenoszenie zapisów między platformami.
Via Tenor
Anime, aktualizacja, fabularny dodatek - grubo!!
A hejterzy tak tylko przemykają...
Te ''plany na przyszłość'' to powinny być już teraz wraz z wersją 1.6, aktualizacje wychodzą co około pól roku ale (poza wersją 1.5) nie są zbyt duże..
P.S. Dwa lata żeby naprawić policję.. nie no xD
No trudno by było, policja jest w jakiś sposób tak zakodowana, że zmiana jej jest raczej dość skomplikowana i czasochłonna. Nie mówiąc jeszcze o tym, że musieli jakieś optymalizacje dokonać, ulepszyć wersje na poprzednią generację konsol, poprawić wielu rzeczy, porobić fixy, a jeszcze równolegle inne projekty i ostatecznie dodatek.
Ale po co easter eggi do serialu który jeszcze nie wyszedł? Nie lepiej w takim wypadku zrobić powiązania lub elementy serialu w grze skoro, patch wyszedł przed serialem. Podobają mi się odniesienia ale raczej ich nie zrozumiem i nie za bardzo inni też skoro dostęp do serialu mają teraz recenzenci.
Jakby zrobili żyjące miasto, zaawansowane interakcje z NPC, zdarzenia losowe, np, porwania, akcje ratunkowe (tej korpo medycznej z 1 misji) w które możesz ingerować - ukraść pacjenta, wsiąść do metra nie płacąc biletu - i żeby świat na to reagował komentował (gdyby nie Silverhand dałbym grze 2.5/10 za grafike), to bym zagrał :)
No można, tylko po co? Absolutna większość zrobi jedną z tych rzeczy raz i potem to całkiem oleje, bo to tylko całkowicie zbędny zapychacz.
Po co? Może dla immersji? Jakby zrobili to, co opisał Korposzczurek, to ta gra byłaby legendą na miarę pierwszego Gothica. Który swoją drogą udowadnia, że można z powodzeniem takie mechaniki zaimplementować i że dają one bardzo, bardzo dużo dobrego jakości rozgrywki, nawet jeśli są to czynności stanowiące jedynie tło.
Dla mnie świetną sprawą jest również klimat Night City, możliwość zbudowania własnego garażu, muzyka, no i przede wszystkim - możliwość swobodnego pobujania się samochodem lub motocyklem po najlepiej zaprojektowanym mieście w grach w historii gier komputerowych, maybe ever ;-)
Dla mnie osobiście największym mankamentem tej gry jest brak zawartości i pobocznych aktywności. Nie samych zadań, tylko dupereli w postaci właśnie dodanej gry na automatach. Aktywności przypadkowych na wzór tych z RDR2, na które można byłoby trafić przy okazji, po prostu jadąc sobie miastem. Albo nim spacerując.
Oby ta gra była jak najdłużej rozwijana. Grafika jest bajeczna, miasto jest bajeczne, brakuje tylko nieco aktywności (w formie misji fabularnych i imersyjnych aktywności) oraz możliwości głębszego budowania relacji z bohaterami - zwyczajnie dostaliśmy na to za mało czasu.
I właśnie dzieki pięknej grafice dałbym 2.5 całościowo a nie 1.5 grałem na day-one path i oceniam gre w stanie w jakim była wtedy bo kosztowała pełną cene a nie darmową pre-alpha wersje. No widzisz ja mimo że nie grałem to patrząc jak kumpel jeździ po pustej pięknej makiecie miasta raz co raz glicze, zero inteligencji uczestników ruchu ulicznego, średni model jazdy itp. to nie widziałem tam żadnej frajdy z bujania. Ani własnego garażu nie było.
No po paru pierwszych razach by to jedynie irytowało, a nie zwiększały rzekomą imersję. Żeby była rzeczywista imersja to natrafiłbyś na to raz, może dwa razy w ciągu gry. I co niby gothic udowadnia w kwestii implementacji takich mechanik? Przecież w gothicu nie ma ani grama losowości, wszystko jest ściśle zaprojektowane na rzecz fabuły, losowo to może ci się trafią ze dwie walki jak jakiś potwór pójdzie gdzieś dalej.
Cyberpunk jedyny problem ma z tym co było jeszcze w wiedźminie czyli mnóstwo zapychaczy z nawet ciekawą fabułą, ale które można było wyrzucić i zamiast nich dodać bardziej rozbudowane misje poboczne. Zlecenia dla fixerów miały właśnie potencjał na coś takiego lepszego, ale ktoś nie pomyślał, bo ciąg fabularny tam jest i to nawet bardzo ciekawy. Wystarczyło je poukładać i rozbudować interakcję z fixerem by zrobić z nich pełnoprawny wątek fabularny. Niewiele pracy by zmienić zapychacz w solidny wątek poboczny. Takich zmarnowanych potencjałów, gdzie drobne zmiany by sporo zmieniły jest jeszcze parę, ale losowe interakcje do nich nie należą.
Przez kilkadziesiąt godzin grania miałem do czynienia z policją przez chwilę bo przez przypadek potrąciłem przechodnia czy coś w tym stylu. Dlaczego to jest taki priorytet dla wielu graczy? Szkoda, że cdpred musi się tym zajmować... szkoda czasu.
Tak bardzo im się spodobała średnia mechanika policji ze wszystkich gier, że muszą to mieć absolutnie wszędzie pomimo tego, że wykorzystają ją może ze dwa razy. Taki typ ludzi co chciałby wszystko nawet jeśli nie ma to sensu.
Zagram kiedy w końca skończą tą grę, nieustanne beta test są męczące .
No, a ty sobie chętnie pograsz w inne gry, które też są wydawane w postaci beta, ale ty o tym nie wiesz.
Szkoda że nie ma NG+, drugi raz ograłem, wczoraj odpaliłem pokręciłem się trochę i czekam na DLC.
Nowy tryb graficzny 60 FPS na Xbox Series S...
Matko nawet sam nie wiedziałem jak tego bardzo potrzebowałem.
Niby przeszedłem na PS4 i na Series S ale w 60 klatkach czuje się jak bym w nową grę grał.
Trochę pograłem wczoraj na 1.6...
Transmog na plus, choć i tak paraduję cały czas w jednym zestawie ubrań, bo inne wydają się wyjątkowo obciachowe. Poza tym widzę V tylko w czasie jazdy motocyklem.
Nowe zlecenia: takie sobie. Nic specjalnego: dotrzyj na miejsce, zabij kilku gości, zabierz przedmiot, wróć. Bez jakichś ciekawych dialogów czy zwrotów akcji.
Nowa misja: dopiero zacząłem, więc jeszcze się wstrzymam z oceną.
I tyle jakichś widocznych zmian.
"Ożywienia" miasta na razie nie zauważyłem. Żadnego nowego sekretu nie znalazłem (pewnie musiałbym zagrać od nowa). A nowa broń czy kurtka mnie raczej nie interesują (i też ich nie znalazłem).
Suplement: niestety, dodatkowa misja to jedno wielkie rozczarowanie. Trudno to nawet nazwać "misją": oglądamy braindance, odczytujemy wiadomość i odbieramy ciucha.